koentje
13-06-2012 om 10:44
Mogen jullie kinderen opblijven
voor de wedstrijden van het EK?
Zo ja, hoe oud zijn ze, en stel je bepaalde voorwaarden?
truusje
13-06-2012 om 20:30
Sinterklaas en voetbal?
Wat is dat toch met die voetbalfanaten dat ze denken dat iedereen voetbal zo belangrijk moet vinden als zij? Het is een sport en er zijn zoveel sporten, als je vrij gaat geven voor zo'n wedstrijd kun je wel bezig blijven. Dan mogen we wel een lijst gaan maken: tennis, hockey... O en hoe zit het met het vrouwenvoetbal? Kom, op de barricades!
Weer je wat, voortaan altijd school vanaf 10uur, klaar.
Pffff 22 mannen die achter een bal aanhollen en als ze m hebben schoppen ze m weer weg.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
Tango
13-06-2012 om 20:41
Nee, echt niet
Tangozoon van 7 mag alleen de vroege wedstrijden kijken en als hij te chagrijnig is de volgende avond gaat hij de avond daarna gewoon om 19.30 u. zijn bed in. Tangodochter mag vanavond hooguit de eerste helft zien en voor haar geldt dan ook: morgen chagrijnig is bij de volgende wedstrijd van Nederland, gewoon om 21.00 u. naar bed. Streng? Ja, maar ik heb kinderen die gewoon echt niet tegen laat naar bed gaan kunnen. En zelf heb ik ook geen zin in chagrijnige kinderen
Tirza G.
13-06-2012 om 21:28
En andersom?
Je doet je kinderen op tijd naar bed, neemt de wedstrijd op en zet ze morgen om 6 uur voor de TV. Dan zijn ze wel vroeg wakker, maar ja, ook lekker fris voor de CITO.
Tirza
Tirza G.
13-06-2012 om 21:28
Maar goed
Ze kunnen naar bed hoor. NL heeft verloren. En morgen lekker fris aan de CITO.
Tirza
Tirza G.
13-06-2012 om 21:41
Ja en nee
Het is rust. Maar het is 2-0 voor Dld, dus een gelopen race lijkt me.
Tirza
Sascha2
13-06-2012 om 21:45
Tirza (ot)
Heb jij slechte nachten of zo? Zo kritisch! Ik zou zeggen: neem een lekkere grote koek, ga op tijd naar bed, wordt morgen vroeg wakker en zie: ned-duitsland 3-2
Jesse_1
13-06-2012 om 21:55
O, andere voorwaarde
Er geldt nog een voorwaarde: volgende ochtend geen gemekker om uit bed te komen en op tijd de deur uit te gaan.
Marjolein
13-06-2012 om 22:07
Helaas
hier wordt gekeken (13 en 14). 14 jarige wilde naar een vriend en dan leuk samen kijken, dat mag niet van ons ivm toets Engels morgen. (zijn slechtste vak, de toets is errug belangrijk ivm de eindsprint...)
Hij was heel teleurgesteld, maar ik geloof dat het nu al minder interessant is... of ??
Tja, positief blijven, de bal is rond enzo, maar hier is de stemming bedrukt bij de mannen.
Picasso
13-06-2012 om 22:10
Hier
Oudste van bijna 11 mag de hele wedstrijd kijken maar zit nu een boek te lezen
Tirza G.
13-06-2012 om 22:11
Gelukkig maar P. Dan verdedig je het 'uurtje later naar school' dus niet uit eigenbelang. Nou, dan snap ik het helemaal niet.
Tirza
Tirza G.
13-06-2012 om 22:14
Sascha2
Ik ben het oranje al zat Of nee, zo is het niet. Ik ben de ophef over het NL voetbalteam tijdens het EK zat. Ga wat nuttigs doen, laat die mannen effe lekker hun werk doen daaro en klaar. Dat gedóe, men men men.
Maatschappij-ontwrichtend vind ik het. En dat is het gewoon niet waard, althans, niet in mijn opinie.
Tirza
Tink
13-06-2012 om 22:28
Mijn jongste zoon
... van 8 vatte het aardig samen toen we zaterdag naar NL-Denemarken zaten te kijken: dat zijn gewoon 22 miljonairtjes die achter een bal aan rennen, sprak de jongeman.
Verder is ie meer geïnteresseerd in de juichbandjes dan in dat hele voetbal.
Ben het geheel eens met Tirza. Het gedóe. Het oranje doet inmiddels pijn aan je ogen.
Tinkman is overigens wel met oudste zoon naar het wijkgebouw om de wedstrijd te kijken, daar zetten ze een enorm scherm neer en dat leek zoon wel wat. En papa vond het wel een leuk vader-zoon uitje. Allebei blij.
Kaaskopje
14-06-2012 om 02:29
School en voetbal
Ik lees altijd met lichte verbazing over het onbegrip over dat 'spelletje waarbij volwassen kerels achter een bal aanrennen' en ik kan dan alleen maar concluderen dat de mensen die er zo over denken blijkbaar geen begrip hebben voor het feit dat voetbal nog steeds volkssport nummer 1 is en daarmee dus de meest beoefende en bekeken sport. Of je nu wilt of niet, voetbal neemt een grote plaats in in de maatschappij. Ik vind dan ook dat die maatschappij er best een beetje van ontregelt mag raken tijdens grote wedstrijden, zoals nu het EK. Ik kan daar ook wel van genieten eigenlijk, zoals vanavond toen ik juist tijdens dat ene Nederlandse doelpunt nog op een verlaten straat liep. Gejuich en getoeter klonk uit openstaande ramen en ik liep te lachen en wist niet hoe snel ik naar huis moest om het restant nog te kunnen zien.
Kinderen voortijdig in bed stoppen als ze eigenlijk naar een wedstrijd van Nederland hadden willen kijken zou mijn keus niet zijn. Dan zitten ze de dag erna maar een keer wat lodderig in de schoolbanken. Gewoon vanaf half 9 uiteraard. Die wedstrijd is het gesprek van de dag op school. Het lijkt me niet leuk om dan 'ik moest naar bed' te zeggen.
Yvonne
14-06-2012 om 06:27
Hier mogen ze gewoon kijken
mijn kids 13 en net 11 jaar mogen gewoon de hele wedstrijd kijken als oranje speelt. 2 jaar geleden ook al. Jongste was toen echt de enigste van zijn klas die zolang op mocht blijven.
Oudste zit op het VO en het verbaasde me toen ze vertelde dat er klasgenootjes zijn die niet mogen op blijven.
Fiorucci
14-06-2012 om 07:18
Gewoon kijken
Hier mochten en mogen ze altijd gewoon kijken. Ik verwacht en wil niet dat school later opengaat de volgende dag.
Mari
14-06-2012 om 09:46
Ja berber
en dan word ik weer kriegel van jouw ophef over de ophef over de ophef. Zo blijven we aan de gang
krin
14-06-2012 om 10:00
Ophef over ophef
Het is net zoiets als (voorheen) roken in een rookcoupé: je zit al zo in de walm dat je zelf niet meer hoeft. Als ik al bij de AH onder een oranje partytent de winkel (beter: de oranjetempel) heb betreden, zakt mijn rudimentaire opwinding over de wedstrijden zelf naar een verwaarloosbaar niveau. En dan hoef ik niet meer te kijken ook. Werkt prima, zeker als man in zijn hels oranje shirt zijn heil bij vrienden zoekt.
Tirza G.
14-06-2012 om 10:05
Het mot niet gekker worden
Van de week kwamen 'ze' het nieuw aangekochte perceel uitmeten met van die houten stokjes en metalen buisjes. Om die dingen zichtbaar te houden (volgende week komt het kadaster inmeten) worden ze in een kleurtje gespoten. Oranje maar deze keer, lachte de meet-meneer opgewekt. Tjongejongejonge
Tirza
Tirza G.
14-06-2012 om 10:07
Volkssport
Inderdaad, volkssport. Dus wat doen die 22 elitairen daar dan op dat veld? Die multimiljonairs met kapsones? Laten ze lekker de straatjeugd in achterstandswijken vrijwillig gaan leren voetballen. En dan dáár de beste van mogen op TV een potje doen. Dan blijft het tenminste een beetje een volkssport.
Tirza
koentje
14-06-2012 om 10:08
Halverwege ging mijn zoon
naar bed. Met de legendarische woorden:'Stel je voor dat ik morgen te laat opschool kom'.....
Hanne.
14-06-2012 om 10:26
Volkssport (kaaskopje)
Kaaskopje schrijft:
"...ik kan dan alleen maar concluderen dat de mensen die er zo over denken blijkbaar geen begrip hebben voor het feit dat voetbal nog steeds volkssport nummer 1 is en daarmee dus de meest beoefende en bekeken sport."
Volges mij is dit een beetje een kip-ei verhaal. Natuurlijk is voetbal de meest bekeken sport. Heb je wel eens een andere sport proberen te volgen op TV. Die worden niet of nauwelijks uitgezonden. (denk bv aan het WK honkbal, daar werd NL wel wereldkampioen, maar ze moesten het 'gewoon' doen met een berichtje in het journaal een een aantal 's nachts uitgezonden wedstrijden)
Temet
14-06-2012 om 10:46
Cobi
"Hopelijk is de oranjehysterie na dit echec een volgend evenement een tandje minder. "
Rendementen uit het verleden bieden volgens mij weinig hoop voor de toekomst.
In mijn herinnering is deze narigheid de laatste kampioenschappen elke keer. Of Oranje nou een beetje goede zaken doet of niet.
Gisteren in de Metro gelezen: het bedrijfsleven heeft de winst voor het EK al binnen. Al die tv's en oranjezooi zijn al verkocht. Hiep hoi. Dus dat vuurtje zal ook over 2 jaar weer worden opgestookt, en de media die inderdaad denken dat dit dus nieuws is omdat 'de mensen' (mij wordt nooit iets gevraagd) 'dit willen' zullen weer volop meedoen.
Tenzij hogere machten ons genadig zijn en Nederland zich niet plaatst voor het WK. Voor wie moet je eigenlijk een kaarsje branden in dit soort aangelegenheden? Ik ben dan wel lang geleden afgevallen, maar nood breekt wet
(en anders val ik terug op mijn favoriete heilige: "Heilige Antonius beste vrind, maak dat Oranje weer niet wint")
Groeten,
Temet
ChrisH
14-06-2012 om 11:22
En hier
waren de plastic bindertjes van de broodzakken deze week oranje ipv wit.
Enne... wat dacht je van de achtergrond rondom dit berichtje?
Chris (die overigens jullie oranjehaat niet deelt)
Tirza G.
14-06-2012 om 11:35
Volkssport - 2
Maar dan nog. Dan hoef ik er toch nog geen last van te hebben? Marco Borsato is ook volkszanger nummer 1. Of Frans Bauer, of zo'n andere grootheid. Die gaan lekker in een stadion hun ding staan doen en klaar zijn we weer. Juist omdát voetbal een volkssport is, hoeft er helemaal geen aandacht aan te worden besteed. Iedereen voetbalt al, zit op voetbal, kijkt voetbal, gaat naar voetbal - enzovoort. Wat dat aangaat is het net zoiets als poepen. Dat doet ook iedereen. Dat gaan we toch ook niet op TV laten zien?
Tirza
Merel
14-06-2012 om 12:26
Champignons
De champignons zaten ook opeens in een oranje bakje i.p.v. de normaal blauwe bakjes. (zou dat gedoe niet heel veel extra's kosten ook?)
skik
14-06-2012 om 12:58
Aan mij ligt het niet
Ik heb dinsdag mijn oranje keukenmuur overgeschilderd in grijs. Dus de oranjehysterie kan mij niet aangeschreven worden. Verlies door het gebrek aan kleurige steun misschien wel. Sorry.
skik
Caitlynn
15-06-2012 om 14:41
Nee
Mijn kinderen zijn allemaal voetbalspelers en die kijken de late wedstrijden niet. We maken zelf geen heisa van voetbal, onze kinderen doen dat gelukkig ook niet. Die van 15 zit boven naar discovery te kijken tot 10 uur en gaat dan slapen, die van 13 ligt om 9 uur en die van 10 gaat om 8 uur. Ik heb gezellige uitgeslapen kinderen, die daardoor heel goed hun taak in het voetbalteam uitvoeren en een prima wedstijd spelen. Dat kunnen die mannen van oranje niet zeggen.