Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel vrije tijd heb jij? En je man?

Vrije tijd is tijd die je helemaal zelf mag invullen, dus zonder de zorg voor kinderen, of andere taken zoals werk, het huishouden en mantelzorg. 

En je man? (de vader van je kinderen) 


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kijk tis niet dat ik zeg ik wil het niet doennn tis te zwaar, dit werkt voor ons en vind het fijn om die controle hier te hebben ook met mijn kleine, als ie er is is ie absoluut met de kleine bezig en doet alles voor em maar kleine is nog jong en ligt vroeg op bed, tis meer van oke het is zwaar maar ik vind het oke , maar ik ben wel van mening dat je meer vrije tijd hebt als je ze niet hebt. Ik kan absoluut vrije tijd creëeren maar dat is nog makkelijker als je geen kleintje hebt.
Ik moet wel zeggen de dag dat partner dan vrij is doen we altijd dingen samen als gezin, en dan neemt hij het meeste ook van me over dus kijk wel altijd uit naar zondag. Maar dannog heb je soms op zondag ook dat het belletjes moet plegen, de indeling van de week moet maken wie werkt die dagen, mailtjes beantwoorden, na de klanten toe on te kijken wat voor gereedschap ze nodig hebben of wat ze moeten bestellen, het is ook iedere dag zwaar fysiek werk, Dus er is altijd wel wat te doen voor hem. Wat ook wel mee telt is dat ik er niet zo van ben mn kleine bij andere te zetten of op te laten passen door andere.

Julali

Julali

06-08-2021 om 15:47 Topicstarter

Rachel. schreef op 06-08-2021 om 15:45:

Kijk tis niet dat ik zeg ik wil het niet doennn tis te zwaar, dit werkt voor ons en vind het fijn om die controle hier te hebben ook met mijn kleine, als ie er is is ie absoluut met de kleine bezig en doet alles voor em maar kleine is nog jong en ligt vroeg op bed, tis meer van oke het is zwaar maar ik vind het oke , maar ik ben wel van mening dat je meer vrije tijd hebt als je ze niet hebt. Ik kan absoluut vrije tijd creëeren maar dat is nog makkelijker als je geen kleintje hebt.
Ik moet wel zeggen de dag dat partner dan vrij is doen we altijd dingen samen als gezin, en dan neemt hij het meeste ook van me over dus kijk wel altijd uit naar zondag. Maar dannog heb je soms op zondag ook dat het belletjes moet plegen, de indeling van de week moet maken wie werkt die dagen, mailtjes beantwoorden, na de klanten toe on te kijken wat voor gereedschap ze nodig hebben of wat ze moeten bestellen, het is ook iedere dag zwaar fysiek werk, Dus er is altijd wel wat te doen voor hem. Wat ook wel mee telt is dat ik er niet zo van ben mn kleine bij andere te zetten of op te laten passen door andere.

Mist jouw man zijn kind dan niet enorm als hij er maar 1 dag per week is? 

BlueHeart schreef op 06-08-2021 om 15:40:

[..]

Dat gaat scheef groeien zo.

Hoe kom je daarbij? We zijn al 9 jaar samen gaat prima zo, en probeer aan te geven kwa deze discussie, niet dat ik me erger of niet leuk vind hoe het hier loopt. Vind het fijn zo en vind het goed zo, tis soms zwaar maar leuk ik doe het voor mezelf en mijn gezin. Dus zo erg is het allemaal niet ik kies er toch voor.

Nose schreef op 06-08-2021 om 15:43:

[..]

Hoezo? Dat zie je in je glazen bol?

Precies dat, zie ook het negatieve er niet van in wij willen dat toch zo en gaat toch goed zo, niemand hier komt iets te kort ook geen liefde en aandacht. Ik heb altijd al moeder willen worden ongeacht de vermoeiende dagen slapeloze nachten. Na 4 miskramen ben ik super blij dat ik hier zo bij zit en dat het zo goed gaat met ons 3tjes. Zou het niet anders willen en man ziet en snapt ook dat ik graag die verzorgings momentjes doe met mijn kleine, graag in opvoeden.. kwou toch moeder worden nou dat hoort erbij. En hij steunt me ten alle tijden khoef maar een belletje te geven schat kheb t zwaar en meneer staat voor de deur, ik hoef maar te zuchten kben moe en man pakt de kleine en neemt het over. Maar tis niet nodig ik doe dat wel, als ik het niet volhoud laat ik hem dat wel weten maak je niet druk.

Julali schreef op 06-08-2021 om 15:47:

[..]

Mist jouw man zijn kind dan niet enorm als hij er maar 1 dag per week is?

Hij is er in de avond en tussendoor komt ie ook gewoon  thuis, hij heeft ook vrije dagen kan ie zelf inplannen, kleine blijft vaak ook wel wat langer op heeft gewoon enorm veel energie. Die momenten die die heeft hebben we de grootste lil met zn 3en en kleine ziet papa elke dag hoor paar keer op n dag daar zorgt papa wel voor.

Kheb het miss wat verkeerd beschreven en verkeerd beeld gegeven, man maakt tijd voor de kleine ook tussen door in zn pauzes, maar de zorgen en het zorgen voor ook het huishouden doe ik zelf, hij werkt enorm hard en constant fysiek. Vind het wel goed zo.

Julali

Julali

06-08-2021 om 15:56 Topicstarter

Nou mooi toch? Volgens mij hebben jullie het prima voor elkaar. 

Dat je het zwaar vindt is niet gek, maar het betekent niet dat je ontevreden bent of het anders zou willen dat verwarren mensen nogal eens met elkaar. 

en ook als ik het aangeef kan ik zeker iets voor mezelf gaan doen , maar kweet niet heb niet altijd die behoefte meestal gaan we dan iets met zn 2tjes of 3tjes doen. Mn kleine is echt me buddy ik geniet van dit en het moeder zijn hoe zwaar het ook is, en man zorgt ervoor dat mama boodschappen kan doen lekkers kan halen leuke dingen kan doen met kleine, hij zorgt dat we alles hebben, en zelfs al was dat niet zo dan deed ik het wel. We zijn heel close hier met zn 3en begrijp t niet verkeerd.

In ieder geval heb je wel genoeg vrije tijd voor het forum

Julali schreef op 06-08-2021 om 15:56:

Nou mooi toch? Volgens mij hebben jullie het prima voor elkaar.

Dat je het zwaar vindt is niet gek, maar het betekent niet dat je ontevreden bent of het anders zou willen dat verwarren mensen nogal eens met elkaar.

Ja precies dit is altijd al mijn droom geweest, klinkt miss gek maar toen ik die miskramen had baalde ik dat ik nooit verder was gekomen dan een buikje, ik wou me kind kunnen troosten als ie bang was, kwil me kind kunnen opvoeden, kwil de leuke momenten en de zware momenten. Dus ja tis zwaar, maar ik koos hiervoor ik wil moeder zijn met al het goede en zware er om heen. En papa doet net zo zijn best. Beter kun je niet wensen toch in een gezin.

Het zit idd goed hier, je begrijpt het.

Rozi schreef op 06-08-2021 om 15:57:

In ieder geval heb je wel genoeg vrije tijd voor het forum

Als ik op t forum zit is mn kleine toch in mn buurt?? Ik lees en reageer zeker tussen door dat heb je goed, weetje waarom omdat ik dit al 2 jaar zo doe multitasken en zorgen dat mijn taken gedaan zijn, er is opgeruimd er is gekookt er is schoongemaakt,er zijn boodschappen gedaan en ben al met kleine na buiten geweest. Ik ben al vanaf 6 uur op he weet je dat? Nu zit ik even inderdaad en zo kan ik weer verder want kleine gaat zo eten, moet zo schone luier en daarna gedoucht worden en zo vliegt de tijd. Daarom nogmaals verzinnen moeders en vaders een dagritme zodat je aan alles toekomt.


Het ging erom dat je meeeer vrije tijd hebt dan met kind, tenzij je je dagen zo inplant dat je altijd wel iets moet doen

al met al ik zorg ervoor dat ik een paar minuten kan rusten of kan reageren, maar dat betekend niet dat het daar op houdt he, straks gaat alles weer verder en wanneer iedereen ligt te slapen ook😁want als ik helemaal niet kon zitten en een paar minuten had dan was het anders.. maar een film van 2 uur kijken zit er voor mij jeit in hoor.

Julali

Julali

06-08-2021 om 16:16 Topicstarter

Heb je geen familie of vrienden in de buurt die af en toe kunnen oppassen? Ik snap dat het moeilijk is eraan te beginnen als je gewend bent om altijd bij je kind te zijn, maar het kan wel wat lucht geven. 

Hoe graag je het ook doet, en beetje afwisseling doet (bijna?) iedereen goed en je bent echt de enige niet die voor je kind kan zorgen. 

Tja. Iemand noemde het een koffiepauze op het werk ook vrijetijd. Dan kunnen we forummen terwijl de kleine slaapt toch ook vrijetijd noemen? 

Julali

Julali

06-08-2021 om 16:22 Topicstarter

Doornroosje75 schreef op 06-08-2021 om 16:17:

Tja. Iemand noemde het een koffiepauze op het werk ook vrijetijd. Dan kunnen we forummen terwijl de kleine slaapt toch ook vrijetijd noemen?

Die koffiepauze heb je gegarandeerd, of een baby slaapt weet je nooit zeker en als het gebeurt, dan heb je vaak de meest basale dingen nog niet gedaan (douchen, aankleden, eten, kolven, kolfmachine en flesjes steriliseren, melk invriezen, of juist ontdooien) tegen de tijd dat een baby na een half uurtje weer wakker is heb je nog geen tijd gehad voor andere dingen dan de meest basale dingen die nodig zijn om jezelf en baby in hygiënische, enigszins toonbare en gevoede toestand te houden. 

Nu ik dit zo opschrijf ben ik erg blij dat we die fase achter de rug hebben 

Oudere kinderen doen trouwens lang niet allemaal braaf een middagslaapje, dat is hier maar heel kort een hype geweest. 

Of die koffiepauze gegarandeerd is, is nogal afhankelijk van het werk dat je doet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.