Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen?

De topictitel zegt het al: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen? We kwamen er op in een ander topic, dus misschien is het leuk om het gesprek hier voort te zetten.


Gingergirl je hebt pb

Bijtje82

Bijtje82

04-08-2022 om 16:39

Er zitten genoeg trollen op het forum maar Pistache is toch wel de oppertrol hoor. 

Het is dat ik druk ben op werk en alleen tijd heb om af en toe eens mee te lezen en niet echt inhoudelijk kan reageren. Maar man man man.. 

PriceyRook54

PriceyRook54

04-08-2022 om 16:52

Volgens mij is dit gewoon een herhaling van dezelfde persoon een paar maanden geleden die uiteindelijk geband is. Negeerknop werkt uitstekend trouwens.

Pistache schreef op 04-08-2022 om 12:30:

[..]

Alleen maar luxe dat als je geen huis kunt betalen, dat er in Nederland gesubsidieerde huurwoningen bestaan. Deze zijn trouwens lang niet voor iedereen beschikbaar, want de wachtlijsten zijn ellenlang.

Om dan te gaan klagen dat je zelf meer van je eigen woonlasten moet gaan betalen als je meer gaat verdienen, vind ik een beetje krom. Je hebt jaren geprofiteerd van het systeem, wees liever dankbaar dat dit bestaat in Nederland. Als jouw financiële situatie verbetert ga je logischerwijs meer meebetalen aan de kosten die anderen maken, die het anders niet kunnen betalen. Net zoals anderen jarenlang voor jou hebben bijgedragen.



ja en nu vergeet je alle huurwoningen in de vrije sector, beheerd door mensen met oud geld die als enige baan huizen kopen en verhuren. Die wérken hard joh! De huurders betalen 1000-1300 per maand voor een huis dat als ze het had kunnen kopen voor die huisjesmelkers in de markt kwamen 600 euro netto hadden betaald. En ja Rita moet niet zeuren, die betaalt straks 750 euro huur waar mensen netto 500 aan hypotheek betalen voor een soortgelijk huis. Het leven is zo eerlijk en Rita moet niet zeuren. 

Pistache schreef op 04-08-2022 om 12:31:

[..]

Ook regelzaken en administratie horen er toch echt bij. Voor veel andere klussen kun je professionele hulp inschakelen.


Ach ja als die bejaarde ouders dat hadden gewild hadden ze dat zelf wel ingehuurd he. Maar met 8-10 k kun je dat inderdaad inhuren. 

Pistache

Pistache

04-08-2022 om 17:08 Topicstarter

Aiden schreef op 04-08-2022 om 17:05:

[..]

ja en nu vergeet je alle huurwoningen in de vrije sector, beheerd door mensen met oud geld die als enige baan huizen kopen en verhuren. Die wérken hard joh! De huurders betalen 1000-1300 per maand voor een huis dat als ze het had kunnen kopen voor die huisjesmelkers in de markt kwamen 600 euro netto hadden betaald. En ja Rita moet niet zeuren, die betaalt straks 750 euro huur waar mensen netto 500 aan hypotheek betalen voor een soortgelijk huis. Het leven is zo eerlijk en Rita moet niet zeuren.

Ik heb zelf jarenlang in zo'n dure particuliere huurwoning gewoond, dus ik weet precies hoe duur dat is. Wij mochten toen al geen gebruikmaken van de sociale huur, zoals de Rita's van deze wereld. 

Pistache schreef op 04-08-2022 om 12:41:

[..]

Wat bedoel je nou precies? Ik zeg alleen dat het super luxe is dat je in een land woont waar het allemaal voor je wordt geregeld. Ook als je er bewust voor kiest parttime te werken, alleen maar omdat je geen zin hebt om meer uren te maken.

Ik vind het wel heftig om te horen dat mensen jaren en jaren gebruikmaken van het systeem en dan gaan zeuren als ze meer gaan verdienen, meer zelf moeten betalen en aan de andere kant komen te staan. Waar denk je dan dat al dat geld vandaan komt? Mensen werken daarvoor hè?

Je snapt niet dat Rita niet de mogelijkheid heeft om te kopen en met haar alle huurders omdat jullie de sector hebben opgeblazen met overbieden op huizen omdat je het kunt betalen. Dus Rita (en alle andere huurders) betalen hun hele leven voor jullie!

Pistache schreef op 04-08-2022 om 17:08:

[..]

Ik heb zelf jarenlang in zo'n dure particuliere huurwoning gewoond, dus ik weet precies hoe duur dat is. Wij mochten toen al geen gebruikmaken van de sociale huur, zoals de Rita's van deze wereld.

en zoek nu eens op bij welk inkomen je al geen huurtoeslag meer krijgt. 



Ainne schreef op 04-08-2022 om 16:52:

Volgens mij is dit gewoon een herhaling van dezelfde persoon een paar maanden geleden die uiteindelijk geband is. Negeerknop werkt uitstekend trouwens.

Was dat niet vorig jaar zomer? Toen had ze ook tijd teveel.

Verder vraag ik me dan wel af waar alle rita's dan moeten gaan wonen als sociale huur niet mag en particuliere huur of kopen niet kan. Hele volksstammen op straat zetten? Is dat dan gelijkheid en rechtvaardigheid?

Pistache

Pistache

04-08-2022 om 17:22 Topicstarter

Aiden schreef op 04-08-2022 om 17:08:

[..]

Je snapt niet dat Rita niet de mogelijkheid heeft om te kopen en met haar alle huurders omdat jullie de sector hebben opgeblazen met overbieden op huizen omdat je het kunt betalen. Dus Rita (en alle andere huurders) betalen hun hele leven voor jullie!

Zonder overbieden kreeg je de laatste jaren geen huis, dus ik vind het niet eerlijk om de kopers de schuld van het systeem te geven.

10 jaar geleden hebben we ons eerste huis overigens ver beneden de vraagprijs gekocht. 

Aiden schreef op 04-08-2022 om 17:05:

[..]

ja en nu vergeet je alle huurwoningen in de vrije sector, beheerd door mensen met oud geld die als enige baan huizen kopen en verhuren. Die wérken hard joh! De huurders betalen 1000-1300 per maand voor een huis dat als ze het had kunnen kopen voor die huisjesmelkers in de markt kwamen 600 euro netto hadden betaald. En ja Rita moet niet zeuren, die betaalt straks 750 euro huur waar mensen netto 500 aan hypotheek betalen voor een soortgelijk huis. Het leven is zo eerlijk en Rita moet niet zeuren.

Bij het huis wat mijn zoon vorig jaar heeft gekocht was het verplicht dat je er zelf in gaat wonen. Dat zouden ze wat mij betreft veel vaker moeten doen om die huisjesmelkers te stoppen.

MamaE schreef op 04-08-2022 om 17:19:

[..]

Was dat niet vorig jaar zomer? Toen had ze ook tijd teveel.

Verder vraag ik me dan wel af waar alle rita's dan moeten gaan wonen als sociale huur niet mag en particuliere huur of kopen niet kan. Hele volksstammen op straat zetten? Is dat dan gelijkheid en rechtvaardigheid?

Dat was vorig jaar zomer inderdaad.  Vanochtend heel vroeg heb ik een link geplaatst naar dat topic "ter inspiratie".  Rond half 8 was dat. 

Pistache schreef op 04-08-2022 om 17:22:

[..]

Zonder overbieden kreeg je de laatste jaren geen huis, dus ik vind het niet eerlijk om de kopers de schuld van het systeem te geven.

10 jaar geleden hebben we ons eerste huis overigens ver beneden de vraagprijs gekocht.

Overbieden wordt gedaan omdat jullie huizenbezitters gewoon te veel geld hebben en daardoor kun je overbieden en jullie kinderen hebben straks ook weer veel te veel geld zodat ze onze kinderen uit de markt werken. De jubelton bijvoorbeeld, allemaal hulp voor de kinderen van rijke ouders. Kijk eens naar de serie Sander en de Kloof en kom dan nog eens terug hier praten over 'hard werken' en FIRE en veel te veel verdienen. De kloof tussen arm en rijk was nog nooit zo groot en wordt de komende decennia alleen maar groter zodat straks de Pistachekinderen volwassen zijn en ook kunnen afgeven op de kinderen van Rita. 

Bijtje82

Bijtje82

04-08-2022 om 18:21

zelfs al zou ik fulltime werken én al mijn spaargeld inzetten, dan nog maak ik geen kans op de huizenmarkt. Ik werk al 20 jaar onafgebroken, heb al jaren een vast contract. Kan wel 700 euro huur betalen, maar een woning kopen tegen 500 euro hypotheek is niet mogelijk. 
Daarom zitten al die Rita's in een huurwoning. Als ik die huur nu al kan betalen, waarom zou ik dan geen huis mogen kopen? Kom niet verder dan een hypotheek van 150K. 
Heb zat spaargeld, geen Bkr en geen schulden of andere leningen. Wat is daar dan wel eerlijk aan? Welk systeem is dan volgens jou eerlijk in de kopersbranch? 

Pistache

Pistache

04-08-2022 om 18:33 Topicstarter

Aiden schreef op 04-08-2022 om 18:03:

[..]

Overbieden wordt gedaan omdat jullie huizenbezitters gewoon te veel geld hebben en daardoor kun je overbieden en jullie kinderen hebben straks ook weer veel te veel geld zodat ze onze kinderen uit de markt werken. De jubelton bijvoorbeeld, allemaal hulp voor de kinderen van rijke ouders. Kijk eens naar de serie Sander en de Kloof en kom dan nog eens terug hier praten over 'hard werken' en FIRE en veel te veel verdienen. De kloof tussen arm en rijk was nog nooit zo groot en wordt de komende decennia alleen maar groter zodat straks de Pistachekinderen volwassen zijn en ook kunnen afgeven op de kinderen van Rita.

Alleen komen wij allebei niet uit een rijk milieu, dus dat verhaal gaat voor ons niet op. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.