*Sophie*
23-09-2008 om 11:48
Ojee! ze komen me halen!
Wat zouden jullie doen?
Net zeker een half uur lang een politiehelikopter boven ons huis gehad, alsmaar rondcirkelen boven onze wijk. Op een gegeven moment hing hij zelfs helemaal stil! Echt hier direct om de hoek!
Nou moet je weten dat wij hier in HET liquidatiecentrum van Nederland wonen en deze plaats niet al te groot is.
Dochterlief zit vlakbij op school, we gaan vrijwel altijd lopend. Was net half 12 en 12 uur is ze uit. En toen bekroop me de twijfel hoe slim het is om op zo'n moment over straat te gaan. Weet je veel waar ze naar op zoek zijn...
Het zijn de 'grootsten' die hier geliquideerd zijn de afgelopen jaren, dus mijn twijfel komt niet helemaal uit het niets.
Wat zouden jullie in zo'n geval doen?
Ik hoor nu (om 11.47 uur) de heli ietsje verderop nog steeds zoeken.
Weet een van jullie of die dingen ook voor betrekkelijke wissewasjes in actie komen?
Mmmm, gelukkig is 'ie ietsje verderop bezig nu, dan kan ik met een betrekkelijk gerust gevoel m'n kind van school af halen
Leuk hoor; spanning en sensatie, en als ze elkaar uitmoorden heb ik daar ook niet echt moeite mee, maar als de politie nog aan het zoeken is en zo dichtbij....bbbrrrttt!
groetjes, Sophie.
Puck2
23-09-2008 om 11:57
O, herkenbaar
Nu woon ik in een uitermatig kneuterig boerendorp, maar ik herken het wel. Ooit is hier een overval geweest op de supermarkt 200 m verderop en de daders werden toen ook gezocht met een helicopter. Vond het ook erg bizar om dat ding boven mijn huis te hebben hangen, net als het idee dat ze nog in de buurt zouden kunnen zijn. Dat idee werd nog bevestigd door veel politiemensen die met kogelwerende vesten aan door de buurt liepen. Het was op een woensdagmiddag in een kinderrijke buurt en alle kinderen mogen altijd zonder direct toezicht in het speeltuintje op de hoek spelen. Die middag hebben de ouders toch maar afgesproken dat er in ieder geval een paar volwassenen bij toerbeurt in het speeltuintje zouden zijn. Misschien schijnveiligheid want wat doe je als zo'n griezel met een pistool voor je neus staat, maar toch. Maar ik zou toch gewoon mijn kind van school halen. Het leed is al geschiedt en nu is er veel controle in de buurt. Ben nu trouwens wel benieuwd wat er gebeurd is.
Knutselkei
23-09-2008 om 12:37
Hier ook....
wij wonen vlakbij de dir van een PI en hebben ook regelmatig een politie heli hier hangen....brr...blijft raar en eng sinds een keer de hele straat ineens vol politie stond omdat t stille alarm daar af was gegaan. Er was er 1 ontsnapt en ze vreesden dat ie bij hem was...O...had t echt benauwd....vriendinnetje was net op weg hierheen belde moeder, ma dr achteraan en wij in de rats....
Achteraf loos alarm daar maar ik heb t er niks op als er weer een heli hangt.
Sjillie
23-09-2008 om 13:01
Sophie
Wat naar!
Bleh, lastig, ik zou in zo'n geval juist graag bij mijn kids zijn, maar ja veiligeheid voor alles...
*Sophie*
23-09-2008 om 13:04
Ik heb de politie maar gebeld
en bureau Amsterdam wist na een halve zin van mij waar ik het over had.
Maar ik hoefde mee geen zorgen te maken, want ze zijn/waren bezig met opnames voor Opsporing Verzocht, dus we komen op tv!
Wil wel eens weten waar het over gaat dan. Er is hier een paar jaar geleden een moord gepleegd en die was pas nog bij Peter R. de Vries (waar ik prompt op die opnamedag bijna tegenaan botste bij het ophalen van dochterlief), maar dat is Peter R en geen Opsporing Verzocht, dus ik weet nog even niet of het om dezelfde zaak gaat.
Ze hebben ze blijkbaar nog niet anders viel er niks te Opsporing Verzocht-ten...
De politie vond het een hele normale zaak dat ik daarvoor belde, maar in de opluchting ben ik toch vergeten te vragen hoe nu in het algemeen daar mee om te gaan, op momenten dat ze wel aan het zoeken zijn bedoel ik dan.
Weet iemand dat, is er een politie in de zaal???
opgeluchte groetjes, Sophie.
*Sophie*
23-09-2008 om 13:08
Ze hebben blijkbaar even gelunched
en gaan nu weer verder, want ik hoor ze alweer!! Tjee, dat ze daarvoor een politieheli de lucht insturen! Natuurlijk is het van groot belang, maar dat ze daar dan geen ander-logo-heli's voor hebben met ander personeel.
Maar ik weet er natuurlijk niets vanaf hoe dat daar gaat. Ik ga wel kijken naar het programma, terwijl ik het anders vermijd, krijg ik alleen maar enge gedachten van
Temet
23-09-2008 om 21:08
Gedoe om niks
Hier in Amsterdam Oost horen we ook die dingen regelmatig overgaan - en meestal zijn ze zo weer weg - maar ik herinner me een keer dat die helicopter werkelijk heel lang boven de buurt bleef hangen. Ik dacht uiteraard meteen aan een overval en hoopte nog vurig dat ze de rotzak(ken) in kwestie te pakken zouden krijgen, maar de dag daarna las ik de ware toedracht: de politie had een winkeldievegge gepakt en in de handboeien geslagen. De dame in kwestie - wellicht een junk? - was echter nogal smalletjes, had de magere polsjes uit de boeien weten te wringen en was er vandoor gespurt, vergeefs nagezeten door Oom Agent.
En die vrouw werd dus- langdurig - met een helicopter gezocht (en vziw overigens niet gevonden). De politie voelde zich zeker beledigd, dat er zulke middelen werden ingezet. Kijk, dat ze dat voor overvallers doen vind ik volkomen terecht, maar een gewone winkeldief krijgt gewoonlijk niet zo'n VIP-behandeling
Zo'n helicopter kan dus een hoop narigheid betekenen, maar het hoeft niet...
Groeten,
Temet
Charlotte1
24-09-2008 om 16:00
In de lucht
De heli is niet altijd zomaar in de lucht, maar zal bij bv een overval wel gevraagd worden om te gaan vliegen, als het tenminste niet te lang duurt eer hij op de plaats van het delict kan zijn.
Verder kan het ook zo zijn dat de heli al gewoon aan het vliegen is en dan gaat hij ook wel eens zoeken voor iets minder belangrijke of misschien gevaarlijke gevallen.(ze ,aken bv ook foto's van milieudelicten of branden) Het hoeft dus niet altijd met iets gevaarlijks te maken te hebben of de heli aan het zoeken is.
Mmmmm, lastig uitleggen zo, maar hopelijk is het een beetje begrijpbaar.
Maar het is natuurlijk nooit verkeerd om extra op te letten als je een heli ziet vliegen en hij op dezelfde plek blijft hangen. Je kunt natuurlijk altijd de politie bellen om te vragen wat er aan de hand is. Meestal zullen zij daar gewoon antwoord op geven, maar soms kan dat niet.
groetjes van Charlotte
*Sophie*
24-09-2008 om 18:15
Charlotte en cameron
Charlotte, dank je voor je uitleg. Ik snap wat je bedoelt hoor, je hebt het prima uitgelegd
Inmiddels weet ik idd dat er meer taken zijn van een politiehelikopter. Maar het blijft afschrikken he, dat politielogo. Zal wel duiden op mijn - o jee, en toen kwam ik niet op het juiste woord... dat ik onder de indruk ben en me goed gedraag enzo, afijn, hopelijk begrijp jij mij nu
Cameron, da's idd ook een mogelijkheid, vermiste kinderen. Daar had ik zo snel nog even niet aan gedacht. Dan zou ik bijna juist wel de straat op gaan, om mee te zoeken Maar je weet het niet he, als je zo'n ding hoort ronken. Als ik me weer eens overdreven zorgen maak dan bel ik gewoon weer mijn beste vriend; de politie! Scheelt weer nare gedachtes (of is het nou gedachten?) Even www.vandale.nl...lekker dan: kan alletwee! Weet ik dat ook weer.
groetjes, Sophie.
*Sophie*
24-09-2008 om 21:48
En aan de anderen
bedankt voor jullie reacties. Ik ben dus niet de enige die het een beetje onrustig vind als er zo'n beest boven je hoofd cirkelt
En Temet, idd; ik weet nu dat het niet per definitie iets naars hoeft te betekenen. Dat had ik me op dat moment ook wel kunnen bedenken, maar daar denk je dan net weer niet aan he Dan ben je alleen maar aan het wiebelen :- O
Het is goed, de rust is volledig wedergekeerd in huize Sophie
groetjes, Sophie
Yvon Meijer
24-09-2008 om 23:33
Ook eens gehad
Niet om jullie ongerust te maken hoor maar wij hebben eens het volgende meegemaakt. Ik was niet thuis. Mijn man met onze één jarige dochter wel. Er bleef maar een helikopter boven het huis cirkelen. Hij kijkt op de lokale zender naar teletekst om te zien of er iets gaande is. Staat daar dat er een vrouw met een bom in de winkel zit, die zich onder onze woning bevindt. Mijn man belt mij, wat zal ik doen. Dus ik zeg, iemand met een bom, ga dan maar weg. Komt hij met onze dochter uit huis de straat op, is de hele straat afgezet en overal politie en zo. Roept de politie verbaasd waar komt u vandaan meneer. Ze hadden namelijk de hele straat ontruimt. Ze hadden alleen bij ons niet aangebeld.. Zoiets komt natuurlijk niet zo vaak voor maar ik moest er opeens wel aan denken bij dit draadje. Wij zijn sindsdien ook wel enigsins op onze hoede als we helikopters horen. Oja, de dame was duidelijk nogal in de war en alles is met een sisser afgelopen, er was geen echte bom. Groetjes, Yvon.
dirksmama
25-09-2008 om 12:51
File
Gek dat er gelijk zulke scenario's opkomen als er een politieheli laag staat.
Ik denk altijd 'O zeker weer een flinke file', maar ja, ik woon dan ook bij een beroemd fileknooppunt in de buurt.
*Sophie*
25-09-2008 om 14:15
En ik woon
zoals ik al schreef, in een wijk waar de afgelopen jaren nogal wat lui geliquideerd zijn, gewoon, midden op straat, overdag. Tja, dan kom je wel op die ideeen. Ook om de hoek hier, letterlijk dus. En bij een van die keren was dochter in de straat er pal achter aan het spelen, en was notabene op dat moment net met vriendinnetje met de hond aan het wandelen. Toen ik daar een half uurtje later naartoe wilde om haar op te halen kon ik er niet eens meer bij; de hele buurt was afgezet. Aan de randen stond me toch een hoeveelheid mensen (waaronder Peter R. de Vries), pas toen kreeg ik in de gaten wat er was gebeurd. Gelukkig was dochterlief net in een andere straat aan het wandelen, dus heeft ze niks live meegekregen van de schietpartij (vanaf langsrijdende motor).
Waarschijnlijk vind je het nu wat minder gek?
Maar een file zou ook kunnen, al was ik daar tot jouw berichtje nooit opgekomen Dus bedankt voor de extra mogelijkheid van meer relaxte redenen.
groetjes, Sophie.
Margriet*
25-09-2008 om 15:37
Ach in nw
in Amsterdam ook regelmatig.
Wat ik begreep ooit is dat ze het ook preventief doen. Hier werden veel geldwagens overvallen. Op momenten dat de geldwagens rijden zetten ze preventief helicopters in. Dat schijnt te werken, er zijn minder overvallen. Ook vliegt er regelmatig een politiehelicopter vanwege file's op de A4 of A9 en ook komt regelmatig de traumahelicopter over. Gezellig hoor.
Bastet
25-09-2008 om 16:18
Tja dirksmama
In onze stad bevindt zich een grote gevangenis,waar nogal eens ontsnappingen zijn....daarvoor rukt gelijk een helicopter uit,dus ik snap Sophie best.
Groetjes,Bastet
*Sophie*
25-09-2008 om 16:59
Zo! bastet
da's dan ook niet relaxed! Gebeurt dat vaak? Dat die lui ontsnappen? Normaal hoor je dat niet altijd, maar als er dan zo'n heli boven je vliegt dan kunnen ze er niet meer omheen, toch? Getsie
groetjes, Sophie
Bastet
25-09-2008 om 19:07
Sophie
Een keer of drie in vijf jaar,en een paar keer loos alarm.De heli is ook weleens ingezet bij een zoektocht naar een overvaller,overigens.Het staat hier wel in het plaatselijke suffe krantje,maar meer ook niet,nee.
Die heli's vliegen ook wel voor andere zaken,als er een ongeluk is en die heli is in de buurt,wordt er altijd even polshoogte genomen.Ohja,en toen Mladic naar Den Haag moest,kwam er ook een grote legerheli laag over.
We zitten ook wel op een soort van vliegroute hier,onder de rook van Den Haag.
Groetjes,Bastet
Sharon*
26-09-2008 om 06:27
Bastet
'In onze stad bevindt zich een grote gevangenis,waar nogal eens ontsnappingen zijn....daarvoor rukt gelijk een helicopter uit'
Euh, fijn dat je dat nu vertelt! Net 5 dagen voordat we daarheen gaan verhuizen
Waar staat die gevangenis dan?
albana
26-09-2008 om 07:55
En hier.........
is het de grens.......waar ofwel met een helicopter gepratrouileerd wordt of er is 'iets' gebeurd en ze verwachten dat om vervolging te voorkomen ze de grens over gaan (kan zowel hier als dáár zijn natuurlijk), smokkelen, grote controle, oefening(grensoverschrijdend) etc. etc.
wij kijken helemaal niet meer op of om van een politiehelicopter....'t is hier zeker om de 2 weken wel 's raak. de kinderen trouwens ook niet. alleen het geluid is behoorlijk irritant..(nou ja voor een goede zaak zullen we maar denken). als het helicoptorgedoe weer losbarst zijn 't er ook bijna altijd 2. 1 van de ene en een van de andere kant....
dit was ook het eerste waar ik aan dacht bij 't eerste berichtje en meteen erachteraan...o,nee.
trouwens, wij weten meestal niet eens waarom het is. ja als het heel spectaculair of opvallend is. anders écht niet.
groeten albana
Bastet
26-09-2008 om 08:32
Sharon
In Rokkeveen!
Groetjes,Bastet (sterkte met verhuizen,welke wijk is het geworden?)
Bastet
26-09-2008 om 08:56
Oh sharon nog een tip
As dinsdag 30 sept. is er en rampenoefening op een paar plekken in de stad,zie dit artikel:http://www.zoetermeer.nl/index.php?simaction=content&mediumid=2&pagid=133&stukid=27901
Groetjes,Bastet
Sharon*
26-09-2008 om 10:48
Bastet / cameron
Hebben jullie vanmorgen ook zo veel laagvliegende vliegtuigen gezien / gehoord? Toen ik zoon naar school bracht zag er wel een stuk of 6. Vlogen echt erg laag.
We gaan wonen in de Leyens, bij de Schouwen. Leuk buurtje, erg leuk huis (zo'n geschakelde woning). Ik heb er erg veel zin in!
Bastet
26-09-2008 om 10:55
Sharon
Oh dat is een prima buurtje.Ja,klopt,ik hoorde de vliegtuigen.Is ook niet ongewoon,'snachts komt er nog weleens zo'n russisch vrachtvliegtuig laag over.
Veel succes met verhuizen enne...dus niet schrikken dinsdag van alle commotie her en der,tis een oefening..)
Bastet
Sharon*
26-09-2008 om 11:16
Bastet
Hmm, ik hoop niet dat dat betekent dat we vast komen te zitten in verkeer, te laat bij de notaris komen en de overdracht weer uitgesteld wordt! Zou op zich wel in het plaatje passen!
Sharon*
26-09-2008 om 11:37
Cameron (o.t.)
Ja ik vind het ook een hele mooie buurt, veel groen en ik loop in 7 minuten naar het Stadshart.
dirksmama
26-09-2008 om 22:48
Zestienhoven
Tja, da;s het nadeel Sharon en Bastet, Zestienhoven is voor jullie op fietsafstand, vooral in Rokkeveen en Schiphol is ook naast de deur.
Tirza G.
26-09-2008 om 23:25
Hier ook
Verkeer, strand-overzicht, milieudelicten (lozingen op zee) en koninklijk huis. Geen criminelen, geen liquidaties. Gelukkig
Tirza
Sharon*
27-09-2008 om 06:42
Dirksmama
Waar ik nu woon is ook dichtbij Zestienhoven (ietsjes verder van Schiphol). En eigenlijk geen last van vliegverkeer.
Uit reacties van anderen kon ik opmaken dat het niet gebruikelijk was dat de vliegtuigen zo laag vliegen. Ik denk ook niet dat ik veel last ga krijgen van vliegverkeer.
Bastet
27-09-2008 om 08:51
Nee hoor
We zitten op een vliegroute,maar ze vliegen erg hoog.Het zijn uitzonderingen hoor,die laagvliegers en herriemakers!Daarbij woon ik eigenlijk naast Rokkeveen,en jij een stuk verder Zoetermeer in.
Groetjes,Bastet
Bastet
27-09-2008 om 12:07
Ohja sharon
Hier nog een krantenbericht over de laagvliegers van afgelopen week!
http://www.ad.nl/denhaag/zoetermeer/2646786/Vliegtuigen_laag_over_Zoetermeer_en_regio.html
Groetjes,Bastet