Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Van de (Forum)redactie

Van de (Forum)redactie

28-09-2009 om 21:49

Nieuwe vormgeving ouders online

We hebben een ongebruikelijke vraag aan jullie. Zoals je misschien weet, zijn we bezig met het ontwerpen van een nieuwe site voor Ouders Online. We zijn al een eind: we weten wát er ontworpen moet worden. Maar we hebben onenigheid over details nu, de stijl, de sfeer, tekeningen of foto's, strak of meer wollig.

Daarom zouden we jullie een vraag willen voorleggen. Is er een site waarvan jullie zeggen 'kijk, het zou mooi zijn als OO in die stijl gemaakt zou worden'? Hoeft helemaal geen oudersite te zijn (juist niet!) maar een site die bij jullie persoonlijk het goede doet: helder, overzichtelijk, alles goed vindbaar, maar toch ook sfeervol, want surfen bij ons doe je ook voor de lol, gezellig misschien zelfs, zonder afbreuk te doen aan het imago van Ouders Online als een site met veel goede informatie.

Wie helpt ons door een paar goede voorbeelden van sites te mailen? Url mag je ook hier neerzetten, of naar [email protected]

Thanx!

Justine Pardoen (Ouders Online)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nicky Name

Nicky Name

28-09-2009 om 22:27

Nog geen website maar...

Ik ga voor foto's, kleur, strak, hip en vooral overzichtelijk.

Qua overzichtelijkheid vind ik het geen topper, qua stijl wel: www.loes.nl

Starry Night

Starry Night

28-09-2009 om 23:00

Ik word nou al verdrietig

Blijft het forum wel hetzelfde alsjeblieft? Als ik ergens iemand tip over een mooi en overzichtelijk forum zonder poespas, dan noem ik juist altijd OOL namelijk.
En aan dat oranje ben ik me gaan hechten...

Kaaskopje

Kaaskopje

29-09-2009 om 01:32

Oh gelukkig

Ik ben niet de enige die de opzet van nu wel prettig vind

Lynna

Lynna

29-09-2009 om 06:30

In de stijl van google aub

Als jullie dan toch perse willen veranderen (hoeft echt niet!) dan graag in de stijl van Google. Geen overbodige franje, geen opsmuk, geen afleidende tierelantijnen. Eigenlijk net wat jullie nu hebben dus

Bastet

Bastet

29-09-2009 om 07:14

Mja....

Ik weet zo gauw geen voorbeeld hoe het wel moet,maar aub niet zoals de nieuwe site van het AD! Waaaah!Zal wel hip en strak zijn,maar ik vind het een gruwel.
(www.ad.nl)
Groetjes,Bastet

Jet Burg

Jet Burg

29-09-2009 om 07:34

Toegankelijk blijven voor telefoon

Ik forum vaak met mijn telefoon ,dus als er dan toch iets nieuws "moet" komen, dan graag weer iets wat voor mobiele telefoon`s makkelijk toegankelijk is.

Alsjeblieft

geen franjes en slingers. Volgens mij gaat het gros hier voor de inhoud en niet voor de entourage. Houden zo!

Niet te wollig

en te gezellig....'ouders' hebben toch al zo'n wollig imago dus maak ons maar blij met iets simpels. Ik vindt google wel een goed voorbeeld. Simpel met soms een leuke knipoog waar we allemaal om grijnzen....
Wie weet een leuke wedstrijd 'ontwerp het mooiste het woord: "ouders online".
groeten albana

webber

webber

29-09-2009 om 08:40

Zoiets

http://www.uwbloedserieus.nl/

Maar vooral overzichtelijk, niet wollig.

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

29-09-2009 om 08:45

Zoals...

ik vind de site van viva.nl erg fijn
en dan bedoel ik dat je alle onderwerpen gescheiden hebt, net zoals hier zeg maar, maar dat je dan niet meteen allen reacties al onder de rvagen ziet,maar die zie je dan pas na het aanklikken van de site zodat je niet altijd langs de soms ellelange rij reacties hoef te scrollen als het onderwerp je niet intereseert
verder is het eigenlijk gewoon goed zo, toch,,misschien alleen een ander kleurtje?maar ik hoop wel dat het zo makkelijk toegankelijk blijft allemaal...
groetjes tess

Alsjeblieft niet

Ik vind de site (of in ieder geval het forum) van viva.nl juist helemaal niet overzichtelijk! Juist omdat je de reacties niet ziet...
De site van OO lees ik verder nauwelijks maar wat mij betreft mag het forum gewoon blijven zoals het is!

mamavogel

mamavogel

29-09-2009 om 09:52

De site is al goed

Ik vind de site ook fijn zoals hij is. Alleen misschien een andere achtergrondkleur.
Ik kom ook regelmatig op een ander forum en denk dan steeds jammer dat deze niet zo overzichtelijk is als het forum van ouders online

Ook

Ik zou dan dat oranje graag in een andere kleur willen en een ander lettertype. Verder mag alles hetzelfde blijven, maar ook ik moet eerlijk bekennen dat ik alleen op Ouders Online kom voor het forum. De rest lees ik nooit (sorry).

Pluk53

Pluk53

29-09-2009 om 10:15

Kranten-sites

die hebben eenzelfde doel: acuele informatie + achtergronden en archief. Bijvoorbeeld http://www.trouw.nl/ .

margje van dijk

margje van dijk

29-09-2009 om 11:55

Dat is niet de vraag

Volgens mij is het niet de bedoeling dat we de discussie wat er wel en niet moet blijven of veranderd worden lichtjes overdoen, want die hebben we al eerder gevoerd.

De concrete vraag hier is om voorbeeldsites aan te dragen die we goed vinden.

Moelijke vraag, want die sites zijn juist vaak innig verbonden met de informatie/service die ze bieden. Ik vind ook google of www.9292ov.nl een goede user interface hebben, maar dat komt omdat ze een heel specifiek probleempje voor je oplossen. Ouders Online is veel breder dan een enkele zoekvraag of een route-vraag.

Ik zou de layout van het magazine totaal loskoppelen van de layout van het forum. Dat is nu feitelijk ook zo. Wat aansprekend is voor het magazine, is het niet voor het forum (en vice versa).

Ik denk dat het ontwerpen van een overzichtelijk magazine moeilijker is dan van een overzichtelijk forum (of heb ik het mis). Daar is de gebruikersfunctie veel duidelijker, terwijl je bij het magazine niet goed weet hoe een gebruiker zoekt of vindt.

Qua magazine: ik denk dat je jezelf kunt vergelijken met een warenhuis (jullie hebben veel te bieden, ook in veel categorieën te verdelen). De layout van een krant vind ik vluchtiger: daar gaat het juist om koppen snellen, om er na vandaag nooit meer naar te kijken.

Ik zou denk ik streven naar zo veel mogelijk behoud van het goede, en dat is bijvoorbeeld dat jullie al sinds jaar en dag zo'n piepklein rijtjesmenu bovenlangs hebben. Dat zie je tegenwoordig overal, zie bv. www.wehkamp.nl. De styling van wehkamp spreekt mij aan omdat-ie wit is. Hoe minder kleur, hoe rustiger.

Verder zie ik bij die wehkamp site een soort hokjesoverzicht van productgroepen wat ik ook wel vind passen bij hoe informatie tegenwoordig aan consumenten wordt aangeboden. Dat lijkt bv. een beetje op het ikoontjesmenu wat je ook in keurige rijtjes en kolommetjes krijgt op je i-pod of mobieltje.

Ik zou dus wel zeker voor een plaatje (ikoontje) kiezen bij die groepen, en het niet alleen bij tekst houden. De beelddenkers onder ons zijn dat inmiddels gewend, denk ik.

De schreewende aanbiedings-banner bovenaan bij Wehkamp vind ik trouwens veel te groot.

Overigens zie ik dat ikea.nl precies dezelfde vormgeving heeft (zou dat nou gewoon uit dezelfde koker komen, of hebben beide marketingafdelingen er gedegen (duur) onderzoek naar gedaan en zijn ze op hetzelfde uitgekomen - dan is er nog meer reden om hun stijl te volgen

Succes met deze moeilijke klus,
Margje

Guinevere

Guinevere

29-09-2009 om 12:15

Strak

Hier ook een stemmer voor strak en geen poespas. Als het kan ook een logischer ordening van de forumrubrieken. En inderdaad een moderner lettertype.

mirreke

mirreke

29-09-2009 om 13:19

Ook strak en een scheiding forum / site

Ik hou ook van strak. Ik vind het juist fijn dat je de reacties ziet, omdat ik vaak ook kijk naar wie er reageren in een discussie. Dat maakt het soms wel of niet interessanter. Wat ik erg verwarrend vind op andere sites is dat je van die reactie'bomen' krijgt. Dus in de discussie reageer ik op de tweede reactie en dan kom ik wat ingesprongen onder de tweede reactie te hangen. En dat wil ik dus niet. Het forum in opzet zoals het nu is, alles recht onder elkaar, vind ik erg prettig.
Van mij mag het forum wel wat moderner (lees, strakker) ogen, want het ziet er wat uit alsof het uit de begindagen van het internet stamt...
Het magazine lees ik zelf ook nauwelijks, ik kom vrijwel uitsluitend voor het forum. Wel erg leuk vind ik alle links die je terug kunt vinden. Dus als enorme database van ouder- en kindgerelateerde informatie vind ik het OO erg prettig.
Ook daar hou ik van strak, overzichtelijk, niet alles door elkaar heen laten (in)springen. Ik zal op links gaan letten.

Tirza G.

Tirza G.

29-09-2009 om 19:51

Deze heeft dat ook

Recht, strak, frisse kleur, balkje bovenin, grote aanklikvlakken onderin:
www.borstvoeding.nl

Tirza

Boterbloem

Boterbloem

29-09-2009 om 21:20

Fijn forum

hoewel heeeel groot toch overzichtelijk en prettig in gebruik (met veel mogelijkheden voor de gebruikers om het zelf in te delen etc.) zijn de fora op www.ravelry.com

Angie

Angie

30-09-2009 om 07:02

Het nieuwe surfen....

....gaat natuurlijk per mobiele telefoon!

Een m.ouders.nl versie van het magazine en forum lijkt mij wel leuk wanneer ik op het terras bij Starbucks gratis zit te webben.

Angie

Fatima

Fatima

30-09-2009 om 08:32

Niet over het forum toch?

Volgens mij gaat de vraag niet over het forum maar over de site www.ouders.nl op zich.

Die van www.borstvoeding.nl is wel heel mooi en overzichtelijk, ik ben het helemaal eens met Tirza G.

Gallifrey

Gallifrey

30-09-2009 om 09:27

Ook voor vaders

Bij mijn weten is ouders online de enige site waar ook af en toe nog eens een vader komt. Ik vind dat erg waardevol en zou liefst zien dat het er meer worden. Misschien is dat iets om in gedachte te houden bij het onwerp van de site? Dus geen roze of pasteltinten, hartjes, roosjes en mierzoete babyfoto's?

margje van dijk

margje van dijk

30-09-2009 om 09:42

Geen zorgen

Volgens mij hoef je je daar geen zorgen over te maken, Gallifrey

Ouders Online is begonnen voor met name 'vaders', dus die roots zullen ze vast wel blijven eren.

Margje

Starry Night

Starry Night

30-09-2009 om 15:07

Gallifrey

Sluit me bij je posting aan. Niet eens namens mijn man, maar namens mezelf Alsjeblieft geen Libelle-look!!!

Weinig

Er zijn weinig sites die ik echt prettig vind, behalve deze dan! en www.misplaatst.info. Heel eenvoudig, altijd hetzelfde, maar verder wel altijd up-to-date. Overzichtelijk, geen overbodige poespas en wel heel veel informatie.

Maar als je dan doorklikt op 'forum' wel graag het oude forum!

Tsjor

mirreke

mirreke

01-10-2009 om 10:41

Foto's kunnen plaatsen

is een mogelijkheid om foto's te uploaden. Het is al vaak voorgekomen dat er in draadjes voorbeelden van iets worden gegeven in ellenlange uitwijdingen waarbij men dan verzucht dat een foto zoveel handiger zou zijn. Het zou wat mij betreft dus handig en leuk zijn om foto's in een discussie in te voegen. Ik zou zelf alleen even niet weten op welke manier dan, want ik hou ook weer niet van het drukke, kerstbomerige van andere fora, waar ik dan ook nauwelijks tot niet op kijk, waar die foto's direct zo opvallen.
Als het format eruit blijft zien zoals nu, alleen een lijst met berichttitels, zonder berichtinhoud, en eventuele foto's niet direct zichtbaar zijn, lijkt het mij niet onrustig worden.
Reden?: ik vind het erg vervelend om op andere sites accounts te moeten aanmaken om je foto's te kunnen plaatsen en die vervolgens in een link weer in het forum te zetten. Voor mij moet dit forum ook snel en simpel gaan. Ik heb eigenlijk geen idee of zoiets gemakkelijk haalbaar is.

mirreke

mirreke

01-10-2009 om 10:43

En: googlebaarheid?

In eerdere discussies is dat al vaker genoemd. Nu zijn de individuele reacties op dit forum niet googlebaar. Blijft dat zo? Ik hoop van wel!
Enne, in mijn reactie hierboven is in het begin iets weggevallen, de zin lijkt nu erg pedant: "Foto's kunnen plaatsen ... is de mogelijkheid enz." Ik bedoelde iets als, wat ik wel een leuke toevoeging zou vinden is de mogelijkheid enz...

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

02-10-2009 om 16:18

Juist wel...

de reacties kunnen zien van anderen vind ik heel prettig.
dat is het eerste wat ik check...wie heeft gereageerd...en wlke titels hebben die berichten.

Strak vind ik prettig.
niet wollig.
eigenlijk vind ik de manier waarop dit forum werkt zich onderscheiden van alles wat er al is ...ok kleur en lettertype zou leuk zijn als dat es anders is maar de vormgeving vind ik wel vertrouwd werken.

Chantelle

Chantelle

02-10-2009 om 22:35

Pinkribbon

Ik vind de site van Pink Ribbon erg mooi, overzichtelijk, etc.

(de redactie heeft net aangegeven dat het nú gaat om de vormgeving en dat alle andere zaken al eerder aan bod zijn geweest).

mirreke

mirreke

03-10-2009 om 11:22

Pelle

Ik zet juist zo min mogelijk foto's (en andere privé-informatie)op het internet. Als je iemand een link geeft naar je album kan die persoon meestal ook de rest inkijken, mij lukt dat althans meestal wel. En zoiets wil ik dus niet...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.