Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Op naam van de man?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Antiek

Vroeger kreeg ik altijd de rekening van het waterschap, omdat ik de oudste in huis was. Nu krijgt mijn vriend het opeens. Bijkbaar zijn ze veranderd van systeem? Het is een beetje dommig. Net als wanneer ik bij de huisarts als mevr vriend aangesproken werd, als ik eteen van de kinderen kwam. En als mezelf, als ik alleen kam. Ach. Maar daar kan ik me niet zo druk om maken. Wel als er een telefonische verkoper vraagt naar meneer Karin. Nee, die woont hier niet. Slordige voorbereiding vind ik dat.
En de kinderbijslag naar de moeder, als je geregistreerd samenwoont vind ik net zo antiek. Zou beter gericht kunnen zijn aan beide ouders toch?

Karin

Tirza legde al uit waarom kinderbijslag naar de moeder gaat. Daar vind ik nog wel logica in zitten. Maar wat is de logica van het feit dat ik kostwinner ben, ik dus een ziektekostenverzekering afsluit, mijn (op dat moment werkloze) vriend bij mij intrekt en bij mij op de polis komt en dat de verzekering zonder enige melding daaromtrent de polis op zijn naam zet? Dat is net zo onlogisch als wat Lara10 beschrijft.

Tineke

Tineke

07-05-2009 om 16:28

Pijnlijk onlogisch

Ik moest vandaag met de auto naar de garage. Mijn zelfgekochte auto, op mijn naam, in een garage die ik zelf heb uitgezocht en waar ik niet eerder ben geweest.
Krijg ik de rekening, staat die op naam van wijlen echtgenoot. Hoe kan zoiets nou???

Lynna

Lynna

08-05-2009 om 06:25

Kaatje

Hoe dat nou kan weet ik ook niet, maar ik vind het wel schandalig en zou me als ik jou was niet aangesproken voelen om de rekening te betalen. Want die is niet voor jou.

vlaamse gaai

vlaamse gaai

08-05-2009 om 14:05

Op naam man

Er zijn nog altijd instanties die er niet aan gewend zijn dat het 2009 is. Zo had ik te maken met een notaris die alles naar mijn broer stuurde. De drie zussen werden genegeerd. Broer moest alles maar aan ons doorsturen, die was het aanspreekpunt volgens deze verkalkte figuur.
Kaatje, ik zou zeker even informeren bij die garage hoe ze erop komen om dit zo te doen. Het kan je attenderen op een bestand of iets dat nog rondzwerft, waar mogelijk anderen ook nog weer gebruik van gaan maken met alle pijnlijke gevolgen van dien.

Executeur

Vlaamse Gaai, bij notarissen is het vrij normaal dat alles naar de executeur testamentair gaat en dat die alles doorstuurt. Was je broer niet gewoon ET?

vlaamse gaai

vlaamse gaai

10-05-2009 om 14:05

Dirksmama

A. Het ging helemaal niet om een testament. B. Mijn broer was dus geen ET. Ook al ben ik een vrouw, ik weet waar ik het over heb.

Postcodeloterij

Krijg ik nog steeds binnen op naam van mijn getrouwde naam met mijn eerste man. Jawel. Ik heb alles geprobeerd en heb het zelfs uiteindelijk opgezegd (gelukkig vielen de miljoenen niet hier). Maar nog steeds krijg ik post op die naam. De postcodeloterij verkoopt ook je naam door. Je begrijpt het al..... Alles wat nu binnen komt op die naam gooien we weg.

Brianna F

Brianna F

11-05-2009 om 12:12

Postcodeloterij

gaat bij mij retour afzender

Hillary

Hillary

12-05-2009 om 16:49

Ook pijnlijk

Mijn zwager kreeg ergens in juli ofzo een herinnering van zijn ziektekostenverzekeraar dat hij een rekening niet had voldaan, ging om een doktersbezoek eerder in april. Zwager was echter in februari van dat jaar al overleden. Heb bewondering voor mijn schoonzus dat ze er even rustig voor gaat zitten en gaat bellen om het (voor de zoveelste keer) uit te leggen. Had al aangeboden om terug te bellen, maar ik was zeker niet zo beleefd gebleven.

Herkenning

en toch weer niet..

Ik ben door mijn verzekering ook wel eens als dhr mama-tina neergezet, maar een telfoontje en het was opgelost ( ongeveer een maandje en na weer een telefoontje helemaal).
Maar toen mijn man werkoloos werd en bij mij in de verzekering ging was dat geen probleem en alles komt nu op mijn naam binnen en niet op man's naam.

Hier ook verschillende dingen op mijn naam en andere dingen op man's naam..
Nu we getrouwd zijn en alles samen hebben is dat niet zo'n ramp, maar ik kan me voorstellen dat als je gescheiden bent je daar niet op zit te wachten.

Mijn moeder heeft trouwens bij de air-miles nooit mijn vaders kaart op haar naam kunnen zetten en krijgt nog steeds post van hun op zijn naam binnen terwijl hij al bijna 9 jaar dood is..dat vind ik nou weer schandalig!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.