Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Febe

Febe

28-01-2009 om 09:52

Kind mee laten betalen aan eigen verjaardagskado?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
hout anne

hout anne

17-02-2009 om 12:38

Zelf meebetalen juist goed!

Mijn zusje van 11 wilde graag een Wii voor haar verjaardag. Zij heeft aan iedereen geld voor haar verjaardag gevraagd en er uiteindelijk zelf 80 euro bijgelegd. Ik vind dat alleen maar goed voor de ontwikkeling van een kind, zo leren ze dat je niet zomaar alles kan krijgen en dat sommige dingen heel duur zijn en je er zelf voor moet sparen. Ze leren dan de waarde van geld kennen en dat niet altijd alles maar komt aanwaaien (wat tegenwoordig naar mijn smaak veel te vaak gebeurd!)

Dus vraag of de familie meedoet en leg uit aan je dochter dat die DS heel duur is en dat ze dus kan kiezen voor één heel duur kado van de hele familie of dat ze anders iets anders moet kiezen!

Als je het leuk vind dat iedereen toch een kadootje kan geven kun je de nintendo DS alvast aanschaffen (en de familie het geld laten overmaken) en pak je de verschillende onderdelen los in. Dus de spelltejes, het hoesje van de DS, etc. Zelf kun je dan het 'kale' spelcomputertje geven en dan krijgt ze de rest van de dag de andere 'onderdelen' van het bezoek. (wat je bij de deur kan geven aan je bezoek!)

Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.