van de (forum) Redactie Ouders Online
12-03-2009 om 11:31
Is er animo voor een Ouders Online kortingspas?
Beste Forumdeelnemers,
Stel dat Ouders Online met een online kortingspas komt die op veel producten online korting geeft met de volgende voordelen:
- meer korting dan de al oorspronkelijke korting die op een product zat omdat je met de pas van Ouders Online zwaait
- aan kunnen geven waar behoefte aan is, waar wil je nu heel graag korting op (denk bijvoorbeeld aan korting bij een pretpark, kleding, luiers, kookartikelen, parfum, verzorgingproducten maar ook restaurant bezoek, 'de moeder' fiets, speelgoed in sinterklaas-/kersttijd etc.)
- alle producten die je maar kunt verzinnen als potentieel kortingsobject kunnen neerleggen.
- snel kunnen zien wat je allemaal kunt krijgen en welke korting je bovenop de al bestaande korting krijgt.
- korting bij grote webwinkels (denk aan Wehkamp, V&D, Dixons etc) maar ook een plaatselijk restaurant dat graag gezinnen ziet komen.
Stel dat we dat gaan doen voor onze bezoekers, zouden jullie daar dan 30 euro per jaar voor over hebben? (als voorbeeld, als je met 6 personen 5 euro korting krijgt p.p bij bijvoorbeeld een pretpark heb je de pas er al uit).
Kom maar op met jullie reactie!
Annet Merckens
Ouders Online
Van de (Forum)redactie
13-03-2009 om 15:56
Als de groep groter is, levert het meer op, voor jullie én voor
Temet schreef: "Ik begrijp ook uit jouw posting dat de berekende kosten eigenlijk alleen maar zijn om de kosten van dit project te dekken, en niet om jullie nog wat op te leveren. Dat laatste was, zo las je al, voor sommigen nog een reden om mee te doen (niet voor mij, dan hoog ik mijn donatie wel op). Als het jullie veel moeite kost, het geen geld oplevert en het enthousiasme ook nog eens tegenvalt, dan lijkt me dat je je die moeite beter kan besparen. Het is niet dat jullie niet genoeg te doen hebben, toch ?"
Helemaal eens: maar er is altijd een kritische grens. Eronder kost het geld, erboven gaat het geld opleveren. We kunnen niet vanaf het begin er iets aan verdienen, helaas. Was dat maar zo!
Maar goed, als jullie bijv zouden zeggen: okee, we proberen het om die kritische grens te kunnen bereiken, dan doe je niet alleen ons een plezier maar ook jezelf: hoe groter de groep is, hoe sterker je staat om weer nieuwe kortingen te bedingen.
Overigens gaan we niet met niets van start: er is al een heeel groot aanbod, o.a. dus alles wat je in een speelgoedwinkel kunt kopen, games, dvd's, en alle pretparken en veel online winkels dus. Ik ben zelf geen pasjesmens, maar het aanbod is interessant genoeg. En niet alleen voor baby-ouders (ook voor hen!), maar juist ook gezinnen met grotere kinderen.
Justine
Genista
13-03-2009 om 15:59
Pretparken
Als de korting inderdaad aanzienlijk is, kunnen wij zo'n pas er met één dagje pretpark met het hele gezin al uit hebben. Verder lijkt Bol.com me een heel goede. Ik vermoed dat van degenen die weinig online kopen, de meesten toch Bol nog wel kennen.
(ik ben ook geen pasjesmens)
Lys Lionne
13-03-2009 om 17:53
Ja hoor, ik wil wel
Ik ben juist wél een pasjesmens. M'n portemonnee puilt ervan uit hahaha. En nee, ik vergeet dan weer niet dat ik een pasje had van winkel die en die )
Dus ik zeg: doe mij maar een OO-kortingspas!
mirreke
13-03-2009 om 17:59
Of kapla...
Ik zie een favo kapperszaak of sauna helemaal niet zitten. Zoals ik al zei, ik ben niet iemand om met een pasje te lopen zwaaien bij een winkel, maar ik doe wél veel inkopen via internet, óók toegangskaartjes voor pretparken. Als het mij zou schelen om dan via jullie in te kopen maakt mij dat weer niet uit. Moeten jullie wel zorgen dat het via Ideal betaald kan worden...
Aan wat voor bedrag denken jullie dan, voor zo'n kortingskaart? Of is dat al ergens genoemd?
Over privacy enz.
Nasha 1st
13-03-2009 om 19:45
Wel pasje
ik hou van pasjes ) Heb al airmiles en hebben daar al regelmatig leuke dingen mee gedaan...Maar, ik hoef niet zo nodig naar kapper of sauna....liever korting op pretparken/dierentuinen enz, en speelgoedwinkels, of kledingzaken, dat zou ik wel fijn vinden....
emmonis
13-03-2009 om 20:38
Wel
Ik ben wel geïnteresseerd in zo'n pas. Vooral op pretparken/dierentuinen/kleding/speelgoed. Ook korting op de sauna is zeer welkom.
Maar dan wel directe korting en niet via een omweg. Voorbeeld: 5 euro korting op een dierentuin in combinatie met menu x. Ik wil niet aan menu x vastzitten, want die zou ik normaal ook niet nemen.
Tirza G.
13-03-2009 om 23:21
Kapla
Dat is nou bij uitstek een product wat wel eens even een fikse korting kan gaan geven op een OO-pasje. Als er érgens een product vaak wordt geprezen is het hier wel
Doet u mij maar twee van die pasjes.
Tirza
Kaaskopje
14-03-2009 om 00:43
Toch ook een kritisch nootje
Het gevaar van groepswensen is wel dat er producten of activiteiten uit de bus komen waar inderdaad een bepaalde groep interesse in heeft, maar anderen niet. Ik hoop dan ook dat het aanbod zo breed is dat ik aan het eind van het jaar niet tot de conclusie hoef te komen dat die 30 euro er niet uitgehaald is.
Voor de aardigheid een paar producten waar ik wel korting op zou willen hebben:
-cartridges voor de printer en eventueel andere kantoorbenodigdheden
-H&M, Hema, V&D, Blokker, e.d.
-attracties
-dierenvoer en -benodigdheden
-Ikea
-...
Tirza G.
14-03-2009 om 13:16
Tja
En zo heeft iedereen een eigen wensenlijstje natuurlijk. Printermaterialen kan ik declareren, H&M, V&D en Blokker zitten hier niet, attracties zijn mijn kinderen te groot voor, huisdieren heb ik niet en Ikea probeer ik zo min mogelijk te bezoeken.
Webwinkels. Daar hou ik van
Tirza
Lys Lionne
14-03-2009 om 20:52
Webwinkels (o.t.)
Tirza, Blokker, H&M, V&D en Ikea hebben ook webwinkels hoor )
Mam-alice
15-03-2009 om 11:08
Ja, mits
ik zou voor een kortingssysteem zijn, maar wel op een iets andere manier dan nu omschreven wordt (omschreven versie zou ik niet willen, weer zo'n pasje waar je weinig mee doet).
Als OOL onderhandelt met zeg Ahold (AH, Etos, G&G oa)
en een korting/spaarsysteem weet te regelen bij alle winkels die onder de groep vallen, dan wordt het interessant. Een soort bonuspluskaart.
Ahold zou OOL kunnen betalen voor elke OOL-er die zo'n overkoepelend pasje gebruikt. De tegenprestatie is dat Ahold een bron van info over aankoop gedrag van ouders heeft (ze moeten niet gaan mailen etc).
Mam-Alice
Genista
15-03-2009 om 13:39
Mam-alice
Als ik het idee goed begrijp, gaat geen enkele betrokken partij, namen, adressen of andere gegevens van ons in handen krijgen. Het voordeel voor de pretparken/winkels ligt hem in het "binnenhalen" van een groep en eventueel collectief aankoopgedrag, niet dat specifiek van jou. Het voordeel voor ons zou zijn, dat we korting krijgen zonder dat we meteen onze NAW-gegevens prijsgeven om bestookt te worden met mailings (wat voor de pretparken/winkels ook weer geld bespaart, zij hoeven namelijk geen druk- en verzendkosten te betalen voor mailings )
dirksmama
15-03-2009 om 15:03
Niet meteen
Ik zou niet meteen op zoieys ingaan.
Ik ben so-wie so alleen maar van de gratis pasjes.
Omdat ik veel buitenslands verkeer kijk ik regelmatig in webshops.
Ik zie meer in een OO-winkelpagina met links naar webwinkels, attracties en hotels, waarbij het bedrijf 15-20 % korting geeft. 1-2% mag dan naar OO en de rest van de korting naar mij.
Poeh, als ik mijn vluchten opp die manier goedkoper krijg loopt OO binnen...
mirreke
17-03-2009 om 14:18
Eens met cameron
Een betaalde pas van 30 euro zag ik ergens staan, dat vind ik eigenlijk veel te duur.
Ik kan me vinden in de oplossing van dirksmama: een linken-pagina op OOL. Als je dan via OOL op die linken komt, krijgt OOL een percentage van de aankopen. En als OOL dan een goede korting weet te bedingen voor aankopen gedaan via hun linken-pagina is het voor iedereen aangenaam.
Enfin, dirksmama beschreef het al.
Ja, dat lijkt me handig!
Lis@
18-03-2009 om 11:07
Kortingspas
Mijn ervaring is al je even onze vriend google er op los laat dat je bijna voor alles wel kortingsbonnen kunt printen.
Dus 30 euro voor een pas, mwah..... ik zou het niet willen.