Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Nog een kind? Kosten/milieu


redbulletje schreef op 15-08-2022 om 12:28:

[..]

Ik ben nooit modebewust geweest maar zelfs in mijn kindertijd en jeugd was het al een ding op het schoolplein en uiterlijkheden lijken me anno nu nog veel belangrijker geworden. Het beperkt zich zelfs niet alleen tot kleding.

Tegenwoordig is 2e hands juist hartstikke in en de kringloop erg populair. En afdankertjes...het zijn bijna altijd kledingstukken die niet of nauwellijks gedragen zijn. Wat heb je dan in je hoofd, dat het gaat om kleding van 10 jaar terug gedragen door 4 neefjes en compleet versleten...dat kom ik niet tegen hoor.

Herfstappeltaart schreef op 15-08-2022 om 08:00:

[..]

Ik vind de luxe zelfs tegenvallen. Eten in een ontbijtzaal i.p.v. lekker privé in mijn eigen 'woonkamer' (stacaravan), slaapkamer en zitgelegenheid is 1 ruimte. Als ik wil kan ik 's nachts een eitje bakken, lijkt me in een hotel niet gewenst. Mensen komen op de kamer als ik er niet ben in een hotel (bedden verschonen), ik vind een stacaravan echt een stuk meer privé. Ik krijg de sleutel en er komt een week (of langer) niemand meer. Eigen veranda buiten om te zitten 👌.

Zo zie je maar dat " luxe" subject is, ik vind die eetzaal juist fantastisch,  lekker wat dingetjes pakken.

Ik heb alles gedaan, kamperen,  b&b , huisje hotels. Ik vind alles leuk

Maar ontbijt in hotel vind ik leuker dan in stacaravan. 

Er hoeft echt niemand in je kamer, daar is dat bordje voor aan je deur.

Dorestad schreef op 15-08-2022 om 10:25:

[..]

Ik ben dit zo ontzettend eens met je.

En voor de mensen die beeld hebben bij stacaravans en drukte: kijk bijvoorbeeld eens bij vechtdalchalets, reggezicht.

En voor huisjes: vakantiegenezijde in Camerig. Vooral Landlust met fenomenaal uitzicht vanuit de kamer.

Nadeel van hotel vind ik ook dat je overal de horeca voor moet hebben. In een caravan/huis heb je de keuze. Qua eten heb ik in een mum van tijd wat lekkers en gezonds voor elkaar gemaakt. Uit eten vind ik eigenlijk veel vermoeiender en het duurt me vaak te lang.

Je hoeft toch niet altijd uit eten als je hotel hebt? Je kan ook friet halen of salade of gewoon  een broodje eten. Als je meer dagen gaat.

Zelf koken vind ik geen vakantie. Ik hou helemaal niet van koken. Als ik op vakantie ben ga ik eigenlijk elke dag uit eten. Soms halen we wel broodjes en dergelijke voor een picknick of we halen ergens iets te eten om in het appartement/huisje te eten. 
Afhankelijk van waar we zitten qua accommodatie wil mijn man nog wel eens koken want hij vindt dat oprecht leuk. Hij kookt thuis ook 9 van de 10 keer.
Als ik alleen met de kinderen op vakantie ben dan eten we alles buiten de deur, afhaal, streetfood of broodjes. 

Hotels vind ik heel fijn, zeker de wat grotere anonieme hotels (mijn man vindt een kleine B&B wel gezellig maar ik hou daar niet zo van.)
Anders een appartement of huisje.

Gingergirl schreef op 15-08-2022 om 12:32:

[..]

Tegenwoordig is 2e hands juist hartstikke in en de kringloop erg populair. En afdankertjes...het zijn bijna altijd kledingstukken die niet of nauwellijks gedragen zijn. Wat heb je dan in je hoofd, dat het gaat om kleding van 10 jaar terug gedragen door 4 neefjes en compleet versleten...dat kom ik niet tegen hoor.

Klopt ik zie het ook tegenwoordig schijnt het erg hip te zijn om bij “thrift  shops” je kleding te halen. Tref je net dat ene leuke shirt of rokje en dan voor een habbekrats.

Je wil niet weten met welke leuke items ze thuis komen…en dat terwijl ik zelf zo’n afkeer heb van “2e handjes”. Kocht het vroeger nooit voor mijn kinderen, ook niet voor mezelf.

Netherfield schreef op 15-08-2022 om 11:41:

Ik denk dat als je aan kinderen begint, je ook moet bedenken hoe je dat milieuvriendelijker kan doen. Kleding doorgeven of krijgen van andere gezinnen, heb je iets nodig, kijk of het ergens tweedehands te krijgen is, dat soort dingen. Alle beetjes helpen, de een zal meer doen dan de ander, maar je kan altijd je best doen.

Loop jij zelf ook in gebruikte kleding dan?

Gingergirl schreef op 15-08-2022 om 12:32:

[..]

Tegenwoordig is 2e hands juist hartstikke in en de kringloop erg populair. En afdankertjes...het zijn bijna altijd kledingstukken die niet of nauwellijks gedragen zijn. Wat heb je dan in je hoofd, dat het gaat om kleding van 10 jaar terug gedragen door 4 neefjes en compleet versleten...dat kom ik niet tegen hoor.

Iedereen moet het zelf weten natuurlijk, maar de soort van verplichting die erover werd uitgesproken vond ik in ieder geval bijzonder.

Ik voel die verplichting niet hoor om tweedehands te kopen. Ik wil alles nieuw zowel wat kleding betreft als meubels. 

Regendrup.

Regendrup.

15-08-2022 om 12:55 Topicstarter

Ik ga nog 1 poging doen om vriendelijk vragen om alle zijweggetjes kort te bewandelen en er niet eindeloos op door te gaan: dit is geen vakantie discussie topic. Heel interessant, maar open daar aub een nieuw topic over.

Want kan me niet voorstellen dat je manier van op vakantie gaan meeneemt in het wel of niet meerdere kinderen krijgen. 

watertoren schreef op 15-08-2022 om 12:53:

Ik voel die verplichting niet hoor om tweedehands te kopen. Ik wil alles nieuw zowel wat kleding betreft als meubels.

Ik ook niet. Ik snap best dat er mensen met kinderen zijn die dat wel doen, al denk ik dat het vaker budgetoverwegingen zijn dan de wereld redden. Maar als we straks ook nieuwe-kleren-schaamte gaan krijgen, dan zijn we volgens mij wel erg diep gezonken.

Regendrup. schreef op 15-08-2022 om 12:55:

Ik ga nog 1 poging doen om vriendelijk vragen om alle zijweggetjes kort te bewandelen en er niet eindeloos op door te gaan: dit is geen vakantie discussie topic. Heel interessant, maar open daar aub een nieuw topic over.

Want kan me niet voorstellen dat je manier van op vakantie gaan meeneemt in het wel of niet meerdere kinderen krijgen.

Sorry, dat kwam denk ik door mij omdat ik schreef dat we vaker op vakantie gingen vanaf het moment dat we wisten dat het bij 1 kind zou blijven. 

Ik denk niet dat het milieu een grote rol speelt bij de beslissing van 1 of meerdere kinderen of geen kinderen bij de meeste mensen. Geld wel.

DS1971 schreef op 15-08-2022 om 08:43:

[..]

Thuis eten en zelf koken vind je luxer dan uit eten? Zelf schoonmaken luxer dan een huishoudelijke hulp?

En ik ben verder geen expert op het gebied van campings, maar stacaravans zijn doorgaans heel primitief. Nou kan ik best iets primitievers hebben, een boot is een beetje te vergelijken met kamperen op zee, maar op de boot (luxe uitgerust met elektrisch sanitair, aparte douchecabines, airco, vaatwasser en was-/droogcombinatie) neem ik daar genoegen mee vanwege de omgeving en vrijheid.

En de camping is dan weer geen aansprekende omgeving. Het is toch vaak in een bos of veld (dus vies als het regent) en veel gezinnen met kleine kinderen die je niet kan ontlopen. In een hotel heb je eigenlijk geen contact met andere gasten als je dat niet wil. Veel anoniemer. En in een haven weer wel, maar dan heb je allemaal dezelfde hobby.

En dat is misschien waarom ik het niets vind: kamperen is niet mijn hobby.

Onze stacaravan in Frankrijk had een vaatwasser, een eigen toilet en douche.  En uit eten gaan kan ik ook prima als ik logeer in een stacaravan. Dat blijft hetzelfde. Maar ik reageerde op RB die het had over privacy en gebrek aan prikkels i.c.m.. Ze vond dat de luxe van een hotel. Dat gebrek aan prikkels en de privacy vind ik juist nièt in een hotel.

Schoonmaken zit altijd inbegrepen in de boekingsprijs van de caravan.

Gingergirl schreef op 15-08-2022 om 09:45:

[..]

Dit is natuurlijk offtopic maar ik vind koken inderdaad luxer dan uit eten gaan. Uit eten gaan vind ik leuk voor een keertje maar als dat op vakantie verplicht 3 weken lang moet vind ik daar niks luxe aan. Altijd afhankelijk van de tijden wanneer het geserveerd wordt, open gaat of constant bedenken waar we nu weer heen moeten, vervolgens weer lang op je eten moeten wachten. Nee voor mij niks ontspannends aan. Maar goed ik vind koken leuk dus dat scheelt.

En stacaravans primitief...dat valt wel mee hoor. Wij hadden een hele ruime met prachtig sanitair, vaatwasmachine, jacuzzi, grote veranda en eigen tuin. Het is maar net wat je boekt natuurlijk.

Zelf schoonmaken, ach die paar bordjes in een vaatwasser zetten is het werk niet. Liever dat dan hotelpersoneel wat dagelijks in je kamer komt en in je spullen zit te neuzen.

Locatie kun je ook zelf kiezen, alsof er alleen maar campings in het bos zijn, wij gaan altijd naar campings aan zee.

Bij een hotel zit je of op je kamer of altijd tussen andere mensen vind ik echt niet ontspannend zo weinig vrijheid. Maar zoals eerder gezegd over vakanties kun je topics vol schrijven voor ieder wat wils. Ik vind luxe ook niks met een leuke ontspannen vakantie te maken hebben.

Wat betreft de milieukwestie; natuurlijk is het krijgen van kinderen milieuonvriendelijk. Echter maak ik weleens mee dat iemand dan heel bewust niet aan kinderen begint vanwege het milieu maar allesbehalve milieuvriendelijk leeft. Blijft dan wel dubbel vind ik.

En dit dus.

Regendrup.

Regendrup.

15-08-2022 om 13:02 Topicstarter

watertoren schreef op 15-08-2022 om 13:00:

[..]

Sorry, dat kwam denk ik door mij omdat ik schreef dat we vaker op vakantie gingen vanaf het moment dat we wisten dat het bij 1 kind zou blijven.

Ik denk niet dat het milieu een grote rol speelt bij de beslissing van 1 of meerdere kinderen of geen kinderen bij de meeste mensen. Geld wel.

Sorry is niet nodig hoor gaat er meer om dat er nu tig berichten over wel of niet luxe vakanties worden geschreven en dat vind ik niet zo interessant voor dit topic. Vandaar mijn vraag

DS1971 schreef op 15-08-2022 om 12:58:

[..]

Ik ook niet. Ik snap best dat er mensen met kinderen zijn die dat wel doen, al denk ik dat het vaker budgetoverwegingen zijn dan de wereld redden. Maar als we straks ook nieuwe-kleren-schaamte gaan krijgen, dan zijn we volgens mij wel erg diep gezonken.

Ja haha nieuwe kleren schaamte en vliegschaamte en vleesschaamte. Ik heb daar gelukkig geen last van.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.