Decembermamma
08-05-2022 om 21:12
Moederdag
Moederdag is weer zo goed als voorbij. Vandaag merkte ik dat mijn "ik hoef niet aan moederdag te doen" opstelling zijn vruchten heeft afgeworpen, natuurlijk vind ik een gemaakte knutsel leuk natuurlijk vind ik die knuffels leuk maar ik weet zonder moederdag ook wel dat mijn zoon gek op me is net zoals ik gek op hem ben. Vandaag waren we het een soort van vergeten ook omdat we het weekend niet thuis waren en ik vrijdag van mijn zoon (betaald.door mijn man) een leuk cadeautje heb gekregen. Ik heb mijn dag ook wel wat ingestoken als extra genieten van mijn zoontje en dat lukte zonder problemen of het extra was weet ik niet maar wel.bewuster.
Daarnaast was het voor mijn moeder ook moederdag, ongetwijfeld heeft mijn zus haar verwerend en heeft ze iedereen die het wilde horen laten weten wat een slechte dochter ik ben. Moederdag naar haar toe is de dag dat ik door mijn afwezigheid naar haar toe en mijn negeren van haar laat merken dat ik een vreselijke hekel aan haar heb dat ze het flink heeft verpest mijn hele leven lang al. En toch heb ik teveel aan haar moeten denken deze dag mede omdat het moederdag is. Ik weet dat ze deze dag belangrijk vindt ik weet nog goed hoe ik als 8 jarige bij haar bed stond met mijn zelfgemaakt bloemen in een vaasje, mijn zus had geloof ik ook wat gemaakt maar ik was super trots op mijn bloemen. Mijn moeder had de cadeautjes in ontvangst genomen en naast haar stond haar kop koffie en gesmeerde boterham ze zei letterlijk "is dit alles? Ik had wel wat meer verwacht" ik vroeg wat ze dan had verwacht en ze zei letterlijk een luchtje ofzo uit de winkel. 75 gulden cent was mijn zakgeld en volgens mij kosten geurtjes in die tijd ook al snel 15 euro.......reken maar uit hoeveel weken zakgeld ik daarvoor moest sparen. Ze riep op de dag ook al dingen van "nee ik kook niet en doe geen afwas het is moederdag" maar in weekenden kookte ze nooit en als pa door de weeks thuis kwam voor het eten klaar was werd hij ook de keuken in gedirigeerd. De afwas heeft ze na mijn 6e nooit meer gedaan, stofzuigen en dweilen ook niet.
In de jaren erna strooide ze met verlanglijstjes en dergelijken het jaar dat ik uit huis was gegaan belde ze me op waar ik bleef, dat was de eerste keer dat ik haar confronteerde met dat ze een vreselijk slechte moeder was.
Decembermamma
09-05-2022 om 17:24
tja dat bedoel ik dus, waarom verwacht je nou met moederdag per se een dag extra aandacht ? Je hebt je verjaardag toch al? Nu ik weet dat school niets meer maakt na groep 5 ga ik kind rond die tijd ook informeren dat hij van mij niets hoeft te doen aan moederdag. Het is echt commerciële onzin.
Pippeltje
09-05-2022 om 17:28
Diyer schreef op 09-05-2022 om 00:17:
Ik heb net in mijn andere topic mijn toch wel teleurstelling uitgesproken dat mijn kind van praktisch 17 werkelijk waar niks gedaan heeft, terwijl ze heel goed wist dat het moederdag was. Ze weet heel goed wat ze voor zichzelf wil in het leven en of we haar daarbij eventjes op weg kunnen helpen (even hiernaar toe brengen, even daar naartoe brengen), maar dat zelfs een pot koffie uit haar handen nog teveel is. Kadootjes interesseren me niet, maar een beetje vriendelijkheid hoef ik niet te verwachten. Ik heb haar deze week nog meegenomen naar een bevrijdingsfestival waar ze graag een bandje wilde zien en ik was vrij, dus had zoiets van 'gezellig even tijd met mijn dochter' en oh wat is het vanzelfsprekend dat je moeder dat even fixt, maar oh wee als je je moeder nog maar een fijne moederdag zou wensen.
Misschien moet je dan toch even laten voelen dat je dat niet leuk vond. En dat doe je dan door de vanzelfsprekende dingen even niet te doen en haar aan te spreken er over.
Jonagold
09-05-2022 om 18:39
Pippeltje schreef op 09-05-2022 om 17:28:
[..]
Misschien moet je dan toch even laten voelen dat je dat niet leuk vond. En dat doe je dan door de vanzelfsprekende dingen even niet te doen en haar aan te spreken er over.
Niet in dit geval, lees het andere topic even…
Caroline80
09-05-2022 om 19:25
Ik vind moederdag maar een commercieel gebeuren. Bloemen zijn duurder dan normaal. Wat mij betreft hoeven mijn kinderen niets voor me te kopen. Toen ze nog jonger waren was er alleen een knutselwerkje waar ze heel trots op waren en ik heel blij mee was. Nu maken ze geen knutselwerkje meer, maar kopen ze iets bij de Kruidvat. Heel lief bedoeld, maar ik heb de doucheschuim en bodylotion van vorig jaar nog niets eens op. Ik neem het wel enthousiast in ontvangst en heb later nog wel gezegd dat de chocolade, die ze ook nog gekocht hadden, alleen ook genoeg was geweest.
Tango
09-05-2022 om 21:53
Jonagold schreef op 09-05-2022 om 18:39:
[..]
Niet in dit geval, lees het andere topic even…
Dan is het wel handig als je weet welk topic er bedoeld wordt. Geen idee in ieder geval. Ben het nog niet tegen gekomen.
Tango
09-05-2022 om 21:57
Ontopic, ik geef dus wel iets aan mijn eigen moeder, maar niet aan mijn aangetrouwde, dus stief-schoonmoeder. Man doet dit ook nooit, hij koopt meestal wel iets voor vaderdag. Voorheen gingen we wel altijd naar zijn ouders met moederdag, toen zijn moeder nog leefde. Het zou zomaar kunnen dat stief-schoonmoeder dit niet leuk vindt, gelukkig zegt ze er niets over.
Wat een toestand eigenlijk dat moederdag. Maar goed dat het weer voorbij is.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.