Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Scarlet

Scarlet

21-01-2010 om 09:31

Ik snap sommige moeders soms niet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monique D*

Monique D*

30-01-2010 om 21:41

Onverantwoordelijke ouders

Ook bij ons in het zwembad was er tijdens zwemles een peutertje in het water gevallen dat opgedoken werd door een badmeester.. moeders lette even niet op, haar boek was te spannend. Hoe onvoorzichtig kan je zijn? Let toch in @#@#$@ op jouw kind!
Een aantal jaren terug waren wij met zijn allen (mijn kinderen en twee kinderen met hun vader, die een goede kennis van ons was) in het zwembad. Mijn kinderen, de dochter van kennis en ik waren in het golfslagbad. Omdat mijn dochter toen helemaal niet kon zwemmen deinde ik met haar in mijn armen op de golven. Mijn zoon en de dochter van de kennis konden zelf goed zwemmen en die vermaakten zich uitstekend met de glijbaan en golfslagbad.
Die tweede dochter van de kennis heeft een verstandelijke beperking en kon niet zwemmen. Zij zat met vaders aan de kant. Tenminste.. dat dàcht ik. Totdat ik mijn zoon al zwemmende kennis'dochter naar voren zag duwen.. hij had haar ineens in het gedeelte van het bad waar een stroomversnelling was ontdekt, waar ze zich net boven houden terwijl ze op haar tenen was. Zij hapte al naar adem. Mijn zoon duwde haar voorzichtig naar het ondiepe gedeelte van het bad (dus het golfslagbadgedeelte). Omdat die golven weer begonnen te komen en ze bijna zou verzuipen heb ik haar van mijn zoon overgenomen (met ook nog mijn dochter in mijn armen) en heb haar naar haar vader gebracht. Vervolgens heb ik hem een stevige preek gegeven, wat nog dunnetjes werd overgedaan door de badmeester bij wie dit later ook was opgevallen. Niet zo lang geleden was er ook een kind verdronken in dat gedeelte met die stroomversnelling. Tsja, als die dochter werkelijk was verdronken zou ik de schuld dan hiervan krijgen? Dacht het niet, ik had mijn volledige aandacht op mijn dochter gericht en WIST dus helemaal niet dat die andere dochter doodleuk in het zwembad was..en vaders zat lekker achter de krant met een bak koffie, zonder mij hiervan op de hoogte te brengen. Wat was ik boos die dag!
Een ongelukje zit in een klein hoekje (zie verhaal van een van de posters die vertelde dat tijdens het even verslappen van haar aandacht haar kindje bijna in het pierenbadje verdronk). Daarom ging ik nooit alleen naar het zwembad toen die kinderen van mij klein waren. Je hebt eenmaal twee paar ogen... als je even niet oplet kan een ander het van je overnemen.
Maar onverantwoordelijke ouders tref je niet alleen in het zwembad aan. Zo was ik een keer in een treinstation en een kind van een jaar of 2 3 rende vrolijk over het hele perron. Ja, hij rende ook vlakbij het spoor waar treinen langs denderden. Vaders stond alleen lachend toe te kijken. De andere mensen keken, maar zeiden niets. Ik kon het niet meer aanzien en riep tegen die vader dat ik niet wil meemaken hoe zijn kind aan flarden gereden zou worden door een trein. Als dat hem niet interesseerde is dat prima, maar IK hoef dat niet aan te zien! Hij schrok van mijn uitval nam gelijk het kind in zijn armen en liep naar het wachthokje, waar ook zijn vrouw tegen hem (in een andere taal) tegen hem tekeer ging. Tsja, dacht ik bij mijzelf, waarom reageerde ze pas nadat ik tegen haar man was uitgevallen..

kaatje43

kaatje43

31-01-2010 om 13:53

Precies monique

En wat te denken van de ouders die hun kind zonder gordel in de auto zetten. Je zal ze de kost moeten geven. Ik kan me er zo kwaad om maken.

seilram76

seilram76

07-02-2010 om 15:48

Zeg er wat van

Hoezo heb je de moeder niet verteld dat haar kind steeds komt. Wanneer ze er niet verder op let, pas ingrijpen na ter water gaan. Zo blijven die mensen er mee weg komen. Klinkt hard. Je zal alleen altijd zien dat bij zulke mensen niets gebeurd met hun kinderen en de oplettende ouders een ongeval in een klein hoekje zit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.