Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
cameron

cameron

23-10-2008 om 12:25

Liegen tegen je kinderen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Engelse motor

Wij hadden het over een oude Engelse motor (waar we op zouden rijden). Genistus zei dat hij dat toch lastig vond. Mijn broer vroeg zich verwonderd af wat er dan Engels was aan een motor. "Het stuur zit aan de andere kant" sprak Genistus bloedserieus en mijn broer knikte even serieus dat hij het begreep. Tot ik mijn lachen niet meer kon inhouden (overigens was het Engelse aan de motor dat de bediening omgedraaid was: remmen met je linkerhand en koppelen met je rechter).

Jesse_1

Jesse_1

24-10-2008 om 15:40

Toevallig laatst

Zoon van bijna 6 had achterop de fiets naar school een 'knuffeltje' meegehad en moest die achterlaten in mijn fietstas. Of ik 'm thuis mee naar binnen wilde nemen. Dat kon niet, want ik ging naar mijn werk tot ik hen weer uit school zou halen.
"Neem 'm dan mee naar binnen op je werk, anders verveelt hij zich zo...." vroeg zoonlief.
Ja, wat doe ik dan: keihard liegen dat ik 'm op m'n werk mee naar binnen neem.
Jesse

amk

amk

24-10-2008 om 16:24

Idd pelle

ik zet ze dan altijd doodleuk met hun snuitjes tegen de ramen. Er lopen hier nogal wat verstokte rokers langs op weg naar hun nicotine shot. En zo'n beer geeft altijd leuke reacties.

groet,
Angela

Haha ik ook

Ik zou er niet mee zitten om die knuffel gewoon mee te nemen. Mag-ie een dagje op mijn werkplek zitten.

Kari1

Kari1

24-10-2008 om 18:50

Genista (o.t.)

Oude Engelse motor? Welk type, hoe kwam dat zo? Is het rijden nog doorgegaan?
Kari (gewoon nieuwsgierig)

Jesse_1

Jesse_1

24-10-2008 om 18:54

Aha

Ik merk al dat jullie het knuffeltje niet gezien hebben

Jesse_1

Jesse_1

24-10-2008 om 18:55

geroken!
Knuffeltje heeft overigens niet geklaagd over verveling, ik heb blijkbaar een gezellige fietstas.

mama-van-louiza

mama-van-louiza

24-10-2008 om 20:57

Grinnik

Wat vertellen jullie allemaal graappige dingen aan jullie kinderen! Piemelgriep, dijkschapen en multifunctionele broodkorstjes. O en Tonny, bij ons lag er onder de steiger aan de Vecht ook een bullebak op de loer. Ik mocht er mijn jongere brusjes graag de stuipen mee op het lijf jagen als ze achteloos met een hand of voet in het water zaten. Ik vind het juist ontzettend grappig als een goedgelovig neefje mij stralend komt melden dat zijn vader (mijn broer dus) een Echte Ajaxmotor in zijn Renaultje heeft, waardoor dat afgetrapte stuk roest toch nog allure krijgt. Fantastisch. Datzelfde neefje beweert trouwens ook dat papa over het huis heen kan springen, maar dat niet mag laten zien van mama, want dan komt er zo'n grote kuil als hij neerkomt.
Groetjes
Marieke

Jesse_1

Jesse_1

24-10-2008 om 23:36

Hihi altair

Een schattig knuffeltje had ik nog wel meegesmokkeld in mijn tas , maar ik werk in een omgeving van (op dit moment) alleen maar mannen en zo'n vies knuffeltje geeft dan een extra statement van "ik ben moeder en ik ben er trots op". (En die statements maak ik al genoeg denk ik .
Maar dit was toevallig een moment dat ik mezelf ervan bewust was dat ik aan het liegen was tegen mijn zoon. Een 'leugentje om bestwil', maar toch...
Jesse

Kaaskopje

Kaaskopje

25-10-2008 om 00:14

Vast marmar

maar dat klinkt zo macaber

Ardnax

Ardnax

25-10-2008 om 00:37

Derde oog

Mijn dochter heeft zich altijd afgevraagd hoe het nou kwam dat ik alles leek te zien en alles doorhad. En dan vooral waarom papa dat niet zag.
Inderdaad als ze over iets loog, als ze iets gedaan had wat niet mocht, haar tong naar me uitstak als ik niet keek etc., altijd had ik het door.
Ik heb haar vanaf een jaar of 3 wijsgemaakt dat vrouwen bij de geboorte van hun eerste kind een derde oog op hun achterhoofd kregen om over hun kinderen te kunnen waken en om te zien of ze veilig zijn.
Tot haar 10e heeft ze dit geloofd, inmiddels niet meer, alhoewel ze zich nog steeds afvraagt hoe het nou kan dat ik dat soort dingen gewoon schijn te weten.
Inmiddels vertelt ze ook haar broertje en zusje van bijna 3 dat mama alles ziet door haar derde oog....
grtz.
Ardnax

Hebben jullie dat ook gedaan om mij te maken?

vroeg dochter met ontzet gezicht (dochter is sindskort redelijk op de hoogte van de bloemetjes en de bijtjes).
Ik lachend, "ja maar dat was dan ook de enige keer hoor, speciaal om jou te maken".

jair

jair

25-10-2008 om 17:08

En óf ik heb gelogen...

Ik kon vroeger écht toveren... daar had ik wel een veertje voor nodig, en met ieder veertje kon ik maar één keer toveren. Alle buurtkinderen wisten van mijn "speciale gave" Dus ik heb wat afgetoverd met alle veertjes die ik kreeg. Ik kon wel maar 2 dingen toveren; of een klein snoepje óf een diamant. De diamanten leken verdacht veel op de glazen steentjes op de bodem van de vissenkom. Maar om een of andere reden is ze dat nooit opgevallen ))
En de zeekalkoen uit een eerder berichtje lieten me denken aan de tijd dat onze kinderen spontaan vegetarisch dreigden te worden bij de gedachten aan varkens, kippen en koeien op hun bordje. Wij hebben heel lang geen vlees van beestjes gegeten maar vlees van de slager, dat lustten ze wel. (de kanibalen..)
Oh ja, ik had ook altijd schatkaarten. Die moest ik wel eerst maken. A4tje in theewater, drogen en de randen verbranden voor het oude effect, om er vervolgens een schatkaart op te tekenen. Let wel; in het bijzijn van de schatgravers. En dan staalhard aan de kleuters vertellen dat een schatkaart die er zo echt uitzag toch wel echt moest zijn. Waarop ze dan met schepjes naar de aangewezen plek togen om als bezetenen te gaan graven )
Ach liegen, ik heb me kostelijk geamuseerd maar mijn kinderen ook. Ze kunnen nu enorm lachen om de "leugentjes" die ik ze vertelde of hoe ik ze voor de gek kon houden. In ieder geval goed voor leuke herinneringen beiderzijds.

Gr. Jair.

Genista

"Heel multifunctioneel kennelijk. Want bij ons kreeg je er borsten van. "
Potverdorie, ik heb altijd netjes mijn broodkorstjes opgegeten maar dat is hier dan toch enigszins mislukt LOL

Sancy

Sancy

26-10-2008 om 10:29

Mickey en genista

Het wordt vreemder en vreemder. Mijn moeder vertelde altijd dat je goed kon leren fluiten als je broodkorsten trouw opat. ik heb altijd braaf broodkorsten gegeten. Fluiten kan ik nog steeds niet, maar die borsten zijn er wel gekomen?

Lol

Echt rare dingen, die broodkorsten...

Nasha the first

Nasha the first

26-10-2008 om 15:16

Sterke tanden...

kregen wij ervan....en raar maar waar, ik heb slechts 2 gaatjes )))))

Van melk word je sterk

dat is wat ik altijd tegen mijn kinderen zeg. Mijn dochter wil vaak haar melk niet opdrinken, maar wil wel heel sterk zijn. Ze mag dan, voor het drinken van haar melk, handje drukken met mij. Dat verliest ze dan altijd. Ze drinkt dat direct haar beker melk leeg en wil natuurlijk nog een keertje handje drukken. Deze keer wint ze dan met gemak. Ze is dan altijd errug trots. Ze is 4,5 jaar. Helaas trapt haar broertje van bijna 3 er niet in.

groetjes van Charlotte

Kari

Het was een BSA MT36 (als ik het helemaal goed onthouden heb), met zijspan (ook aan de "verkeerde" kant, namelijk links). En ja, daar hebben we nog mee gereden, maar ons eigendom is hij nooit geweest.

Sorry kari, correctie

Geen MT36, maar een BSA M20 uit 1937 was die motor. Als je echt hevig geïnteresseerd bent, wil ik je wel een foto sturen. Zeg het maar.

Broodkorstjes

mijn moeder kreeg vroeger al van mijn oma te horen dat je daar grote borsten van kreeg en vertelde het mij ook altijd. Ze vraagt zich nog af waarom het bij haar niet gewerkt heeft en bij mij wel
Ik vertel mijn kinderen inderdaad dat je er sterk van wordt. Mijn zoons eten ze wel, mijn dochter wil niet sterk worden en grote borsten hoeft ze ook al niet.

Kari1

Kari1

27-10-2008 om 09:26

Genista ( nog o.t.)

Leuk hoor. Hier een oude Engelse motorfietsfanaat maar vooral van een ander merk (oud slaat op de motorfietsen . Foto hoeft niet, ook de BSA M20 is hier welbekend.
Fanaat: "hmmm, da's een 500 cc zijklepper. Meest waarschijnlijk niet uit 1937 maar uit de oorlogsjaren. Toen zijn er heel veel gebouwd, en die zijn veel later als voorloorlogs verkocht, want dat deed het beter." Waarvan akte.
Dapper hoor, dat je daarop durfde te rijden met dat zijspan. Had je broer trouwens wel gelijk: vanuit het zijspan gezien zit het stuur aan de verkeerde kant...
Kari

Kari (nog immer ot)

Toch was dit heus een vooroorlogse. Latere versies wijken net even af, waardoor onderdelen uit de oorlogse tijd niet passen. Half BSA-minnend Nederland weet dat, zodat de rechtmatige eigenaar geregeld tips kreeg voor onderdelen Het komt weer helemaal terug, oh mèn, wat was dat gaaf...

Mirjam~

Mirjam~

27-10-2008 om 16:24

Moeder worden

Mijn 'leugentjes';
Als je moeder wordt, dan krijg je -naast het kindje- nog enkele andere gaven cadeau;
1. ogen in je achterhoofd (echt waar, dan kan je precies zien wat er op de achterbank gebeurt)
2. leugendetector (je weet altijd precies wanneer een kind liegt of niet)
3. toverkusjes (die alle pijn doen verdwijnen)

hihi, ze hebben het lang geloofd!

M.

Bellefleur

Bellefleur

29-10-2008 om 09:24

Borsten

Bij mij thuis kreeg je grote borsten van de kapjes van het brood. Ik heb vroeger teveel kapjes gegeten. Bij liegen kreeg je een kruis op je voorhoofd, en als ik boos was werden mijn ogen zwart. En mijn vader hoefde nooit groenten te eten die hij niet luste, want dat mocht niet van zijn dokter. Verder vertelde hij regelmatig dat we erg arm waren. Waarop zijn kinderen met tranen in de ogen met hun spaarpotten aan kwamen. Ik lieg over opgezette dieren. Ik zeg dat die dieren al ziek waren, en toen zijn gestorven en daarom zijn opgezet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.