Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
koentje

koentje

13-06-2012 om 10:44

Mogen jullie kinderen opblijven

voor de wedstrijden van het EK?
Zo ja, hoe oud zijn ze, en stel je bepaalde voorwaarden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Alleen oudste van 9

Mag opblijven.
Voorwaarden: dat hij donderdag geen cito's heeft (heeft-ie dus niet - schoolreisje), en dat hij de rest vd week zonder mopperen eerder naar bed gaat dan normaal.
Ik moest zelf wel even slikken toen ik zag hoe laat die wedstrijd is, hij is nog nooit zo laat naar bed gegaan, maar goed. Als ik zeg dat voetbal zijn lust en zijn leven is, is dat het understatement van het jaar.

Guinevere

Guinevere

13-06-2012 om 11:10

Nee

Nee, niet de hele wedstrijd in ieder geval. Maar dat zal geen probleem zijn want meneer (bijna 10) is toch al geen voetballiefhebber. Jongste (5) gaat uiteraard gewoon zijn bed in. Bovendien is die meer geïnteresseerd in alle poespas erom heen dan in de wedstrijden zelf (alle prullaria die je in de supermarkt krijgt bij besteding van x euro om preciezer te zijn).

ishtar

ishtar

13-06-2012 om 11:11

Oudste 2

mogen de eerste helft zien. Half 11 vind ik (zeker voor oudste) echt te laat.
Jongste ligt normaal al een uur in bed voor de wedstrijd begint, die gaat dus gewoon naar bed.
Het kan zijn dat middelste weer beneden komt, en dan is dat niet zo erg, die kan het wel hebben. Maar ik kan niet oudste naar bed doen en middelste laten zitten.

GreenTea

GreenTea

13-06-2012 om 11:29

Oudste dochter van net een week 11 mag opblijven en dat gaat prima. Ligt er meestal rond 9:00/9:30 uur in. Jongste van 6 gaat voor de wedstrijd naar bed.

koentje

koentje

13-06-2012 om 11:45

Die van mij

gaat normaal om 21.15 naar bed. Ik denk dat ik hem aanbied om te kijken maar er is een kans dat hij halverwege zelf naar bed wil. Maar ja, als hij kant en klaar in pyama zit is dat niet zo'n punt lijkt me. Maar ik ben een beetje bang voor chagrijn als hij morgen naar school moet.

Fonneke

Fonneke

13-06-2012 om 11:46

Nee

Vandaag in elk geval niet. Oudste van 12 heeft veel slaap nodig. Bovendien heeft ze vrijdag en zaterdag feestjes, dan wordt het al laat. Drie keer in één week laat op bed is echt te veel. De tweede van 10 kan wel heel wat aan, maar heeft de hele week CITO-toetsen. Bovendien zal ik die ook niet later naar bed sturen dan zijn oudere zus. De jongste twee van 7 en 5 gaan so wie so voor het voetbal op bed. Misschien mogen ze zondag nog een tijdje opblijven. Maandag zijn ze vrij.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

13-06-2012 om 12:46

Nou...

Die van mij zijn 5 en 1 en die wieber ik om half acht naar bed vanavond, maar er komt een vriend van mijn man kijken en als die twee samen op de bank zitten te brullen (wat mijn man in zijn eentje nooit doet, haha), betwijfel ik of ze wel door zullen slapen. We wonen gelijkvloers.

Maar pelle

School kan toch niet bij elke wedstrijd van Oranje de dag erna de eerste 2 uur vrijgeven. Meen je dat nou serieus?

Guinevere

Guinevere

13-06-2012 om 13:40

Gedenkwaardige wedstrijd

Ja, als je gaat stellen dat het een gedenkwaardige wedstrijd wordt, dan begin ik dus wel te twijfelen of ik oudste niet toch de hele wedstrijd moet laten afzien.
Maar ja hij moet wel morgen om half 8 op de VSO zitten dus dan is ie er natuurlijk niet uit te krijgen donderdag. Misschien dan maar even de eerste helft aanzien en kijken of het gedenkwaardig dreigt te worden, dan kunnen we alsnog besluiten dat hij mag blijven zitten (indien tenminste in pyjama en gepoetst en wel).

Irene

Irene

13-06-2012 om 13:40

reuze stom dat ze zo'n EK plannen in de cito-periode. Echt belachelijk dat ze daar geen rekening mee houden ;o)

Rieke

Rieke

13-06-2012 om 13:42

Naar bed

Ook cito week hier, en een man die de hele week weg is.
Mijn 9 jarige mag bij mij in bed slapen, ik denk dat we in bed heel even kijken naar het begin van de wedstrijd, daarna gaan slapen, en morgen wel horen wat de uitslag is.
Ja ik slaap vroeg omdat ik er heel vroeg uit moet morgen.
De voetbal verandert daar niets aan, het kan ons ook weinig schelen.
En de school de schuld geven lijkt me vrij zinloos.

Irene

Irene

13-06-2012 om 13:46

Weet je wat ik nou jammer vind?

Kijk, met zo'n voetbaltoernooi heb ik zelf niks, maar de Tour de France mag ik graag kijken. Alleen vind ik het zo jammer dat dat altijd in juli is. Zonde om in de zomer halve dagen voor de tv te zitten, als we al niet op vakantie zijn. Kunnen ze dat nou niet in de winter plannen??

Guinevere

Guinevere

13-06-2012 om 14:01

Haha irene

In de winter komen ze zo moeilijk over die besneeuwde bergpassen heen, met die dunne bandjes...

Ja maar, ja maar

Sinterklaas is maar 1 x per jaar, Oranje speelt (hopelijk) vaker. Of zijn de volgende wedstrijden allemaal in het weekend?

Chris

Lezer

"Het is natuurlijk boksen, geen boxen...."

En het is dyslexie, geen dyslectie... ;0)

skik

Sascha2

Sascha2

13-06-2012 om 14:42

Hier wel

Oudste twee mogen van mij kijken, in ieder geval de eerste helft. Er zijn belangrijke zaken meer op school, alle toetsen achter de rug. Ik heb al twee dagen geen kind aan ze. Als ze lopen te klieren oid, dan hoef ik alleen maar hardop te denken dat ze toch wel moe lijken en hup,ze gaan weer over tot gezellig samen spelen.
Ik verwacht dat beiden bij de rust al naar bed gaan of anders in slaap vallen voor de tv. Ik vind het wel gezellig om met ze te kijken!

Nee

Tot nu toe zitten ze bij de vroege wedstrijden al na een kwartier verdiept in een duckie of harry, dus ik zie niet echt reden om ze te laten kijken. Zèlfs al spelen we tegen onze vriendelijke oosterburen (al de hele dag gaan er spitsvondige mails tussen .de en .nl heen en weer), dat vind ik te laat worden. Mochten we weer halve of hele finale gaan spelen, dan wil ik het wel weer in overweging nemen.

Irene (tour de france)

Irene, ik ben een Tourweduwe.
Al 21 jaar samen met een Tourfanaat.
Pas vorig jaar ben ik tegelijk met de Tour op vakantie geweest.
Een keer eerder ook, toen zijn we naar etappes gaan kijken.
Dus, de oplossing ligt voor de hand! Thuisblijven.

Ise

Ise

13-06-2012 om 15:45

Jawel

Hier mogen ze allebei (13 en 10) kijken. Oudste heeft proefwerkweek en bij wijze van uitzondering haal en breng ik hem (10km enkele reis) en kan hij dus wat langer blijven liggen. Hij staat er prima voor dus er hangt eigenlijk ook niets meer van af. Jongste heeft de hele week al cito's, maar ach......als het een warme zomeravond was geweest met buren die nog laat in de tuin zitten dan was het misschien ook wel half 11 geworden voor hij aan slapen toe zou komen. Eerlijk gezegd was het niet eens in me opgekomen om ze niet te laten kijken .

Maylise

Maylise

13-06-2012 om 16:18

Jongste zoon en nichtje willen graag opblijven om voetbal te zien. Ik vind het prima. Ik ben zelf niet zo van het voetbal maar ik begrijp dat ze het een belangrijke wedstrijd vinden en dus willen zien.

Scholen moeten uiteraard geen enkele rekening houden met het EK. Dan maak je voetbal wel heel wat belangrijker dan het is.

Paal

Paal

13-06-2012 om 16:24

Cito

Goh, grappig. Ik heb vanmorgen in de klas gevraagd wie mag kijken. Groep 8 mag bijna allemaal kijken.
Morgenvroeg begin is lekker rustig, praaatje, lezen en dan de CITO. Mijn ervaring is dat dit in zo'n rust gebeurd dat de kinderen er hun aandacht wel bij houden. Geen gehaast, niet af kan morgen verder. (ze zijn bijna klaar). Juist het gewoon lesgeven zorgt voor geklier. Niets van elkaar kunnen hebben, napraten tijdens de uitleg en noem maar op.
Overigens verwacht mijn directie dat aankomende maandag de ciot's zijn ingevoerd in het systeem, zodat de balns nog voor de vakantie opgemaakt kan worden.
Natuurlijk had ik eerder kunnen beginnen, maar in de handleiding staat echt juni. En mei was zo'n lastige maand met al die vrije dagen.
Het gaat helemaal goed komen morgen. Ik hoop dat ze het vanavond allemaal leuk hebben voor de tv.

Tirza G.

Tirza G.

13-06-2012 om 16:45

Wat weet jij toch veel, ongelooflijk. En dan vooral over hoe andere mensen hun leven in zouden moeten richten. Sterker nog: je wéét zelfs hoe andere mensen hun leven inrichten, je weet zelfs van iedereen of ze Sinterklaas al dan niet op een doordeweekse dag vieren en zo ja, tot hoe laat dan wel. En je weet ook dat de Avondvierdaagse iets landelijks is. Nou, mooi niet dus.

Hou toch op met je vrij voor voetbal. Ik vind het bij het behalen van de finale al belachelijk om er vrij voor te geven. Dit is een voorronde! Met een beetje mazzel is het hierna gewoon klaar. En stel nou dat dat zo is, moeten scholen dan ook slachtofferhulp inschakelen voor al die kindertjes die op moesten blijven?

Tirza

Jesse_1

Jesse_1

13-06-2012 om 16:56

Ze mogen alle drie kijken.
Oudste van 12 sowieso (ik denk trouwens dat alle jongens in zijn klas mogen kijken - die mochten een paar jaar terug al door de week laat voetbal kijken), Middelste van 9 is helemaal gek van voetbal en mag dus ook kijken. Jongste van 8 heeft mazzel met deze broers en mag ook kijken .
Volgens Middelste (heb net even gevraagd) hebben ze geen cito's meer (ik meen dat ze het daar een paar weken terug over hadden), en zo wel, nou ja, het zijn maar cito's.
Voor komende zondag hangt het er van af of ze nog kans maken om door te gaan of ze mogen kijken. Mogelijk dat Jongste dan wel naar bed moet, voor hem is 1,5 uur voetbal soms gewoon te lang om interessant te zijn.

Jesse_1

Jesse_1

13-06-2012 om 16:59

O, en de voorwaarden

Weinig voorwaarden. Ze moeten klaar zijn om naar bed te gaan (dus niet ná de wedstrijd nog moeten douchen) en na afloop meteen naar bed.
Bij Jongste zou ik nog wel eens kunnen zeggen dat als hij vervelend is, dat hij dan lekker vroeg naar bed moet

toto1

toto1

13-06-2012 om 17:29

Stomtoevallig...

Hebben ze hier morgen een studiedag van school, en zijn ze dus vrij, komt dat even mooi uit Maar zondag mogen ze ook kijken, ze zijn 10 en 12. Ze moeten wel voor de wedstrijd gedoucht en en in pyama zijn, dan is het na de wedstrijd alleen nog even tandenpoetsen en naar bed.

Margriet*

Margriet*

13-06-2012 om 19:22

Ach voor een keer

Oudste 2 van 12 en 9,5 mogen geheel kijken gezellig bij de buren. Jongste gaat net als andere buurjongentjes van 6/7 jaar na de eerste helft naar bed.

Vic

Vic

13-06-2012 om 20:06

Koentje

Jouw zoon is toch 13? Dan lijkt het me in de meeste gevallen (tenzij proefwerkweek of ander belangrijk iets) geen probleem om een keer om 22.30 uur naar bed te gaan. Er zijn pubers die structureel later gaan.
Als mijn 7-jarige een voetballertje was geweest had ze ook mogen kijken. Aan de andere kant, het is natuurlijk maar een groepswedstrijd dus alle ophef snap ik verder niet zo goed

Koentje

Jouw zoon is toch al 13? Die van mij ook en het antwoord is ja hij mag kijken en nee ik stel geen voorwaarden. Ik vind heel eerlijk gezegd dat je wel wat losser mag worden met je zoon. Het is geen klein kind meer. Als je bang bent voor chagrijn in de ochtend dan stel je dat toch als voorwaarde? Je mag opblijven maar dan wel morgenochtend gewoon op tijd op staan en geen gechagrijn. s' Avonds een man, dan ook s' morgens een man.

Heee vic

Tegelijk gepost met zelfde eerst zin

Jade

Jade

13-06-2012 om 20:22

Ja....

....oudste zit bij vrienden (hij is 17) en jongste (13) mag de hele wedstrijd zien. In de pauze is het tanden poetsen en pyama aan, zodat ze direct naar boven kan (aan nabeschouwing doen we dit keer maar niet aan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.