Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
van de (forum) Redactie Ouders Online

van de (forum) Redactie Ouders Online

12-03-2009 om 11:31

Is er animo voor een Ouders Online kortingspas?

Beste Forumdeelnemers,

Stel dat Ouders Online met een online kortingspas komt die op veel producten online korting geeft met de volgende voordelen:

- meer korting dan de al oorspronkelijke korting die op een product zat omdat je met de pas van Ouders Online zwaait

- aan kunnen geven waar behoefte aan is, waar wil je nu heel graag korting op (denk bijvoorbeeld aan korting bij een pretpark, kleding, luiers, kookartikelen, parfum, verzorgingproducten maar ook restaurant bezoek, 'de moeder' fiets, speelgoed in sinterklaas-/kersttijd etc.)

- alle producten die je maar kunt verzinnen als potentieel kortingsobject kunnen neerleggen.

- snel kunnen zien wat je allemaal kunt krijgen en welke korting je bovenop de al bestaande korting krijgt.

- korting bij grote webwinkels (denk aan Wehkamp, V&D, Dixons etc) maar ook een plaatselijk restaurant dat graag gezinnen ziet komen.

Stel dat we dat gaan doen voor onze bezoekers, zouden jullie daar dan 30 euro per jaar voor over hebben? (als voorbeeld, als je met 6 personen 5 euro korting krijgt p.p bij bijvoorbeeld een pretpark heb je de pas er al uit).

Kom maar op met jullie reactie!

Annet Merckens

Ouders Online

[email protected]

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anneja

Anneja

12-03-2009 om 11:40

Ik haat pasjes

ik heb al niet eens een bonuskaart, wat me vast geld zou schelen. Ik zou een kortingspas niet snel kopen.

anne

Nee

Voor mij werkt dit soort passen niet.
heb ooit de hotelbon gehad en de dinerkaart,beviel allebei niet omdat er allerlei regeltjes en voorwaarden aan vast zaten.

Van de (forum) Redactie Ouders Online

12-03-2009 om 11:55

Sus-anne

Beste Sus-anne,

Als er nu eens geen regeltjes of voorwaarden aan de pas zouden zitten? Wat zou je dan doen? Wat voor criteria zouden je over de streep halen?

Ouders Online

[email protected]

Minet

Minet

12-03-2009 om 11:59

Altijd!

Ik ben dol op korting, zeker als ik die kortingskaart bij veel aankopen kan gebruiken!
Pretparken, online winkels, parfum en drogisterij-artikelen, kom maar op met die OudersOnline Kortingspas!

Groetjes, Minet

Goeie vraag

Misschien ,als het een soort bonuskaart zou zijn zoals bij AH,dus gewoon bij aankopen je pas even laten zien,en direct de korting verrekenen,zonder aparte openingstijden e.d voor pashouders,heel misschien zou ik het dan overwegen.Maar zodra ik ergens lees,alleen geldig op tweede paasdag,of ,bij besteding van 50 euro of meer,dan zou ik al afhaken.
Mijn ervaring is namelijk dat zodra je weet dat je korting krijgt,je veel sneller iets koopt wat je eigenlijk niet nodig hebt,uiteindelijk
kost zo,n kortingspas dan geld ipv dat hij geld bespaart.

Sancy

Sancy

12-03-2009 om 12:03

Ja hoor

Ik zou wel een kortingspas willen hebben als ik daarmee financieel voordeel kan behalen. Het enige dat ik dan wel zou willen is iig de mogelijkheid om die pas te gebruiken zonder dat ik daarmee direct mijn privacy uit het raam gooi. OO mag best mijn gegevens hebben, maar ik wil niet dat ieder restaurantje of pretpark dan mijn pasje scant zodat ze hun reclame naar mij kunnen sturen.

Nee

Ik wordt platgewalst met gratis pasjes waarvan ik telkens vergeet dat ik ze heb. Dus ik zal zeker niet betalen voor een pas.

*Lotus*

*Lotus*

12-03-2009 om 12:34

Financieel voordeel idd

Als ik er echt een financieel voordeel mee uit zou halen dan zou ik het ook wel willen.
Zoals je beschreef dat je met 6 pers. x €5,- korting krijgt dan heb je niet de pas eruit. Je inleg is ook €30,-, dus dan zou je vaker iets met je pas moeten kopen.
Ik heb de Jonge gezinnen pas, maar waarom weet ik eigenlijk niet. Ik gebruik um nooit. Ooit een keer gratis gekregen en vergeet um al 2 jaar af te zeggen.
Korting boven een korting is altijd fijn! Van Lekker Leven krijg ik altijd pampers bonnen... Daar heb ik zeker een financieel voordeel aan.
Wat zou ik dan willen.. Lidmaatschap voor een jaar. Herinnering om op te zeggen. Privacy gewaarborgd, korting bij webwinkels en zo nu en dan een mailtje met een speciale kortingsbon.

Even kritisch

Het klinkt als zo'n Countdown pas, daar heb ik wel eens naar gekeken. Uiteindelijk neit gedaan, omdat het te beperkt was: je kreeg wel korting bij een winkel, maar dan alleen op 2 actieartikelen. Of je moest van te voren bonnen uit printen, dus op een spontane aankoop (bij mij meestal het geval) krijg je geen korting.

Maargoed, kortin is natuurlijk altijd leuk. Als ik er 30 euro voor wil betalen moet ik er van te voren wel redelijk van overtuigd zijn dat ik die korting ga halen. Dus (voorbeeld) de luiers moeten dan ook echt goedkoper zijn dan wat ik er normaal voor betaal (=in de aanbieding) 2 euro korting op een pak pampers schiet dan niet genoeg op, want dat blijft te duur.

Waar ik korting op wil? Op alles wel: de luiers dus, de boodschappen, kleren, benzine, uit eten inderdaad. En ohja, indoorspeeltuinen. Misschien dat we daar dan ook eens komen.

Leuk trouwens dat jullie zo actief bezig zijn met nieuwe dingen voor ons te verzinnen!

Guinevere

Guinevere

12-03-2009 om 13:31

Nee

Nee, ik heb een vreselijke hekel aan kortingspasjes. Hoe minder van die onzin, hoe liever. Ik betaal liever gewoon een lagere prijs zónder kortingspas. En meestal gaan de kortingen ook nog over merkproducten, die sowieso al duurder zijn dan het even goede huismerkproduct in het onderste schap.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-03-2009 om 13:51

Waarom webwinkels?

Ik vind het een sympathiek idee, maar ik denk dat ik vaker korting kan gebruiken in de 'echte' winkel dan de webversie. Ik koop niet zo vaak iets online.Ik zou het dus jammer vinden als ik er niet mee naar de kassa van bijvoorbeeld V&D kan.

Wel, mits

Evenals Sancy wil ik niet mijn privacy op straat gooien. Dus alstublieft niet meteen al mijn gegevens naar bedrijven die dan allerlei mailings naar mij gaan sturen, want daar heb ik een pesthekel aan (onlangs heeft de hotelbon op slinkse wijze ons geheime telefoonnummer achterhaald. GATVERDEGATVER!)
Verder zou ik het bijzonder op prijs stellen dat de online winkels waar je korting krijgt, ook zeker weten betrouwbaar zijn. Niet dat je nu bij OO kunt reclameren als er iets niet goed gaat, maar wel dat je zeker weet dat het een bonafide bedrijf is.
En als aan die beide voorwaarden voldaan wordt en bovendien het aanbod interessant en groot genoeg is, dan wil ik best zo'n pas. En dan heb ik er ook wel een paar tientjes per jaar voor over. Kunnen we wellicht ook met korting tanken met zo'n pas? Graag!

Nivea

Nivea

12-03-2009 om 14:03

Ik haat ook pasjes...

Maar wil OO ook wel graag helpen. Ik wil niet dat mijn mailbox vol staat met allerlei troep. Van standaardkorting wordt ik ook een beetje huiverig; je betaalt dan eigenlijk gewoon teveel en met de korting betaal je de reele prijs. Ik kan me voorstellen dat OO opent met vijf aanbiedingen (verschillend per dag/week) en dat je die aan kunt klikken en dat je dan een kortingsbon kunt uitprinten, direct een bestelling kunt plaatsen, etc. Ik denk dat een welkomstcadeau bij die pas wel goed werkt; gratis shirtje van Simplycolors twv het bedrag van de pas.
Ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom zo'n pas geld moet kosten (daarom zou ik het dus niet doen)? Gratis pas = gratis reclame = win win.

Collectief

Ik zou het niet zo fijn vinden om in het marketingcollectief 'ouders online' te zitten waarover, ook al is dat groepsgewijs, van alles beweerd wordt naar aanleiding van koopgedrag.
Hoe je het ook wendt of keert, tegenover kopen met een kortingspas, staat registratie. Ook de meest beperkte vorm daar van (gekocht met OO kortingspas). Maar je weet maar niet hoe een koe een haas vangt in deze tijden van crisis. Misschien is er inmiddels wel een partij bereid om het zonder dat allemaal te doen.
Groet,
Miriam Lavell

margje van dijk

margje van dijk

12-03-2009 om 14:15

Nee

ik haat pasjes.

Nog een pasjeshater hier!

de enige 'pasjes' of kortings-systemen waar ik aan meedoe, is die waarbij het volstaat dat ik mijn postcode en huisnummer roep bij het afrekenen van whatever. En zelfs dat vergeet ik als de kassa-persoon er niet expliciet om vraagt.

Ingrid

12-03-2009 om 15:50

Wat antwoorden!

Beste Forummers,

Voor nu even wat antwoorden op julliue vragen en terecht kritische houding!

De pas/kaart zou op nummer zijn en niet op naam. Achter dat nummer zit maar één naam en dat is de naam van Ouders Online. Jullie namen/privacy worden dus niet in verband gebracht met de pas.

Wat er gebeurt als jullie iets kopen (dat kan dus ook korting op al korting worden. Zoals iemand zei, bij H&M is vaak uitverkoop, het zou betekenen dat je dus op die korting ook nog Ouders Online korting zou krijgen maar dit even terzijde). We gaan er nu achteraan wat er gebeurt als jullie iets kopen en hoe dat dan zou moeten als je iets betaald hebt. Hoe zit het dan met die privacy etc. Jullie horen dus nog van ons. We zijn blij met jullie kritische reaktie's en gaan er mee aan de slag!

Ouders Online
[email protected]

Nee

Dan moet ik dus a) in de gaten houden wanneer de acties zijn bij de verschillende winkels en b) net van plan zijn toevallig in die winkels wat te kopen dat c) ook nog eens net in de aanbieding is en dan moet d) de totale extra korting de 30 euro in principe overstijgen.

Gaat niet gebeuren bij mij, voorzie ik. Dus bestel ik zo'n pasje niet. Behalve bij extra korting bij de Hema misschien, want daar kom ik toch al ongeveer elke week

O nee wacht, het moet via internet? Nou, dan zie ik het helemaal niet gebeuren.

Aardig idee, maar niet voor mij denk ik.

Groeten,

Temet

Niet online

Ik zou zo'n pas verwelkomen als het me echt wat oplevert, al zou ik er niet snel 30 euro voor over hebben. Helaas heb ik niets aan online kortingen, omdat ik niet over een bankrekening beschik. Ik zou heel blij worden van korting bij Hema, DA-drogist(!), V&D, C&A, Blokker, speeltuinen/-parken, dat soort dingen.

Jons

Ellen Wouters

Ellen Wouters

12-03-2009 om 22:01

Countdown ook al nooit gebruikt

Die Countdown kaart gebruikte ik ook al nooit. 5% korting op een zusemmezo mits voor 12 uur aangeschaft..... Ik vind het veel te ingewikkeld. Dus zoń kaart hoef ik echt niet.

Prulletje

Prulletje

12-03-2009 om 23:04

Getverderrie, nee!

Ik sluit me aan bij alle bovengenoemde negatieve reacties. En verder is OOL voor mij een kritische site die ik gevoelsmatig zo min mogelijk in verband wil brengen met commerciele activiteiten!

Prulletje

Fraz

Fraz

12-03-2009 om 23:18

Denk het ook niet

behalve voor een museumjaarkaart (gratis toegang tot musea) ben ik niet geneigd een kaart ergens voor te kopen. Ah bonus kaart heb ik wel omdat ik er vaak boodschappen bij doe en er geen geld voor heb hoeven betalen.

Nee

Ik koop voor zover mogelijk bij winkeliers hier in mijn woonplaats. Dat zijn er niet veel en die gun ik -juist nu- de omzet. Niet de grote ketens, niet de webshops. Pasjes werkt bij mij ook al niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-03-2009 om 00:11

Collectief

Miriam, jij woont in een vrijstaande woning zonder wijk eromheen, maar woonwijken vormen ook een marketingcollectief waar gericht reclame aan gestuurd wordt. "Men" weet van de bewoners hoe de inkomens verdeeld zijn en dus wat het te verwachten uitgavepatroon is. Men weet wat de gemiddelde leeftijd is, wat ook weer verwachtingen schept. Men weet al zoveel.

rosa

rosa

13-03-2009 om 08:47

Nee

Onafhankelijk van privacy etc, heb geen zin in nog meer pasjes.

rosa

mirreke

mirreke

13-03-2009 om 10:00

Nee!

Persoonlijk ben ik niemand voor kortingspasjes, maar ik ben ook lichtelijk verbaasd dat jullie jezelf ermee in verband brengen. Ik vind het niets voor OOL.

Van de (Forum)redactie

Van de (Forum)redactie

13-03-2009 om 11:35

Tien antwoorden!

Dank voor de reacties. Een paar antwoorden:

1. Jullie gegevens hebben we nodig om de pas op te sturen en om met jullie af te rekenen.
2. Die gegevens worden niet met anderen gedeeld.
3. Op de pas staat niet jullie naam, alleen een lidnummer en de naam Ouders Online.
4. Als je bij Wehkamp koopt, waar dus extra korting mee gekregen kan worden, moet je daar ook een account maken, zoals bij alle webwinkels. Hoe zij met jullie gegevens omgaan, is dus aan hen.
5. Via ons kan er kan ook van alles gekocht worden (alles wat in een speelgoedwinkel gekocht wordt, dvd's, games enz.), maar de gegevens blijven dan in huis.
6. Er worden GEEN koopprofielen of andere narigheid opgesteld, daar hebben we helemaal geen behoefte aan.
7. We doen dit omdat we denken dat we ouders er een plezier mee kunnen doen. Gratis kan niet, omdat de 'achterkant', de administratie, het regelen van deals enz. gewoon geld kost. Dat moet betaald.
8. Je hebt zelf invloed op hoeveel plezier je van de kaart hebt. Als je hem niet gebruikt, is dat suf. Als je hem wel wil gebruiken, maar je kunt er geen korting mee krijgen, dan kun je via ons Forum een voorstel doen voor groepskorting. Dan maak je dus gebruik van de groep die wij toch al zijn en kun je als groep kortingen bedingen. Dat is de truuk.
9. Ik zou het zelf meteen doen, als je ziet wat ik nu al aan games, dvd's enzo via internet bestel. En denk aan ALLE pretparken, met een grotere korting dan wat je via krantenbonnen kunt krijgen, én: online bestellen, kaarten thuisgestuurd krijgen via ons, en dus NOOIT meer in de rij staan!
10. Nog meer kritische vragen, graag! Dan kunnen we straks een nog beter voorstel doen.

Justine Pardoen (Ouders Online)

Kaaskopje

Kaaskopje

13-03-2009 om 14:25

Snap de tegenzin niet zo

Ik loop met meerdere pasjes in mijn portemonnee en als ik geen pasje heb weet men in de winkel wel mijn gegevens op te halen, waardoor ik toch al leuke kortingen heb gekregen. Ik kan me er werkelijk niet druk om maken dat ik met naam en adres in hun bestand sta. Ze hebben me nog nooit onder druk iets laten kopen en als ik de nieuwsbrieven zat ben schrijf ik me uit.
Ik begrijp niet helemaal wat de moeite is om zo'n pasje in je knip te stoppen en er vervolgens van te mogen profiteren. Ik begrijp ook niet helemaal waarom dit beneden de stand van OO is. Je bent vrij om er aan mee te doen, net als met al die andere pasjes die blijkbaar al gebruikt worden.
Mijn enige bezwaar is dat ik niet zo vaak via internet bestel, omdat door de verzendkosten het voordeel eigenlijk weer verdwijnt. Ik zou dus liever met mijn pasje ook gewoon naar de winkel willen kunnen stappen.

Van de (Forum)redactie

Van de (Forum)redactie

13-03-2009 om 15:07

Ook in winkels

Het pasje kan ook in winkels gebruikt worden. Maar niet zomaar overal met alles voor iedereen, want dan gaat het belang van de winkelier ook weer verloren.

Het werkt zo: stel er is in Almere, Amersfoort of weet ik waar, een kapper waar zeker een paar van jullie graag naartoe gaan of zouden willen gaan. Dan kunnen wij een groepskorting regelen. Of een restaurant (bijv. omdat je daar een meeting organiseert!). Noem de naam van het bedrijf, laat zien via het Forum dat er animo is, en voila!

Het gaat ons erom de kracht van de groep te kunnen gebruiken, en laten we daar dan zo creatief mogelijk in zijn. Dat houdt in: dat jullie daar ook creatief in kunnen zijn. Zo kunnen we bijv. een game van de week uitkiezen (stemmen?) of een bepaald duur product dat jullie willen hebben voor Sinterklaas met 15% korting. Soms nog hogere kortingen denk ik. Zo stel ik me dat voor en dat gaat werken: er is animo bij aanbieders, Ouders Online is zo langzaamaan en begrip geworden en de tijd is er rijp voor.

Verder moeten jullie ons vertrouwen dat jullie gegevens bij ons in goede handen zijn, daar gaan we natuurlijk voor zorgen. We gaan wel samenwerken met andere partijen, dus ook dat gaan we goed regelen.

En ja: ook voor ons zit er wat in, maar dat is alleen zo als de groep heel groot is. Pas wanneer het aantal pasgebruikers substantieel is, houden wij daar als OO ook iets van over. Als er geen animo is bij jullie, dan houdt het op, want dan gaat het ons alleen geld kosten.

Justine Pardoen (Ouders Online)

Justine

Ik vertrouw jullie wel wat betreft het beheer van mijn gegevens. Voor mij geldt dat het op dit moment te veel gedoe lijkt. Ik vergeet vaak aan dat soort dingen te denken. En ik winkel weinig via internet.
Korting op pretparken etc is natuurlijk wel een hele interessante mogelijkheid (nu nog niet want kind nog wat jong), want dat tikt ook zo lekker aan. Maar mijn ervaring met acties en pasjes is vaak geweest dat die alleen maar gelden voor winkels waar ik toch niet heen ga, voor artikelen die ik toch niet wil of in periodes die me net niet uitkomen.
Dus ja, bij knallers als Hema, AH, Blokker en H&M is het leuk, maar dan ook alleen als die korting breed inzetbaar is, bij pretparken is het leuk omdat het zoveel oplevert, maar bij de kapper in plaats A of de loodgieter in plaats B, dat lijkt me in theorie leuker dan in de praktijk.

Ik begrijp ook uit jouw posting dat de berekende kosten eigenlijk alleen maar zijn om de kosten van dit project te dekken, en niet om jullie nog wat op te leveren. Dat laatste was, zo las je al, voor sommigen nog een reden om mee te doen (niet voor mij, dan hoog ik mijn donatie wel op). Als het jullie veel moeite kost, het geen geld oplevert en het enthousiasme ook nog eens tegenvalt, dan lijkt me dat je je die moeite beter kan besparen. Het is niet dat jullie niet genoeg te doen hebben, toch ?

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.