Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
*Sophie*

*Sophie*

23-09-2008 om 11:48

Ojee! ze komen me halen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bastet

Aha, dat verklaart een hoop, mist op Schiphol.
Ik snap niet dat mensen daarover gaan klagen als het een keertje voorkomt. Ik vond het eigenlijk wel leuk om te zien, en mijn kinderen helemaal.

Bastet

Bastet

27-09-2008 om 12:42

Ik ook niet

Mijn dochter vond het ook prachtig!En ach,mijn vader woont in Aalsmeer,dit is echt peanuts vergeleken met Aalsmeer..)Bastet

*Sophie*

*Sophie*

01-10-2008 om 14:16

Ik weet het eindelijk! helikopter was voor liquidatie cor van h

Schreef ik op 25 sept. nog dit:
"...meerdere liquidaties..... En bij een van die keren was dochter in de straat er pal achter aan het spelen, en was notabene op dat moment net met vriendinnetje met de hond aan het wandelen. Toen ik daar een half uurtje later naartoe wilde om haar op te halen kon ik er niet eens meer bij; de hele buurt was afgezet. Aan de randen stond me toch een hoeveelheid mensen (waaronder Peter R. de Vries), pas toen kreeg ik in de gaten wat er was gebeurd. Gelukkig was dochterlief net in een andere straat aan het wandelen, dus heeft ze niks live meegekregen van de schietpartij (vanaf langsrijdende motor)...."
------------------------

Nou, daar was het dus voor, die helikopter! Gister in 'Opsporing Verzocht' kwam het aan de orde en ja hoor, daar was ook de helikoptervlucht in te zien. Cor van Hout was het die op die dag (zie mijn stukje hierboven) werd doodgeschoten, recht voor het restaurant waar hij vlak daarvoor zijn "galgenmaal" had genuttigd. En dochterlief was nog geen 50 meter verderop met vriendinnetje aan het 'hond uitlaten'

En zo hebben we hier meer van dat soort 'grote' liquidaties van vlakbij 'meegemaakt'. Dan komt het toch letterlijk wel erg dichtbij en zit de schrik er goed in, soms dus zelfs van te voren al.

http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/opsporing_verzocht/zaken_deze_week/20080930/amstelveen_moord_cor_van_hout.aspx

groetjes, Sophie.

Guinevere

Guinevere

01-10-2008 om 14:44

Ja...

Ja, ik voel me een stuk veiliger nu in niet meer in die crimi-stad van jou woon . En dat noemen ze dan een nette buurt, pfff, zelfs daar ben je niet veilig.

*Sophie*

*Sophie*

01-10-2008 om 15:29

Guinevere

Oh joh, heb je hier dan ook gewoond? En ben je ver weg gegaan, nu? Ik wil ook wel verhuizen, maar dat niet zozeer om die liquidaties, wel de onrust in het algemeen. En de ruimte. En de uitzichten. Ik zou wel naar het platteland willen, lekker niks aan je kop, heerlijk!

Over die liquidaties: toen er een rijtje daarvan net achter de rug was hebben we er maar een lolletje van gemaakt. Zo kregen we van vrienden een gedicht voor mijn man met zijn verjaardag, alsof manlief de crimineel was die gezocht was. Hij heeft toevallig dezelfde voornaam als een verdachte toen. En ook waren we op zoek naar een geschikte naam voor ons nieuwe laboratorium, dat werd natuurlijk al snel 'liquident' en verder boden we ons bij familie aan als touroperators met een zgn 'liquitour'. Die voerde de 'toeristen' dan langs alle plekken waar het was gebeurd. Natuurlijk was het allemaal gein en hebben we de laatste 2 echt niet ten uitvoer gebracht, maar lol hebben we er om gehad, vooral ook om de angst niet te groot te laten worden bij de kinderen.

Nette buurt...nee, maar ook ja, want het gehalte hoedjes en zeurpieterige kakdames is hier veel te groot. Maar dat weet je dan zelf ook wel, denk ik.

groetjes, Sophie.

Guinevere

Guinevere

01-10-2008 om 21:22

*sophie*

Ja, ik heb daar ook een paar jaar gewoond, maar de liquidaties begonnen natuurlijk toen ik net weg was, toen durfden ze pas!
Behalve véél van die ouwe dames die denken dat ze meer recht hebben dan jij in de rij van de groenteboer, vond ik het er anders toch wel relaxed wonen hoor! Heel centraal en toch heel veel groen in de buurt. Maar ik kende er niet zoveel mensen, dus ben toch maar dichter bij mijn "roots" gaan wonen. Maar ja, toen wist ik nog niet dat jij er woonde natuurlijk he!
Leuke naam trouwens, Liquident en liquitours. Dat laatste lijkt op die Jack the Ripper-wandelingen trouwens, dus wie weet trekt dat nog wat toeristen naar die Crimi-stad van jou.

*sophie*

"Ik zou wel naar het platteland willen, lekker niks aan je kop, heerlijk! "

Nou, de wetenschap dat je kinderen als ze 16 zijn waarschijnlijk in het weekend 's avonds op de brommer naar verre oorden gaan om hun vertier te zoeken (langs slechtverlichte wegen, valt te vrezen) zou mij persoonlijk meer stress opleveren dan een liquidatietje links en rechts

Nee hoor, ik overdrijf. Maar 'niks aan je kop'... ik weet een hoop dingen te bedenken waar ik op het platteland aanzienlijk meer zorgen om/last van zou hebben dan in de stad. Maar meer ruimte en groen - ja, dat natuurlijk zeker.

Groeten,

Temet

*Sophie*

*Sophie*

02-10-2008 om 11:27

Temet, je hebt helemaal gelijk hoor!

Daar zou ik natuurlijk ook niet aan moeten denken, ook bv die schuurfeesten of van die terreinraces of weet ik veel wat ze allemoal doen doar ;- )

Maar wat ik vergeten ben te melden is dat we dit bv pas willen doen als onze kinderen, nu 11 en 14, ouder zijn. Over een jaartje of 10, dachten we zelf.
Hier in 'het westen' hebben ze misschien ietsje meer mogelijkheden/keuzes vwb opleidingen, dus we wachten nog even ;- ) En zo vangen we 2 vliegen in 1 klap, want als ze dan 'straks' mee zouden willen naar 'het oosten' dan zijn ze misschien al wel een beetje de ergste wilde haren kwijt...

Zijn er nog meer dingen waar ik aan moet denken, qua zorgen maken op het platteland? Ik wil ze graag weten.

groetjes, Sophie.

Ach, zorgen...

Ach, zorgen maken... Zelf zou ik niet op het platteland willen wonen omdat ik dan vermoedelijk ongeveer alles met de auto moet doen, wat ik niet kan (geen rijbewijs) maar eigenlijk ook gewoon niet wil. Ik loop graag even naar de bakker of de fietsenmaker, en de grotere winkels heb ik graag in elk geval op fietsafstand.
Iets anders wat me wel eens verbaast is dat sommige mensen denken leuk te gaan wonen in een gezellig klein dorp met een hechte gemeenschap, en het dan vervolgens gek vinden dat ze niet integreren omdat ze niet op de fanfare of de voetbalclub zitten. Tja. Je hebt van die dorpen waar iedereen vanaf zijn zesde bij de fanfare en/of de voetbalclub zit. Denk daar over na voor je er neerstrijkt, denk ik dan.
En iets waar ik zelf nooit bij stilstond, maar wat een kennis van mij opmerkte. Hij verhuisde naar een verbouwde boerderij in de Noordhollandse polder. Mooi, die wijdse vergezichten en die natuur. Fijne lange wandelingen maken, had hij zich bedacht. Mispoes. In die polders daar kon hij vanuit zijn huis naar links of naar rechts, en dan langs de weg heeeeeel lang doorlopen tot er weer eens een afslag kwam weer naar links of naar rechts, en zoverder. Niks leuke schilderachtige kronkelpaadjes, gewoon lange rechte einden langs het fietspad (fietsen, dat kan je daar dan wel weer prima!). Tja, die jongen kwam uit de buurt van Utrecht, wist hij veel

En er zijn vast meer dingen te verzinnen die op het platteland/in kleine dorpen erg kunnen tegenvallen. Naast de voordelen die er uiteraard beslist ook zijn.

Groeten,

Temet

Guinevere

Guinevere

02-10-2008 om 14:06

Mijn platteland

Mijn plattelandsdorp ligt midden in het groene hart, heeft winkels van allerlei soorten en zelfs 2 middelbare scholen en een treinstation! Verder zit het hier vol met geëmigreerde Hagenaars, die meer rust zochten. En om liquidaties te voorkomen hebben we ook onze eigen politiepost! We zitten nog niet bij de fanfare trouwens, maar het lijkt me reuze leuk om erbij te gaan. Zolang ik tenminste alleen af en toe op een triangel hoef te tikken.

*Sophie*

*Sophie*

02-10-2008 om 21:40

Guinevere

Goh, ben nou wel erg benieuwd...
Uhm...wat zijn de coordinaten van jouw dorp??? (heeft dochter net over geleerd met Aardrijkskunde ;- )
En als je dat niet kunt zeggen (ivm privacy); hoeveel km vanuit de kust en hoeveel vanaf het noorden? Dan krijg ik toch een beetje een ideetje. Tja, ik moet me toch een beetje gaan orienteren, voor later he...

Guinevere

Guinevere

02-10-2008 om 21:46

31-1

Haha, die coördinaten weet ik niet natuurlijk, ik ben nog van de "bosatlas"generatie hoor! Ik wil je op 31-1 álles over mijn dorp vertellen. Tegen die tijd is Crimistad trouwens weer braafstad geworden, want ooit moeten die criminelen toch "op" zijn, denk je niet?

*Sophie*

*Sophie*

02-10-2008 om 23:38

Maar guinevere: 31-1?

Op 31-1 schitter ik in afwezigheid!!! Had ik zo bedacht.

En wat betreft die coördinaten: die heb je toch juist ook in de bosatlas? Of ben ik nou gek? En heb jij kinderen, maar nog geen wereldbol met lampje erin??? Hoe kan dat nou? Hier 2 kids en 2 bollen, zucht (nemen zoveel plek in).

Hier zijn de crimi's vast nooit op hoor, hahaha, moe jij eens opletten.

He god, gaat het alweeeeer regenen! Ik word er zo langzaamaan wel behoorlijk gek van, anders dan ik in een ander draadje schreef... Maar dat komt nu ook omdat dochterlief in een scoutingclubhuis bivakkeert vanwege kamp (gr.8). Vin ik dan geen lekker idee met dat slechte weer en daarbij sneu voor die kindertjes :- (

Ik ga maar eens slapen, dan hoor ik het niet meer...

groetjes, Sophie.

Ardnax

Ardnax

03-10-2008 om 00:11

Zonder uit de school te klappen

Guinevere woont in één van de leukste gemeenten die ons kikkerlandje rijk is.
Ik heb er tot mijn 20e gewoond en een fantatstische tijd gehad ! Mijn moeder woont er nog steeds en ik krijg écht een weemoedig gevoel als ik "mijn" dorp binnen rijd.
(Ik woon nu overigens ook fantastisch, maar ja, dat is slechts 7 km verderop)
Guinevere, je vergeet de voetbalvereniging, de ongekend grote carnavalsvereniging, de meest lekkere ijssalon in de regio
Grtz.
Ardnax
PS Er kleven totaal geen nadelen aan het wonen op het platteland (of het moeten de ringslangen zijn die door je tuin heen kruipen......)

*Sophie*

*Sophie*

03-10-2008 om 09:06

Ardnax, nou wil ik dan toch

wel erg graag die coördinaten weten, want je maakt me wel heel nieuwsgierig nu ;- )

Carnavalsvereniging...ongekend groot...dat moet dan haast wel Brabant zijn...klopt dat?

Ik pak vast de wereldbol erbij...en de atlas...

Ardnax

Ardnax

03-10-2008 om 09:11

Nope

En dan 2x, ik denk niet dat Guinevere het wil vertellen én het ligt niet in Brabant.
Dus sorry, toch maar naar die meeting dan
Grtz.
Ardnax

Guinevere

Guinevere

03-10-2008 om 10:15

Coordinaten

Ha, natuurlijk hebben wij een wereldbol met een lampje erin! Het lampje is alleen kaduuk, dus daar kan ik ook al geen coördinaten aan aflezen.
Maar je had al door dat ik me in allerlei bochten aan het wringen ben om hier niet mijn woonplaats te openbaren...als je verhuisplannen concreet worden, dan hoor ik het wel, dan mag je me mailen!

*Sophie*

*Sophie*

03-10-2008 om 10:37

Ardnax en guinevere

he chips! Geen coördinaten dus...
Huh, geen Brabant? Ik vond die fluwelenprinsessenjurk er wel in passen...
Maar waar is het dan????? Mistery! (leuk, zo'n zoekplaatje ;- )

Ik snap het wel hoor, die privacy, ik ga het ook niet verder uitpluizen. Ik was alleen zo benieuwd na die mooie verhalen...

En bij ons is natuurlijk het lampje ook kaduuk in de wereldbol!

groetjes, Sophie.

Ardnax

Ardnax

03-10-2008 om 12:15

Lampje

Bij mij doet ie het

*Sophie*

*Sophie*

03-10-2008 om 12:49

Ardnax

nou, lekker dan voor je...

;- )

(zeggen jouw kinderen dat ook altijd?)

Ardnax

Ardnax

03-10-2008 om 12:59

Bijna

De oudste zegt zoiets als; Tssssssssss
De jongste 2 in koor: Jaaaahaaa mama (in zeikmode)

Guinevere

Guinevere

03-10-2008 om 15:15

Ringslang

Ik wil ook een ringslang in mijn tuin, waar kan ik die halen? Ik heb nu alleen maar vogels, slakken en van die duffe padden....

Ardnax

Ardnax

03-10-2008 om 15:19

Haha

Ik bel je wel als dochterlief weer trots aan komt lopen met zo'n kronkelend beest in haar handen

*Sophie*

*Sophie*

03-10-2008 om 15:56

Ardnax, nog zo'n 'leuke'

Hahaha; hard voor je!

Ik snapte er eerst helemaal niks van, van die opmerking...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.