100%mama
24-05-2011 om 08:12
Leeftijd grens bioscoop
Mmm, weet niet helemaal zeker of ik hier goed zit maar dat merken we wel
Zoon (vlg week 7) wil graag met zijn opa en 2 nichtjes en neefje naar de nieuwe film van Pirates of the carribean, maar volgens mij staat daar een grens op van 12. Weet iemand of een kind wel onder begeleiding mag kijken in de bios? Hij heeft de andere delen ook gezien en vind het echt helemaal super.
Hoe zit dat, ik bedoel, IK als ouder bepaal toch uiteindelijk of ik mij hou aan de aanbevolen grens (ene kindje is de andere niet tenslotte) of houden bioscopen zich vast aan het protocol (wat ook wel weer begrijpbaar is)
Bedankt alvast!
100%mama
27-05-2011 om 10:31
Puck
Volgens mij ook dus je kan met een gerust hart gaan hoor!
Maar om op de weigering terug te komen.....zolang JIJ dus zegt dat het kind wel de leeftijd heeft en ZIJ dit dus wetterlijk niet MOGEN controleren zal je dus in theorie overal naar binnen mogen.....Dit is een wetterlijke regel en als je dus een weigering zou krijgen, zou je voor zover ik dus begrijp (met mijn blauwe ogen) met dit argument dus wel naar binnen mogen.....
Voor degene die gaan....veel plezier!
Belle Époque
27-05-2011 om 10:46
Pirates
Ik ben gisteren weer naar deze film geweest, en er zit inderdaad één scene in die wat teveel horror zal zijn voor sommige kinderen. Maar wie Pirates 1 heeft overleefd met de levensechte zombiepiraten, overleeft deze scene ook wel.
Belle Époque
27-05-2011 om 16:19
*spoiler alert!* heintje davids
De scene waarin Blackbeard in een draaikolk terecht komt nadat hij van de bron heeft gedronken, en dat hij "ontbindt" in die draaikolk, waardoor het even wat bloederig wordt. Op het laatst steekt hij een skelet-hand door de draaikolk heen.
Zoals ik al zei: een kind dat zonder problemen Pirates 1 heeft gezien, overleeft dit ook wel.
Primavera
27-05-2011 om 19:01
Verantwoordelijkheid ouders
Il vind dat het niet zozeer de verantwoordelijkheid van de ouders is om die adviesleeftijden braaf op te volgen als ervoor te zorgen dat je kind geen overlast bezorgd. Het kan ook heel goed voorkomen dat je toch een verkeerde inschatting maakt en je kind toch iets te eng vindt of dat nou voor die leeftijdsgroep is bestemd of niet. Bijv een kleuter kan simpelweg het geluid te hard vinden. In dat soort gevallen is het jammer van het geld, maar kun je beter de zaal op een geschikt moment uitsluipen. Dat lijkt me voor iedereen minder vervelend dan een hele voorstelling een huilend kind.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
margje van dijk
28-05-2011 om 00:35
Lol, primavera
"ervoor te zorgen dat je kind geen overlast bezorgd" - mijn reactie hierop, en ook mijn antwoord op wat je de engste scene van de film vond, heb ik zojuist bij de Bloopers categorie neergezet
Margje
100%mama
31-05-2011 om 07:51
Ja maar primaver
het blijft een kind afhankelijke "zaak"....voorbeeld is dat een vriendje van zoon NIET druft te kijken naar dat extra filmpje op de Cars dvd waarin "het spook" de hoofdrol speelt (ben even de naam kwijt). Kind slaat doods angsten uit......en qua grens zouhij het dan echt moeten kijken hoor!
Fiorucci
31-05-2011 om 08:44
100% mama
Ik ben dat wel met je eens. Ik zie soms dingen gebeuren bij Kijkwijzer die mij erg verbazen. Ik herinner me de tekenfilm Sinbad de zeeman, volgens de Kijkwijzer geschikt voor alle (!) leeftijden. Dus kleine zus van bijna vijf mocht mee, met ons en haar broers. De film begon met een scene waarin Sinbad opgehangen wordt maar op het allerlaatste nippertje wordt gered. Kan aan mij liggen, maar geschikt voor alle leeftijden klopt dan toch niet....