Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Kaaskopje

Kaaskopje

09-09-2013 om 01:15

Laat dit je puber of jongvolwassen kind lezen!

Kaaskopje

Kaaskopje

12-09-2013 om 14:21

Dalarna

Nou, ze had wel mogen drinken, maar blijkbaar is ze hier door de drugs in doorgeslagen. Ik heb er verder niet meer verstand van dan jij vrees ik Het zusje is hier morgen. Voor zover ze erover wil praten, wil ze misschien uitleggen hoe dat dan zat. Maar ik ga ervan uit dat ze hier morgen gewoon komt om er even uit te zijn, dus hou ik haar niet lang aan de praat hierover.

Extreme dorst

Bij echt extreme dorst helpt water niet.
Ik heb dat soms eerste dag met jetlag of na een maaltijd met voor mij teveel natriumglutamaat. Dan kan ik water drinken tot ik een ons weeg, dat doet niets, of eigenlijk, de dorst likt dan erger te worden.
Limonade, thee met suiker of sportdrank helpt wel, en ook veel sneller. Vooral isotone sportdrank (logisch eigenlijk).
Met drugs heb ik geen ervaring, maar het lijkt me belangrijk om kinderen aan te leren wat te doen bij extreme dorst (geen water, maar iets isotoons, desnoods limonade met wat zout of bouillon).

Fiorucci

Fiorucci

13-09-2013 om 19:13

Yura

Kijk, en dat bedoel ik dus. je stelt dat je maar twee flessen wijn in huis hebt dus is het risico niet zo groot. Fout. Een fles wijn is voldoende om in het ziekenhuis te belanden. Als jij niet gewend bent aan drank, zul je na een glas al denken: Woooh, die komt aan, hier laat ik het bij. Hoe jonger het kind, hoe minder hij/zij zal merken. Ze kunnen rustig een fles wijn naar binnen gieten en niks merken. Maar dan ineens,heel plotseling treedt het effect op ( van die hele fles!!)en kunnen ze echt ineens out gaan.
Ik verbaas me dan ook hevig over ouders die helemaal gek worden als ze denken dat hun kind blowt, maar wel een glas wijn schenken aan hun 16+ kind. En dat heel normaal vinden.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-09-2013 om 23:17

Fiorucci

Vanaf hoe oud mochten/mogen ze bij jullie dan een glas wijn of iets dergelijks thuis drinken?

Fiorucci

Fiorucci

14-09-2013 om 10:19

Kaaskopje

Ik heb het nooit gestimuleerd in die zin, dat ze op hun 16e ineens een glas wijn kregen bij het eten, wij drinken misschien drie keer per jaar wijn bij het eten. Ik heb zelden alcohol in huis.

Fiorucci

Fiorucci

14-09-2013 om 10:20

Maar ps

Snap je wat ik bedoel? Waarom vinden we het vrij normaal dat alcohol genuttigd wordt, maar blowen niet?

Kaaskopje

Kaaskopje

14-09-2013 om 17:25

Fiorucci

In onze familie (van mans kant) en vriendenkring was blowen nooit een probleem, maar ik vond op een gegeven moment dat het geen goed voorbeeld gaf om dat openlijk op tafel te leggen bij de kinderen. Dat zal bij de anderen ook zo bedacht zijn, want voor zover ik weet is iedereen, op een gezin na, langzamerhand gestopt. Net als 'gewoon' roken. De meesten zijn wijzer geworden en hebben daar naar gehandeld.
Wij hadden vroeger vooral flessen rodewijn in huis, die maar niet open gemaakt werden En bier, maar bier wordt tegenwoordig alleen door vrienden gedronken en wijn sporadisch door mij of een gast.
Op zich vind ik het prima dat de kinderen weten dat wij, man langer dan ik, wel eens geblowd hebben. Dat geeft onze mening toch een beetje 'deskundigheid'. Hoewel de tijden hierin ook duidelijk veranderd zijn en onze ervaring dus verjaard is.

Yura

Yura

15-09-2013 om 08:48

Fiorucci

Wat ik bedoel dat als je heel veel flessen hebt staan pubers het misschien eerder zullen proberen omdat het dan niet op valt denken ze. Als er 2 flessen staan dan zul je dat minder snel doen omdat je dan weet dat je ouders zullen op merken dat er 1 mist. En ik juich helemaal niet toe dat mijn kinderen alcohol gebruiken ofzo. De oudste wordt 16 in maart en ik ben heel blij dat de leeftijdsgrens dan naar 18 gaat, ik hoop dat ze er dan ook minder makkelijk stiekem aan kunnen komen. Gister waren we ergens (een groot openbaar feest, dorpsfeest zeg maar) en dochter (14) heeft me gewoon eerlijk verteld dat sommigen onder de 16 wel dronken en hoe ze daaraan kwamen (ze leenden polsbandjes aan elkaar uit). Zoon (15) heb ik gecheckt bij thuiskomst (geroken), maar ook daar was niks gebruikt gelukkig.
En ik vind het echt onzinnig om te discussieren wat gevaarlijker is alcohol of drugs, bovendien maakt juist vaak de combinatie het grootste gevaar. Ik ga het gebruik van alcohol niet stimuleren, maar ik ga ze ook echt geen blowtje aanbieden ofzo omdat sommige mensen vinden dat dat geen kwaad kan. Ik vind van wel, wist je bijvoorbeeld dat het 60x kankerverwekkender is dan een normale sigaret?

Fiorucci

Fiorucci

15-09-2013 om 10:22

Yura

Nee, ik begin geen discussie over wat gevaarlijker zou zijn. Waar het mij alleen om gaat, is dat ouders vaak redelijk soepel zijn met alcohol, zeker boven de 16, maar helemaal in de stress schieten als een kind afentoe blowt, dat is alles.
Ik heb ook liever dat mijn zoon de dag start met een groentesapje en een flesje water meeneemt naar zijn vrienden,tuurlijk.
Maar als ik zie in welke staat de dronken jongens zijn die hij uit struiken heeft gevist na een feestje, valt me toch op dat hij na dat ene blowtje in aanzienlijke betere staat verkeerd dan die jongens...waarvoor ik dus al twee keer een ambulance heb moeten bellen. Ik ben dus echt blij dat hij nooit drinkt.

Yura

Yura

15-09-2013 om 10:56

Ambulance

Ik ken niemand die ooit met een ambulance is af gevoerd ivm teveel alcohol. Wel iemand na 1 blowtje, of misschien maar 1 of enkele trekjes dat weet ik niet. Ik weet alleen dat hij stond te blowen in het rookhok op school en onwel werd. Hoe weet jij overigens zo zeker in die 2 gevallen dat het bij die jongens niet en/en was, die kans lijkt me groter, zeker omdat ze op dat moment blijkbaar in gezelschap verkeerden waar geblowd werd. En misschien verkeert je zoon na 1 blowtje wel in betere staat, maar hoe is dat over 5 jaar? En betekent dat dan dat alle andere jongens ook in zijn prima staat verkeren na 1 blowtje? Bij ons in de straat woont een gezin (heel net, braaf gezin hoor) van wie de kinderen een beetje zijn door geslagen. Ze zitten altijd open en bloot te blowen, de hele straat weet het. Er heeft trouwens nog nooit iemand overlast van ze gehad, behalve als de lucht onze slaapkamers in trekt. Een van de kinderen heeft nu zijn universitaire studie moeten stoppen omdat hij last van psychoses heeft gekregen dankzij de wiet. En ik weet dat je dat alleen krijgt als de aanleg al aanwezig is en dat een grote hoeveelheid wiet dat dan triggert. Maar ja je weet meestal niet dat je die genetische aanleg hebt, nu is zijn toekomst naar de klote. En ja ik ken ook iemand (kennis van mijn ouders) die korsakov syndroom heeft gekregen, dus ik weet dat alcohol niet alleen op korte termijn, maar ook op lange termijn gevolgen heeft. Maar het wordt meer en meer bekend dat wiet niet zo onschuldig is als in onze jeugd werd gedacht. Ik kan werkelijk niet begrijpen dat sommige ouders redelijk soepel zijn met drugs, maar in de stress schieten als hun kind wat drinkt.

Fiorucci

Fiorucci

15-09-2013 om 12:08

Yura

Nogmaals, ik heb ook liever dat hij niet blowt en supergezond leeft. Maar verbieden helpt niet. Dan gebeurt het stiekem. Mijn zoon blowt thuis nooit, maar wel met mate, omdat we nog een zodanig contact hebben dat we erover kunnen praten. Ik ben blij voor je dat je nog nooit een kind hebt gezien wat afgevoerd wordt na een halve fles wodka, maar de wachtkamers van de alcoholpoli voor jongeren zitten erg vol. En erger nog, ze worden steeds jonger. Mijn zoon kent zat jongeren die niet blowen maar wel drinken, overigens, de combi ziet hij minder vaak.
Overigens, je vraagt je wellicht af waarom ik al twee keer de ambu heb moeten bellen? Mijn zoon nam vroeger gewonde vogels mee naar huis, nu vrienden in de problemen. Aard van het beestje. Ook vrienden die de deur uitgeschopt worden door hun ouders slapen hier weleens een nachtje.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2013 om 01:01

Fiorucci

Je zoon heeft het hart dan wel op de goede plaats zitten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.