Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Pelle

Pelle

29-07-2011 om 10:22

Nederlands paar laat kinderen in rio alleen achter op hun boot.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/2820882/2011/07/28/Nederlands-paar-laat-kinderen-in-Rio-achter-op-boot.dhtml

Weet iemand tot welke leeftijd je je kinderen niet alleen mag laten en is dit in landen in Europa ook verboden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Valkyre

Valkyre

30-07-2011 om 01:47

Ik kan alleen maar denken...

...aan mijn zoontje, ook vier, die het al eng vindt om een avondje oppas te hebben. Stel je voor dat je angstig en alleen bent, je wordt door een wildvreemde visser uit het enige thuis dat je kent gehaald en opgevangen door weer een vreemde. Dan vraagt zo'n kleuter zich toch af of hij/zij ooit mamma en pappa weer ziet?

Verschrikkelijk. Het is misschien wel een heel slim kind, maar het is ook een kleuter, met de verwarrende gevoelens van een kleuter...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

NaShA

NaShA

30-07-2011 om 12:13

Sites leeg

volgens mij zijn ze nu druk bezig hun sites op te schonen, want ik kan niks vinden...

Tirza G.

Tirza G.

30-07-2011 om 12:26

Radio

Even voor de goede orde: je kunt een boordradio ook als babyfoon laten functioneren door hem 'open' te zetten. Een beetje het principe van een telefoonverbinding maken.

Tirza

Radio babyfoon ,tirza?

Kun je een boordradio ook verplaatsen? bijvoorbeeld om hem in de kinderkamer te zetten?

Als het inderdaad zo is dat een boordradio ook als babyfoon kan dienen ,dan kijk ik hier toch anders tegenaan.Ik zou me dan kunnen voorstellen dat je de babyfoon( boordradio) aanzet,de kajuit afsluit en de kinderen een zwemvest aantrekt.en je bij de naaste buren op de koffie gaat .

al denk ik dat in dit geval die boordradio niet heeft aangestaan,want als voorbijgangers alle tijd hebben om 3 huilende kinderen te ontdekken,en ze ook nog van boord te halen ,voordat de ouders terugkomen ,dan is wel duidelijk dat ze de kinderen niet hebben gehoord( of ze zaten te ver weg om tijdig in te grijpen)
het blijft een vreemd verhaal.
en ik blijf het zwaar onverantwoordelijk vinden.

Maylise

Maylise

30-07-2011 om 13:35

Idiotie

Belachelijk om drie zulke kleine kinderen alleen achter te laten op een boot en zelf aan wal te gaan. Dan kan je nog zoveel babyfoons hebben het blijft een volstrekt onverantwoordelijke actie. Als er een noodgeval is ben je echt niet binnen twee minuten terug. Die boot lag 300 meter uit de kust en zelfs al waren de ouders op de wal niet ver gegaan je bent toch echt wel even bezig met terug te komen. Het blijkt maar weer dat sommige mensen niet vooraan stonden toen het gezond verstand werd uitgedeeld.

NaShA

NaShA

30-07-2011 om 15:10

Ik zal wel verkeerd zoeken dan

ik krijg weinig boven water in elk geval, niks over wat Fay noemt...

Jeetje pelle

Die conclusie die jij trekt slaat kant nog wal (om maar even in het botenthema te blijven). Het noemen van alle namen in de media vind ik namelijk ook bizar, dat noem ik allemaal in een zin. Stel ik nou het noemen van namen in de media gelijk met kinderen alleen laten? Zo bedoel ik het niet. Ik vind het alleen laten van de kinderen bizar (niet iets crimineels overigens), het noemen vam alle namen in de media bizar, en ja, de namen van de kinderen vind ik ook al bizar. Maar dat laatste heeft inderdaad nul komma niets met het gedrag van de ouders te maken. Het viel me gewoon op. Mag je best flauw vinden hoor.

Klopt niet pelle

Ik heb niet zo'n zin in een taallesje van jou. Bovendien klopt het niet, als ik wortels EVEN lekker vind als bananen, dan bedoel ik niet dat wortels fruit is en bananen groente.

Wortels fruit zijn (ot)

Foutje

Massi Nissa

Massi Nissa

31-07-2011 om 09:30

Gewoon fout

De lokatie doet er niet toe, het feit dat ze op wereldreis zijn ook niet - dat zou ik zelf ook wel willen met mijn twee kleintjes en maakt een ouderpaar nog niet onverantwoordelijk. Je mag gewoon niet drie kleine kinderen alleen achterlaten, zelfs al heb je allerlei voorzorgsmaatregelen genomen en is je vierjarige (!) zelfstandig voor zijn of haar leeftijd. Kom op zeg, ik heb zelf een bijdehante kleuter rondlopen en die laat ik nog geen vijf minuten alleen. Je weet maar nooit met kinderen.
Mijn moeder zegt altijd: je kunt kinderen pas alleen thuislaten wanneer je zeker weet dat ze in noodsituaties alert kunnen reageren (en niet bevriezen of in paniek raken o.i.d.).
Groetjes
Massi

Valkyre

Valkyre

31-07-2011 om 17:10

Massi

Wat heb je toch een wijze moeder! Misschien moet je een boekje met wijze uitspraken uitbrengen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.