Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Joyeux

Joyeux

23-11-2011 om 12:57

Hoeveel merken de kinderen van jullie eigen buien?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

29-11-2011 om 16:15

Fio

Dank je, ik weet al weer van de Dalai Lama dan me lief is.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

29-11-2011 om 18:07

Tirza

Heel graag gedaan..)

Dank!

voor alle eerlijke berichten!! ik voel me helemaal opgelucht dat ik niet de perfecte moeder ben die altijd goed reageert, vrolijk is, opgeruimd huis heeft, het eten met een lach op tafel zet (verantwoord gekookt natuurlijk), stralen op alle vragen reageert en altijd consequent opvoedt, zeker als het veel gemakklijker is om dan zelf maar even de tafel te dekken ipv het drie keer te moeten vragen ... jaja ... maar nu heb ik dan toch wel geleerd om het gewoon te zeggen als ik de pest in heb en dat ze me dan maar even tijd/ruimte moeten gunnen... dan maar een half uurtje later eten!

Monique D*

Monique D*

03-12-2011 om 14:11

Heb je teveel naar de blue band reclame gekeken?

Op die reclame zijn altijd gezinnen waarbij de ouders vrolijk wakker worden door de kinderen die op het ouderlijk bed springen en een kussengevecht houden.. dan gaat men zingend ontbijten en met een lach naar school en werk...
Maar zo is het dagelijks leven niet. Tuurlijk heb je wel momenten waarbij je veel lol met elkaar hebt. Dat zijn momentopnames. Maar zo is er ook de andere kant.
Gelukkig heb je gisteren mij niet gezien toen ik tegen mijn 14-jarige dochter enorm tekeer ging die weer dreigde te laat te komen op school omdat ze bijna een uur(!) bezig was om haar uiterlijk te fatsoeneren... en zonder ontbijt de deur uit dreigde te gaan. Maar dat hoor je niet vaak van andere moeders en dat zie je ook niet op bij die Blue Bandgezinnen. Daar gaat alles heel vrolijk en gezellig toe. En mochten ze even door iets gedeprimeerd worden dan maakt het product die de reclame aanprijst het weer goed! Maar dat is niet het dagelijks leven..

Deze week

Is het me gelukt! Full time baan, daarna racen naar de supermarkt, kinderen met huiswerk helpen (1e en 3e klas duits gymnasium, pittig), zeer verantwoord gekookt, elke avond keuken weer schoon en de volgende dag verse broodjes gebakken, en verse fruit-joghurt smoothies als ontbijt gemaakt.

Wat ik niet voor elkaar heb gekregen is om alles vrolijk zingend te doen. Integendeel. Als de kinderen tussen huiswerk en eten voor de tv hingen met alle andere lichaamsfuncties uitgeschakeld, terwijl ik aan het goochelen was, is menig onvertogen woord mijnerzijds gevallen met een niet al te vriendelijke toon. En voor de was heb ik helemaal geen tijd gehad dus dat wordt vandaag en morgen een marathonsessie.

Misschien moet ik ook maar eens een wondermargarine proberen.....

Tigerfeet

Tigerfeet

05-12-2011 om 22:19

Fely

Dit klinkt wel heel erg eng hoor, zo'n week van jou Tigerfeet

Hihi (beetje o.t.)

Het was wel heftig de laatste weken maar dat kwam omdat hun vader op vakatie was en daarna vaak 's avonds moest werken elders in het land. Normaal gesproken zijn ze zondag tot woensdag bij hem en kan ik een beetje rustiger aan doen. In januari gaat hij weer een weekje weg en dan is het weer hollen-rennen-vliegen. Maar dit keer probeer ik een beetje erbij te lachen.

Ik heb het overigens over het algemeen graag gedaan hoor, alleen op sommige momenten was ik stikhumeurig en dat was goed te merken. En in oktober ben ik 3 weken op vakantie geweest, toen had hij de kinderen. Die hadden herfstvakantie dus waren die de hele dag om hem heen. Bovendien is hij met ze naar mijn moeder gereden in NL en heeft haar ook met zich mee terug naar huis genomen tot ik terug kwam.

In schril contrast met jouw situatie, heb ik eigenlijk de ideale ex-man.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.