Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Monique D*

Monique D*

31-12-2011 om 12:25

Hoe brengen jullie oud en nieuw door?

Ik ben benieuwd hoe jullie Oud en Nieuw doorbrengen. Dus wat gaan jullie doen rond de jaarwisseling? Spelletjes spelen of tv kijken met oliebollen tot 12 uur? En wat doen jullie om 12 uur?
Ik ken mensen die voor de klok die in beeld komt op de tv gaan aftellen, proosten en dan naar buiten rennen om vuurwerk af te steken. Anderen gaan een kwartier voor de jaarwisseling in gebed, proosten en kijken naar buiten of gaan naar buiten om het vuurwerk te bekijken/af te steken. Weer anderen zijn dan in een uitgaansgelegenheid, tellen daar af en gaan feesten... of hebben een mooie reis geboekt naar het buitenland..of men brengt het alleen thuis door. Kerstdagen brengt men met de familie en van Oud en Nieuw maakt men een rustige avond van.
Wat wij belangrijk vinden is dat wij samen om kwart voor 12 met elkaar het afgelopen jaar doornemen, eventueel een kort gebed tot 12 uur, tijdens de jaarwisseling proosten en daarna mag iedereen doen en laten wat hij wil. Het is bij ons niet zo dat de kinderen in de avond van Oudjaar op straat zwerven of bij andere kinderen zijn, daar de wisseling van de jaren meemaken en later weer thuiskomen. Dat vind ik zelf niet leuk. Ik merk wel op dat veel vrienden van mijn kinderen zelf rond de jaarwisseling niet thuis zijn. Vorig jaar was er een vriend van mijn zoon (nu 17) bij ons thuis met wie mijn zoon al afgesproken had vóór 12 uur. En dit jaar wil een vriendin van mijn dochter (14) dat ze bij haar thuis komt om vuurwerk af te steken. Ik zei dat dat wel kan, maar dan na 12 uur. Ik vind het niet leuk als ze er dan niet bij is.
Hoe is het bij jullie?
Hoe brengen Oud en Nieuw door?
Mogen de tienerkinderen tijdens de jaarwisseling bij anderen gaan of hebben jullie ook vrienden van de kinderen bij jullie thuis?
En hoe zit het met kleine kinderen? Maken jullie hen wakker om het vuurwerk te bekijken of laten jullie hen doorslapen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Allemaal bij elkaar

Leuke vraag !
Wij zijn vanavond bij mijn zwager en schoonzus. Daar zijn ook alle kinderen, en Opa en Oma van mijn mans kant, en de Opa van de kant van mijn schoonzus. Onze kinderen zijn al groot. De oudste is bijna twintig en de jongste is net dertien. Dit jaar hebben onze twee oudsten een spel verzonnen om met zijn allen te spelen (gebaseerd op Ik hou van Holland). Verder zullen er wel mensen gaan klaverjassen en de tv staat meestal ook wel een poosje aan. Om twaalf uur tellen we met zijn allen af, en gaan elkaar daarna knuffelen en wensen elkaar het beste voor het nieuwe jaar. Daarna gaan de vuurwerkfanaten zo snel mogelijk naar buiten en genieten de anderen van het uitzicht en de champagne. Verder zijn er door Opa oliebollen gebakken en door mijn man pruimen/port bollen. Mijn zwager heeft met zelfgemaakt bladerdeeg de heerlijkste appelbeignets gemaakt en zijn er hapjes en drankjes. Ik maak zelf elk jaar gehaktballetjes en als we het met mijn kant van de familie vieren is er altijd een huzarensalade na twaalf uur.
G

Fiorucci

Fiorucci

31-12-2011 om 14:42

Wij...

Wij gaan een hapje eten met onze kinderen bij de italiaan en daarna Cirque du soleil kijken op tv. Mijn jongste zoon gaat nog even de stad in met vrienden, wij blijven thuis en kijken door het raam naar het vuurwerk. Uiteraard heb ik al oliebollen in huis.

Rafelkap

Rafelkap

31-12-2011 om 14:45

Wij

doen er niks aan, gaan gewoon slapen. Dan worden we wel even wakker en dan slapen we weer verder, misschien dat we even uit het raam kijken. Oliebollen zijn al op.
De kinderen worden weer vroeg wakker en we willen morgen weer fris & vrolijk zijn.

Lizelot

Lizelot

31-12-2011 om 15:35

Wij

Wij zijn thuis,mijn moeder en haar man komen bij ons.M'n dochter gaat met dorpsgenoten en vrienden naar een grote discotheek,met een gehuurde bus,morgenochtend is ze dan weer thuis zo tussen 6 of 7 uur.Wij gaan inderdaad naar buiten om vuurwerk af te steken.Hoort er wel bij vinden wij.Daarna nog even napraten en niet al te laat naar bed,morgen fris langs de familie.Dochter waarschijnlijk wat slaperig,maar ze gaat we mee.We zijn dit jaar dus niet helemaal compleet,dat zal best wel even vreemd zijn om 12 uur.

tonny

tonny

31-12-2011 om 16:26

Wij

samen. Met ons twee. Man heeft pieperdienst dus we kunnen niet weg.

Kinderen zijn allemaal elders.
Jongste met vriendinnen voor het eerst uit in de stad (en dus al vroeg weg vanwege het OV), oudste alleen (relatie net voorbij, en ze wil tot nu toe nergens heen, ook niet naar ons), tweede met gezin en vrienden, derde met vriendin en vrienden.

Wij zijn dus samen en kunnen precies doen waar we zin in hebben (tenzij dus die pieper gaat)

Tja, hoe compleet is compleet. Met ons twee is het allemaal begonnen

Belangrijkste dag van het jaar

Voor mijn zoon tenminste. Ruim 51 weken per jaar leeft hij naar deze avond toe. We gaan zo naar mijn zus, zwager, beebje van een half jaar. Mijn ouders zijn daar ook. Mijn zus woont in haar eigen bos. De vuurtonnen branden al. We hebben veel vuurwerk, heel veel. Ik geloof dat we 8 vuurwerkzaken hebben bezocht, incl een paar in Duitsland. Overal wel wat gekocht. Groot deel van de avond zijn we buiten. Lekker eten erbij, drinken. Om een uur of 2 vannacht zullen we wel staan te barbecuen. Morgen worden de vuurpijlen opgezocht. We zullen een groot deel van de dag daar wel zijn. Altijd gezellig. Geen tv.

Limi

Limi

31-12-2011 om 19:29

Wij doen niks

De kinderen doen niet aan uitslapen, dus ik ga op de normale tijd naar bed anders ben ik morgen ziek. Als ik wakker word gaan we misschien wel even uit het raam kijken met de oudste, maar of die wakker wordt is ook maar de vraag.
Morgen blijven we thuis.
Vanmiddag hebben we wel bij kennissen oliebollen gegeten, maar dat nachtwerk is niks. En er is ook al niks op televisie dat me wakker kan houden...

Kaaskopje

Kaaskopje

01-01-2012 om 03:34

Bij ons

staat de tv op een muziekprogramma. Voor de rest is het nogal sobertjes. Er zijn oliebollen,maar verder geen uitgebreide hapjes. Dat komt deels doordat mijn dochter 1 januari jarig is en we die dag de lekkere dingen op tafel zetten.

Jade

Jade

01-01-2012 om 11:42

Kaaskopje, (ot)

gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter

Jade

Jade

01-01-2012 om 11:43

Joyeux, (ot),

ook voor jou de felicitaties met de verjaardag van je dochter

Rosase

Rosase

01-01-2012 om 13:58

Lekker thuis

Gewoon met zijn vijven, thuis. Even wat tijd voor elkaar. Spelletje, lekkere hapjes, beetje tv kijken en om 12 uur naar buiten zodat man met de oudste twee aan het vuurwerk kan. En ik heb met de jongste achter het raam zitten kijken.

Toen het vuurwerk klaar was jongste in bed gelegd en samen met man en oudste spel afgemaakt (Kolonisten van Catan) en nog wat meer tv gekeken.

4 uur vannacht was het, en het was echt met afstand een van de leukste oud en nieuws.

Asa Torell

Asa Torell

01-01-2012 om 14:15

Hier ook thuis

Het was zoons eerste opblijf-oud en nieuw. Heel gezellig! Minder geslaagd was dat man het echt benauwd kreeg van de vuurwerkdampen, dat wordt elk jaar erger.

Serwe

Serwe

01-01-2012 om 17:14

Thuis met anderen

Wij zijn deze Oudjaar thuis gebleven en ons huis opengesteld voor vrienden en familie. Uiteindelijk waren we met 19 mensen inclusief ons eigen gezin dus een leuk gezelschap maar ook weer niet zo groot dat je nauwelijks weet wie er zijn.

We hebben overdag oliebollen gemaakt en andere lekkere hapjes waaronder gevulde eieren, quiches, soep, salade.

De jongste kinderen hebben volop genoten van het laat naar bed gaan, snoepen, spelen met de andere kinderen, eindeloos spelletjes spelen en vooral natuurlijk het vuurwerk. Zelfs de 3 jarige heeft het tot 0.00 uur volgehouden (had wel 's middags lang geslapen)

De twee grote jongens (tieners) waren er ook gewoon bij. De vriendin van de oudste was bij ons voor de Oudjaarsviering. De tweede heeft vrienden die al uit mogen maar hij mag dat nog niet dus hij was ook hier met Oudjaar. Ik ben zelf niet zo gehecht aan dat moment van 0.00 uur dus als hij over een paar jaar wel uit is met vrienden op dat tijdstip heb ik er denk ik niet zoveel problemen mee.

Sommige mensen wilden graag de Oudjaarsconference zien dus die ook op de televisie aangezet. Ik heb zelf niet gekeken maar heb het wel opgenomen. Ik heb vooral veel gepraat, nog meegedaan met een spelletje met de kinderen en dergelijke.

Om 12 uur allemaal elkaar gelukkige nieuwjaar wensen met een glas champagne en daarna naar buiten voor het vuurwerk. Vervolgens de kinderen naar bed gebracht. Sommige gasten gingen daarna weg maar een deel bleef bij ons slapen en met hun nog tot in de vroege uurtjes gepraat. Veel te laat dus gaan slapen dus nu nogal moe want de jongste kinderen hebben zich wel even alleen voor de tv vermaakt maar kwamen ons toch op een gegeven moment halen.

Onze vrienden blijven nog tot morgen dus dat is fijn. Het was wel laat uiteindelijk eer iedereen op was. We zijn zelfs niet naar de kerk geweest. Het was al 12 uur eer we hadden ontbeten. Daarna zijn we gaan wandelen en vanavond gaan we op verzoek van de kinderen gourmetten. Daar hou ik zelf niet zo van maar de kinderen vragen er al heel lang om.

Ik vond het dus een hele geslaagde Oudjaar en ik ben ook erg blij dat de kinderen hebben genoten.

eni65

eni65

01-01-2012 om 18:55

Alleen

Ik geloof dat ik hier de enige ben, ik was alleen. Net als vorig jaar. Vorig jaar was de 3e oud en nieuw in mijn eigen flat en voor het eerst daadwerkelijk in mijn eigen huisje. Zonder plichtplegingen elders gewoon lekker in mijn eigen huisje. Heb een hoop sjit gehad en heb champagne gekocht en een glas en ben bewust het nieuwe jaar ingestapt. Dit jaar waren de kids ook bij hun vader en was ik weer alleen. Heb weer champagne gekocht en heb met mijn glas bijna een uur op het balkon naar het vuurwerk gekeken. Heerlijk!

Kaaskopje

Kaaskopje

01-01-2012 om 20:40

Jade

Dank je wel Jij de beste wensen.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-01-2012 om 20:41

Joyeux

Jij ook nog gefeliciteerd met je jarige job

In brabant

In een simpel huisje in het bos met mijn broer en gezin, een flinke club kids tussen 3 en 11 jaar. Was ect heeel leuk. En gister brak teruggereden naar het buitenland waar we wonen..

app-sent

Altijd weer een fijne avond met vrienden

Wij vieren oud en nieuw al jaren bij ons thuis met een paar vriendenstellen. Praten, spelletjes doen, kaarsen, wijntje en hapjes, oliebollen, klein stukje tv kan ook als er echt iets leuks is, kinderen blijven op tot ze niet meer willen (jaja ook die kleine bleef weer tot half 1 wakker), kwart voor 12 stukje uit de bijbel lezen en kort gebed, 12 uur proosten met champagne, omhelzen en gelukwensen en dan naar buiten, altijd vuurwerk in de straat (wij zijn kijkers, geen afstekers), genieten van de kinderen die genieten, buren een handje schudden, later naar binnen en nog even doorgaan tot een uur of 2 of 3, met een wijntje en een hapje en een oliebol. De kinderen vallen dan meestal wel om en brengen we al dan niet slapend naar bed.
Een fijne, mooie avond, elk jaar weer.

Rieke

Rieke

03-01-2012 om 12:43

Leuk verhaal

En originele manier voor oud en nieuw!

Jeltje

Jeltje

05-01-2012 om 00:46

Bericht aan mezelf

Is het al te laat voor goede voornemens?
1. Tijd voor mezelf
2. Een week alleen op vakantie
3. 2 schoolvakanties vooruit denken en wat regelen als we weg willen!!
4. Mij eigen wensen en ongenoegens niet omzetten in afgunst naar anderen, of die nou te benijden zijn of niet!

liora

liora

06-01-2012 om 19:39

Hier

Hier gewoon lekker thuis gebleven met tv en toastjes. Oudste heb ik wakker gemaakt en die vovd het vuurwerk prachtig!

Liora

Sascha2

Sascha2

07-01-2012 om 10:40

Huh? (forumbeheer?)

Ik begrijp er niets meer van. Volgens mij zijn er ineens berichten verwijderd zonder aankondiging. Daar kan ik, behalve dan dat het zonder aankondiging is, nog wel inkomen. Maar nu zie ik dat er gesneden is in een bericht van Izar. Ook zonder aankondiging? Of is het aan Izar bekend gemaakt? Zo niet, dan lijkt het wel censuur. Kan er wellicht uitgelegd worden waarom dit zo is?

Forumbeheer Ouders Online

07-01-2012 om 12:43

Bericht

Beste dames,

Vreemd is het niet hoor, dat draden worden opgeschoond daar waar dat nodig is en als er bijvoorbeeld bij ons vragen binnen komen om reacties te verwijderen. Ik snap alleen niet helemaal waar dat 'sorry' gedeelte op terug slaat, heb ik iets gemist?

Dit is een draad om te vragen hoe iedereen oud en nieuw ging doorbrengen. Dat het een nogal onaangename draad werd door wat minder fraaie uitspraken is 1, dat we dan gewezen worden op iets wat wij als Ouders Online doen is 2. Ja, dat mogen we om te zorgen dat Ouders Online een beetje vriendelijk en sociaal te houden. Er mag fel gediscussieerd worden maar als er een aantal reacties wegvallen omdat de vraag er was om die te verwijderen dan moeten ook de reactie daarop verwijderd worden. Anders slaat het als een tang op een varken. Dat snappen jullie vast wel.

De beste wensen!

liora

liora

07-01-2012 om 13:20

Rustig

Hee forumbeheer,

Het worst steeds rustiger op het forum!

Veel succes in 2012 en jullie ook de beste wensen!

Sascha2

Sascha2

07-01-2012 om 13:45

Maar forumbeheer

DNk voor de uitleg. Maar waarom dan niet gewoon een bericht dat er verwijderd wordt. En ook als er een gedeelte van een bericht weggehaald wordt, waarom dan niet even kort daarover een mededeling? Lijkt mij een stuk vriendelijker. Afijn, kennelijk is het beleid een stuk wranger geworden, jammer.

07-01-2012 om 14:39

Bericht

Ja, dat kan een bericht vooraf, in dit geval gebeurde dat een keer niet omdat er spoed bij was en omdat ook wij nog heel even vakantie hebben. Wranger wordt het alleen maar als er dergelijke discussie ontstaan die echt op de man gespeeld worden. Zonder inhoud en die vooral niet gaan over het topic. Ergens moet er een link blijven, hoe klein dan ook. Als er iet wordt weggehaald lijkt het me duidelijk dat alles wat daar dan weer op terugslaat OOK wordt weggehaald.

Ben gerust het gaat goed met het forum en het wordt alleen maar beter! Laten we er met z'n allen voor gaan en het forum houden zoals het nu is zonder al teveel sneren en (vies) op de man spelen. Inhoud, daar gaat het om.

Tink

Tink

07-01-2012 om 14:47

Jeetje

Jullie doen nu net alsof er hier dagelijks enorme rellen gaande zijn, wat overdreven zeg. Ik denk dat forumbeheer dit prima heeft opgelost en de uitleg heb je nu toch ook.
Jammer van zo'n leuk onderwerp om het zo te verknallen! (om in oudejaarssferen te blijven...)

Rosase

Rosase

07-01-2012 om 15:20

Jammer

Dat de oorspronkelijke post van Belle ook verdwenen is.
Nu slaat de leuk verhaal post eigenlijk ook nergens op.

En bovendien vond ik dat zo'n mooi verhaal dat juist wel in de context paste...

Polly Shearman

Polly Shearman

07-01-2012 om 16:41

On topic

Ik vind oud en nieuw toch echt iets magische hebben, dat deel ik niet met de eerste de beste zeg maar...
ik werk in de zorg, maar wil absoluut oudjaars avond thuis zijn. Ik wil met mijn mannen samen zijn, het is voor mij echt iets bijzonders.. niet een gewone zaterdag avond. Ik kan het moeilijk uitleggen...

Tirza G.

Tirza G.

07-01-2012 om 20:28

Er was spoed bij?

O, ik begrijp best dat je als forumbeheer graag snel wilt handelen en dingen niet aan wilt laten slepen. Ik denk dat dat eigenlijk altíjd wel zo is en dat het nu niet meer spoed is dan anders. Hoe moeilijk kan het dan zijn om dat even te melden? Dat gebeurt toch altijd in het draadje? Die tekstjes van drie regels heb je als forumbeheerder toch wel in de vingers? En als er in een posting van Izar wordt geredigeerd - dat is toch ook een hoop werk? Kunnen die drie regeltjes er dan niet eens meer even af? Het zou een hoop gedoe schelen, want nu moeten jullie er achteraf tig postings aan wijden. Allemaal met spoed in de vakantietijd. Maar goed, nieuw beleid schijnbaar dan. Zonder waarschuwing vooraf, zonder melding tijdens en met een hoop postings achteraf. Spannend, 2012.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.