Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kinderen koud gekleed in winter

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Liora

Zelfs ik draag nog een hemd hoor (35 jr). En longsleeve is korter dan shirt-met-lange-mouwen. Net zoals hoodie korter is dan vest-met-muts. Nog één: girlie: strakker-t-shirt-voor-meisjes. Voor mij geldt dus: gewoon lui

Vic

Vic

22-01-2010 om 10:12

Je kind kleden zoals je zelf gekleed bent

Dat zou hier wel zielig zijn. Ik heb regelmatig een hemdje, shirt met korte mouw en een vest aan. Als ik alleen een shirt met lange mouwen draag, doe ik 's avonds nog vaak een vest aan. Mijn kinderen lopen bij voorkeur in zo min mogelijk. Jongste doe ik 's morgens nog vaak een vest aan, maar als ik haar dan ophaal zit het vest in haar tas en loopt ze met korte mouwen. Ze slapen ook het hele jaar onder een zomerdekbed of (in de zomer) alleen een dekbedovertrek, terwijl ik ook zomers gewoon mijn extra warme winterdekje laat liggen.

yelle

yelle

22-01-2010 om 11:01

Hangt ervan af

Dit verschilt toch wel van persoon tot persoon.De ene heeft het wat sneller koud dan de andere.Mijn tweede dochter draagt nooit cht dikke wintertruien.Ze vindt dit niet makkelijk zitten en doorgaans is het bij haar op school altijd veel te warm.Zij draagt een t-shirt met daarop een gewone trui.Daaroverheennatuurlijk wél een dikke winterjas.
De jongste daarentegen heeft sneller koud en draagt wél dikke truien,jeans(nooit rokjes tijdens de winter).

Guinevere

Guinevere

22-01-2010 om 12:45

Hemd

Over die hemden: mijn zoon heeft op zijn 4e besloten dat hij die lelijke dingen niet meer ging dragen. En ik vind ze ook lelijk, dus van mijn mocht het. Als het erg koud is draag ik zelf wel een hemdje, maar die dameshemdjes zijn vaak toch wel iets fraaier dan die lelijke, onelegante jongenshemden.

Ja koud gekleed

ze (7) gaat naar school met een hemd, een shirt en een vestje, winterjas aan, muts op en sjaal om, handschoenen aan.

Komt uit school met alleen een shirtje onder haar winterjas, de helft van de sjaals/wanten/muts ligt nog op school of nso (wonderbaarlijk komt het meeste na een week weer boven water) en de rest onderin haar tas met de natte handdoek er boven op.

En zodra ze dan thuis is trekt ze haar sokken uit, zet de Wii aan en staat dan in haar onderbroek.

Longsleeve

Ik erger me dood aan dat woord, het duikt tegenwoordig overal op.
Waarom niet gewoon trui met lange mouwen, of pulli?

Niet hetzelfde

Vziw is een longsleeve een t-shirt met lange mouwen. En da's niet hetzelfde als een trui met lange mouwen. En pulli wordt vziw vooral gebruikt voor een dun coltruitje.

Zelf noem ik een t-shirt met lange mouwen trouwens altijd t-shirt met lange mouwen

Groeten,

Temet

Terpi

Terpi

22-01-2010 om 15:04

Pulli

is dat niet ook gewoon een woord uit het buitenland? :o)

Lou

Lou

22-01-2010 om 15:07

Dunne trui

Ik noem een longsleeve (of is het meervoud: longsleeves = 1 trui?) een dunne trui. Ik ken ook niemand die longsleeves zegt. "Trui met lange mouwen" vind ik dan weer wat dubbelop En een pulli is inderdaad iets anders.

Jujube

Jujube

22-01-2010 om 18:53

Truitje

Wij noemen een shirt met lange mouwen een 'truitje'. Ik denk om aan te geven dat 't dun is
Een pulli is idd iets heel anders, zo'n dunne enge strakke coltrui die ik als kind aan had in de jaren '70. Afschuwelijk dingen vond (en vind) ik dat.
Groet,
Jujube

Balletmama76

Balletmama76

22-01-2010 om 19:53

Hemden en longsleeves

Volgens dochterlief (9) zijn hemden gewoon "niet cool" voor meiden v/a 7 of 8. Zij draagt hooguit een hemdje dat desnoods nog als top gebruikt zou kunnen worden, maar anders niet.
Nu vindt ik haar oordeel nog best betrouwbaar, want zij is erg bezig met kleding, schoenen etc.

"Longsleeve" gebruik ik ook niet. Voor mij zijn dat gewoon topjes met lange mouwen. Hoodie gebruik ik dan weer wel, maar van "girlie" heb ik nog nooit gehoord - effe mijn kleine stijladviseur vragen, zij weet het zeker...

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-01-2010 om 20:58

Geen hemden

Wij dragen hier in huis geen van allen hemden. Dochter (7)draagt alleen een longsleeve, met als ze buiten is daarover een winterjas. Ik draag hetzelfde, manlief draagt altijd een t-shirt. Zoon van net een jaar draagt wel een hemd onder zijn longsleeve, maar dat is omdat ik denk dat het op onze koude plavuizen vloer anders wat te fris is om te kruipen.
Wij hebben geen van allen truien, van die dikke bedoel ik dan. Wel allemaal een vest.

Dendy

Borstrok

Valt me ineens te binnen hoe surinaamse collega de t-shirts noemde (net als mijn oma): borstrok met lange of korte mouwen.

Ik pleit voor verspreiding van dat woord. Veel fraaier dan longsleeve (moet dan aan longhorns denken).

Hemd

Overigens heetten die dingen toen ik kind was gewoon 'hemd met lange mouwen', een pulli was inderdaad met zo'n col.

Klaartje

Klaartje

24-01-2010 om 12:36

Borstrok

Een t shirt is echt geen borstrok hoor. Vroeguh, toen ik klein was, breidde je moeder zelf de borstrokken. Van prikkelende wol!!! Eerst een hemd en daarboven een borstrok en dan je bovenkleding. Pff ik moet er niet meer aan denken. Dat ding kriebelde geweldig.
Toen ik zwanger was van de oudste, wilde mijn schoonmoeder ze ook voor de baby breien, maar vlug uit haar hoofd gepraat!!

Klaartje

kaatje43

kaatje43

24-01-2010 om 14:24

Zoon bij -5 nog in zijn zomerjas

Ik verklaar hem voor gek. De reden: op de dagen dat hij moet gymmen past zijn dikke jas niet meer in zijn kluisje erbij?? Hij beweert dat hij het niet koud heeft. Ik geloof er niets van.

Siena

Siena

24-01-2010 om 16:25

Jaaaaa, borstrok!

Ik kreeg meteen weer visioenen Klaartje. Met zo'n vierkante hals, gerstekorrelsteek bovenaan en een picootje erlangs. En guess what, het eerste plaatje wat ik vond was precies zoals ik ze herinner uit mijn jeugd!
http://members.home.nl/textile-collection/weblog/Berthi%27s%20Borstrok.jpg

Katoen

Nou,mijn collega's bedoelden toch echt gewoon katoenen t-shirts hoor als ze het over een borstrok hadden.

Zelf beslissen

Zolang ze niet in bikini naar school gaat laat ik haar inmiddels zelf beslissen. Het gaf zoveel strijd en toen dacht ik, dan krijgt ze het maar koud en dan leert ze vanzelf ervan. Zij loopt liever mooi dan practisch. Tja wie mooi wil zijn moet kou lijden.Af en toe geef ik toch nog even een kort commentaar en sosm doet ze dan toch haar handschoenen aan, maar meestal negeerd zij het toch dus laat ik het wel.Zij is 14 dus weet zij het verschil tussen warm en koud al wel zal je denken.

reina

reina

31-01-2010 om 22:21

Moyodo

"Zij is 14 dus weet zij het verschil tussen warm en koud al wel zal je denken." Nou.... ik hoor regelmatig 'juf, ik heb het koud, mag het raam dicht?' Raam staat altijd iets open. Tja, als je nou eens winterkleren aantrekt ipv een korte mouwenshirtje

Carmen

Carmen

31-01-2010 om 23:12

Juist reina

Hier ook hoor! Ze weet het verschil wel. Maar nadenken over het klimaat van een hele dag is best lastig Dus een korte mouwenshirtje mag van mij. Als ze maar een vest meeneemt.

Carmen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.