Betjebig
12-08-2012 om 19:26
Logeetjes, ik kan er niet tegen:(
Onze kinderen willen natuurlijk in de vakantie vriendjes, vriendinnetjes te logeren hebben maar ik kan hier totaal niet tegen dus.. Een nachtje gaat nog wel, maar meestal moet het wat langer en dan is het vooral natuurlijk 's nachts keten enzo, zodat ik niet slaap.
Ik snap best dat het er bij hoort, maar ik word hier helemaal gestoord van, hou er niet van en wil het liefst nooit meer een logee.
Hoe doen anderen dat, accepteer je het dat je kinderen om vier uur 's nachts nog liggen te praten of ga je er net als ik steeds heen en wordt je op een gegeven moment woest?
Ben er gewoon helemaal klaar mee weer.
Anienom
14-08-2012 om 09:46
Mea
Jij zou zo mij kunnen zijn. Ik vind ook een heleboel kinderdingen niet leuk. Ik ben echt geen knutselmama. Ik ga dan wel weer liever naar de Efteling dan naar een dierentuin en ik vind de barbies stiekem wel erg leuk, maar voor de rest, precies hetzelfde. En dat mag toch ook? Je hoeft als moeder toch niet overal enthousiast aan mee te doen? Sommige dingen, die doe je wel, omdat je weet hoe belangrijk het is voor de kinderen (zoals bij mij dan het logeren), andere dingen die mogen ze lekker zelf of met iemand anders doen (er zijn ook nog papa's, broertjes, zusjes, tantes, oma's enzovoorts om samen mee te knutselen of wat dan ook) en dan zijn er de dingen die je wel leuk vindt en dan ook graag doet met je kinderen. Niet iedereen is hetzelfde en niet iedereen vindt hetzelfde leuk en soms moet je je zelf vermaken of naar iemand anders op zoek gaan en dat mogen mijn kinderen best weten!
ilonka1970
14-08-2012 om 10:18
Hoe oud
zijn je kinderen Betjebig?
Ik snap dat als ze nog jong zijn dat je er zelf meer werk/last van hebt dan dat ze ouder zijn en alles zelf kunnen regelen.
Ik heb ook veel (nacht)rust nodig (ivm ziekte) maar eigenlijk sinds m'n kinderen alles zelf regelen (bedbankje uitklappen of extra matras neerleggen, lakens pakken etc) maakt het me niet zo veel uit.
Ze moeten wel zachtjes doen als wij al in bed liggen.
Misschien dat je daar gewoon hele goede afspraken over kan maken dat ze alles zelf doen (dus ook het opruimen achteraf) en zachtjes als jij in bed ligt.
Als vriendje niet al te ver wegwoont, zou ik het gewoon bij 1 nachtje houden als je dat zelf fijner vind.
En als je merkt dat het toch wel goed gaat, dan kun je terzijner tijd uitbreiden naar óf vaker logeren óf meer nachtjes aan elkaar.
Betjebig
14-08-2012 om 13:09
13 en 15
zijn ze.
Dit keer ging het om een logeetje bij de oudste.
Het gaat mij er niet om dat ik een extra bed moet opmaken ofzo, dat vind ik alleen maar leuk, een beetje zorgen voor gasten.
Ik vind het een grote irritatie dat er zonodig altijd 's nachts feest gevierd moet worden, dat is het.
Ik snap het wel dat dat leuk is, maar wij slapen in de kamer er naast en ik heb ook ivm ziekte, mijn rust hard nodig. Ik word ook alleen boos op mijn eigen kind hoor, niet op de logee, en het vriendje woont niet echt in de buurt (is ook een verhuisde vriend) dus die blijft dan wat langer. Kind kan daar wel een week terecht als ze willen.
Wat ik me nog wel afvraag, hoe doen jullie dat met ouders waar altijd alles bij kan en mag en bij jou niet? Ik heb altijd het gevoel dat ik dan moeilijk doe enzo, maar ja, ik kan niet anders..
Volgende week komt er weer een vriend logeren bij de jongste en dan wil nummertje drie ook nog iemand
Ik maak mijn borst maar eer nat.
rodebeuk
14-08-2012 om 14:10
Goh
Grenzen stellen moet toch altijd, niet alleen bij logé's? Leuk is anders, maar die les heb ik snel geleerd toen we kleuters over de vloer kregen. Die willen ff weten wat de regels zijn. Helaas. Maar verder staat daar een hoop leuks tegenover imho. Gezelligheid voor je kind, ik vind het zelf ook vaak gezellig. Ik ben echt gesteld op de vrienden van mijn kinderen. Ok, sommige.
Mijn oudste heeft heel veel heen en weer gelogeerd voor gezelligheid en handigheid ivm ouderlijke activiteiten. Dat ging probleemloos.
Laatst wilde hij met vier vrienden lasagna eten en film kijken. Man en ik waren nogal gaar, dus het mocht alleen als ze ons niet wakker zouden houden en op tijd gingen slapen. Dat wilden de andere ouders ook, sommige kinderen gingen later die week op vakantie. Maar goed, dat bespreek ik dan met die kinderen. Ze waren 10-13 jaar. Ging prima. Ik ben nog een keer teruggeweest vanwege een checkje voor de groepsdynamiek, verder nul storingen. Ze hebben 2 films gekeken en sliepen rond 12 uur. Met zijn 4-en in de woonkamer.
Kortom: je kan toch praten met die kinderen? En inderdaad, je moet zelf heel duidelijk je inzet bepalen. Maar verder alleen maar leuk!
Tirza G.
14-08-2012 om 16:28
O lieve schat
Zo is het leven. Er zullen altijd kinderen zijn die meer zakgeld krijgen, hele dagen patat eten en alles mogen. Misschien kun je de volgende keer je kinderen (als ze zeuren) voorstellen om daar definitief te gaan wonen? Dat ontevreden gemopper, bah. Maar ze hebben door dat het je raakt en dus blijven ze het doen
Tirza
Temet
14-08-2012 om 18:08
Tirza
"Misschien kun je de volgende keer je kinderen (als ze zeuren) voorstellen om daar definitief te gaan wonen?"
Het is dat ik wèèt dat je mijn moeder niet bent, maar ik zou bijna gaan twijfelen... Dat was ook haar standaardreactie als ik meer dan 1x achtereen zei dat Pietje wel dit of dat mocht/had "nou, dan ga je toch bij Pietje wonen?"
Bij mij hielp dat. Mijn dochter verdenk ik er nu al van dat die t.z.t. na zo'n opmerking daadwerkelijk een koffertje inpakt, maar de tijd zal het leren.
Groeten,
Temet
Brasso
14-08-2012 om 18:36
Logeren
Ik herken dat wel; ik hou er ook niet van maar dat komt meer omdat ik dan mijn vrijheid kwijt ben, maar dat neemt niet weg dat er wel gelogeerd wordt. Dan moet ik er even doorheen, maar dat gaat wel weer over. Ik ben wel blij dat ik niet de enige ben die er niet van houdt.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
rodebeuk
14-08-2012 om 21:07
Tonny (o.t.)
We hebben in 18 dagen 700 km afgelegd. Goed weer, af en toe te heet, en het was ontzettend gezellig met het gezin. Echt super.
Tirza G.
14-08-2012 om 23:55
Temet, oplossing
Ook daar heb ik een oplossing voor en ik doe hem je graag aan de hand. Be prepared, denk ik dan maar
Op het moment dat je dochter daadwerkelijk aanstalten gaat maken, zeg je: nee schat, je kleren blijven hier. Je bent hier in je blote kont gekomen, je gaat hier ook in je blote kont weg.
Tirza
ilonka1970
15-08-2012 om 09:17
Minder of meer mogen....
Mijn zoon heeft vrienden waar veel meer mag en kan.
Heel grappig; mijn dochter heeft juist weer veel vrienden niet veel minder mogen dan zij!
Mijn zoon gaat dus veel vaker naar zijn vrienden dan dat er vrienden van hem bij ons komen. Jammer, maar dat is dan maar zo.
Mijn dochter heeft dus weer vaker haar vrienden bij ons over de vloer; gezellig!
Ely
15-08-2012 om 17:15
Tirza
Wat een goeie! Ik ga m zeker gebruiken!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
Vic
15-08-2012 om 22:56
Ik krijg er binnenkort 2!
Eigenlijk houd ik er niet van om logees te krijgen, en ik ben er ook heel terughoudend mee (1 nachtje, alleen in de vakantie, en alleen als ik het kind ken). Vandaag vroeg mijn zusje of ik een avondje wilde oppassen zodat zij met haar man uit eten kon, en toen bood ik zomaar aan dat de kinderen wel konden komen logeren. En dat aanbod nam ze natuurlijk aan Binnenkort dus twee logees, waarvan er eentje nog een nachtvoeding krijgt, en keet met een beetje pech (3 maanden oud).
Vera*
16-08-2012 om 10:00
Vic
Zulke logees zijn heel leuk voor een nachtje....
Daarna ben je blij dat ze bij jou al weer ouder zijn (en veel zelfstandiger)
Temet
16-08-2012 om 10:17
Tirza
Dank voor de tip. Nu vindt dochter in haar blote kont lopen alleen maar leuk trouwens, maar nu is ze 3,5 en heeft ze nog geen vriendjes die veel meer mogen. Tegen de tijd dat ze die wel heeft/denk te hebben is ze de blootloopfase waarschijnlijk wel ontgroeid.
Groeten,
Temet
Emmawee
17-08-2012 om 22:37
Nooit problemen.
Ik heb hier eigenlijk nog nooit problemen gehad met logeerpartijtjes. Ik ben wel streng. Ik leg de verantwoordelijkheid bij hen: als jullie vaker willen logeren moeten jullie ervoor zorgen dat het voor ons ook leuk is. Keten hoort er voor mij trouwens niet per sé bij en zeker niet te lang. op een zeker moment is het gewoon tijd om te gaan slapen.
Eén keer ben ik op de kamer gebleven tot ze sliepen, dat was omdat het voor één van de logees toch een beetje spannend leek te zijn.
Betjebig, waarom 'moet het meestal wel langer' dan één nacht?? Wie bepaalt dat?
Groet, Maw.
Ella2007
20-08-2012 om 16:02
Regels
Sinds een slaapfeestje van mijn dochter (9) wat behoorlijk niet volgens verwachtingen verliep (groepsdynamiek, divagedrag) heb ik wat regels opgesteld:
- één tegelijk,
- 16.00 komen, 10.00 gaan (niet te lang blijven hangen dus)
- geen geklets midden in de nacht, zo ja, gaan ze uit elkaar
- bepaalde kinderen wel, bepaalde kinderen niet.
Net weer logeerpartijtje gehad, prima verlopen. Lussiknie en zo ben ik allergisch voor. Die kinderen hoeven van mij niet te komen eten.
Lowie
20-08-2012 om 19:19
Ach
Wat zijn sommigen streng! Ik vind persoonlijk dat een beetje keten er bij hoort en met lusiknietkinderen heb ik totaal geen problemen. Ik heb altijd wel wat i huis wat ze lusten en anders ga ik nog even naar de winkel.
Voor betjebig. Als je er zo'n moeite mee hebt dan ou ik 1 nacht hanteren. Ik zou met je kind om de tafel gaan en goede afspraken maken. Laat je kind ook actief meedenken.
Emmawee
20-08-2012 om 21:14
Ach streng...
Streng zijn is echt niet zielig voor ze hoor. Het gaat gewoon om grenzen. Een beetje keten kan erbij horen, dat ben ik met je eens. Maar zelf stoppen is nu eenmaal lastig. Dus ik stop de boel als het nog leuk is. En ja, dan ben ik streng. Nooit klachten gehad van de logees.
Groeten, Maw.