Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoe tonen dat ik goede ouder ben

Nick90 schreef op 07-01-2025 om 12:40:

[..]

Maar de kinderen waren er niet bij en het was de eerste keer, waar is dat vermoeden dan op gebaseerd? Ik zou eerder zeggen twijfelgeval, kinders waren thuis bij de oppas die door moeders geregeld was en mama's uitstapje liep wat uit de hand.

Politie heeft gewoon inzicht in je woon situatie 

Mirandaaatje_86 schreef op 07-01-2025 om 12:41:

[..]

Mijn partner heeft die bewuste nacht zich verzet tegen aanhouding. Geen boete. Vermoed wel een melding. Want toen ons meerderjarige dochter onlangs belde kwam de politie gelijk met vier auto’s. Wij waren zelfs op vakantie 🤣

Zoals ik het lees blijft de vermelding 3 jaar staan. 

Mijn kinderen vonden de contact momenten alleen maar gezellig. 
Tuurlijk horen ze je kinderen uit. Maar als je verder een goeie ouder bent, heb je niks te vrezen TO echt niet. 
Tuurlijk zijn er misstanden. Het is spijtig dat VT geen uitspraken mag doen ivm privacy. 
Maar positieve dingen zouden vaker gemeld moeten worden nu krijg je juist zorgmijders

Mirandaaatje_86 schreef op 07-01-2025 om 12:51:

Mijn kinderen vonden de contact momenten alleen maar gezellig.
Tuurlijk horen ze je kinderen uit. Maar als je verder een goeie ouder bent, heb je niks te vrezen TO echt niet.
Tuurlijk zijn er misstanden. Het is spijtig dat VT geen uitspraken mag doen ivm privacy.
Maar positieve dingen zouden vaker gemeld moeten worden nu krijg je juist zorgmijders

Dit echt het is niet zo dat jeugzorg , vt zomaar je kinderen wilt afpakken natuurlijk zijn er misstanden waar mensen werken worden fouten gemaakt  maar over het algemeen willen ze echt kinderen niet scheiden van hun ouders , ze komen opvang/behandel plekken tekort , 20 jaar geleden al, ze grijpen vaak alleen in als het niet anders kan. na mijn val nog zeker 2 jaar thuisgewoond tot het echt uit de hand liep en dan nog krijg je je kinderen terug als je het schadelijke gedrag aanpakt, meewerkt aan therapie enz.

Wat ik me afvraag is of de politie iedereen die stomdronken over straat loopt oppakt en in de cel gooit?  Of moet er meer gebeuren voordat ze dat doen. Ze hebben dan nogal wat te doen.

Kataravrouw schreef op 07-01-2025 om 14:24:

Wat ik me afvraag is of de politie iedereen die stomdronken over straat loopt oppakt en in de cel gooit? Of moet er meer gebeuren voordat ze dat doen. Ze hebben dan nogal wat te doen.

Lees even het topic door daar wordt die vraag meerdere keren beantwoord, korte versie nee ze pakken je alleen op als je agressief/vervelend bent of een gevaar voor jezelf 

Kataravrouw schreef op 07-01-2025 om 14:24:

Wat ik me afvraag is of de politie iedereen die stomdronken over straat loopt oppakt en in de cel gooit? Of moet er meer gebeuren voordat ze dat doen. Ze hebben dan nogal wat te doen.

Daar is meer voor nodig, je moet een gevaar voor jezelf of anderen zijn.

Dus die ene laveloos student tussen zijn aangeschoten maten wordt met rust gelaten.

Onze straat dronkaard, alleenstaand met gevaarlijke dronk zit regelmatig vast om te ontnuchteren.

Als je alcohol nodig hebt om je emoties te bedwingen,en als je zegt dat je gaat proberen te stoppen ipv te stoppen, dan heb je wel een (alcohol) probleem.

Dus zoek hulp en stop met drinken..

Veilig Thuis is er niet op uit om te kinderen uit huis te halen wèl om kinderen veilig op te laten groeien. En is soms hulp bij nodig.

Je moet aan de de bak..

Anoniemvoornu schreef op 07-01-2025 om 10:09:

To even een hele andere vraag , je hebt nogal wat moeilijkheden met emoties reguleren , omgaan met stress en geeft aan dat je ouders veel drinken. Dronk je moeder ook tijdens de zwangerschap? Mijn jongste broertje heeft hierdoor FAS, mischien dat jij dat ook hebt?

Ze heeft zelf gezegd de diagnose borderline te hebben. Geen idee of dat met alcohol te maken heeft. Wordt volgens mij juist vaak veroorzaakt door verwaarlozing in je jeugd  

Abracadabra schreef op 07-01-2025 om 16:12:

[..]

Ze heeft zelf gezegd de diagnose borderline te hebben. Geen idee of dat met alcohol te maken heeft. Wordt volgens mij juist vaak veroorzaakt door verwaarlozing in je jeugd

Ook ik denk meteen borderline maar zoals ik zeg veel gedrag komt ook overheen met FAS

Ik vind het fijn om te zien dat de aanvallende toon hier nu grotendeels weg is, omdat dat helemaal niet helpend is voor TO of haar kinderen. Dat geeft haar alleen maar extra stress.

Ik hoop dat het zo blijft en dat Karen van ons de aanmoediging mag krijgen die haar kan helpn beter voor haarzelf te zorgen. Hoe graag iedereen ook zou willen dat ze geen druppel meer drinkt, ik ben bang dat dat nu nog niet lukt, dus kijken wat wel lukt. Vanaf de zijlijn is het makkelijk oordelen, wat Nick eerder ook al aanhaalde. 

Mlah! schreef op 07-01-2025 om 18:24:

Ik vind het fijn om te zien dat de aanvallende toon hier nu grotendeels weg is, omdat dat helemaal niet helpend is voor TO of haar kinderen. Dat geeft haar alleen maar extra stress.

Ik hoop dat het zo blijft en dat Karen van ons de aanmoediging mag krijgen die haar kan helpn beter voor haarzelf te zorgen. Hoe graag iedereen ook zou willen dat ze geen druppel meer drinkt, ik ben bang dat dat nu nog niet lukt, dus kijken wat wel lukt. Vanaf de zijlijn is het makkelijk oordelen, wat Nick eerder ook al aanhaalde.

Of de rest is het reageren gewoon zat omdat het een herhaling van zetten lijkt te zijn.

nog nooit een topic gezien waarin medeschrijvers zó eensgezind zijn. 

De laatste berichten doen mij twijfelen aan de echtheid van het verhaal. Hopelijk worden andere mensen wel geholpen door dit topic want heb het idee dat alle goedbedoelde adviezen (nu) gewoon voor niks zijn gegeven.

Een zachte opbouwende aanpak gaat to niet verder helpen anders zou ze niet zo defensief reageren. Zeggen dat je iets gaat doen betekent niet dat je dat óók daadwerkelijk doet. 

Anoniemvoornu schreef op 07-01-2025 om 16:27:

[..]

Ook ik denk meteen borderline maar zoals ik zeg veel gedrag komt ook overheen met FAS

Wat is fas?

BritgetJones007 schreef op 07-01-2025 om 19:29:

[..]

Wat is fas?

Een syndroom dat ontstaat door gebruik van alcohol tijdens de zwangerschap. https://www.hersenstichting.nl/hersenaandoeningen/foetaal-alcoholsyndroom/

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.