Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Het traditionele gezin


AcidicShark11

AcidicShark11

20-09-2021 om 20:57

Regendrup. schreef op 20-09-2021 om 14:06:

Dat zou in ons geval verschrikkelijk zijn: ik ben een hele slechte huisvrouw. Zou hier wel andersom mogen: mijn man kan die taken namelijk wel heel goed! Die zou ook best wel thuis willen blijven en daar alles regelen. Laat mij maar lekker werken.

Ik ben echt geen huisvrouw. Helaas is mijn man ook geen huisman. Geld voor een schoonmaakster is er niet, tja. Dan maar een wat chaotisch huishouden.

Lorwynne schreef op 20-09-2021 om 20:39:

Hier ook een vrouw die minder werkt dan man. Niet zozeer eigen keuze, maar als je je kinderen niet voltijds wilt uitbesteden moet je toch keuzes maken.
Ik ben 3 dagen man is 4 dagen gaan werken en onze werkgevers waren daar niet blij mee. Man heeft zelfs nog een andere baan gekozen toen hij er echt niet uitkwam.
Onze oudste is nu 20 dus misschien is het nu anders?
Na 8 jaar ben ik zwaar teleurgesteld in het bedrijfsleven voor mezelf begonnen. Ik kreeg zoveel minder betaald en kreeg het niet voor elkaar om er meer bij te bedelen.

Daarom gestart als zzp-er. In het begin verdiende ik meer dan in loondienst.
En toen werd ik ziek. Chronisch ziek. Altijd moe en altijd pijn. En weinig mensen die daar begrip voor hebben.

Helaas lukt het me nu niet meer om economisch zelfstandig te zijn. Ik draag weinig bij aan de maatschappij. Ik ben ruim 25 jaar vrijwilliger geweest naast mijn werk, maar toen ik daar uitviel kon er geeneens een bedankje af.
Ik voel me daar erg slecht over.

De omstandigheden zijn helaas zo, je hebt er zelf ook niet voor gekozen om chronisch ziek te zijn.
ongezondheid krijg je (deels)helaas vanaf de geboorte mee.


Alleen die 25 jaar vrijwilligerswerk is al zo waardevol voor allereerst jezelf en de maatschappij.

Dat er geen bedankje afkan daar heb ik simpelweg geen woorden voor.
Erg sneu vind ik dat vanaf hun kant.
Begrijpelijk dat je je rot voelt, niet leuk weg gaan bij het vrijwilligerswerk.

Vrijwilligers  zijn van groot belang.
Daar hebben ze zeker wat laten liggen.

Keetie schreef op 20-09-2021 om 20:56:

[..]

Klopt grotendeels wat je schrijft. Daar tegen over staat de werkdruk, onderbezet staan, eisende familieleden (is erger tegenwoordig) een fanatieke manager die in de plus wil blijven, administratie over the top, onregelmatige diensten, dubbele diensten enz. Slaapdiensten waarvan 4 uur eigen tijd wordt ingehouden enz.

Tja, die werkdruk, familie (of anders wel veeleisende klanten als je bv in de retail werkt), managers die geen verlies willen draaien, administratie etc vind je ook buiten de zorg. Of varianten op het thema. Je moet er ook echt zelf wat van weten te maken natuurlijk, van werk. 

Maar goed. We dwalen af. 

Leene

Leene

20-09-2021 om 21:52

ShaunTheSheep schreef op 20-09-2021 om 20:25:

@Watertoren dat je de moeite nog neemt om te reageren op die maffa jaloerse post van iemand die tennisende buurtjes lastig valt en probeert te bekeren de zorg in te gaan. Je hoeft je echt niet te verdedigen.

IK ben NIET jaloers( integendeel ben gelukkig met mijn leven)... ik zit echt niet te wachten om drie maal in de week om 10.00 uur in de ochtend naar de tennisbaan te gaan en ik hoef ook niet 4x per jaar op vakantie. Ook hoeft echt niet iedereen de zorg in... ( inderdaad een container begrip). Ik bekeer niemand en ik vergelijk haar helemaal niet met onze buurvrouw ( wat overigens een schat van een vrouw is).. 

Wat ik naar aanleiding van de posting van Watertoren wil zeggen is dat ik ( net zoals libertine zegt de nadruk op ik) vind dat je ook wat zult moeten bijdragen aan de maatschappij. De een doet dat via vrijwilligerswerk mantelzorg etc  maar ik heb er persoonlijk moeite mee dat als je je schaapjes op het droge hebt alleen voor jezelf zou moeten leven. Ik heb juist gezegd dat ik niets van Watertoren weet en haar niet persoonlijk aanval maar dat haar posting mij wel triggert om iets in het algemeen te zeggen hierover en niet perse over haar. Prima laat iedereen een vrije keus maken maar neem me niet kwalijk in deze tijd van enorme tekorten en veel vacatures mag je toch ook wel een beetje verantwoordelijkheid hebben en nadenken of je ook iets kan betekenen daarin. Of je nu in de zorg werkt of een restaurant of weet ik het wat... 

En de zorg... ja daar kun je een hele nieuwe discussie over beginnen, ondergewaardeerd, onderbetaald weet ik het..ik werk ondertussen al 30 jaar in de zorg.. maar dat is een andere discussie.

Leene

Leene

20-09-2021 om 21:56

Lorwynne schreef op 20-09-2021 om 20:39:

Hier ook een vrouw die minder werkt dan man. Niet zozeer eigen keuze, maar als je je kinderen niet voltijds wilt uitbesteden moet je toch keuzes maken.
Ik ben 3 dagen man is 4 dagen gaan werken en onze werkgevers waren daar niet blij mee. Man heeft zelfs nog een andere baan gekozen toen hij er echt niet uitkwam.
Onze oudste is nu 20 dus misschien is het nu anders?
Na 8 jaar ben ik zwaar teleurgesteld in het bedrijfsleven voor mezelf begonnen. Ik kreeg zoveel minder betaald en kreeg het niet voor elkaar om er meer bij te bedelen.

Daarom gestart als zzp-er. In het begin verdiende ik meer dan in loondienst.
En toen werd ik ziek. Chronisch ziek. Altijd moe en altijd pijn. En weinig mensen die daar begrip voor hebben.
Helaas lukt het me nu niet meer om economisch zelfstandig te zijn. Ik draag weinig bij aan de maatschappij. Ik ben ruim 25 jaar vrijwilliger geweest naast mijn werk, maar toen ik daar uitviel kon er geeneens een bedankje af.
Ik voel me daar erg slecht over.

Ik zou me niet slecht voelen... je hebt er niet voor gekozen om chronisch ziek te zijn. En het is echt schandalig dat er na al je jaren vrijwilligerswerk niet eens een bedankje af kan.   Als ik dat dan weer hoor... snap ik dat mensen afknappen op vrijwilligerswerk

Julali schreef op 20-09-2021 om 19:04:

[..]

Kinderen gaan over het algemeen tot 4 jaar naar het kdv, daarna gaan ze naar school (daar krijg je geen kot voor) en soms een paar uurtjes naar de bso, maar dat zijn zo weinig uren dat je er nauwelijks kot voor ontvangt.

Om jouw opmerking dat je man meer heeft bijgedragen aan de belastingpot, dan mijn man en ik samen, kan ik alleen maar hartelijk lachen. Je hebt echt geen idee, dat geeft niet, maar je stelligheid is nogal ongepast.

Ook dat staat er niet, da's je eigen invulling. Of eigenlijk geen invulling maar onzorgvuldig lezen.

Lorwynne schreef op 20-09-2021 om 20:39:

Hier ook een vrouw die minder werkt dan man. Niet zozeer eigen keuze, maar als je je kinderen niet voltijds wilt uitbesteden moet je toch keuzes maken.
Ik ben 3 dagen man is 4 dagen gaan werken en onze werkgevers waren daar niet blij mee. Man heeft zelfs nog een andere baan gekozen toen hij er echt niet uitkwam.
Onze oudste is nu 20 dus misschien is het nu anders?
Na 8 jaar ben ik zwaar teleurgesteld in het bedrijfsleven voor mezelf begonnen. Ik kreeg zoveel minder betaald en kreeg het niet voor elkaar om er meer bij te bedelen.

Daarom gestart als zzp-er. In het begin verdiende ik meer dan in loondienst.
En toen werd ik ziek. Chronisch ziek. Altijd moe en altijd pijn. En weinig mensen die daar begrip voor hebben.
Helaas lukt het me nu niet meer om economisch zelfstandig te zijn. Ik draag weinig bij aan de maatschappij. Ik ben ruim 25 jaar vrijwilliger geweest naast mijn werk, maar toen ik daar uitviel kon er geeneens een bedankje af.
Ik voel me daar erg slecht over.

Leene schreef op 20-09-2021 om 21:52:

[..]

IK ben NIET jaloers( integendeel ben gelukkig met mijn leven)... ik zit echt niet te wachten om drie maal in de week om 10.00 uur in de ochtend naar de tennisbaan te gaan en ik hoef ook niet 4x per jaar op vakantie. Ook hoeft echt niet iedereen de zorg in... ( inderdaad een container begrip). Ik bekeer niemand en ik vergelijk haar helemaal niet met onze buurvrouw ( wat overigens een schat van een vrouw is).. en Shaunthesheep je kunt alles en alles en alles negatief interpreteren. Doe je best. Wie de schoen past trekke hem aan zou ik zeggen.

Wat ik naar aanleiding van de posting van Watertoren wil zeggen is dat ik ( net zoals libertine zegt de nadruk op ik) vind dat je ook wat zult moeten bijdragen aan de maatschappij. De een doet dat via vrijwilligerswerk mantelzorg etc maar ik heb er persoonlijk moeite mee dat als je je schaapjes op het droge hebt alleen voor jezelf zou moeten leven. Ik heb juist gezegd dat ik niets van Watertoren weet en haar niet persoonlijk aanval maar dat haar posting mij wel triggert om iets in het algemeen te zeggen hierover en niet perse over haar. Prima laat iedereen een vrije keus maken maar neem me niet kwalijk in deze tijd van enorme tekorten en veel vacatures mag je toch ook wel een beetje verantwoordelijkheid hebben en nadenken of je ook iets kan betekenen daarin. Of je nu in de zorg werkt of een restaurant of weet ik het wat...

En de zorg... ja daar kun je een hele nieuwe discussie over beginnen, ondergewaardeerd, onderbetaald weet ik het..ik werk ondertussen al 30 jaar in de zorg.. maar dat is een andere discussie.

Moeten gaan werken omdat je iets moet doen voor de maatschappij...wat een onzin zeg. Laat iedereen in zijn waarde over hoe ze hun leven in willen richten. 

Leene schreef op 20-09-2021 om 19:08:

[..]

Beste Watertoren ik heb je berichtje een paar maal gelezen. Nu weet ik niet hoe oud je bent en wat je deed en doet ( misschien wel heel veel zorgtaken en vrijwilligerswerk), dus dat maakt het lastig voor mij om te reageren. Ik vind dat mensen hun eigen afweging mogen maken. Toch vind ik ook dat je een zekere verplichting naar de maatschappij hebt. Ik werk zelf in de zorg en het tekort aan zorgverleners is DRAMATISCH echt heel erg. Ik merk dat ik reacties als van jou dan toch best lastig vindt. Nu weet ik helemaal niet of je een zorgpersoon bent en ik ken ook mensen die veel vrijwillig doen of pleegouders zijn of noem maar op. Maar ik ken er ook enkele die al volwassen kinderen hebben en gestopt zijn met werken toen de kinderen kwamen en nooit meer zijn begonnen, misschien omdat ze bang waren weer veel opnieuw te moeten leren of wat dan ook. Als ik één van onze buren zie met het tennisracket op de rug 'smorgens om 10.00 uur terwijl ze gezond is en ik weet dat ze ooit in de zorg heeft gezeten dat wringt dat wel en het wringt nog meer als ze 4x per jaar lang op vakantie gaan want ja zo lekker buiten het seizoen en wat een geluk gehad met het huis waar zoveel overwaarde op is , want ik weet tegelijkertijd dat in de thuiszorg heel veel mensen tot laat in de ochtend moeten wachten om gedoucht te worden, dat veel mensen die zorg moeten krijgen geen zorg krijgen etc.

Nu zeg ik niet dat jij in de zorg moet gaan werken maar ik hoop ook dat je begrijpt dat juist deze reactie van jou zorgt dat het wringt. ( ook al vind ik dat je het recht hebt om zelf te kiezen en ook al richt ik mij misschien tot de verkeerde persoon omdat je heel veel andere zaken hebt opgepakt als dat zo is voel je dan niet persoonlijk aangevallen) Helaas heb ik de bewuste buur nog niet kunnen overtuigen...

Sinds wanneer is het een verplichting om te blijven werken? En waarom zou je jouw buurvrouw moeten overtuigen om weer in de zorg te gaan werken? Het gaat jou helemaal niet aan wat een ander doet. 
Ik heb ook ooit in de zorg gewekt. En nu heb ik een relaxte baan met een lekker salaris en veel vrije tijd. Als het aan jou ligt dan zou ik dat moeten inruilen voor een baan met veel stress, een veel te laag salaris en beroerde uren. Omdat jij ervoor gekozen hebt om in de zorg te werken. Ben ik niet van plan. En ik ga me daar niet schuldig over voelen ook. 

skik schreef op 20-09-2021 om 22:09:

[..]

Ook dat staat er niet, da's je eigen invulling. Of eigenlijk geen invulling maar onzorgvuldig lezen.

Ik bedoel incl. de kot die wij krijgen. Wij krijgen maar heel weinig kot, omdat we veel verdienen. En omdat we veel verdienen betalen we over een deel van ons inkomen bijna 50% belasting (!!!!!), dat gaat echt om forse bedragen kan ik je vertellen. 

Als iemand het dan voorstelt alsof tweeverdieners een soort klaplopers zijn, omdat ze kot ontvangen, dan vind ik dat verre van eerlijk. Voor de meeste tweeverdieners zit het zo echt niet in elkaar, die zijn aan het werk om zelf rond te komen, om hun bijdrage te leveren aan de maatschappij en een deel van hun inkomen wordt gebruikt voor het grotere belang. 

Daar mag je als thuisblijfmoeder best wat meer respect voor hebben. Jij leunt immers als je het nodig hebt ook op dat sociale stelsel en alle voorzieningen die door anderen worden verzorgd. 

Als je een ongeluk krijgt wil je toch ook dat er een opgeleide arts naast je bed staat? Je wil naar de tandarts kunnen als je een gat in je kies hebt. Je wil dat de winkel gevuld is en dat je kan afrekenen, dat er een mooie, vlakke weg is van je huis naar die winkel. Dat je water, gas, electra het doen, dat het warm is in je huis, dat je telefoon, televisie, computer en internet werken

Dat gebeurt allemaal niet uit het niets he, dat is allemaal werk waar mensen hun bed voor uitkomen 's ochtends. 

Piggy_in_the_Mirror schreef op 20-09-2021 om 22:17:

[..]

Moeten gaan werken omdat je iets moet doen voor de maatschappij...wat een onzin zeg. Laat iedereen in zijn waarde over hoe ze hun leven in willen richten.

Ja natuurlijk. Waarom niet? De maatschappij doet toch ook iets voor jou? We profiteren toch allemaal van de belasting die oa via inkomen uit arbeid de staatskas binnenkomt? 

Daar worden scholen en leraren van betaald, een deel van de zorg mee bekostigd, aow uitgekeerd, huurtoeslag van bekostigd, kosten voor kinderopvang mee aangevuld, het sociale domein mee betaald (en dus maatschappelijke problemen mee opgelost), vangnetten als uitkeringen mee gecoverd. En ga zo maar door. 


Dat heeft niets, maar dan ook niets, te maken met iemand in z’n waarde laten. 





Leene schreef op 20-09-2021 om 21:52:

[..]

IK ben NIET jaloers( integendeel ben gelukkig met mijn leven)... ik zit echt niet te wachten om drie maal in de week om 10.00 uur in de ochtend naar de tennisbaan te gaan en ik hoef ook niet 4x per jaar op vakantie. Ook hoeft echt niet iedereen de zorg in... ( inderdaad een container begrip). Ik bekeer niemand en ik vergelijk haar helemaal niet met onze buurvrouw ( wat overigens een schat van een vrouw is).. en Shaunthesheep je kunt alles en alles en alles negatief interpreteren. Doe je best. Wie de schoen past trekke hem aan zou ik zeggen.

Wat ik naar aanleiding van de posting van Watertoren wil zeggen is dat ik ( net zoals libertine zegt de nadruk op ik) vind dat je ook wat zult moeten bijdragen aan de maatschappij. De een doet dat via vrijwilligerswerk mantelzorg etc maar ik heb er persoonlijk moeite mee dat als je je schaapjes op het droge hebt alleen voor jezelf zou moeten leven. Ik heb juist gezegd dat ik niets van Watertoren weet en haar niet persoonlijk aanval maar dat haar posting mij wel triggert om iets in het algemeen te zeggen hierover en niet perse over haar. Prima laat iedereen een vrije keus maken maar neem me niet kwalijk in deze tijd van enorme tekorten en veel vacatures mag je toch ook wel een beetje verantwoordelijkheid hebben en nadenken of je ook iets kan betekenen daarin. Of je nu in de zorg werkt of een restaurant of weet ik het wat...

En de zorg... ja daar kun je een hele nieuwe discussie over beginnen, ondergewaardeerd, onderbetaald weet ik het..ik werk ondertussen al 30 jaar in de zorg.. maar dat is een andere discussie.


Waarom zou Watertoren zich moeten verantwoorden en moéten bijdragen aan de maatschappij op jouw manier? Zoals je zelf zegt: er zijn verschillende manieren van bijdragen en visies daarop. Zij wordt niet gelukkig van werken en zit er warmpjes bij. Consumeren is ook bijdragen, wat je er ook van moge vinden. 
ook het verenigingsleven kampt met tekorten, dus met de kantinedienst wordt je nog op je wenken bediend.

Ik heb geen kinderen en zal dus nooit een traditioneel gezin hebben. Dat vind ik mijn bijdrage aan de maatschappij. Ik veroordeel een ander alleen niet van het wel hebben van kinderen, de wens van het hebben van een gezin snap ik namelijk heel erg goed en daar is niets mis mee. 



OrganicDeer76

OrganicDeer76

20-09-2021 om 22:29

Julali wil je nog antwoorden 

Julali schreef op 20-09-2021 om 22:25:

[..]

Ik bedoel incl. de kot die wij krijgen. Wij krijgen maar heel weinig kot, omdat we veel verdienen. En omdat we veel verdienen betalen we over een deel van ons inkomen bijna 50% belasting (!!!!!), dat gaat echt om forse bedragen kan ik je vertellen.

Als iemand het dan voorstelt alsof tweeverdieners een soort klaplopers zijn, omdat ze kot ontvangen, dan vind ik dat verre van eerlijk. Voor de meeste tweeverdieners zit het zo echt niet in elkaar, die zijn aan het werk om zelf rond te komen, om hun bijdrage te leveren aan de maatschappij en een deel van hun inkomen wordt gebruikt voor het grotere belang.

Daar mag je als thuisblijfmoeder best wat meer respect voor hebben. Jij leunt immers als je het nodig hebt ook op dat sociale stelsel en alle voorzieningen die door anderen worden verzorgd.

Als je een ongeluk krijgt wil je toch ook dat er een opgeleide arts naast je bed staat? Je wil naar de tandarts kunnen als je een gat in je kies hebt. Je wil dat de winkel gevuld is en dat je kan afrekenen, dat er een mooie, vlakke weg is van je huis naar die winkel. Dat je water, gas, electra het doen, dat het warm is in je huis, dat je telefoon, televisie, computer en internet werken

Dat gebeurt allemaal niet uit het niets he, dat is allemaal werk waar mensen hun bed voor uitkomen 's ochtends.

Wie is nou die thuisblijfmoeder die wel wat meer respect mag tonen?  

Libertine schreef op 20-09-2021 om 22:25:

[..]

Ja natuurlijk. Waarom niet? De maatschappij doet toch ook iets voor jou? We profiteren toch allemaal van de belasting die oa via inkomen uit arbeid de staatskas binnenkomt?

Daar worden scholen en leraren van betaald, een deel van de zorg mee bekostigd, aow uitgekeerd, huurtoeslag van bekostigd, kosten voor kinderopvang mee aangevuld, het sociale domein mee betaald (en dus maatschappelijke problemen mee opgelost), vangnetten als uitkeringen mee gecoverd.


Dat heeft niets, maar dan ook niets, te maken met iemand in z’n waarde laten.





Maar degene die nu zo wordt aangevallen heeft gewoon een inkomen. Bovengemiddeld zelfs als ik het zo lees. Daar hoeft zij niet voor te werken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.