Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Emma B

Emma B

12-11-2008 om 13:58

Nationale avondklok tot 8 jaar

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
peach

peach

13-11-2008 om 13:33

Ergeren en verbieden

"Als week in week uit een groepje van die leeftijd hun scooters meeneemt en daar flink mee gaat crossen na tien uur dan erger ik me, is dat erg onterecht?"
Nee, ik erger me dan ook. Maar niet meer dan ik me erger aan de volwassenen die iedere avond met hun speciale auto's onze flats voorbij raceten. En als er een voorstel zou komen om scooters te verbieden, omdat er wel eens jongeren zijn die er misbruik van maken, dan zou ik daar tegen zijn. En als er een draadje over een proefballonnetje om scooters te verbieden hier op OOL zou zijn, dan zou ik niet zeggen dat ik positief verrast ben dat mensen met dit soort oplossingen komen.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2008 om 13:59

Altair e.a.

Met je laatste reactie ben ik het helemaal eens. Daarom vind ik het ook positief dat mensen uit genoemde groepen serieus mee willen denken aan een oplossing. Dat bij een voorstel meteen alle ankers uitgaan en 'het valt bij ons mee', 'hier speelt dat niet' geroepen wordt enkel en alleen omdat je tegen regels van bovenaf bent, maakt dat het aandragen en uitvoeren van oplossingen wel moeilijk. Wat moet men doen om straatoverlast en vandalisme tegen te gaan? Soms kan een oplossing heel simpel zijn. Ik woon in zo'n oplossing. Feit blijft dat ouders hun verantwoordelijkheid moeten nemen en zich niet moeten verschuilen achter 'we wonen zo klein', 'laat ze toch', 'het is zomer', 'het is winter'. Misschien stel ik het wat cru, maar als je je gezin niet in toom kunt houden omdat je met veel te veel mensen in een verhoudindsgewijs veel te klein huis woont is er toch iets mis gegaan bij de planning. In ons huis passen, als het persé moet, 5 of 6 kinderen. In iedere ruimte 2 kinderen. Het is niet mijn keus, maar als je daar wel voor kiest moet je er ook bewust van zijn dat die kinderen in hun eigen huis de ruimte moeten krijgen en dat die ruimte niet naar de straat gelegd moet worden. Mijn kinderen mogen niet het probleem worden van andere mensen.

Bastet

Bastet

13-11-2008 om 14:27

Kaaskopje

Dus buitenspelen stel jij in feite gelijk aan:je kind het probleem laten zijn van een ander....daarbij is het ook zo dat ik mij niet onttrek aan mijn venrantwoordelijkheid,als mijn kinderen buiten spelen.Integendeel,buitenlucht is gezond,en ik hou ze ook nog in de gaten.
Groetjes,Bastet

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2008 om 15:40

Bastet

Nee, zoals jij het stelt 'je kind buiten laten spelen, het probleem van een ander' is het natuurlijk niet. Dat zou wel raar zijn. Het kind buiten laten spelen, je handen ervan aftrekken en geen verantwoordelijkheid nemen van hoe je kind zich buiten gedraagt, daar heb ik het over. Als je dan niet meer kunt roepen dan 'ja maar het is ook zo vol in huis' of 'ja maar we hebben geen tuin' is lijkt mij wat te gemakkelijk.

Kaaskopje, omkeren

Om de reden die jij noemt (erg vroeg donker in oktober) vind ik dat ALS je al kunstmatig moet gaan zitten klooien met de klok het eigenlijk precies omgekeerd zou moeten van wat ze nu doen.

Maar goed, het ontregelde gevoel heeft niet zo zeer te maken met die uren licht (als je aan de klok klooit krijgt een dag echt niet meer uren zonlicht) maar meer het feit dat je je hele schema een uur moet verschuiven. En mij kost dat uur verschuiven elke keer weer ruim drie weken, krijg rond die tijd ook meestal een flinke griep of sinusitis.

Vreemd genoeg kost echt omschakelen tussen Indonesie en Nederland (8 uur verschil) me hooguit een weekeindje.

Verduisteren heeft geen nut

Verduisteren heeft geen nut als je lichaam je verteld dat je een uur naast de tijd loopt.

Daarnaast is er niets heerlijker als op een zomerochtend om een uur of 4 de zonnestralen op je gezicht als je in bed ligt. En dan even omdraaien en er lekker vroeg uit, terwijl de wereld mooi en verstild is.

Maylise

Maylise

14-11-2008 om 16:08

Slecht plan

Dit plan is volkomen disproportioneel. Omdat er ouders zijn die niet bij machte zijn hun kinderen op te voeden wordt zo'n draconisch plan bedacht. Het lijkt me dat er wel heel wat serieuzer zaken aan de gang moeten zijn voordat men zo'n enorme inbreuk op de vrijheid en het persoonlijke leven kan maken.

Maylise

ps: gisteren om 2030 zijn mijn zoon van 9 en zijn nichtje van 7 naar de supermarkt geweest (samen) om koekjes te kopen. Dat kan natuurlijk niet hè

pps: de jongeren die overlast veroorzaken zijn over het algemeen niet kinderen die jonger dan 8 zijn dus deze maatregel verminderd de overlast niet.

ppps: natuurlijk is rust op straat na een bepaalde tijd prettig maar in de gemeentelijke verordeningen zijn daar meestal al regels voor opgenomen zoals tussen 22:00 en 08:00 geen lawaai en dat geldt voor iedereen.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-11-2008 om 01:09

Heerlijk ochtendzonnetje

Ik zie de schoonheid van het ochtendgloren wel, maar ben toch meer van het type die daar graag doorheen slaapt
Ik geloof direct dat sommige mensen last hebben van het uurtje verschil tussen zomer en wintertijd, maar ergens verbaast me het ook wel. Het is maar een uurtje, na twee dagen sta ik er niet eens meer bij stil. Maar ik doe sowieso maar wat met mijn bedtijden, dat scheelt misschien.

Geen vast ritme

Mijn dagen hebben echt geen vast ritme, maar bepaalde dingen (schoolgaan bijvoorbeeld) moeten toch op vaste tijden gebeuren. En dat kost minstens 3 weken, weken waarin ik steevast ziek wordt.

En ik zie het economisch of welk ander nut ook totaal niet van met klokken klooien. Afschaffen die hap.

Bastet

Bastet

15-11-2008 om 08:29

Kaaskopje

Mijn man heeft erg last van de overgang naar de zomertijd.Hij staat al moeilijk vroeg op,is een echt avondmens.Voor zijn gevoel moet hij bij de overgang naar de zomer tijd nóg vroeger op dan normaal,en ja,daar heeft hij last van.Want in de avond lukt het nog minder natuurlijk om dan op tijd te gaan slapen.
Afschaffen,ik zie er echt het nut niet van.
Groetjes,Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.