Betjebig
12-08-2012 om 19:26
Logeetjes, ik kan er niet tegen:(
Onze kinderen willen natuurlijk in de vakantie vriendjes, vriendinnetjes te logeren hebben maar ik kan hier totaal niet tegen dus.. Een nachtje gaat nog wel, maar meestal moet het wat langer en dan is het vooral natuurlijk 's nachts keten enzo, zodat ik niet slaap.
Ik snap best dat het er bij hoort, maar ik word hier helemaal gestoord van, hou er niet van en wil het liefst nooit meer een logee.
Hoe doen anderen dat, accepteer je het dat je kinderen om vier uur 's nachts nog liggen te praten of ga je er net als ik steeds heen en wordt je op een gegeven moment woest?
Ben er gewoon helemaal klaar mee weer.
Kaaskopje
12-08-2012 om 20:07
Betjebig
Ik ben er ook wisselend wel en niet blij mee. Nachtelijk gekeet vind ik best irritant. Dat komt voor een deel ook wel omdat het zo gehorig is binnenshuis. Dunne wandjes van gips die veel doorlaten. Maar ik ben wel zo dat ik het in het kader van 'kind vind het leuk' voor lief neemt. De jaren waarin ik er geen last van heb zijn vele malen meer in aantal dan de jaren waarin ik er 'last' van heb (gehad). Zo relativeer ik de boel altijd maar.
Tango
12-08-2012 om 21:18
Herken het wel
Ik ben er ook niet zo dol op: 'vreemden' in mijn huis, eindeloos geklets. Ik word dan inderdaad ook weleens boos. Wat ik doe is vooral het begrenzen, inderdaad maar 1 nachtje laten logeren en altijd alleen in vakanties en dan zeker niet meerdere keren per week. Tangozoon vraagt er gelukkig nog niet om, maar Tangodochter soms wel, hoewel ik moet zeggen dat dit ook minder wordt. Verbazend genoeg is er deze zomervakantie helemaal niet gelogeerd, behalve door de kinderen bij opa's en oma's en daar houd ik dan weer wel van....
Triple
12-08-2012 om 21:20
Tent?
Kunnen ze niet in een tent in de tuin slapen? Dan heb je er zelf misschien minder last van. En natuurlijk minder vaak toestaan dat er logees komen.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app
Leen13
12-08-2012 om 22:04
Hier
Zaten vannacht 8 pubers gezellig op het balkon. Met 2 gitaren die zachtjes speelden. Stelletje alto's, paar gothic, paar verkleed alsof het carnaval was. Zachtjes te praten tot smorgens. Het was een prachtige nacht. 's morgens was mijn woonkamer en de rest van mijn huis bedekt met slapende pubers. Maar wat een lieve kinderen. Beleefd, tevreden, behulpzaam. Allemaal hadden ze wat meegenomen, chips, cake, krentenbollen, cola. Evengoed heb ik er werk van waar ik niet blij mee ben. De wasmachine draait overuren. Ik heb net het balkon geveegd en de laatste rommel naar de vuilcontainer gebracht. Mijn zoon heeft Asperger en ik had nooit verwacht dat het hem zo goed zou gaan. Een lieve vriendin en lieve vrienden.
Tja, de tijd gaat zo snel. Ik zou dit nog graag even vasthouden. Het is maar hoe je er naar kijkt. Als ze later de deur uit zijn ga je dat nog missen, denk ik dan.
Betjebig
12-08-2012 om 22:13
Dat klinkt gezellig annej
Maar zo gaat het hier helaas niet..
Hier gaat het ook om pubers en die doen niet zachtjes maar hebben gewoon lawaai midden in de nacht en daar ben ik niet blij mee want ik heb mijn nachtrust hard nodig. En oke, als het een nachtje is, dan maal ik daar niet om, maar het gaat om meerdere nachten. Mijn kind komt daar ook vaak logeren en daar kan altijd alles, makkelijke ouders die blijkbaar zelf ook in de nacht wakker zijn enzo. Maar ik ben zo niet, ik ben altijd al gauw moe, dus...
Ik voel me verplicht juist omdat van de andere kant altijd alles kan, ik wil dan niet moeilijk doen en pas me dus aan, ten koste van mezelf.
Zou wel eens willen weten hoe anderen hier mee omgaan.
Mijn andere kind heeft ook een vriendinnetje waarbij alles altijd mogelijk is en hier is dat dan niet zo, dan gaan zo zitten mokken omdat ik strenger ben.
Ik vind dat heel vervelend en voel me dan nog schuldig ook, maar ik kan het gewoon niet, al zou ik het willen.
Linc
12-08-2012 om 22:14
Grenzen
Heerlijk bericht Anne, ik zie ze al helemaal zitten.
Ik vind het prima, logeren en daar beide kinderen wordt daar ook dankbaar gebruik van gemaakt. Minstens 1 keer per week in de vakantie. En ja, ook ik schiet dan nog wel eens uit mijn slof als het me te gortig wordt qua tijd maar meestal ik dat geen probleem omdat ze redelijk zachtjes doen. Kinderen zijn wel van een leeftijd 10+ dat ze zelf beddengoed ed klaarleggen, heb er dus niet veel extra werk aan.
Ik merk van veel ouders ook dat ze minder zin hebben in logeetjes, vandaar slapen ze meestal hier. Vind ik geen probleem. Prima toch dat je dat vind, gewoon bij hoge uitzondering toestaan en bij 1 nacht houden. Zelf je grenzen bewaken, niets mis mee.
Merel
12-08-2012 om 22:15
Ik ben streng
Ik ben altijd streng geweest bij logeerpartijtjes. Wij willen gewoon slapen en ik vind het zeer onbehoorlijk als kinderen herrie maken in de nacht. Nergens voor nodig, ze kunnen overdag de hele dag kletsen. Ik zeg het al, als de logee zichzelf uitnodigt of uitgenodigd wordt, dat ik wel streng ben en dat ze gewoon normaal moeten gaan slapen. Dus rond 0.00 vraag ik of ze stiller willen doen, ze mogen wat mij betreft de hele nacht blijven babbelen, als ze maar fluisteren. (zij de deur dicht, wij de deur dicht, dan hoor ik het eigenlijk niet. Maar dan kwam het nog wel eens voor dat ik om 1.00 uur of 2.00 uur ineens wakker werd van gebabbel en ja, dan ben ik niet meer vriendelijk met vragen of het stiller kan. Dan is het iets van ik wil jullie niet meer horen, als ik zometeen nog een keer wakker wordt, dan gaat er eentje beneden op de bank slapen (mijn eigen kind dan, de logee mag in de slaapkamer blijven) Meestal was dit afdoende.
Trouwens jongste hier vind logeren en logees ontvangen inderdaad niet zo leuk, want hij wil dan slapen maar de logees willen keten of ze maakten hem om 4.00 uur wakker 'kom pietje, gaan we naar beneden snoep stelen o.i.d." Dat was dus een keer en niet weer met de logee die dat bedacht.
Wiske71
12-08-2012 om 22:33
Ook streng
Ik ben ook behoorlijk streng. Ik wil niet wakker worden 's nachts van puberlogees en ik wil ook dat de jongere kinderen (0-7) niet wakker worden. Dus na middernacht moet het stil zijn. Wakker en fluisteren is prima, maar de rest van het huis moet lekker kunnen slapen.
Verder: 1 logee tegelijk (meer alleen als de jongere kinderen uit logeren zijn bij oma, want meer als 1 logee past niet op dochters kamer)
Ook: alleen logeren in schoolvakanties. (en liefst op mijn werkdagen, dan gaan de jongsten 's morgens naar de opvang en ik naar werk en hoef ik niks te weten van wat de pubers verder doen.)
Rosa van der Zanden
12-08-2012 om 22:36
Hier
Regelmatig logees voor 1 nacht. Bij jongste kijken ze op de kamer met de laptop film zodat ze rustig gaan slapen, de ouderen kletsen. Gaat altijd goed, geen extreem geluidsoverlast. Het valt me op dat kinderen uit wat grotere gezinnen zelf beddengoed en handdoeken mee nemen, daar heb ik op het bed klaarzetten na, helemaal geen werk aan. Mijn kinderen kiezen instinctief voor rustige kinderen of kinderen met wie het na een dag nog gezellig is.
Heb nu ook een (onverwachte) logee, ga zo het bed klaar zetten.
Rosa van der Zanden
Minna
12-08-2012 om 23:14
Nog een keer streng
Ik ben ook streng. De andere kinderen of wij mogen er geen last van hebben, dus alleen fluisteren. Als er toch teveel lawaai gemaakt wordt dan pluk ik ze zonder pardon uit elkaar en dan is het voorlopig ook even afgelopen met logeren. Dat weten ze, dus dat soort maatregelen zijn eigenlijk nooit nodig.
Met de vaste vriendjes en vriendinnetjes wordt hier ook in de gewone weekenden wel gelogeerd. En in meer dan een logeetje zie ik zelfs ook niet zo'n probleem, die logeerpartijtjes gaan toch meestal langs elkaar heen.
Dus om de beginvragen te beantwoorden: Nee, ik accepteer absoluut niet dat er om vier uur nog gepraat wordt. Dan was ik allang een keer echt boos geworden en waren ze allang uit elkaar gegaan bij mij. Meestal gaan ze zo rond middernacht vanzelf wel slapen en zo niet, dan fluisteren. In jouw geval zou ik het logeren gewoon even een paar weken verbieden, dan hele duidelijke regels maken en het weer toestaan zolang ze zich netjes aan die regels houden.
Ely
13-08-2012 om 00:28
Streng en mild
Tegelijkertijd
Streng want ook hier is het beperkt keten. Niemand mag idd wakker liggen van andermans pret. Ik waarschuw ook gerust en tot nu toe is dat altijd voldoende geweest, dat waarschuwen.
Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het heel gezellig vind, die logees en soms hebben we er ook twee tegelijk, prima. Maar ook hier altijd vriendjes die we al heel lang kennen en naadloos in het gezin voegen. Dat scheelt wel denk ik.
Dus ik denk dat je de teugels best wat mag aanhalen, samen met je kinderen een paar afspraken maken, ook over opruimen enzo. En niet zo streng zijn voor jezelf , bij jullie zijn er vast weer dingen heel vanzelfsprekend die bij de vriendjes niet kunnen of voorkomen.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
Anienom
13-08-2012 om 08:52
Tja
Mijn moeder hield er absoluut niet van vroeger. Er kwam vrijwel nooit iemand logeren toen ik klein was, pas toen ik ouder was vond ze het minder erg en kwam er wel eens iemand logeren. Ik vond dat ik erg tekort kwam .
Nu ik zelf moeder ben, blijk ik erg op mijn moeder te lijken . Maar goed, ik zet me er over heen en als ze er echt op aandringen komt er wel eens iemand logeren. Tot die ene keer dat dochter en vriendinnetje na middernacht ruzie kregen. Toen heb ik voorlopig even afgehouden (de ruzie ging over logeergerelateerde zaken en als je daar ruzie over maakt, gaat het kennelijk nog niet). Van de vakantie hebben we weer geprobeerd en het ging gelukkig goed
rosa
13-08-2012 om 09:13
Ook redelijk streng
Hier wordt ook regelmatig gelogeerd. In de brugklas ging dochter bij een vriendinntje logeren waar het meteen enorm uit de hand liep: de hele nacht veel teveel lawaai, geren (!) door het huis, boze ouders etc. Vanaf toen heb ik bij de logeerpartijen gezegd: slapen hoeft niet, maar na 12 uur wil ik jullie niet horen en anders bel ik een ouder om de lawaai makende op te laten halen (dit ook met de ouders besproken die het er roerend mee eens waren, dat help natuurlijk wel). Maar het is nooit nodig geweest. Een keer iemand apart gelegd als eerste dreiging en daarna praatten ze zachtjes. Ze liggen hier overigens wel altijd op een andere verdieping dan waar we zelf slapen (beneden in de kamer of op zolder), dat scheelt natuurlijk.
Fiorucci
13-08-2012 om 09:50
Anne j
Jouw tekst zou van mij kunnen zijn. Ik geniet heel erg van al die jongeren in mijn huis,ze zijn zo leuk!
Fiorucci
13-08-2012 om 09:52
Betjebig
Oh maar ik ben wel heel duidelijk hoor, zoon weet dat hier vroeg de wekker gaat en dat ik na twaalven niks wil horen.
Maar als ik een keer wat gegiechel hoor of verdwaalde gitaarklanken slaap ik gewoon weer door daarna. keten accepteer ik niet en ik ga daar ook gerust wat van zeggen. Ze weten heel goed dat ik op lange termijn veel minder goed vindt als er gekeet wordt...
Genista
13-08-2012 om 10:27
Grenzen inderdaad
Precies wat anderen hier ook al zeggen: logeren mag, maar ik mag er 's nachts geen last van hebben, anders gaan ze uit elkaar. En als ik wel last heb, ga ik op de langere termijn veel meer beperkingen stellen. En tot nu toe gaat het prima, af en toe wat gegiechel maar zeker niet op een niveau dat je zelf met kringen onder je ogen beneden komt. 't Is jouw huis met jouw grenzen.
Mama 5
13-08-2012 om 11:12
Hier
Ik vind logeren prima, maar ik moet er geen last van hebben hoor. Zelf organiseren, zelf opruimen en 's nachts rustig en zachtjes doen. Anders mag het niet. 'Als jij zorgt dat ik me geen zorgen maak, mag je meer.'
Het valt mij op dat soms 'vrienden' bij mijn kinderen eigenschappen naar boven halen, waar ik niet blij van wordt. Dan bedoel ik ontevredenheid, zeuren en onaardig doen tegen kleine broertjes en zusjes. Het is jammer, maar die kinderen zijn gewoon minder welkom hier.
En als mijn kinderen mij vertellen dat ik te streng ben?!?! Nou, daar wordt ik pas echt streng van. Dat is uitspelen en daar trap ik dus niet in. Graag of heel niet. En omdat ze dat weten, zouden ze het niet in hun hoofd halen om dat te proberen.
Serwe
13-08-2012 om 11:51
Logeren
Als ik heel eerlijk ben vind ik logeerpartijtjes over het algemeen ook niet zo leuk. Hier spelen en blijven eten vind ik nooit een probleem maar logeren vind ik vaak toch minder geslaagd. Het verschilt wel erg per kind. Er zijn logees waar je geen enkele last van hebt. Die gaan gewoon slapen zodat ze 's morgens ook redelijk fit zijn en waarbij je nauwelijks merkt dat er een extra kind in huis is.
Er zijn ook kinderen waarbij het moeilijker verloopt. Dan worden het logeerpartijtjes met lawaai midden in de nacht of kinderen die elkaar opstoken tot kattekwaad. Dat ligt niet perse aan dat kind maar heeft vooral te maken met de interactie tussen de kinderen. Dan vind ik logeerpartijen dus ook niet zo leuk.
De regel is hier min of meer dat er alleen in de vakanties logeerpartijen zijn. In de pratijk mag het af en toe ook in een gewoon weekend wel eens als dat zo uitkomt.
Deze zomer is er een vriendje een week komen logeren. Hij is vorige zomer verhuisd en is nog steeds een heel goed vriendje van mijn kinderen. Ik zag er tegenop maar eigenlijk viel het wel mee. Juist omdat het langer was. De eerste nacht was alles nog nieuw en is er weinig geslapen maar daarna begon hij gewoon in het ritme mee te draaien. Ze gingen op tijd slapen en hebben heerlijk samen gespeeld. Het ging eigenlijk heel soepel.
In de tent in de tuin slapen is ook een heel goed idee trouwens. Dat vinden ze vaak reuze leuk. Echter bij kleinere kinderen worden ze vaak 's nachts als het donker is toch wat bang en dan willen ze liever in huis slapen. Bij oudere kinderen zal het echter vast heel leuk zijn.
Ik ben wel redelijk streng. Ze mogen best kletsen en zo maar niet zo dat de anderen er ook wakker van worden.
In elk geval snap ik dat je logeerpartijen niet zo leuk vindt. Ik vind dat dus ook vaak niet. Ik sta het wel toe hoor omdat de kinderen het zo leuk vinden.
Mea Proefrok
13-08-2012 om 12:55
Niks aan
Ik vind logeerpartijtjes, net als pretpark-, binnenspeeltuin- en zwemparadijsbezoekjes, geen klap aan. Ik vind My Little Pony films afgrijselijk en krijg plastic-omsmeltneigingen als ik weer eens een Barbie moet omkleden. Ik vind Mens Erger Je Niet stom, en Monopoly Junior ook, en houd helemaal niet van kleien, verven, punniken, spijkerschilderijtjes maken en ministecken. Je doet dat soort dingen niet voor jezelf. Als je iets voor jezelf zou doen, stuurde je je kind uit logeren en ging je languit in de hangmat met een goed boek en drankje met parapluutje.
Kortom: de vraag is niet of het raar is om logeerpartijtjes stom te vinden (tuurlijk zijn die stom), maar of je het ergerlijk genoeg vindt om het in de toekomst niet meer toe te staan.
Tango
13-08-2012 om 13:36
Nou mea!
Jouw reactie vind ik wel wat overdreven hoor. Als je zoveel niet leuk vind als wat jij opsomt moet je volgens mij niet aan kinderen beginnen. Maar je mag toch weleens iet niet leuk vinden? En als je logeren dusdanig vervelend vindt dat je er chagrijnig van wordt ook tegen de kinderen, is het misschien beter om het niet meer toe te staan want voor iedereen gezelliger.
Genista
13-08-2012 om 13:45
Nou tango...
Logeerpartijtjes mag ik dan best lollig vinden (zij het met het ene vriendje (m/v) leuker dat met het andere), maar verder deel ik wel veel met Mea, onder meer de omsmeltneigingen bij Barbies, het gevoel bij binnenspeeltuin- en zwemparadijsbezoekjes, de vleiende opinie omtrent onder meer de films van My Little Pony (en Jellabies en Teletubbies enz). Gelukkig doet Beppe wel Mens erger je niet, want ik erger me toch, en de gewone Monopoly en "echte" spellen vind ik veel leuker dan Monopoly Junior. Mag je dan geen kinderen hebben? Ik ben ook helemaal niet dol op kinderboerderijen. Maar ik heb wel uitwisselingsprojecten met de moeders die niet knutselen: zij nemen de mijne mee naar de kinderboerderij en hun kinderen komen hier koken en punniken. Iedereen gelukkig. Mijn kinderen doen daar weer 'ns wat leuks en hun kinderen komen hier logeren.
Mea Proefrok
13-08-2012 om 16:05
Tango
"Als je zoveel niet leuk vind als wat jij opsomt moet je volgens mij niet aan kinderen beginnen."
Woepsie. Beetje te laat om de boel nu nog terug te draaien, vrees ik. Om jou gerust te stellen een lijstje van dingen die ik wel leuk vind om met mijn beklagenswaardige bloedjes te doen: voorlezen, verhaaltjes vertellen, zingen, woordspelletjes, fietsen, naar goede kinderfilms kijken, naar de dierentuin, koken, stoeien, knuffelen, naar Amsterdam of naar zee, samen lunchen in een echt restaurantje, het Dick Brunahuis, kindertheater, online liedjes luisteren of foto's / filmpjes bekijken of een leuke jas uitzoeken. Mag ik nog doormoederen of is My Little Pony leuk vinden echt een vereiste?
Best raar dat je niet aan kinderen mag beginnen als je Barbies wilt omsmelten, trouwens. Dat zou breder bekend moeten worden.
Tonny
13-08-2012 om 16:35
Barbies omsmelten
Tjonge, dat is een leuke creatieve activiteit. En wat maak je er vervolgens van ?
Tonny
13-08-2012 om 16:39
Over dat logeren
Helemaal eens met cobi! Dat heimwee - lussieknie- gedoeis vreselijk, met als eindeloos gedoe voor er eindelijk eens geslapen gaat worden. Daarom kwamen logeetjes in die fase nooit langer dan een nacht en ook niet al te vaak. Mijn huis is geen hotel, kom op zeg.
Ik moet eelijk bekennen dat ik de keren dat mijn kleinkindertjes komen logeren ook een hele operatie vindt, het huis heeft ineens een heel ander functie net als de spullen die erin staan . Als ze weer weg zijn is het even heel stilletjes, dat wel, maar man ik kan me nu haast niet meer indenken dat ik ooit vier kinderen tussen 0 en 8 om me heem had. Het leven is zo veranderlijk.
neteret mut
13-08-2012 om 16:42
Och mea
dan heb je een vorige periode my little pony,s overleeft en dan is er onder pubers/ jong volwassenen ineens een rage om die oude serie te bekijken. Ook onder jongens ( dan zitten er 3 van 19, 20 en 22 aan tafel my little pony's te bespreken, citeren en te fantaseren over aanpassingen enz)
neteret mut
13-08-2012 om 16:45
Tonny
ik ben nog geen oma, al hebben er de laatste tijd wel eens een paar jonge kinderen hier overnacht. Het leven is dan ineens weer heel anders. En idd , hoe deed ik dat toen mijn eigen nog jong waren ( oudste van de 7 was nog 9 toen de jongste geboren werd)
FayW
13-08-2012 om 19:14
Pubers
Ik vind logerende pubers prima. Gebeurd meestal na het uitgaan. Ik vind het prettiger als dochter niet alleen naar huis hoeft. Maar ik wil niet wakker worden van ze 's nachts. Dat gebeurd zelden. Langer dan 1 nacht logeren komt niet voor.
Een keer herrie gehad (ruzie) midden in de nacht, die logee is niet meer komen logeren en dochter ook niet meer daar. Dat begrepen ze best. Ik zou eens met kind praten. Geen herrie meer in de nacht of anders maar niet meer bij elkaar logeren.
Betjebig
13-08-2012 om 20:37
Gisternacht
Waren ze rustig, ze fluisterden, helemaal goed!
Totdat.. ze dachten dat wij sliepen, en we sliepen ook net, toen begonnen ze dus weer hardop te praten (we slapen in de kamer ernaast, dus waren meteen wakkker)!!
Ik had van te voren de tip van een van jullie hier gebruikt, gezegd dat wanneer het te gek werd, er eentje op de bank mocht gaan slapen maar na nog een keer daarmee gedreigd te hebben was het klaar.
En nu voel ik me schuldig dat ik zo streng ben geweest, tja...
Let wel, ik zou het logeren echt prima vinden hoor als iedereen zich hier netjes aan onze regels zou houden, maar ik heb die ervaring helaas nog niet mee mogen maken..
Tirza G.
13-08-2012 om 22:46
Betjebig
Stuur je schuldgevoel maar naar mij, daar heb ik een speciaal doosje voor zonder bodem. Past er altijd in en je ziet er niks meer van.
Ik heb de pest aan logeerpartijen om alle voornoemde redenen. Pas de laatste tijd (beiden zijn groot) is een normaal gesprek met normale afspraken mogelijk. Even napraten en slapen, klaar.
Tirza
albana
14-08-2012 om 08:43
Relax maar niet alle logee's
Ik vind logee's over het algemeen juist wel relaxed. En eigenlijk vanaf erg jong al wel....Ze hebben dan mooi elkaar om te spelen, vermaken zich dus zonder mij ook prima en ik kan de tuin in met een boekie. Ik kook lekker makkelijk om het de loge een beetje makkelijk te maken qua eten zodat ik geen gedoe met : " Wa is da..?" heb en vind dat die morgen bij zijn eigen moeder maar weer gezond moet eten of als ik zie dat het niet lekker loopt vertrek ik naar de speeltuin of het zwembad zodat ze ook een beetje goed moe worden. En ik laat ze wat langer opblijven...Het is tenslotte niet elke dag feest. Aan het eind van de dag moeten ze zelf hun logeerbed maar voor elkaar maken, wat ze wonderbaarlijk genoeg ook nog voor elkaar krijgen en vroege vogels stuur ik boos terug. En als laatste laat ik ze ook mooi zelf de logeerrestanten opruimen.
Ik heb voor al dat gezellige gedoe ook wel 'eisen'. Ná een door mij bepaalde tijd is het stil en vóor een door mij bepaalde tijd ook. Dat is denk ik in al die jaren 2 of 3 keer mis gegaan. Maar áls het mis is, is het voorlopig ook afgelopen met het ge-logeer en zeker met deze desbetreffende logee. Zeker tot de volgende vakantie en wat betreft die logee misschien nog wel langer
En als laatste regel wil ik niet meer dan 2 nachten achter elkaar logee's over de vloer. Vooral omdat ik merk dat mijn eigen kinderen er dan wel 'genoeg' van hebben en weer even op zichzelf willen zijn en als er langer gelogeerd word mijn eigen kinderen om die reden vervelend werden/worden. In normale weken beperk ik ze zowiezo tot het weekend.
Nu ze ouder zijn (pubers) heb ik de eis dat ze 'rekening' houden met ons. Jongste's vriendinnetje is hier afgelopen nacht voor de 2de nacht geweest. Maar maandag moesten wij (man, ik en oudste) allemaal werken. Zondagavond zaten jongste+vriendin nog vrolijk beneden terwijl oudste al naar bed was en man en ik ook al 'aanstalten' maakten. Jaha, zij kunnen uitslapen, maar wij toch niet? Dus heb ik ze nog voor ons naar boven gestuurd...en toen wij de lamp uit wilden doen gesommeerd om te fluisteren. Volgens mij hebben ze dat gedaan, ik heb ze niet meer écht gehoord...behalve een trippeltje naar het toilet, maar toen sliep ik al zo diep dat ik het amper nog meekreeg. En ik verwacht dat ze tijdens onze afwezigheid hun eigen troep opruimen, zodat we niet in een op kop gezet huis thuis komen. En dat hebben ze ook gedaan...ik kwam thuis en alles was opgeruimd en een briefje op de p.c. dat ze waren zwemmen. Keurig op tijd voor het eten terug, dus logee mag nog een nachtje blijven Vandaag stuur ik haar retour.
Ze liggen nu nog op 1 oor...
groeten albana