Rafelkap
09-09-2009 om 18:52
Nieuwe zappelin - vreselijk!
Hebben jullie het al gezien? Nieuwe tussenfilmpjes op Zappelin. Een "lekker jong ding" danst en zingt liedjes. Het is echt meer dan vreselijk. Het lijkt nu wel een rtl-zender. Is dit speciaal voor de jonge vaders?
Rafelkap,
(die graag haar twee zonen een enigszins goede smaak bijbrengt)
Puck2
10-09-2009 om 08:50
Gemist
Ik hoorde de kinderen gisteren wel iets roepen van: hé zappelin is vernaderd. Maar ik ben verder niet gaan kijken, zal vanmiddag eens even kijken, ben benieuwd...
Hugnyt
10-09-2009 om 09:47
Blééh
Tja ik zag het van de week ook voorbij komen, een übervrolijk type dat heel overdreven een stom zappelin lied staat te zingen. Gelukkig kunnen we dan zappen
elsje78
10-09-2009 om 12:29
Inderdaad!
ik zag het en bah bah wat een overdreven gedoe. Al die rare bewegingen en lange filmpjes.
Ik vind het ook niks, dochter van 3 noemt het al "het rare meisje"
blij dat ik niet de enige ben!
Elske
amk
10-09-2009 om 14:40
Net op tijd
het tv regime verandert dus. We kijken nu nog hooguit een half uur per dag. Als ik sta te koken.
Ik zag wel een flits, maar te weinig om er echt een mening over te vormen.
Vond de verandering van de tune van Sesamstraat destijds ook al niks, maar daar ben ik nu aardig aangewend.
Zomersproet
10-09-2009 om 14:46
Och
Volgens mij is het meer een kwestie van "even wennen". Ik heb het toevallig gisterochtend gezien. Ik vond het wel hip. Wel van deze tijd. Niks schokkens vind ik.
Rafelkap
10-09-2009 om 17:47
Tinus
Ik zag geen link op youtube. Om 17 uur luidt het wicht in een veel te lang liedje de zappelinprogramma's in. Ik vrees dat we de tv ook maar wat later aanzetten, voortaan alleen sesamstraat.
En nee, dit went niet, wat mij betreft.
Puck2
10-09-2009 om 18:55
Gezien
Ik vind het op zich niet zo vreselijk als jullie hier boven schetsten, maar de liedjes zijn wel errug laaaaaaang.
Luna
10-09-2009 om 20:23
Bah
en mijn kinderen (11, kijkt af en toe een stukje met zussen mee, 7 en 3 vinden het ook stom
Zomersproet
10-09-2009 om 21:35
Rafelkap
Wat is er nu zo erg aan dat liedje dat je kinderen dat niet mogen zien. Ik begrijp het niet. Ok, het is een lang stukje en ben er zelf ook niet zo weg van maar ja, ik ben ook niet de doelgroep. Wat is hier nou zo wereldschokkend aan, afgezien van het feit dat jij er niets mee hebt?
Tango
10-09-2009 om 21:46
Ja, ook gezien
Niet dat hier nu vaak zappelin wordt gekeken, maar wij nemen altijd voor school het schooltelevisieprogramma op en dat wilde Tangozoon thuis nog even kijken. Voordat Koekeloere begon zat dus ook zo'n liedje: twee violen en een bas, bas, bas.......
Tangodochter zei meteen: wat stom zeg, ze zingt het helemaal verkeerd, het is: twee violen en een trommel en een fluit.....
Yta Chalne
11-09-2009 om 08:00
Niks bijzonders
Een keurige dame in verhullende kledij zingt nu dat liedje, niks bijzonders. Al die oude mensen die maar willen dat alles hetzelfde blijft, verbazend. Doet me denken aan de 'sesamstraat moet blijven om half zes/ zes uur/ half zeven/ moet sowieso blijven petities', want kan het je schelen? Om het met Heraclitus te zeggen: alles is in beweging. Over een jaar missen jullie deze mevrouw weer als er een nieuw filmpje komt, geloof mij maar
Rafelkap
11-09-2009 om 08:54
Smaak
Het getuigt gewoon van slechte smaak, in mijn ogen. Ik houd daar niet van. Ik verwacht dit type popijopi-huppelkutjes meer op sbs of rtl. Nos is aan het verslonsen. Mijn smaak verandert niet. Over een jaar wordt het misschien nog erger.
Maar zo erg is het niet, als wij verder gezond blijven en een dak boven ons hoofd, dat is waar En er zit een knop op dat apparaat!
Yta Chalne
11-09-2009 om 09:14
Grijns
Nog even over dat 'lekker jong ding' en 'speciaal voor jongen vaders', rafelkap (wat zegt dat nou over jouw vrouwbeeld, zo'n uitspraak?), Nienke is 27, afgestudeerd aan het conservatorium (A'dam) en zangdocente.
Geerke
11-09-2009 om 10:03
Mijn zoon
Ik vind het heel erg stom maar mijn zoon van 6 zegt "ssst mam, niet erdoorheen praten", haha
Onyx
11-09-2009 om 11:45
Tops
Prachtig zeg, die aanbidding voor de ventilatoren in het clipje! )
Onyx, die helemaal vrolijk wordt van zo'n berichtje.
Rafelkap
11-09-2009 om 12:31
Yta
Dan heeft Nienke zeker hard geld nodig. En aan het conservatorium studeren wil niet zeggen dat je last hebt van goede smaak. Maar zijzelf is niet schuldige, de makers van Zappelin!
marietje
11-09-2009 om 12:49
Weer de dooddoener
Iedereen heeft zijn eigen smaak. Jij vindt het smakeloos, een ander niet, een ander is meer geinteresseerd in de ventilatoren op de achtergrond en weer een ander interesseert het niet, zoals ik. Ik kan elitair qua smaak maar anderen hebben daar niets mee, ieder zijn heug en meug.
Inge N
11-09-2009 om 21:43
Geweldig
Dochterlief vind het geweldig en staat bij elke liedje enthousiast mee te zingen.
Heirthe
12-09-2009 om 20:28
Juist leuk!
Ik vind het wel leuk, het liedje is wel wat lang ja, maar aan het meisje is niks op of aan te merken hoor, leuke meid gewoon!
Volgens mij zijn de dames die er op tegen zijn stiekum een beetje jaloers
Geerke
12-09-2009 om 22:33
Minuut
Ik heb even op de klok gekeken maar het duurt precies 1 minuut. Valt eigenlijk wel mee toch (al vind ik het nog steeds een stom gedoe, maar ik ben hun doelgroep niet he)
liora
13-09-2009 om 09:32
Ach
Het is gewoon een leuke meid inderdaad, ik zie het probleem niet. Veel erger is die vreselijke Sipke Jan Bousema die helaas weer het junior Songfestival presenteert en zo overdreven doet.... Gatver!
Rafelkap
13-09-2009 om 09:55
Het
gaat natuurlijk niet om die meid (nee niet jaloers, ik ben veel leuker!) maar om dat gehuppel en dat liedje. En ik vind het jammer dat het voor sesamstraat zit. Ja, er bestaat nog veel meer ergs op de buis.
Heirthe
14-09-2009 om 10:24
Haha
gelukkig maar Rafelkap, heb ook nog eens goed gekeken en ja het is misschien toch wel wat overdreven allemaal. Toch was ik er niet echt over gevallen hoor en maak me ook niet zo druk om zulke dingen, maar kan me er wel iets bij voorstellen Sesamstraat was me ook al opgevallen, tja het moet allemaal hipper he, nou ja, ik ga daar niet in mee hoor. Wij zijn zoals we zijn
Vic
15-09-2009 om 11:58
Speciaal voor gaan zitten
Ik ben gisteren speciaal gaan zitten voor de begintune van Zappelin (tegen dochter 'ssst, ik wil dit horen' Ik vond het allemaal niet zo dramatisch. Het is een normaal uitziende vrouw/meisje, niks aanstootgevends aan, en ze kan in ieder geval een stuk beter zingen dan het vorige meisje (die met dat donkere haar). Sesamstraat vind ik minder leuk met de broccolibomen, maar de filmpjes zijn niet zoveel veranderd.
Rafelkap
16-09-2009 om 18:46
[email protected]" target="_blank" rel="nofollow">[email protected]
Jaja, ben een smaakpaus Maar nee, ik vind het niet aanstootgevend maar eerder passend bij Veronica. Zappelin mailde mij terug :
Hartelijk dank voor uw email. We waarderen het zeer dat u reageert op onze nieuwe netstyling.
De keuze voor Nienke als het nieuwe vriendinnetje van Z@ppelin is gebaseerd op haar zangkwaliteiten en haar frisse, vrolijke uitstraling. Deze komt bij de nieuwe plaatjeskaraoke bijvoorbeeld goed van pas. We hopen hiermee kinderen aan te spreken. Over enige tijd gaan wij de nieuwe netstyling evalueren. Wij nemen uw opmerkingen dan mee. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Wie de filmpjes net zo suf vindt als ik: klim in de pen en mail naar [email protected] Ik wil zelf liever geen vrolijke, fruitige presentatrice maar bijv. animatie, in ieder geval meer kwaliteit dan dit.
Sesamstraat vind ik een ander verhaal, tune en vormgeving vind ik ook minder dan vroeger, maar de filmpjes zijn nog wel zo ongeveer hetzelfde.
Agnet
17-09-2009 om 12:08
Ze schreeuwt
Mèn zeg dat is geen zingen hoor, dat is schreeuwen. Toen mijn zoon vroeg waarom die mevrouw zo schreeuwde heb ik Zappelin ook een mail gestuurd. Ben benieuwd wat ze ermee doen, ze zullen het best evalueren, maar schreeuwmevrouw zal ook wel blijven ben ik bang.
Zomersproet
17-09-2009 om 12:23
Jeetje
Wat een geneuzel..... dat je hier je tijd en energie aan spilt. Ik vind het een hoog "zeur gehalte" hebben. Je meet teveel met je eigen maatstaf. Jij bepaalt (gelukkig) niet wat kwaliteit is. En bovendien is dat voor iedereen anders. Omdat jij het meer bij RTL vindt passen. hoeft dit nog niet zo te zijn.
Tineke
17-09-2009 om 20:29
Raar hoor
Je mag niks vinden van tv-programma's omdat er een uitknop op zit?
Tirza G.
17-09-2009 om 22:36
Kaatje
Dat is altijd zo op een gegeven moment. "Zijn er geen belangrijkere dingen om je druk over te maken". Eeeeeh............hoogstwaarschijnlijk wel, maar daar heb ik nu even geen zin in. En: er zit een uitknop op hoor! Eeeeeeh......ja? En? Dus? Op je computer ook hoor. Lées het dan niet als je het zo onbenullig vindt.
Tirza