Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

het ongezouten commentaar van je eigen kinderen

-pff waarom is de uitdrukking 'ongezouten' - ik vind dat commentaar meestal vrij pittig

Wat is jullie ervaring? Kinderen/pubers/jongvolwassenen kunnen je als ouder soms dingen toevoegen die je tegen hen niet zou zeggen, omdat je weet hoe verkeerd dat kan aankomen.

'Doe je dat echt aan?' (ahh ik dacht dat het leuk stond!)

en

'Als je dat zelf gaat maken, doe je het dan netjes, je werkt meestal zo hatseflats' (oei oei, dat klopt, ik ben niet zo van de exacte patronen en recepten)

en zo zijn er vast wel meer.

'


viola

viola

04-11-2015 om 16:12

leuk!

Er schiet me even niets te binnen, heeel vreemd want commentaar genoeg..
Soms denk ik waarom was ik ook alweer niet gewoon zwaar autoritair?

Ik ga er over nadenken, valt me vast iets in.

Wat ik iig veel te vaak hoor tegenwoordig, wordt uitgesproken met een zeer irritante gezichtsuitdrukking en dito stemgeluid, is: 'serieus?'

Deze hoor ik vaker

"En, wat heb je hiervan geleerd?"

Heel fijn, een strak georganiseerde dochter (heeft ze van haar vader) en een permanent verstrooide moeder (kenmerk van mijn genialiteit)
Vooral die halve grijns.. je zou ze zo permanent onder de mat hameren...

'No shit Sherlock' is een variant op 'serieus'?

Jaaahhhhh... is onmiskenbaar de zoon. Is niet van de lange zinnen.

Anne Carin

Anne Carin

04-11-2015 om 18:43

Zoon

Zoon: "Dat je dat nu NOG NIET snapt....." Nadat ik hem voor de zoveelste keer om hulp heb gevraagd omdat de PC niet doet wat ik wil.

milka

milka

04-11-2015 om 21:32

als variant

Mijn dochter zegt, als ze mij iets uit gaat leggen":"Ga maar even zitten, dan zal ik het je nog een keer rustig uitleggen" Alsof ik een klein kind ben.
En als ze me gestressed vindt (en dat vindt ze al heel snel) "Relax mama, calm your tits'

Dochter: blijf maar even af mam, het kan nog erger stuk.
Zij is wel altijd degene die alles hier in huis repareert.

Sanne

Sanne

04-11-2015 om 22:28

Ongezouten

Die van mij geeft het niet ongezouten, maar probeert het diplomatiek te doen, wat soms nog erger is. Sta ik iets van een webshop thuis te passen. "Die rok he mama, ja sorry dat ik het zeg, maar die staat je niet zo goed." Als ik dan iets zeg van vind je? "Ja, hij maakt je een beetje... eh (je ziet haar woorden zoeken)... dikkig". Auw! Ik had nog liever gehad dat ze dan bot zou zeggen dat ik te dik ben voor een maxirok.

Mijntje

Mijntje

05-11-2015 om 09:46

oma

De borsten van oma hangen nog meer dan die van jou..

caton

caton

05-11-2015 om 09:55

grappig

Als ik net een reusachtig grappige mop heb verteld en dubbel lig van het lachen: mam, je weet dat jij de enige bent die dit grappig vindt, toch?

nog eentje

Dochter en ik bezoeken open dagen van universiteiten. Door een kleine sportblessure heb ik wat last van mijn voet. Ik trek dus stevige, niet al te elegante schoenen aan want we moeten behoorlijk wat lopen op zo'n dag. Zegt dochter: ach mam, op jouw leeftijd maakt dat toch niet uit? Niemand kijkt meer naar je.
En het was niet eens rottig bedoeld...

Moeder

Moeder

05-11-2015 om 10:29

LOL

Als mijn oudste mij echt wil 'pakken' als ik een beetje boos bent roept hij (vrij naar Jochem Myjer): Je bent zo mooi, als je boos bent.

Ik heb hem wel gewaarschuwd dat nooit nooit nooit tegen zijn vriendin/vrouw te zeggen later

Niki73

Niki73

05-11-2015 om 12:10

Mama is dom

Als ik een (heel onschuldige) keuze voorleg aan mijn puber: "Maar mam, dat is toch een no-brainer! Dat je daar nog over moet nadenken!"

...en bedankt. Ik heb hem trouwens gelijk gegeven en ben met zijn redenering en keuze meegegaan.

Ik vind dit juist heel leuk aan pubers. Ook dat ze zeggen dat bepaalde kleding je niet staat. Dat mogen ze van mij best zeggen. Laatst heeft mijn jongste (nog niet eens puber) mij aangekleed voor een feestje. Ik vond de outfit een beetje over the top, maar kreeg me toch veel complimenten!

Half a twin

Half a twin

05-11-2015 om 13:15

krijg vooral verzoeken om "normaal" te doen

Hier vooral vaak het verzoek van puber en pre-puber om normaal te doen.
Niet zingen als de radio aan is, een moeder die swingt op Dancing queen van abba is echt embarrassing als er vriendjes en vriendimen zijn.
Verzoeken om normale kleding komen ook voorbij, een moeder die de achterdeur inloopt na haar training in een fysio fit programma en dan de bel hoort, omdat zoon thuis is met een vriendje moet toch ergens tussen achter-, en voordeur wel een moment en plaats kunnen vinden om normale kleren aan te doen in plaats van dat trainingspak?

nieuwe broek

Ik had laatst een nieuwe broek aan (soort spijkerbroek met bloemenprint). Zegt oudste zoon: "hé, zulk soort broeken dragen meisjes uit mijn klas ook wel". Dus ik vraag: "kan het dan nog wel bij mij, vind je?"
Zoon: "ja hoor. Zolang je er niet mee naar buiten gaat"

angel3

angel3

05-11-2015 om 18:45

caton ha ha

Herkenbaar!!!! dat zeggen mijn kinderen ook. Nog niet eens echte pubers dus ik maak mijn borst nat want de oudste is bijna 13 en de jongste 10. Ik berg me als ze 16 zijn

Nimbo

Nimbo

05-11-2015 om 22:20

oud?

Ja, maar heb je enig idee, hoe ziet ze er uit, wat is haar leeftijd?
Ik weet niet hoe oud ze is.
Oke, maar is jong of is zij oud?
Ja, ze is wel oud hoor!
Maar hoe oud ongeveer? Ouder dan ik?

Neeeee, niet ZO oud!!

milka

milka

06-11-2015 om 09:25

muziek

Zoon zet vanohtend een liedje uit de eighties aan. Ik zing mee. Zoon zet hem af. Ik"Waarom zet je hem nou af?" Zoon"Ik zet hem wel weer een keer op als jij er niet bent" Ik geloof dat hij mijn gezang niet zo mooi vond.

Suze

Suze

06-11-2015 om 09:34

Fijn draadje

Heerlijk draadje dit. Word ik erg vrolijk van.

Wat een herkenning.

Om die van Half a twin en Jippox moest ik ook erg lachen.

Arawen

Arawen

07-11-2015 om 11:05

over muziek

Over nummers uit de jaren '80.. ik hoor hier tot mijn verbazing regelmatig iets langs komen dat ik in mijn jeugd erg mooi vond. Oudste bekende schaapachtig dat hij die muziek vaak leuker vindt dan de moderne.. 'toen gebruikten ze nog gewoon instrumenten'.. Waar blijft die generatiekloof??

mijk

mijk

07-11-2015 om 13:46

gewone moeder

Ik had fijn oogmake- upje op zegt dochter (10). Ik vind het niks. Je lijkt wel een meisje maar je bent maar gewoon een moeder hoor.....

bieb63

bieb63

07-11-2015 om 15:14

Echt??? Arawen

"Over nummers uit de jaren '80.. ik hoor hier tot mijn verbazing regelmatig iets langs komen dat ik in mijn jeugd erg mooi vond. Oudste bekende schaapachtig dat hij die muziek vaak leuker vindt dan de moderne.. 'toen gebruikten ze nog gewoon instrumenten'.. Waar blijft die generatiekloof??"

De jaren 80 is de tijd van de sintercyser. Ik vond het gruwelijk! En zeker géén echt instrument. Hilarisch!

Angela67

Angela67

07-11-2015 om 16:14

bieb63

synthesizer is the word

Jean Michel Jarre is the man!


https://www.youtube.com/watch?v=5DDEl7JnWvo

gr Angela

ps nee geen liefhebber maar wel grappig

Katniss

Katniss

07-11-2015 om 19:24

Jaren '80

Mijn dochter is een groot fan van Michael Jackson, en ze kan waarschijnlijk bijna net zoveel jaren '80 nummers meezingen als de gemiddelde veertiger Volgens mij komt dat doordat haar ouders puber waren in de jaren '80, dat is dan toch de muziek die je het langst met je meeneemt.
Bieb, er was wel meer dan synthesizer hoor: Wham!, Duran Duran, Madonna, Level 42, Howard Jones, Spandau Ballet, alles van Stock, Aitken & Waterman.

Theekopje

Theekopje

07-11-2015 om 21:47

Katniss

De voorbeelden die je noemt zijn nou niet direct de beste als je wil betogen dat er meer was inde jaren 80 dan synthesizer *lol*

Denk dan eerder aan rockmuziek of de alternatievere pop.

Suze

Suze

07-11-2015 om 21:54

OT jaren 80

Ik denk ook meer aan de muziek die Katniss noemt.
En vooral alle discomuziek met I Will survive (Gloria Gaynor) en vooral Relight my fire (Dan Hartman). Geweldig nummer!

Katniss

Katniss

07-11-2015 om 21:54

Volgens mij zijn dat best melodieuze acts die ik noemde. Bij synthesizer denk ik eerder aan Depeche Mode, Yazoo, Ultravox. Dat is niet helemaal mijn ding, net als rock trouwens.

bieb63

bieb63

07-11-2015 om 23:13

Katniss

Moet je eens goed luisteren naar die bands die jij noemt. Die zgn drum op de achtergrond is geen drumtoestel waar een drummer lekker zn ding doet, het is een elektronisch statisch apparaar. Gruwel...

Katniss

Katniss

07-11-2015 om 23:34

Bieb

Het was me nooit opgevallen. Nu je het zegt vermoed ik dat jij van een generatie eerder bent en het daarom zo vreselijk vindt.

Katniss

Katniss

07-11-2015 om 23:36

Correctie

Natuurlijk niet een hele generatie eerder, maar een decennium Puber in de jaren '70 dus waarschijnlijk vindt je herriemuziek van Pink Floyd en Led Zeppelin helemaal geweldig.

milka

milka

07-11-2015 om 23:45

ik weet er wel een

Ik weet er wel een uit de jaren 80 zonder syntesizer: rondo russo van Berdien Stenberg. Moet je wel van houden
Ik zong trouwens Money for nothing van the Dire Straits mee. Vond ik toen ggen geweldig nummer, nu nog steeds niet. Maar mijn zoon dus wel.
Ik kan een synthesizer nummer wel waarderen hoor, veel van New Order beluisterd en nog steeds. Mijn kinderen vinden het ook leuk. Ook hedendaagse "elektronische" muziek vind ik vaak wel leuk. Mijn kinderen laten mij op hun beurt nu ook hun muziek horen. Vooral ritjes in de auto zijn daar geschikt voor. dan kan ik niet ontsnappen

Katniss

Katniss

07-11-2015 om 23:53

Hedendaagse muziek

Momenteel drijf ik mijn kinderen tot wanhoop omdat ik al de hele tekst van 10.000 luchtballonnen ken, en dat de hele dag zing Zooo jammer dat ze niet meer in de doelgroep vallen. 10 jaar geleden hadden ze het waarschijnlijk fantastisch gevonden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.