Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Dujardin

Dujardin

21-11-2009 om 16:42

Moord. het zal je kind maar zijn...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

25-11-2009 om 20:45

Damajo

Zo doen wij het hier ook. Gespreksgeschiedenis opvragen, alle verdachten bij elkaar roepen (soms wel een stuk of acht bij zo'n msn-sessie) en duidelijk maken wat ze hebben gedaan en wat de gevolgen (kunnen) zijn. Ouders worden ook altijd ingelicht.
Groetjes
Massi

mirreke

mirreke

25-11-2009 om 21:19

Lord of the flies

Kennen jullie dat boek? Als je het leest ben je direct genezen van het idee van het onschuldige kind.
Maar dat is een heel andere geschiedenis dan dit.
OVerigens, Massi, ik ben niet helemaal naïef, mijn dochter zit ook op hyves. Maar ik censureer... in alle openheid trouwens.
Wat ik ook merk is dat er een soort devaluatie van woorden/gevoelens(?) optreedt, of inflatie eerder. Als onze ene zoon boos is op de andere klinkt er al snel "Ik haat je". Voor mij onbegrijpelijk. Ik besteed ook veel tijd aan het uitleggen van dat soort dingen, wat haten precies is en zo.
Wat ik bedoel is dat ik niet goed begrijp hoe van het één het ander komt. IN woede dingen eruit flappen... hmm kan ik nog een beetje voor me zien. Maar dan ook de daad bij het woord voegen, plannen, ... Ik begrijp het gewoon niet...
Het enige dat ik kan concluderen is dat de wereld nu voor jongeren waarschijnlijk ingewikkelder is dan vroegâh. volgens mij hebben kinderen, jongeren een heel lange periode van voordoen nodig. Er moet worden voorgedaan hoe je in een geciviliseerde maatschappij met elkaar omgaat, hoe je aardig voor elkaar bent, omgaat met frustraties. En nu zijn er juist erg veel invloeden die voordoen hoe het niet moet. Denk aan al die clips, het zijn allemaal softsexfilmpjes, al het vanzelfsprekende geweld in spelletjes...
Goh, ik voel me nu ineens net Alex
Toch ik vind het lastig

Tirza G.

Tirza G.

25-11-2009 om 22:32

Andere kant op ook

Niet alleen devaluatie naar de negatieve kant, ook de andere kant op. Het is allemaal luv you schattie, kusjekusje, zie je zaterdag chickie, dikke kuzzzzzzz en meer van die ongein. Tjongejonge. Dat was even wennen Voor mijn dan he

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.