mark jong
21-09-2011 om 01:37
Oom
Hoi
Ik heb een vraag. Bij ons (mijn man en ik)komen regelmatig neefjes en nichtjes logeren. De hebben de leeftijd van 0 tot 21. Ik zit een beetje met de leeftijd groep van 4 tot 9. Wanneer ze in bad of onder de douche moeten vind ik het altijd een beetje lastig wel of niet bloot in bad en onder de douche. Op het werk vonden ze het raar dat ik bloot mee onder de douche ging dus Laatst hield ik toch maar mij onderbroek aan met alle vragen van mijn nicht en neefje van dien. De volgende dag belde mijn schoon zus op waarom ik niet gewoon was wezen douchen. Wat is jullie mening hierin..
Kaaskopje
21-09-2011 om 01:48
Eeehhh
waarom zou je in vredesnaam tegelijk onder de douche of in bad willen bij logerende neven of nichtjes? Vanuit mijn mening gezien vind ik dat je daar een grens over gaat, maar als dat normaal is in jouw familie...
Lynna
21-09-2011 om 07:52
Hmmm
Ik zou het ook helemaal niet nodig vinden dat je tegelijk met hen onder de douche of in bad gaat. Dat je er bij de kleintjes bij bent is logisch, maar meegaan onder de douche of in bad zou mij te ver gaan.
mari39
21-09-2011 om 08:08
Nou
samen onder de douche/bad zou ik met neefjes en nichtjes ook niet doen. Gewoon al omdat ik het niet prettig vindt om daar naakt bij te zijn. Met eigen kids is het nog vrolijk bij elkaar in en uitlopen (zijn 4 en 9), maar met anderen? Wij hebben ooit een pleegzoon gehad en die heeft mij nog nooit naakt gezien. Dat wilde ik gewoon niet, vond ik niet prettig terwijl ik er wel bij was als hij in bad/douche ging.
Ik zou fijn alleen onder de douche gaan (ook een mooi momentje van rust!!)
Merel
21-09-2011 om 08:34
Nee ook niet
Ook nooit gedaan, samen in bad of douche met neefjes/nichtjes. Laat ze maar lekker alleen rommelen en spelen. Wel hield ik (de jongsten ) natuurlijk in de gaten, die zag ik dan wel bloot. Alleen met mijn eigen kinderen ging ik vroeger wel eens samen onder de douche, maar dat deed ik maar zelden, vond het altijd een koude bedoening (stond er meer naast dan onder) en een bad hadden we niet. (dat deden we wel altijd als we op ons vakantieadres een bad hadden) maar dan alleen toen ze heel klein waren, want die lange benen in bad, nee niet comfortabel
*bella*
21-09-2011 om 09:12
Raar
Blijkbaar ben ik de enige maar dit hele bericht geeft mij een niet-pluis gevoel.
*bella*
21-09-2011 om 10:08
Nouja
Bedoel ik eigenlijk ook, maar zie dat ik het niet bepaald zo op heb geschreven.
Genista
21-09-2011 om 11:09
Mwoh
Als ik vroeger ging logeren bij ooms en tantes (en dat deed ik veel en vaak), dan ging die oom of tante ook met ons mee onder de douche, tot we een jaar of 8 waren. Ik zie het probleem niet zo.
mark jong
21-09-2011 om 11:18
Goed
Het is wel heel bijzonder dat mensen hier kunnen bepalen aan de hand van een normale vraag of het wel of niet serieus is? Maar goed deze mensen zullen wel een glazen bol hebben. Laat ik de vraag nog even toelichten om te laten zien dat ik toch enigszins met deze kwestie zit.
Wij hebben zelf 2 kinderen (dochter van 5 Sanne en zoon van 2 Thom). Thuis hebben wij een vrij groot bad en douche wat garant staat voor veel waterpret. Met onze eigen kinderen hebben wij de schroom niet en vroeger ook niet een probleem met neefjes en nichtjes. Echter toen dit keer ter spraken kwam met een collega gaf zij aan dat ze niet echt wist wat ze er van moest vinden. Binnen onze families is het niet echt een "ding" ik weet dat mijn zussen en zwagers ook met onze kinderen gewoon in bad zitten.
Ik vroeg me meer gewoon af wat de algemene meningen zijn.
Janna
21-09-2011 om 11:26
Pfft
nou geloof ik er helemaal niets meer van.
Wie zet er nou behalve de leeftijden ook de namen van z'n kinderen op het forum... Dat maakt het hele verhaal nog ongeloofwaardiger.
krin
21-09-2011 om 11:31
Algemene mening
Ik ben geregeld met zoon samen in bad geweest. En als het zo uitkwam op campings ook samen onder de douche, als hij het eng vond in zijn eentje en meedouchen praktischer was dan erbij staan en proberen niet al te nat te worden.
Logerende neefjes, nichtjes, buurjongens... Ik weet het niet. Zoons beste vriendje komt met zoon zo de badkamer inlopen als ik sta te douchen, en ik zal hem niet meteen wegtetteren, maar helemaal op mijn gemak voel ik me er ook niet bij. Hij wel, overigens, voorzover ik kan beoordelen.
Het hangt van de leeftijd af, denk ik. Onder meer. Bij zes jaar en ouder zou ik het denk ik niet meer doen. Van je eigen kinderen weet je wat ze gewend zijn, wat ze kunnen hebben. Van andermans kinderen weet je dat minder goed. Zo te lezen zijn jouw nichten en neven het gewend, dus zolang hun ouders er geen bezwaar tegen hebben, zou ik niet weten waarom het niet kan.
Overigens vind ik het eigenaardig dat er hier gelijk aan trollen en/of pedofilie wordt gedacht.
Fiorucci
21-09-2011 om 11:36
Mark
Dat kan best, dat jouw familieleden ook met hun kinderen in bad gaan. Maar ik vind het wel een verschil, met je eigen kinderen of met neefjes en nichtjes. Dat laatste zou ik nooit doen, al was het maar om misverstanden te voorkomen. Kennelijk vragen je familieleden zich juist nu af waarom je ineens je ondergoed aanhoudt. Misschien is dit een voorzetje om met hen af te spreken tot wanneer jullie vinden dat dit nog kan. Gevoelsmatig denk ik aan een uiterste leeftijd van tien jaar, mits de kinderen het nog willen. Waarom tien? Tja, wellicht omdat mijn kinderen rond die leeftijd aangaven meer privacy te willen in de badkamer.
mark jong
21-09-2011 om 11:38
Dus
Poehh jij hebt lef. Ik betreur het dat je op deze wijze mensen veroordeelt zonder ze te kennen. Ik vind het prima dat je het forum "schoon" wil houden. Maar om mensen dan gelijk te beschuldigen van pedofilie dan ga je wel heel ver. Wellicht zegt het meer over jou eigen sexuele voorkeur, dat het lezen van berichten over kleine kinderen, bij jou dit soort impulsen oproept.
mark jong
21-09-2011 om 12:19
Flavel
Wellicht moet je je eigen feed even terug lezen. Daar insinueer je dat behoorlijk. Ik vind dat nog wat.
mark jong
21-09-2011 om 12:40
Oke
Dan zal ik het berichtje wel verkeerd hebben gelezen..
Ik snap je vraag maar ons in ons bad kan je ruim met 4 mensen zitten. Het probleem zit e'm er in dat ik er nog nooit bij nagedacht heb. Als het bedtijd is, is het altijd nog even spelen in bad en ging ik of mijn man mee het bad in. Ik heb daar nooit iets achter gezocht tot het moment kwam dat mijn collega aangaf dat ze het wat "raar" vond. Ook dat mijn zus of schoonzus en zwagers in bad of onder douche gaan met onze kinderen. Dus vraag ik mij nu af of het idd raar is of dat het wel mee valt.
Elsa
21-09-2011 om 12:58
Ben jij de vader?
Mark ben jij de vader van Sanne en Thom of is je man de vader?
Dumbledore
21-09-2011 om 13:30
Sorry hoor
Maar dan vind ik het zeker raar... Als je een vrouw was geweest niet.
Het feit dat je hier uberhaupt al over nadenkt geeft alleen dat je zelf ook weet dat het niet zo handig is.
Ik zou echt zelf niet meer meegaan in bad of onder de douche.
Mensen over het algemeeen denk ik zullen het vreemd vinden als een mannenpaar (of 1 vd 2) met kinderen in bad gaat.
mark jong
21-09-2011 om 13:31
Flavel
Al excuses aangeboden voor het verkeerd lezen. Nogmaals ik snap je inzet om een forum schoon te houden, maar vraag het gewoon.
Goed ik ben een man en mijn partner ook. Ik heb zelf nog nooit last gehad over de "onduidelijkheid" van pedofilie en homosexualiteit! Dat wil ik ook niet> Op het moment dat ik me daar ook nog mee bezig moet houden.. En ja ik weet dat pedofilie meer voorkomt bij mannen maar niet verhoudingsgewijs meer bij homosexuele mannen. Maar ik waardeer het dat je dat duidelijk wil maken. Ik vind niet dat er een verschil zit of je nou als man bloot met je kinderen bent of als een vrouw dat doet.
mark jong
21-09-2011 om 13:38
Dumbledore
Wat een rare kronkel. Je doet nu net alsof alle vaders een potentiele pedofiel is. Daarnaast ga ik niet met alle kinderen in bad of onder de douche en ook lang niet altijd!! Nogmaals ik vond het niet raar en ging er pas over nadenken toen dit tespraken kwam..
Dumbledore
21-09-2011 om 13:46
Ik denk dat je zelf
een kronkel hebt. En ik vind het raar dat je zo fel reageert. Maar goed Flavel legt het misschien iets beter uit:...
"Het spijt me als ik je beledigd heb, was echt mijn bedoeling niet, maar wees gewaarschuwd.
En jij vindt het geen verschil of en man of een vrouw bloot bij kinderen rondloopt, maar helaas vindt MEN dat wel. "
Jij kan het misschien voor je zelf goed praten (en ik zeg ook niet dat het verkeerd is wat er in jullie huis gebeurd) Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrr zo denken de meeste mensen in Nederland niet. En dat is waar je bewust van moet zijn. Mensen vinden het raar als een man met een kind in bad gaat. En mensen vinden het minder raar als een vrouw met een kind in bad gaat.
Dat is niet wat je wilt horen denk ik. Maar ervaart men het gewoon.
annakarenina
21-09-2011 om 14:00
Mark, wen er maar vast aan
Dat als je iets post hier, er kritisch gelezen wordt. Dat is vaak heel fijn, want het geeft je vaak weer wat meer inzicht in hoe een ander denkt over zaken die voor jou wellicht heel normaal zijn. De toon is soms moelijk in te schatten, soms klinkt het misschien vervelender dan het is..
Om op je vraag terug te komen, ik snap je wel. Zelf ben je frank en vrij, lekker in je blootje door het huis bij wijze van spreke. Ik zie dat ook echt niet als een probleem met je eigen kinderen. Met de kinderen van een ander wordt dat iets lastiger. Misschien niet voor de kinderen zelf, die vinden er vast nog niks van en zijn misschien zelf ook wel gewend aan vrije ouders. Het zijn juist wij, de grote mensen, die er allerlei potentieel gevaar in zien. Dat is gekomen door de tijd waarin we leven, waarin misbruik van kinderen erg vaak voor komt.
Ik denk dat het goed is om het gewoon niet meer te doen, omdat het wellicht anders opgevat wordt dan dat de intentie is. Het zegt dus meer over de wereld waarin we leven dan over jou. Ik zie trouwens niet zo goed wat je sexuele geaardheid hiermee van doen heeft, maar das weer iets anders.
Als ik zo'n badkamer zou hebben als de jouwe,groot bad enz, dan begrijp ik heel goed dat je denkt, hup, kindjes in bad en zelf ondertussen douchen. Gewoon blijven doen, alleen dan met je eigen bloedjes in bad...
Geniet van elkaar!
Annakarenina
roodborst
21-09-2011 om 14:13
Niet
Als je ook maar een beetje twijfelt, ga je natuurlijk niet met kinderen die niet je eigen kinderen zijn bloot in bad of douche. Dit lijkt mij duidelijk, ik begrijp je verhaal ook niet.
Didda
21-09-2011 om 14:33
Roodborst en mark
Roodborst, wat begrijp je precies niet aan het verhaal? het is mij duidelijk. mark gaat vaak met zijn eigen kinderen in bad of onder de douche. Logerende neefjes en nichtje gaan dan ook gezellig mee in deze waterpret. Dit was nooit een probleem omdat dit in de familie van Mark gewoon is. Zijn broer/zwager/zus/schoonzus doen dit andersom ook. Een collga gaf aan dit wat raar te vinden en nu wil Mark hier graag aftasten of het echt zo raar is of dat het in meerdere families voorkomt. Welk stukje begrijp je nu niet dan?
Voor Mark. Als alle partijen er geen problemen mee heeft dan moet je het gewoon doen. Persoonlijk doe ik het zelf niet met neefjes/nichtjes maar ik oordeel daar niet over. Iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. Zolang alle partijen zich in deze situatie zich prettig voelen dan moet je dat gewoon doen.
Ik vind sommige reacties wel erg overtrokken hoor. Hoezo nederland weet het verschil niet tussen pedofielen en homo's niet. Verder ben ik het met je eens dat het niet veel uitmaakt of een vrouw nu naakt of een man nu naakt met de kinderen in bad gaat.
Wat vind je partner er van? Is hij nu ook wat onzeker geworden door de opmerking van je collega? of denkt hij er anders over?
Fiorucci
21-09-2011 om 14:34
Mark
Zoals ik al schreef, ik zou het niet doen, om misverstanden te voorkomen. Hoe ter goeder trouw je ook zult zijn, dit kan verkeerd overkomen met misschien wel nare gevolgen.
Didda
21-09-2011 om 14:35
Correctie
Persoonlijk doe ik het zelf niet met neefjes/nichtjes.
Ik bedoel dus samen met ze in bad of onder de douche. Ik Voordat ik allerlei verwijzingen naar mijn hoofd krijg.
j@ost
21-09-2011 om 14:54
Ha ha (o.t.)
'Alleen met je eigen bloedjes in bad' Lijkt me lastig met twee vaders....een zal er buiten het bad vallen
Rosase
21-09-2011 om 15:08
Nou ja, wat apart
Dus omdat er pedofielen zijn en omdat veel pedofielen homo zijn, kan Mark niet met zijn neefjes en nichtjes in bad???
Ik vind dit een heel aparte, bekrompen denkwijze.
Dus Mark: als het bij jullie in de familie gewoon is, de ouders er geen problemen mee hebben en er verder niks geen bijbedoelingen zijn zie ik het probleem niet zo. Het enige waar je dan alert op moet zijn is dat dit kinderen op een bepaalde leeftijd dit niet meer willen.
En even voor de duidelijkheid. Mijn oudste kinderen zijn 12 en 9 en zich best al behoorlijk bewust van hun lichaam. Ik denk dat geen van beiden nog bij ons in bad zou komen zitten. En bij ons in de familie is het niet gewoon om samen met neefjes en nichtjes in bad te gaan zitten, dus dat gebeurt dan ook niet.
Ook niet als ze nog heel klein zijn.
kaatje1972
21-09-2011 om 15:34
Gewoon doen
Gewoon doen wat voor jullie goed voelt hoor. Mensen vinden zoveel ... Mijn dochter van 8 logeert wel eens bij mijn broer en gaan dan samen in bad en slapen samen in het grote bed omdat mijn dochter dat zo gezellig vindt. Wij hebben daar geen problemen mee maar de buitenwereld wel aan sommige ongevraagde opmerkingen te merken die ik krijg van bv vriendinnen. Maar die vinden het ook nog steeds raar dat ik als ik bij mijn ouders thuis ben samen met mijn vader bloot in de sauna ga. Zegt meer over hen dan over mij denk ik altijd maar
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
bibi63
21-09-2011 om 17:48
Gewoon niet doen
Heel simpel wat mij betreft: met je eigen kinderen kan je rustig badderen (zolang zij dat geen probleem vinden), met andere kinderen (ook al zijn dat neefjes/nichtjes), doe je dat NIET.
Gr. Bibi