Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Later spijt van (te) veel werken als de kinderen klein zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

16-02-2011 om 00:00

Ellen

`Het is voor hun toch niet interessant of ik plezier in mijn werk heb; of ik me daar goed ontwikkel; of ik financieel onafhankelijk ben en of ik wel genoeg sociale contacten heb? Het zal hun een worst zijn..´

Dat meen je niet! Natuurlijk is dat wel van het belang! Hier is het financiele gewin van ondergeschikt belang en dat ´weten-voelen´ de kinderen ook. Ik wil graag aan mijn kinderen meegeven dat je veel plezier uit je werk kunt halen, dat je interessante mensen tegenkomt, dat het leuk is als je bepaalde resultaten haalt of mensen blij maakt, dat je iets kunt bijdragen aan de maatschappij, dat samenwerken leuk is. Klinkt nu wel hoog van de toren, maar kleine dingetjes vertel ik wel (bv een succesvol project om kinderen uit armoedegezinnen te laten sporten) en dan komen er veel dingen terloops aan bod. Erg verrijkend voor kinderen.

Ik ga er vanuit dat je graag wilt dat je kinderen later op een leuke werkplek terecht komen. Daar draagt je eigen visie op het werk toch ook aan bij? Als je naar je werk gaat omdat het ´moet´ of omdat het je plezier schaft, maakt een wereld van verschil. Ja, ook voor je kinderen. Nu en straks.

Ik vind het ook heel gewoon dat we hier allemaal in huis iets buiten de deur ´moeten´ en dat we dat allemaal met veel plezier doen. Ik vertel ook wel eens dat het niet zo´n leuke dag was op mijn werk... Net zoals de kinderen wel eens een mindere dag hebben op school. Het hoort gewoon bij ons om te communiceren over hoe je dag is geweest.

Best lekker al

Als ik het zo lees, is je schema al best lekker. Goed te doen, vooral wegens het gebrek aan reistijd. Het schema wat Manda voorstelt, is natuurlijk ook mooi.

Zou je niet nu je ouderschapsverlof kunnen opnemen en straks 4 1/2 dag binnen schooluren werken? Nadeel natuurlijk dat je dan geen hele dag meer vrij bent, maar voordeel is dat je dan minstens twee middagen thuis bent. En tot die tijd minder opvang nodig hebt, want ouderschapsverlof.

Nou ja, hoe dan ook, ik begrijp 't wel, dat gevoel. Soms wil ik m'n zoontje achter het behang plakken, maar soms denk ik ook: oh, wat een lekker ventje toch, en wat gaat het SNEL! Veeeel te snel. Hij wordt ik april 4 en ik ga dan proberen twee middagen thuis te zijn, en mijn man ook 1 middag. BSO is erg leuk hoor (hij gaat straks naar de sportBSO), maar hij vindt het ook heeeeerlijk om lekker thuis te tutten en in de tuin/speeltuin te spelen met z'n buurtvriendjes. Ook heel goed voor 'm, die ontspanning na school.

Inderdaad pelle

Soms vergeet ik ook weleens dat niet iedereen de luxe heeft die ik heb (ZZP-er, gelukkig met mijn werk, soms moe maar meestal veel zin in de werkwerk). Ik weet nog goed dat ik in een vleeswarenfabriek werkte - stond 6 uur per dag in een koelcel te werken. Toen wist ik ineens weer waarom ik weer wilde gaan studeren... Ik heb jaren, jaren, jaaaaren gehad waarin ik elke zondagavond baalde omdat het weekend bijna over was (tot huilbuien aan toe).

Het lijkt soms wel of iedereen op dit forum hoogopgeleid is met een "waanzinnig interessante, uitdagende job." Dat schept een beetje een scheef beeld van de samenleving, lijkt me. Niet iedereen heeft zo'n baan, en ook niet iedereen wil zo'n baan!

Vic

Vic

17-02-2011 om 15:22

Ligt ook een beetje aan je instelling

Toen ik typewerk deed kon ik daar best plezier uit halen. Als dan aan het eind van de dag 4 bandjes klaar waren, en ik had een hele stapel enveloppen liggen om te versturen kreeg ik daar toch een blij gevoel van. Hoewel het in feite natuurlijk verschrikkelijk werk was. Overigens heb ik ook een blauwe maandag in een vleesfabriek gewerkt. Nou zeg, dat was erg. Ik heb het (letterlijk) geen drie dagen volgehouden en ben toen ontslagen. Volgens die voorman was ik nog te stom om blokjes spek in een pakje te stoppen Het lukte me ook echt niet, 30% moest overnieuw, en ik werd helemaal naar van de kou in die koelruimte.

Ik zou ook helemaal

niet ft moeder en huisvrouw kunnen zijn. Echt dat gaat mij niet goed af. Ik zit nu 2 dagen thuis met 2 kinderen, de oudste is ziek maar aan de beterende hand want behoorlijk opstandig en luistert slecht, de jongste zegt op alles nee en gooit zich dan op de grond. Verder zijn de traktaties voor morgen mislukt en heb ik nog dure paraplu'tjes gekocht om de boel bij elkaar te houden wat ook niet echt goed werkt, argh.
Verder is het boven een oerwoud aan was wat nog weg gewerkt moet worden. En de tv heeft de halve dag aangestaan om ze enigzins te vermaken, ook iets wat niet voorkomen kon worden vandaag.

Maar het is vandaag gelukt om overal geduldig bij te blijven, ben wel een paar keer naar buiten gevlucht om een sigaret te roken, ja daar moet ik ook weer van af maar nu nog even niet.

Nee ik kan dit niet, mijn schouders zitten onder mijn oren van de stress. Ik vind een dag werken echt veel prettiger dan dit soort dagen met de kinderen. Dus ik heb turks gehaald, hoeft alleen maar in de oven opgewarmt te worden, nog een maaltijd in elkaar draaien zou funest zijn voor mijn wellbeing.

dc

dc

17-02-2011 om 18:16

Manda

Ik vond toen ik nog werkte het veel moeilijker om een hele dag thuis te zijn met de kinderen. Nu ik ft thuis ben, gaat het echt veeel makkelijker. Dus het is niet te vergelijken, ik had nooit verwacht dat ik het leuk zou vinden!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.