Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
08-10-2009 om 11:44
Op de site van ouders online staat een artikel over no kidding http://www.ouders.nl/mdiv2009-adhd-nokidding.htm
Ik heb niets met No Kidding, maar vind wel dat tegenstanders wat makkelijk weggeserveerd worden in dit artikel van ouders online.
Ik heb zelf kinderen met een diagnose adhd en ben die diagnose gaan "halen" omdat men ze op school "lastig" vond. Wij hebben zelf nooit medicatie gewild voor onze kinderen al heeft de oudste toen hij ouder werd die medicatie wel geprobeerd. Het hielp hem in het begin heel goed, maar na verloop van tijd merkte hij er niets meer van en is hij gestopt.
Ik vind het goed dat er een kritisch geluid komt bij al die kinderen die medicatie voorgeschreven krijgen en ik vind het jammer dat ool zich zo achter het medicijngebruik schaart. Het is voor ouders en kinderen die wat anders zijn in deze maatschappij waarin alles in matrixjes gezet wordt en meetbaar moet zijn, al moeilijk genoeg om zich niet op te laten zuigen door al die "maakbaarheid" en om gewoon jezelf te durven en kunnen blijven.
Dat zo'n groot en invloedrijk forum op deze manier schrijft over een initiatief om een kritische noot te zetten bij al die kinderen die een adhd diagnose krijgen met bijbehorende pillen, voel ik echt als erg ongenuanceerd en "meelopen". Jammer.
11-10-2009 om 20:52
Mirreke
Klopt hoor, ik reageerde misschien wat te stekelig. Ik ben zelf geen leerkracht in het bo, laat dat duidelijk zijn. Ik vind het gewoon vervelend als er teveel mensen over een kam worden geschoren (ook in andere situaties). Die spagaat van Sini herken ik zo goed, je hebt nooit genoeg tijd voor elke leerling. Je hebt ook nooit genoeg tijd om je lessen echt perfect voor te bereiden. Het is gewoon schipperen wat de klok slaat. Nou ja, als je 25 bent, single en kinderloos, denk ik dat je wel een eind komt met die voorbereiding. Ik destijds wel, haha. Maar die aandacht voor de kinderen tijdens de lessen: dat red je niet. Je doet wat je kunt en blijft altijd een tikje gefrustreerd omdat je weet dat het beter zou kunnen, maar hoe? Dat is misschien altijd een factor als je met mensen werkt, iemand die daar nog iets nuttigs over kan zeggen? Hoe is het als je in de zorg zit, bijvoorbeeld?
Groetjes
Massi