Logeermoe
21-08-2011 om 15:58
Moeite met logeerpartijen
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik vind het helemaal niet fijn als mijn kinderen een logé hebben. Ik voel me een gast in mijn eigen huis en meestal is het kind-met-logé de volgende dag gesloopt. Vanavond krijgt mijn zoon (we hebben 3 kinderen) een vriendje te logeren. Op zich een lief joch maar superdruk. Als je hem aan tafel hebt kun je je nauwelijks nog verstaanbaar maken en zoon gaat dan ook meedoen. Ik zie er nu al tegenop. En mijn man kan er al helemaal niet tegen dus aan hem heb ik ook niet zoveel
Hoe kan ik ervoor zorgen dat het voor alle partijen wat makkelijker en gezelliger wordt? Iemand een idee?
Logeermoe
Genista
24-08-2011 om 10:16
Het verschilt gewoon
Ik vind logeerpartijen ook leuk en ik ben er vrij makkelijk in. Maar ik weet ook dat er mensen zijn die het gewoon heel anders ervaren. En als logeerpartijtjes zoveel stress opleveren voor Mams, dan lijkt het me alleen maar verstandig om dat te beperken. Jammer dan. Zo heb je ook moeders die weinig knutselen en zo moeten mijn kinderen kinderboerderijbezoek ontberen. Zo heeft iedereen zijn kopje thee en sommige dingen zijn dan ronduit jammer voor de kinders, maar 't is niet anders. Niet zwaarder maken dan het is, Logeermoe.
Logeermoe
24-08-2011 om 11:37
De timing was wat ongelukkig
De logeerpartij kwam een beetje ongelukkig in de planning, dat hielp ook niet echt. Ik werk thuis en ik had net een nieuwe opdracht aangenomen waar nogal haast bij zat, en ik zat dus niet op een lawaaierige gast te wachten. Maar door hier even te spuien dat ik ermee zat kon ik het prima aan.
Vanavond krijgt oudste dochter een logée, een hele rustige Het wordt nog wel wat in huize logeermoe.
Genista
25-08-2011 om 08:51
Logeermoe
Fijn dat het zo opluchtte Maar het doet niets af aan de adviezen hoor! Als dat logeren jouw kopje thee niet is, mag je daar gerust paal en perk aan stellen. Daar lijden je kinders helemaal geen schade van.
Chippie
25-08-2011 om 14:08
Ik vind het geen probleem...
Ik vind het geen probleem als er vaste vriendjes blijven logeren. Logeermatrasje staat klaar, dekbedje er over heen, klaar. We doen het alleen op zaterdag of in de vakanties inderdaad. 's Avonds samen douchen/badderen en dan nog eventjes in pyjama op de bank met een bakje popcorn. Half uurtje kletsen in het donker en dan snaveltjes toe. 's Morgens mee ontbijten en dan nog even spelen. Dat vind ik veel beter te doen dan een buurjongentje dat bijna een hele zondag bij ons speelt/rondhangt.
albana
26-08-2011 om 13:07
Logeren als je 18 bent
Oudste is bijna 18 en die logeert nog, of ze logeren hier. Ook buiten haar vriendje. Oudste gaat met haar vriendinnen uit....en op de terugweg slapen ze 'bij elkaar'. Soms de hele bubs (stuk of 5), soms de helft (1 of 3 dus) soms ook slaapt oudste dus bij d'r vriendinnen. Dat is makkelijker/veiliger met terugfietsen midden in de nacht (ahum ochtend). Oudste heeft een groot bed, dus daar kunnen er 3 wel in (zeker als de doodmoe zijn...) en evt. meer slaapplekken 'moeten' van mij eerder gerealiseerd zijn, b.v. vóórdat ze weg gaan. Dit om gesleep midden in de nacht met lakens en matrassen e.d. te voorkomen. Oudste slaapt op zolder, soms hoor ik ze thuiskomen (gefluister en lampje van de telefoon dat schijnt in de rondte), soms ook niet. 's Morgens eten ze dan hier mee. Nou ja, 's morgens is omstreeks het middaguur. Meestal kook ik in het weekend een flinke pan soep en die is buiten 's nachts ook als ze opstaan erg in trek. Ik vind het wel gezellig die meiden in huis. De meesten ken ik ook al járen, sommigen zelfs al van de basisschool dus w.s. hebben ze in totaal al heél wat meer dan 3 weken onder ons dak doorgebracht.
Soms chillen meiden ook. Vooral als ze aan het eind van de maand zijn (no money). Dan huren/downloaden ze 1 of 2 films, slaan voordelig wat te drinken en chips in (aldi) en kruipen met z'n allen 'vroeg' in bed mét die chips dus en véél kunssens en de t.v. aan en kijken met wat kleine lampjes tegen elkaar aangeplakt die films. Als ze eng zijn kunnen ze elkaar lekker vasthouden en als ze zielig zijn op elkaars schouders uithuilen.
Het enige dat we dan nog horen is soms getrippel naar het toilet. En ergens aan het eind het water van al het getanden poets. Dat zijn de enige 2 dingen waarvoor ze dan hun bed nog uitkomen. Lekker rustig toch?
groeten albana
Kaaskopje
26-08-2011 om 17:31
Ben ik met je eens
Hoe ouder ze zijn, des te minder moet je er zelf voor doen.
Ik weet nog dat ik behoorlijk in shock was toen mijn vader mij verbood bij mijn vriendin te gaan slapen. Hij vroeg 'wat moeten 2 meiden van 18 logeren, als ze 5 minuten van elkaar wonen?' Ik kreeg er een vieze smaak van in mijn mond, omdat ik het gevoel kreeg dat hij daarmee insinueerde dat we bijbedoelingen hadden. Heel vreemd. Achteraf gezien ben ik wonderlijk braaf geweest zolang ik thuis woonde, terwijl toen 18 jaar nét was ingevoerd als volwassen leeftijd.
Tink
29-08-2011 om 10:13
Het verschilt
Momenteel kan ik een logeerpartijtje best hebben. Vriend van oudste is regelmatig een paar nachten hier, in weekends. Die groten doen het ook grotendeels zelf he, daar hoef ik geen bedjes meer voor op te dekken bijvoorbeeld.
Paar jaar terug lag het anders. Toen zat ik zelf niet helemaal lekker in mijn vel en zag ik tegen een logeerpartij op als tegen een hele hoge berg. Heb er in die tijd dus inderdaad gewoon paal en perk aan gesteld: sorry jongens, liever niet, kost me teveel energie nu. Ik geloof niet dat mijn kinderen daar erg onder geleden hebben.