Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Mag jullie puber meerijden met een chauffeur van twijfelachtig allooi??

Dalarna

Dalarna

17-05-2014 om 06:26

Ilva

Ook daar: is het niet beter je kind te leren wat het moet doen als het in zo'n situatie komt? Dat doe je wellicht al hoor maar mijn zoon kwam ook plots in zo'n situatie (groep 3/4). Hij kwam in een auto met het vriendje, zijn vader en een ouder broertje. Allemaal stoer duidelijk de gordel los en gelukkig klikte mijn zoon hem meteen vast maar werd wel uitgelachen. Met hem hoefde ik dat gesprek niet aan te gaan maar dat heb ik dus wel gedaan met mijn jongste.

Ilva

Ilva

20-05-2014 om 14:14

Riem

Mijn kinderen beginnen al te schreeuwen als ik de motor aanzet terwijl ze hun riem nog niet vast hebben. Ik weet dus wel dat zij het wel doen maar als er wat gebeurd zou ik toch niet willen dat hij de andere kinderen door het raam ziet vliegen. Hun vader is verkeerskundige en verkeersveiligheid is dus automatisch iets heel belangrijks hier in huis.

IngridT

IngridT

20-05-2014 om 15:30 Topicstarter

Hoe het afliep....

Zoon is met 1 ploeggenoot en vader in de auto gegaan.

De 19 jarige tea,begeleider/ brokkenpiloot is met de 2 andere jongens alsnog in een busje gegaan. Busje was van bekende, dus. Niet gehuurd. En hij had er ook nog een paardentrailer achterhangen, die hij in ruil voor het lenen ergens in de buurt vd wedstrijdlocatie moest afleveren.

Het is goedgedaan, maar ik ben blij dat zoon niet is meegereden...

Ingrid

Ilva

Mijn vader was ook verkeerskundige en ook hij had verkeersveiligheid hoog in het vaandel. In de tijd dat er nog geen gordels op de achterbank waren moesten wij een op een lederhose lijkend veiligheidstuigje aan. Niet alleen als peuter en kleuter, maar ook op de basisschoolleeftijd, tot we een auto met achterbankgordels kregen, volgens mij was ik toen al 12! We schaamden ons gek. Ik wilde altijd mijn jas aanhouden, hoe warm het ook was, zodat niemand uit passerende auto's dat tuigje kon zien.

skik

Tijgeroog

Tijgeroog

21-05-2014 om 15:39

Skik!

Ik zat ook zij zo'n tuigje. Maar gelukkig bouwde mijn vader vanaf dat ik een jaar of vier, vijf was zelf gordels in op de achterbank.

Stenna

Stenna

21-05-2014 om 17:55

tuigje

Ja! Dat hadden wij ook als kind. Best lang ook nog, niet alleen als kleuter. Vreselijk was het.

gs

gs

08-06-2014 om 11:36

brr

Zo'n tuigje klinkt me niet bepaald levensreddend igv een ongeluk ...

Dalarna

Dalarna

08-06-2014 om 11:41

nou gs

Toch wel in een tijd dat je helemaal geen gordels had op de achterbank!

Ilva

Ilva

11-06-2014 om 13:51

Skik

Beetje late reactie maar wat goed van je vader zeg. Ik begrijp dat je het vreselijk vond maar hij deed het omdat hij veel om jullie gaf natuurlijk. Mijn vader was vrachtwagenchauffeur en als ik bij mijn opa en oma gelogeerd had (in een andere provincie) kwam hij me vaak met de vrachtwagen ophalen (er zat ook een afdeling van zijn bedrijf in de stad van mijn opa en oma). Ik zat dan op het tussenstuk waar de motor onder zat. Hij achter het stuur en zijn bijrijder op de andere stoel. Achteraf levensgevaarlijk natuurlijk, bij een ongeluk was ik zo door het voorruit gevlogen. Mijn vader vond dat normaal, denk ik. En ze baas had er ook geen problemen mee. Ik denk dat je tegenwoordig niet eens meer je kind mag ophalen met de vrachtwagen van je baas, zelfs al is het veilig. Ik vond het geweldig maar jij zat een stuk veiliger.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.