Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
01-05-2010 om 21:59
Dat vraag ik me wel eens af. Ik heb nog maar sinds kort (2 jaar) kinderen en ik vind dat ik in mijn handen mag knijpen van geluk (alhoewel een leven zonder kinderen natuurlijk ook de moeite waard is).
Als ik geen kinderen had gekregen,
-ik nog steeds binnen de ring (van A'dam) zou wonen
- minder snel was gaan samenwonen
-meer uren zou werken
-andere vakanties ipv een stacaravan in Frankrijk (waar niks mis mee is trouwens)
-niks zou weten van Bumba, Teletubbies, cb's kinderdagverblijven, kinderkledingmaten et. etc.
-het moeilijk zou hebben gehad met mijn kinderloosheid, en er misschien hulp voor had gezocht. Dit zou misschien aan mij zijn blijven knagen tot ik echt geen kinderen meer zou kunnen krijgen
-meer eisen zou stellen aan mijn werk qua vervulling, interesse en inhoud
Hoe zit dat bij jullie?
viridantia
06-05-2010 om 19:42
Gelukkig
kan ik mij dat totaal niet voorstellen. En had ik geen kinderen dan kon ik me dat ook niet voorstellen hoe mijn leven zou zijn. Want ik wist nog niet wie mijn kinderen waren. Ik verlangde er wel naar, maar achteraf kon ik toch niet vermoeden wat voor impact het had.