Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Op naam van de man?

Zojuist kreeg mijn oudste zoon een envelop van de gemeente, een aanslag voor afvalstoffenheffing.
Huh? Even gebeld met de gemeente: IK ben toch echt de eigenaar van het huis en hij woont nog bij mij maar studeert nog.

Antwoord: Ja mevrouw, maar wij kijken of er een mán in huis woont en dan wordt de aanslag automatisch op naam van de man gezet.

Op mijn vraag of ze dan ook niet even op leeftijd kijken (zoon is 18) moest hij het antwoord schuldig blijven.
En een nieuwe aanslag op mijn naam kan niet, hij kan wel bezwaar maken tegen deze aanslag.

Belachelijk, dat is toch niet meer van deze tijd?
Is dat in andere gemeenten ook zo? Kijken ze dan niet op wiens naam het huis staat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

29-04-2009 om 14:29

Belachelijk

ik zou dus idd nu bezwaar aantekenen. En dan alleen omdat hij geen eigenaar is van het pand. Dus ook niet betalingsplichtig. Taak van de gemeente om het dan uit te zoeken lijkt mij.

Irritant

Ik ben zelf ook ambtenaar, maar ik vind dit toch ook zo belachelijk... ik zou ook alleen om die reden al bezwaar maken denk ik.
Ik vind het ook zo vreemd dat van alles van allerlei instanties ook alleen maar op naam van mijn vriend komt, net alsof hij er alleen verantwoordelijk voor is of zo.

Vonda

Krankjorum

Ik heb iets dergelijks aan de hand gehad, niet met gemeente maar met een verzekering. Het is antiek, niet van deze tijd en je hebt volkomen gelijk dat je hiertegen protesteert. Ze gaan maar met hun tijd mee.

pristel

pristel

29-04-2009 om 21:11

Ik erger me al jaren dood

Ik maak dit behoorlijk vaak mee. Ik maak me iedere keer even kwaad.

Nu had ik het weer bij de Unive. We waren klant geworden, met als uitdrukkelijk voorwaarde dat mijn post naar mij gestuurd zou worden. Vervolgens kreeg mijn man de rekening van mijn autoverzekering. De smoes is dan: we kunnen er niets aan doen, dat doet het systeem!

Ik fantaseer er wel eens over er een zaak van te maken, tot aan de hoogste instantie (Europees niveau). Ik word het zo zat!

Pris

Tirza G.

Tirza G.

29-04-2009 om 23:25

Het systeem

doet niets wat jij niet hebt geprogrammeerd. We gaan vér tegenwoordig, maar echt zelluf nadenken: dát kunnen systemen nog niet.
Ho-pe-loos. De meneer of mevrouw die je aan de telefoon krijgt heeft wel gelijk; h/zíj kan niets veranderen aan het systeem. Maar íemand kan het, dat weet ik zeker
Blijven protesteren dames, ze passen de boel maar aan!

Tirza (immer strijdvaardig)

Ik ben een meneer

Wij hebben allebei na ons trouwen onze eigen achternaam gehouden. Ik doe de post en aanverwante zaken, dus nu komt er post voor mijn vader op mijn adres (ik neem aan dat ze mijn vader bedoelen als ze post richten aan MENEER Dirksmama).

amk

amk

30-04-2009 om 09:34

Als alleenstaande

heb je er minder snel last van. Maar met volwassenkinderen moet je dus ook al op gaan letten.

Ik stuurde trouwens de post die werd gestuurd aan mevrouw ex-man's naam door naar mijn schoonmoeder. Die daar dan zeer strijdvaardig allerlei bezwaren op schreef: verkeerd bezorgt, woon niet in deze stad, dat soort dingen. Of retour afzender: niet bekend op dit adres was ook wel een leuke.

MaximeM

MaximeM

30-04-2009 om 10:28

Hier ook

Hoi,

Ik ben hier een paar weken geleden gebeld door beveiligingsbedrijf huppelepup en of mijn man thuis was. Nee die is er niet was mijn antwoord, nou dan zouden ze terugbellen (het ging zo snel dat ik geen kans kreeg om te vragen waarom ze mijn man moesten hebben). De tweede keer hadden ze mijn man wel te pakken en de eerste vraag is altijd of het gelegen komt 'nee' zei mijn man en ze hingen weer op met de mededeling dat ze op een ander tijdstip terug zouden bellen. Mijn man was helemaal niet geinteresseerd in hun verkooppraatje, dus ik zei 'zeg dat dan meteen,nu gaan ze wéér bellen'. En ja hoor, toen was ik weer alleen thuis en belden ze weer, en vroegen wéér naar mijn man. Dus ik zei 'hoezo moeten jullie mijn man hebben, kan je het met mij niet af...? Och ja, misschien kan dat ook wel...(dom) maar goed, ze stak haar verhaal af over dat er binnenkort een adviseur van hun in de buurt was en of deze langs mocht komen,blablabla... dus meteen afgekapt dat WIJ geen interesse hadden. Stom hoor, ze hadden dit na telefoontje 1 ook al kunnen weten, of denken ze nog steeds dat vrouwen thuis niet beslissingsbevoegd zijn? P.s. ook reclame voor MIJN bedrijf gaat soms naar mijn man (die er niets mee te maken heeft)

Maxime

Brianna F

Brianna F

30-04-2009 om 11:34

Zo ken ik er ook eentje

Ik had zelf gereageerd op een advertentie van een bedrijf die kunststof kozijnen plaatste. Telefoontje van het bedrijf, of het gelegen kwam op te komen meten en een offerte te maken.
Natuurlijk, dan en dan komt gelegen.
Vraagje van het bedrijf: is uw man dan ook thuis?
Huh, nee, die werkt overdag, maar dat kan toch geen probleem zijn?
Nou, dat was wel een probleem, ze kwamen alleen als mijn man er ook bij was.
Onnodig te zeggen dat we nu kunststof kozijnen van een hele andere firma hebben.

Vic

Vic

30-04-2009 om 14:02

Brianna

Als het andersom was geweest hadden ze ook naar zijn vrouw gevraagd. Kozijnenboeren hebben namelijk regelmatig heel aantrekkelijke huurkooplease-aanbiedingen (20% per jaar ofzo), en om die rechtsgeldig te laten zijn hebben ze twee handtekeningen nodig. Die handtekeningen willen ze op hetzelfde moment, omdat het niet in hun voordeel werkt als mensen na het bezoek lang tijd hebben om het te overdenken.

Brianna F

Brianna F

30-04-2009 om 14:21

Vic

Andersom was het geen probleem geweest, als ik niet thuis was geweest.
En het ging niet om definitieve aankoop/huur o.i.d. Alleen maar opmeten en maken van een offerte.
Nee, dit riekt naar sexe discriminatie.

amk

amk

30-04-2009 om 16:38

Of de bouwmarkt

dan wil je een goede hamerboor hebben. Is iets anders als een klopboor.
Dus ik stel de vraag, en mijn (ex)man kreeg het antwoord. Die staat wat schaapachtig te kijken want hij kan nog net een stekker van een stopcontact onderscheiden zogezegd. Dus hij antwoord: "geen idee, daarvoor moet je bij mijn vrouw zijn, die stelde ook de vraag". Dus ik herhaal mijn vraag, en krijg vervolgens een dom niet terzake doend antwoord. Toen heb ik even naar de bedrijfsleider gevraagd, met de mededeling dat ik graag een antwoord van een kundig persoon wil hebben en dat deze persoon dat duidelijk niet is. Werd me niet in dank afgenomen.

Een aantal jaren later (tijdens mijn verbouwing na de scheiding) werd ik overigens wel voledig capabel geacht. Waarschijnlijk deed het dragen van een overall het toch.

bibi63

bibi63

30-04-2009 om 16:47

En deze dan (of mis ik iets..?)

Manlief is eerder getrouwd geweest. Dochter uit dat huwelijk gaat studeren (ergens in 2001). Ex-vrouw werkt niet op dat moment. Dochter vraagt beurs aan. Dit wordt gekort op basis van het inkomen van manlief. Geacht wordt dat manlief het gekorte bedrag aan dochter betaald (is geen wettelijke verplichting, maar uiteraard doet hij dat). Een jaar later gaat ex-vrouw werken (4 dagen in de week). Het volgende schooljaar krijgt dochter bericht dat zij geen beurs meer krijgt ivm het inkomen van vader. Ook vader krijgt bericht dat beurs niet meer wordt betaald met zijn inkomen erbij vermeld. Echter het inkomen van vader is niet gewijzigd. Dus wij bellen naar het IBG: hoe zit dat? Antwoord van IBG is dat naar het inkomen van beide ouders wordt gekeken (logisch) en dat dat aanleiding is dat dochter geen beurs meer krijgt. Op onze vraag waarom dochter dan bericht krijgt dat zij geen beurs krijgt nav inkomen vader (dus niet ouders of vader en moeder) en waarom vader bericht krijgt dat dochter geen beurs krijgt ivm zijn inkomen (dus niet: gezamenlijk inkomen), was het antwoord: omdat vader de hoofdverantwoordelijke is........ (dochter was trouwens meerderjarig en woonachtig bij moeder en ook aan haar toegewezen toen ze nog minderjarig was). Onze bek stond vol tanden. Uit navraag bij het min. van onderwijs bleek dat het IBG juist had gehandeld....
Mis ik iets of begrijpen jullie het?
Groejes,
Bibi

Carmen

Carmen

30-04-2009 om 20:10

Echt, brianna

Keur Kozijn wil echt beide partners spreken. In ons geval heeft manlief alle communicatie gedaan. Maar ik moest er ook bij het gesprek en dergelijke aanwezig zijn. Waarschijnlijk hebben ze slechte ervaringen gehad in het verleden, dat een van beide partners het toch niet eens is met de keus? Overigens is het bij ons op het laatste moment niet gelukt. Ik zat in ons oude huis met een ziek kind en man in het nieuwe huis met de meneer van Keur Kozijn. Daar was de vertegenwoordiger niet blij mee (wij natuurlijk ook niet), maar de koop is toch doorgegaan.

Carmen.

mucia

mucia

01-05-2009 om 11:56

Waternet is ook zo ouderwets

Waternet werkt op precies dezelfde manier. Jarenlang woonde ik alleen, zodra mijn partner bij mij kwam wonen ging het over op zijn naam: onze admi is zo ingericht, de oudste mannelijke bewoner ontvangt de facturen etc. Te belachelijk voor woorden.

bibi63

bibi63

01-05-2009 om 14:43

Lara

dat begrijp ik, dat is ook mijn logica. Maar........ vader krijgt wel degelijk bericht dat dochter geen beurs meer krijgt op basis van ZIJN inkomen. Ook dochter krijgt bericht waarin alleen vader als ouder wordt vermeld. Daarbij, HOE zou je een verdeling moeten maken? Wij weten toch niet het inkomen van moeder en vice versa (even voor de duidelijkheid: pa en moe waren niet on speeking terms). Nog los van het feit dat volgens IBG en Min. van Onderwijs gezegd is dat vader hoofd-verantwoordelijke is en dat dus maar met zijn ex moet uitzoeken.... (anno 2001).
Groetjes,
Bibi

bibi63

bibi63

02-05-2009 om 15:06

Nee lara

Moeder heeft geen brief gehad (weten we via advocaat). En op brief vader stond wel degelijk dat ZIJN bijdrage dus de hele beurs was (een bedrag wat ca. 200,00 hoger was dan het jaar daarvoor, maar wel hetzelfde belastbaar inkomen). Overigens spreken we over anno 2001, wellicht is het IBG en het ministerie inmiddels tot inkeer gekomen...
Groetjes,
Bibi

Biene M.

Biene M.

03-05-2009 om 11:28

On topic

Hier komt bijna alles op mijn naam binnen, omdat ik (zeven maanden) ouder ben dan mijn eega.

Heb na mijn vorige huwelijk wel nog pissig gecorrespondeerd met het ziekenfonds omdat die mij op naam van mevrouw exman aanschreven (terwijl ik de naam van exman nooit gebruikt heb).

Fraz

Fraz

03-05-2009 om 12:24

Ook zo raar

kinderen hebben mijn naam, ik heb mijn naam en alleen man heeft zijn naam. Op welke naam komt post van NSO binnen ?? Juist naam van man.

Kiki

Kiki

03-05-2009 om 14:03

Het computerprogramma van de verloskundige

werd ik gelijk Kiki mansnaam toen ze aanvinkte dat ik gehuwd was.
Toen ik zei dat ze dat moesten veranderen, kon dat niet want dat kon het programma niet aan.
Dus of ze moesten aanvinken dat ik niet gehuwd was of het gewoon accepteren.
Nou niet dus

Het allerergste is toch wel mijn garage. Beide auto's staan op mijn naam en zijn mijn eigendom, maar op het moment dat ik die garage binnenkom ben ik Kiki Mansnaam.

Brianna F

Brianna F

03-05-2009 om 14:28

Nog eentje

Ik had van thuis uit mijn begrafenisverzekering meegekregen. De post kwam altijd op mijn meisjesnaam binnen. Zodra ik getrouwd was werd dat veranderd in de achternaam van meneer F, met zijn voorletters ervoor.
terwijl ik de premie betaalde en de polis op mijn naam stond.

Jaymza

Jaymza

03-05-2009 om 18:04

Vraagje kiki

Als alles op jouw naam staat, hoe weten ze dan bij die garage dat jij getrouwd bent en met wie?

Jaymza

Kiki

Kiki

03-05-2009 om 21:08

Eerst was een auto van mijn man en een van mij

Toen was mijn mans auto op en hebben we een nieuwe auto gekocht. Ondertussen had ik een eigen bedrijf en nu staan allebei de auto's in de zaak die dus van mij is

Vandaar

amk

amk

03-05-2009 om 22:13

Hier

ging men er van uit dat de auto op mans naam stond, maar het was dus mijn naam. Ik regelde ook alles mbtr tot de auto. Komt man eens de auto ophalen was hij ineens mijnheer Amk. Voelde hij ook eens hoe dat was.

Marmar

Marmar

04-05-2009 om 14:09

Naam van ex

Mijn oudste dochter heeft dezelfde achternaam als haar vader, mijn ex. Daar hebben we al meer dan 10 jaar geen contact meer mee, ik weet niet eens waar hij woont en verblijft. Zelf heb ik altijd mijn eigen achternaam gevoerd.
Toch blijf ik allerlei brieven ontvangen waarin ik wordt aangeschreven als mevr. Ex'achternaam. Of we zijn opeens fam. Ex'achternaam. Lastig als acceptgiro's ook nog eens zo zijn bedrukt.

Heerlijk bij telefonische verkoop

Alle telefonische verkopers vragen bij ons ook altijd "bent u mevrouw Mansnaam?". Heerlijk om dan te antwoorden met "nee, sorry, die woont hier niet". Verwarring alom, foutje van het systeem, etcetera. Bijna jammer dat we na registratie op info-filter haast niet meer gebeld worden...

Ach

De kinderbijslag komt op naam van de moeder. Maar dat vindt niemand een probleem?

amk

amk

06-05-2009 om 16:36

Probleem

is dat je niet aangesproken wordt met de naam die je zelf aangeeft.
Als ik aangeef mevrouw meisjes naam te zijn, wil ik ook zo aangesproken worden en niet als mevrouw ex man's naam en andersom.

Tirza G.

Tirza G.

06-05-2009 om 16:41

Dat klopt karin*

Moederschap is vrij eenvoudig vast te stellen. Vaderschap niet. Kinderen zijn meestal bij hun moeder, ook na een scheiding.
Vind ik wel weer efficient.

Tirza

En bovendien

Heeft dat geen fluit te maken met het feit dat een hele polis of correspondentie plotseling naar een man gaat omdát hij een man is. Dat is ronduit antiek.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.