Van de (Forum)redactie
28-09-2009 om 21:49
Nieuwe vormgeving ouders online
We hebben een ongebruikelijke vraag aan jullie. Zoals je misschien weet, zijn we bezig met het ontwerpen van een nieuwe site voor Ouders Online. We zijn al een eind: we weten wát er ontworpen moet worden. Maar we hebben onenigheid over details nu, de stijl, de sfeer, tekeningen of foto's, strak of meer wollig.
Daarom zouden we jullie een vraag willen voorleggen. Is er een site waarvan jullie zeggen 'kijk, het zou mooi zijn als OO in die stijl gemaakt zou worden'? Hoeft helemaal geen oudersite te zijn (juist niet!) maar een site die bij jullie persoonlijk het goede doet: helder, overzichtelijk, alles goed vindbaar, maar toch ook sfeervol, want surfen bij ons doe je ook voor de lol, gezellig misschien zelfs, zonder afbreuk te doen aan het imago van Ouders Online als een site met veel goede informatie.
Wie helpt ons door een paar goede voorbeelden van sites te mailen? Url mag je ook hier neerzetten, of naar [email protected]
Thanx!
Justine Pardoen (Ouders Online)
Minet
03-10-2009 om 17:39
Geen pelle
Ik ben dan wel geen Pelle, maar als ik van iemand een link krijg naar een 'Mijnalbum' van die persoon, dan kan ik echt geen enkel ander album inkijken.
dirksmama
06-10-2009 om 07:47
Less is more
Het kan me niet strak genoeg zijn.
Liefst zoveel mogelijk tekst, hooguit functionele illustraties. Google-stijl. Geen flash-rotzooi of java-troep.
Eventueel klikbalk met hoogtepunten van de week (bijvoorbeeld ook naast forum, zie je in 1 oogopslag wat er speelt zonder al te veel te hoeven klikken).
En alsjebliiiiiiiiiiiiieft NIET WOLLIG. Dan ben ik weg.
Rosa van der Zanden
06-10-2009 om 09:08
Géén plaatjes
Alsjeblieft niet alleen logo's bij de kopjes zoals eerder werd geopperd. Ik ben absoluut geen beelddenker maar een rasechte lezer. Bij de Ikea sla ik die plaatjes in het rolmenu ook altijd over, lezen gaat minstens vijf keer zo snel.
Verder sluit ik me aan bij de voorgangers: lekker strak, geen boom op het forum en please hou het oranje -ik ben er zo aan gehecht...
Millenia
06-10-2009 om 21:48
Wensen hier
-Zo strak mogelijk
-Alsjeblieft de draden laten zoals ze nu zijn. Dus dat je alle reacties gewoon onder elkaar ziet
-De "nieuw/vandaag geplaatst" vlaggen handhaven
Kortom: wijzig vooral niet te veel.
Fatima
06-10-2009 om 22:15
Lezen is moeilijk
Het gaat niet om het forum maar om de site www.ouders.nl
wimb
06-10-2009 om 22:50
Gadgets voor donateurs
Mijn favoriete site is http://www.sitepoint.com/ Net zoal ouders online een community site. Er is een duidelijke structuur en een heel groot forum. Wat ik goed vind zijn de redactionele artikelen met een link naar een forum topic voor de reacties.
Om de donateurs wat te lokken zou ik wat extraatjes maken, zoals: wie zijn er online, aantal berichten op een pagina kunnen aanpassen enz. Geen essentiële zaken maar leuke gadgets. Liefst 12, als iemand dan niet betaald gaat er elke maand een weg…
wimb