Bennikki
10-02-2009 om 21:26
Niet op bed mogen zitten-wat vinden jullie?
Geen wereldprobleem, maar ik vroeg me iets af.
Dochter (9) kwam gisteren thuis van speelafspraakje met klasgenootje. Ze zijn al een tijdje aan het oefenen voor een dansvoorstelling op school. Tussen neus en lippen door liet dochter vallen, dat het op de kamer van vriendinnetje lastig oefenen was, ´ook omdat ik niet even op haar bed mag zitten om uit te rusten'.
'Waarom mag dat dan niet', vroeg ik, waarop dochter zei dat moeder van vriendinnetje dat niet hygiënisch vond. 'O, dan heeft ze natuurlijk een lekkere bank of stoel op haar kamer staan', bedacht ik. Maar nee, alleen een bureaustoel.
Goed, dochter maakt er geen probleem van ('iedereen is anders mama') maar ik was zó verbaasd. Ik vind het eerlijk gezegd raar. Vindt moeder van vriendinnetje andere kinderen (ik ga er maar vanuit dat de regel niet alleen voor mijn dochter geldt) een bron van besmetting?
Maar soms twijfel ik aan mijn eigen beoordelingsvermogen, ik ben moet ik eerlijk zeggen erg gemakkelijk. Dus ben ik erg benieuwd, of jullie dit soort regels kennen/onderschrijven/zelf ingevoerd hebben/belachelijk vinden?
Alvast bedankt!
Bennikki
bibi63
11-02-2009 om 15:06
En bij ons
Ik vind een bed op de kinderkamer op moet kunnen fungeren als bank (zeker als de kamer niet groot is en er geen ruimte is voor een echte bank o.i.d.). Helemaal fris vind ik het eerlijk gezegd ook niet (met je broek waarmee een kind buiten wellicht lekker op straat heeft gezeten, op het bed en/of kussen gaan zitten). Mijn oplossing is een sprei over het opgemaakte bed.
Groetjes
Bibi
MLN
11-02-2009 om 18:03
Nog nooit bij stil gestaan
Echt niet....echt gewoon nog nooit over nagedacht. Ik mocht vroeger altijd op bed zitten en mijn vriendinnetjes ook. Ook nooit bij een ander vriendinnetje meegemaakt dat dat niet mocht. Wel dat je bij een vriendinnetje je schoenen uit moest doen als je binnen kwam. Maar niet bij ons thuis. Bovendien altijd in een huis geleefd waar katten op en in en onder het bed sliepen. Nu nog trouwens. Drie katten die gewoon bij ons in bed slapen. Wij zijn dus gewoon een hele vieze familie!
Tirza G.
11-02-2009 om 20:30
Schoenen uit
en niet ín bed. Dat ze op bed zitten, dichtgeslagen, prima. Maar niet er ín, onder de dekens. Vind ik vies. Ik zal ook nooit met kleren aan in bed gaan liggen ofzo. Gewoonte
En kinderen schoenen uit bij binnenkomst.
Tirza
Pinkelot
11-02-2009 om 20:36
Haha
Erg lachen dit draadje. Ik heb gisteren voor het eerst onze dochter en 2 vriendinnetjes "verboden" om in en op haar bed te spelen/zitten. Mag normaal altijd, kinderen slepen ook met hun beddengoed voor hutten ed. Maar aangezien dochter en zoon dit weekend bezoek hadden van familie luis (brrrr) mocht het dus nu voor één keer niet. Vooral omdat er meerder kinderen in de klas "besmet" waren. En na zoveel wassen vind ik het wel even genoeg voor nu.
Regel is hier schoenen uit als ze binnen komen. De jongens hebben bijna altijd zand schoenen. En eigenlijk is het overal wel zo waar onze kinderen ook spelen. En geen eten en drinken boven, oké soms met een verjaardag gebeurd het wel eens :o). En de kinderen mogen niet op onze slaapkamer met vriendjes/vriendinnetjes. Tjonge best wel veel regels als ik het zo lees, haha. En dat terwijl wij ook wel een slons familie zijn, hun kamers zijn na het spelen vaak een soort ontplofte chaos, maar dat vind ik niet erg, ze ruimen dat uit zichzelf vaak gezamenlijk op. O,ja en op bedden springen mag ook niet, omdat dit al vaker is gebeurd en daar kunnen de lattenbodem's niet goed tegen, helaas :o(
Ik heb wel eens van één van onze kinderen gehoord dat er bij sommige alleen beneden naar de wc mag worden gegaan en dat spelende kinderen niet in de badkamer naar de wc mogen. Daar heb ik nou weer nooit over nagedacht.
Leuk draadje, groetjes Pinkelot
Bennikki
11-02-2009 om 21:38
Oke
Uit de reacties kan ik zo'n beetje opmaken dat de meesten hier op het forum net zo slonzig zijn als ik, maar dat de moeder van het vriendinnetje nou ook weer geen zonderlinge hygienefreak is.
Moest wel erg lachen om de internationale meeting van Fladderbeestje op haar eigen bed! En wat zijn er veel katten toegestaan op bedden! Geldt dat ook voor honden?
Niet naar de wc mogen op de badkamer, dat kom ik hier in de buurt wel regelmatig tegen. Hier thuis wordt regelmatig door dochter en vriendin simultaan gepoept
Ik kreeg koude rillingen van de moeder van Marieke. Wat vreselijk! Mijn moeder was als moeder ook wel een beetje zo (vandaar mijn eigen gemakkelijkheid en slonzigheid) maar als oma is ze gelukkig anders..
Leuke reacties allemaal!
Bennikki
stans verlinden
12-02-2009 om 20:22
Bevalling
ooohh, nu ik dit allemaal lees komt er een herinnering van lang geleden boven.
Altijd hebben er katten en/of poezen bij mij in huis gewoond. Ze mochten slapen waar ze wilden, ook en vooral bij mij in bed, dat vond ik wel gezellig.
Dat de jonkies ook bij mij in bed, onder de dekens geboren zouden worden had ik niet verwacht. Ik werd wakker van nattigheid aan mijn benen.
Het was een hele happening en iedereen was in een feeststemming door de voorspoedige bevalling.
Of mijn moeder het vervelend vond? Ze heeft het in ieder geval niet laten merken. Mijn zus en ik waren door het dolle heen.
Vies? Daar ging het helemaal niet om.
Mijn huidige poezen slapen niet meer bij me in bed, ze maken me te veel wakker met hun gelebber, gekrab en gesnor maar lief vind ik ze nog steeds, niet vies.
Stans.
Guinevere
12-02-2009 om 20:38
Stans
Zolang die kittens maar geen modderpoten hadden! Wel een aparte ervaring, zo dicht op de poezenbevalling te zitten.
Tirza G.
12-02-2009 om 23:10
Beesten in bed
Ja, dat vind ik dan wel weer het toppunt van vies. Als kind niet hoor, ik nam geregeld een cavia mee naar bed, maar nu als volwassene, brrrrr.
Beesten op de bovenverdieping vind ik zelfs al vies.
Hoera. Misschien dat ik in 2009 dan toch de Huisvrouw van het Jaar-prijs ga winnen.
Tirza
ff zo
13-02-2009 om 22:04
Hier
mogen ze overal spelen, behalve op onze slaapkamer. Vind het niet echt gepast dat daar "vreemden" komen.
Nu vertelde mijn dochtertje laastst dat ze met haar vriendje in het bed, en onder de dekens, van zijn ouders hadden gespeeld. Dat vond ik toch niet echt een prettig en hygiënisch idee. Maar dat komt misschien omdat wij zelf naakt slapen.....
Verder heeft dochter een halfhoogslaper met een rand er omheen. Ik ga er vanuit dat ze daar niet zo snel uit vallen.
groetjes.
Anienom
13-02-2009 om 22:31
Beesten in bed
vind ik echt niks. Vroeger sleepte ik altijd stiekem poezen mee naar bed, maar nu ik volwassen ben vind ik het echt niks meer. Omdat: het zijn er drie en omdat ik het rustigst slaap gaan ze altijd om mij heen liggen, zodat ik ' vastgepind' lig op mijn matras. En: hoewel ik niet vies van ze ben, ik kan zo mijn gezicht in die heerlijke beesten begraven, vind ik het toch echt smerig om lekker in bed te liggen en dan een kattenbakkorreltje langs mijn kussen te zien rollen. Jakkes.
Monique D*
15-02-2009 om 15:05
Met sprei maakt toch niets uit?
Ik heb in het verleden wel meegemaakt dat je niet op een bed mag zitten, maar wel op een stoel. Maar wat ik mij afvraag: is het dan ook erg om op een bed met een sprei te zitten, behalve dat het dan niet meer rechtgetrokken meer is? Je dekbed is onder de sprei en daar lig je toch weer onder? Bovendien, als je naar bed gaat dan ga je er toch ook, eventueel met pyjama, eronder liggen? Of moet je dan eerst douchen, pyjama aantrekken en dan eronder liggen?
Beesten in bed zou ik nooit nemen. Bovendien hebben wij geen beesten, wij zijn er niet zo gek op en de kinderen zijn allergisch. Bij vrienden, waar mijn kinderen logeren zijn er wel 3 katten, maar de slaapkamer is verboden terrein. Ook daar mag je niet met schoenen lopen.