Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Het traditionele gezin


Littledragon schreef op 20-09-2021 om 23:15:

[..]

En hieruit blijkt dat je dus helemaal niet weet hoe het er bij die kennissen aan toe gaat.

Voor WW heb je ten eerste een arbeidsverleden nodig. Tijdens die arbeid spaar je mee voor deze verzekering. Je geniet max. 2 jaar een WW uitkering.

Ben je arbeidsongeschikt: na arbeidsverleden ga je in WIA en zonder arbeidsverleden waarschijnlijk bijstand.

ik ga ervan uit dat jij niet hun medisch dossier kent en dat zij zich ook niet verplicht hoeven te voelen dit met je te delen.


er zijn vast mensen die de kantjes eraf lopen, maar dat kun je niet aan de neus zien.

Wanneer ze het ruiterlijk toegeven dan wel toch? Waarom twijfel je aan mijn verhaal? Omdat je het niet wil horen dat het gebeurd? Grappig dat je er zomaar vanuit gaat dat ik de waarheid niet ken of niet vertel. Ik heb het over 1 specifiek geval, niet over alle gevallen. 

En ik ken niet alle ins and outs omdat ik er niet naar wil luisteren. Omdat het mij irriteert. Dat is ook de reden dat we er geen contact meer mee hebben.

oohhh en voordat iemand denkt dat ik mensen in de bijstand veroordeel... dat doe ik helemaal niet want ik weet van heel dichtbij hoe dat is en hoe zwaar het is. Het is alleen maar goed dat er in Nederland een sociaal vangnet bestaat voor degenen die het nodig hebben. Dus ik ben absoluut niet tegen dat vangnet, noch ben ik tegen andere uitkeringen in welke vorm dan ook want wanneer deze nodig zijn dan dienen ze gewoon uitgekeerd te worden. 

Miraval schreef op 20-09-2021 om 23:18:

[..]

Wanneer ze het ruiterlijk toegeven dan wel toch? Waarom twijfel je aan mijn verhaal? Omdat je het niet wil horen dat het gebeurd? Grappig dat je er zomaar vanuit gaat dat ik de waarheid niet ken of niet vertel. Ik heb het over 1 specifiek geval, niet over alle gevallen.

En ik ken niet alle ins and outs omdat ik er niet naar wil luisteren. Omdat het mij irriteert. Dat is ook de reden dat we er geen contact meer mee hebben.

Omdat wat jij vertelt gewoon wettelijk gezien niet kan in Nederland. Zo zit het systeem namelijk niet in elkaar. Dus dat kunnen ze jou wel verteld hebben, maar daar klopt dus ergens iets niet. En door dat klakkeloos aan te nemen draag je weer bij aan het stigmatiseren van mensen die niet werken. 

Ik ben 3 jaar ziek geweest. Dat kon je aan mijn neus niet zien. Ik kon best wel eens naar de verjaardag van een familielid, eens in de zoveel tijd een etentje of terras. Na de zoveelste nare opmerkingen van bemoeials en/of uitleg eisende mensen ging ik ook antwoorden in de trant van: ‘ja joh, ik mag lekker iedere dag uitslapen, heb ik mooi voor elkaar hoor bij die sukkels van het UWV’. 

Julali schreef op 20-09-2021 om 22:53:

[..]

Op zich is het allemaal nog tot daaraan toe, maar als zo iemand mij vervolgens gaat beschuldigen dat ik gebruik maak van kinderopvang, dan begint het me te duizelen.

Ergens zit er een grens aan wat je kunt hebben van iemand die niks bijdraagt aan het grotere belang, maar wél volop aanspraak doet op alle voorzieningen, terwijl ze tegelijk een keihard oordeel velt over de mensen die daarvoor aan het werk zijn

Beter bijt je niet in de hand die je voedt.


Nee hoor. Men probeert je uit te leggen dat een tweeverdienersmodel belastingtechnisch voordeliger is dan een verdienersmodel bij hetzelfde bruto gezinsinkomen.

Een eenverdienersgezin betaalt tot bijna zeven keer meer inkomstenbelasting dan een huishouden waar twee partners samen hetzelfde bruto gezinsinkomen verdienen.





Littledragon schreef op 20-09-2021 om 23:25:

[..]

Omdat wat jij vertelt gewoon wettelijk gezien niet kan in Nederland. Zo zit het systeem namelijk niet in elkaar. Dus dat kunnen ze jou wel verteld hebben, maar daar klopt dus ergens iets niet. En door dat klakkeloos aan te nemen draag je weer bij aan het stigmatiseren van mensen die niet werken.

Ik ben 3 jaar ziek geweest. Dat kon je aan mijn neus niet zien. Ik kon best wel eens naar de verjaardag van een familielid, eens in de zoveel tijd een etentje of terras. Na de zoveelste nare opmerkingen van bemoeials en/of uitleg eisende mensen ging ik ook antwoorden in de trant van: ‘ja joh, ik mag lekker iedere dag uitslapen, heb ik mooi voor elkaar hoor bij die sukkels van het UWV’.

Ik vind dat oprecht vervelend voor je, en ook dat er zulke opmerkingen geplaatst worden. Maar geloof mij, dat was hier niet het geval. Ik ga niet teveel in detail treden maar ze werken beiden niet in ieder geval, en ik stond er echt heel dichtbij dus het waren destijds geen vage kennissen. Ik heb het alleen over deze mensen en verder generaliseer ik niet. Ik kan me voorstellen dat het
jou persoonlijk wel raakt gezien je verleden maar dat is echt echt niet waar.


In mijn familie heb ik ook iemand die chronisch ziek is maar waarvan je aan de buitenkant niets ziet. Ook zij kreeg diezelfde kwetsende vragen en opmerkingen te horen. Inmiddels is zij vanuit de bijstand (haar ziekte was destijds niet gekend als reden voor een uitkering) naar een SW indicatie gegaan en werkt met veel plezier weer parttime. Het is jammer dat die SW indicaties niet meer te krijgen zijn want het is een prachtig middel om mensen (weer) aan het werk te krijgen zonder veel risico's voor zowel henzelf als de werkgever.

OrganicDeer76

OrganicDeer76

20-09-2021 om 23:36

Heel simpel: er zijn potjes in Nederland en als je aan de voorwaarden voldoet kun je daar gebruik van maken. Daar kunnen  bepaalde bovenstaande forummers een mening over hebben maar het potje is er en klaar. Dat geneuzel over mensen en bijdragen aan de maatschappij.....je weet niet wat er achter een voordeur schuilt dus beter hou je dit soort opmerkingen voor je. Of stem lekker Groen Links 😁

Miraval schreef op 20-09-2021 om 23:33:

[..]

Ik vind dat oprecht vervelend voor je, en ook dat er zulke opmerkingen geplaatst worden. Maar geloof mij, dat was hier niet het geval. Ik ga niet teveel in detail treden maar ze werken beiden niet in ieder geval, en ik stond er echt heel dichtbij dus het waren destijds geen vage kennissen. Ik heb het alleen over deze mensen en verder generaliseer ik niet. Ik kan me voorstellen dat het
jou persoonlijk wel raakt gezien je verleden maar dat is echt echt niet waar.


In mijn familie heb ik ook iemand die chronisch ziek is maar waarvan je aan de buitenkant niets ziet. Ook zij kreeg diezelfde kwetsende vragen en opmerkingen te horen. Inmiddels is zij vanuit de bijstand (haar ziekte was destijds niet gekend als reden voor een uitkering) naar een SW indicatie gegaan en werkt met veel plezier weer parttime. Het is jammer dat die SW indicaties niet meer te krijgen zijn want het is een prachtig middel om mensen (weer) aan het werk te krijgen zonder veel risico's voor zowel henzelf als de werkgever.

Ik wil je alleen meegeven dat wat jij zegt (al jaren in de WW, smoesjes, kwalen) niet verifieerbaar is en in het geval van WW niet eens mogelijk. En zolang mensen dit dus klakkeloos aannemen, blijven stigma’s bestaan.

Daarnaast vind ik dat als je je mond hierover zo vol hebt, dat je best wel even mag checken hoe het precies zit met volksverzekeringen, werkloosheidsverzwkeringen en/of uitkeringen.

Littledragon schreef op 20-09-2021 om 23:41:

[..]

Ik wil je alleen meegeven dat wat jij zegt (al jaren in de WW, smoesjes, kwalen) niet verifieerbaar is en in het geval van WW niet eens mogelijk. En zolang mensen dit dus klakkeloos aannemen, blijven stigma’s bestaan.

Daarnaast vind ik dat als je je mond hierover zo vol hebt, dat je best wel even mag checken hoe het precies zit met volksverzekeringen, werkloosheidsverzwkeringen en/of uitkeringen.

Zoals ik zei... ik ga niet teveel in detail treden maar ze werken niet "wit". Ik geloof dat dat wel genoeg zegt. Wat voor uitkering ze precies wel hebben durf ik niet te zeggen. Wel weet ik dat zij vanwege een fysieke klacht een uitkering heeft maar ondertussen zwart bijwerkt en hij parttime vanwege fysieke klachten maar daarnaast ook zwart bijwerkt. Meer wil ik er verder niet over kwijt. Het spijt me wanneer ik je ergens beledigt heb dat was zeker niet mijn bedoeling. 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

21-09-2021 om 00:24

Littledragon schreef op 20-09-2021 om 23:41:

[..]

Ik wil je alleen meegeven dat wat jij zegt (al jaren in de WW, smoesjes, kwalen) niet verifieerbaar is en in het geval van WW niet eens mogelijk. En zolang mensen dit dus klakkeloos aannemen, blijven stigma’s bestaan.

Daarnaast vind ik dat als je je mond hierover zo vol hebt, dat je best wel even mag checken hoe het precies zit met volksverzekeringen, werkloosheidsverzwkeringen en/of uitkeringen.

Ze heeft ww gezegd nou foutje. Misschien wia of wajong kan ook

WickedCurlew89

WickedCurlew89

21-09-2021 om 00:34

Julali schreef op 20-09-2021 om 22:25:

[..]

Ik bedoel incl. de kot die wij krijgen. Wij krijgen maar heel weinig kot, omdat we veel verdienen. En omdat we veel verdienen betalen we over een deel van ons inkomen bijna 50% belasting (!!!!!), dat gaat echt om forse bedragen kan ik je vertellen.

Als iemand het dan voorstelt alsof tweeverdieners een soort klaplopers zijn, omdat ze kot ontvangen, dan vind ik dat verre van eerlijk. Voor de meeste tweeverdieners zit het zo echt niet in elkaar, die zijn aan het werk om zelf rond te komen, om hun bijdrage te leveren aan de maatschappij en een deel van hun inkomen wordt gebruikt voor het grotere belang.

Daar mag je als thuisblijfmoeder best wat meer respect voor hebben. Jij leunt immers als je het nodig hebt ook op dat sociale stelsel en alle voorzieningen die door anderen worden verzorgd.

Als je een ongeluk krijgt wil je toch ook dat er een opgeleide arts naast je bed staat? Je wil naar de tandarts kunnen als je een gat in je kies hebt. Je wil dat de winkel gevuld is en dat je kan afrekenen, dat er een mooie, vlakke weg is van je huis naar die winkel. Dat je water, gas, electra het doen, dat het warm is in je huis, dat je telefoon, televisie, computer en internet werken

Dat gebeurt allemaal niet uit het niets he, dat is allemaal werk waar mensen hun bed voor uitkomen 's ochtends.


Kun je nagaan hoe dat verdeeld is als er maar één kostwinner is. Die betalen naar verhouding vele, vele malen meer belasting dan jij en je partner. 

Iedereen leunt op het sociale stelsel zodra dat nodig is. Ook jij. 

In het dorp waar ik opgroeide was ook een man afgekeurd, wegens hoge bloeddruk (rest van de kwalen weet ik niet). Daarvan was bekend dat hij voor de keuring de hele nacht wakker was gebleven en koffie had gedronken om zijn bloeddruk hoger te krijgen. Vertelde hij zelf. Reden was dat hij liever een uitkering kreeg dan werkte. Zulke mensen zijn er echt en net als andere forummers vind ik daar iets van. Als je kan werken, waarom zou je dan niet werken?

Miraval schreef op 20-09-2021 om 23:15:

Het enige dat ik wil zeggen is dat het mij niet uitmaakt of iemand kiest om thuis te blijven of niet. Als je gezond bent en kunt werken, en ervoor kiest dit niet te doen... helemaal prima. Als je dan ook gewoon jezelf kunt bedruipen met of zonder partner. Het grotere geheel zie ik daarin niet perse, het is geen verplichting om te werken als je niet wil om wat voor reden dan ook. En er valt voor beide kanten wat te zeggen. Een TBM is fijn want er is altijd iemand bij de kinderen die de zorgtaak op zich neemt en ook het huishouden. Een werkende moeder ook dikke prima. Echt... het boeit mij werkelijk niks.

Maar waar dan hier over gevallen wordt is dat ik profiteurs benoem... en dat dat dan niet waar is. Gelukkig in 99% van de gevallen niet maar die ene % die wel profiteert op wat voor manier dan ook zonder iets terug te doen DAT stuit mij tegen de borst. Ik word namelijk echt regelmatig gebeld of gemaild door mensen met de vraag of ze bij het UWV op mogen geven dat ze bij mij gesolliciteerd hebben om aan de sollicitatie plicht te voldoen. Ja daar ga ik dus niet aan meewerken. Dan denk ik wel ga gewoon lekker werken voor je geld zoals ieder ander moet doen die het kan.

Het is nogal bezijden het topic, maar ik ken ook mensen die met hun handen in het haar zitten waar ze nú weer moeten solliciteren, van gekkigheid niet weten wat en waar. ‘Ga gewoon lekker werken’, alsjeblieft zeg en maak je niet zo druk om die halve kop. 

Julali schreef op 20-09-2021 om 22:25:

[..]

Ik bedoel incl. de kot die wij krijgen. Wij krijgen maar heel weinig kot, omdat we veel verdienen. En omdat we veel verdienen betalen we over een deel van ons inkomen bijna 50% belasting (!!!!!), dat gaat echt om forse bedragen kan ik je vertellen.

Tot 68.500 betaal je 37%, net als iedereen. Als je beiden ieder ruim boven die 68.500 verdient, dus laten we zeggen samen 150.000, krijg je nog steeds kinderopvangtoeslag van 33% over je eerste kind en 76% over je tweede kind. En betaal je significant minder inkomstenbelasting dan een eenverdienersgezin waarbij de kostwinner die 150.000 verdient en de andere partner niks. Want die betaalt 49,50% over ruim de helft van het inkomen (dik 40.000) en niet over maar 13.000 (6.500). 

Als iemand het dan voorstelt alsof tweeverdieners een soort klaplopers zijn, omdat ze kot ontvangen, dan vind ik dat verre van eerlijk. Voor de meeste tweeverdieners zit het zo echt niet in elkaar, die zijn aan het werk om zelf rond te komen, om hun bijdrage te leveren aan de maatschappij en een deel van hun inkomen wordt gebruikt voor het grotere belang.

Daar mag je als thuisblijfmoeder best wat meer respect voor hebben. Jij leunt immers als je het nodig hebt ook op dat sociale stelsel en alle voorzieningen die door anderen worden verzorgd.

Als je een ongeluk krijgt wil je toch ook dat er een opgeleide arts naast je bed staat? Je wil naar de tandarts kunnen als je een gat in je kies hebt. Je wil dat de winkel gevuld is en dat je kan afrekenen, dat er een mooie, vlakke weg is van je huis naar die winkel. Dat je water, gas, electra het doen, dat het warm is in je huis, dat je telefoon, televisie, computer en internet werken

Dat gebeurt allemaal niet uit het niets he, dat is allemaal werk waar mensen hun bed voor uitkomen 's ochtends.

Mevrouw75 schreef op 21-09-2021 om 06:50:

[..]

Het is nogal bezijden het topic, maar ik ken ook mensen die met hun handen in het haar zitten waar ze nú weer moeten solliciteren, van gekkigheid niet weten wat en waar. ‘Ga gewoon lekker werken’, alsjeblieft zeg en maak je niet zo druk om die halve kop.

Ik geloof dat het niet helemaal duidelijk is welk punt ik wil maken en het is ook off topic anyway dus ik laat dit onderwerp maar voor wat het is en ga weer terug on topic.

Miraval schreef op 21-09-2021 om 07:11:

[..]

Ik geloof dat het niet helemaal duidelijk is welk punt ik wil maken en het is ook off topic anyway dus ik laat dit onderwerp maar voor wat het is en ga weer terug on topic.

Het is heel duidelijk welk punt je wil maken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.