Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
susieq

susieq

16-11-2010 om 22:51

Heeeeellllllllllppp!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Susieq

als je echt hulp zoekt zou ik eens gaan praten met maatschappelijk werk ,of andere hulpverlening.
en als je advies wil van andere (stief)ouders is dit misschien een handige site voor je.
www.stiefouders.com.

susieq

susieq

19-11-2010 om 22:50

Dankjewel

Heel lief,

Ga ik ook maar doen denk ik , je hoopt op die ene gouden tip. We wilen de malle molen niet in. Stiefouders.com kreeg ik echt nog pijnlijkere reacties als hier. Maar bedankt

susieq

susieq

19-11-2010 om 22:51

Su- sanne

Dat is je naam hier toch

susieq

susieq

19-11-2010 om 23:07

Context

Beste Tihama,

Moeder mag de eer niet dragen van de naam!
Ze weet echt niet, zoals wij, wat dat inhoud. Wij hebben de omgedraaide wereld hier.
Perfecte moeders bestaan niet en vaders ook niet!
Maar een beetje common sence is te verwachten? Niet?
Is hier heelaas niet te bespeuren......Ik doe mijn best om alles weg te slikken net als vader dat ook doet.
Geloof ons dit was eigenlijk een hoop op misschien een gouden tip. Maar ik had beter kunnen weten. Niemand kan in mijn schreeuw om hulp lezen dat het echt serieus is.
Internet is leuk en handig maar hier vinden we dus inderdaad niet wat we zoeken. Ik kan ook niet verwachten dat mensen door mijn schreeuw om hulp heen prikken. JAMMER. Voor jouw duidelijkheid niet dat je dat vershuldigd ben, zij is er vandoor gegaan en heeft haar kind achtergelaten. En zij heeft niks aan de opvoeding van HAAR jonge baby gedaan. Ik weet als moeder zijnde dat dit moeilijk voor te stellen is maar helaas is dit wel zo.

susieq

susieq

19-11-2010 om 23:12

Kritiek

Hey Koentje,

Ik zit hier net een dag of 2, ik wist niet goed hoe het werkte. Ik kan best tegen kritiek, tenminste als het goed onderbouwd is

Kaaskopje

Kaaskopje

20-11-2010 om 00:48

Susieq

Ik wil je hulpkreet serieus nemen, echt waar, maar ik heb nog steeds geen goede indruk van de ernst van de zaak. Je gebruik van hoofdletters, uitroeptekens in tienvoud, vraagtekens ook in meervoud, je manier van 'communiceren' komt nogal hyper over. Ik hoop niet dat jullie in dat soort superlatieven vervallen als jullie met zoon/stiefzoon bespreken wat er bij zijn moeder voorvalt. Het blijft zijn moeder. Op vrij hysterische manier aan hem laten merken dat jullie haar een vreselijk mens vinden, lijkt mij persoonlijk niet 'kies'.
Ik wil je vragen om op een rustige manier toch enigszins te vertellen waarom het in júllie ogen verkeerd gaat bij de biomoeder.

Sancy

Sancy

20-11-2010 om 10:57

Beste susieq

In aansluiting op wat Kaaskopje zegt, wil ik je uitleggen hoe jouw beginposting overkwam. Je gaf een puzzelstukje aan ons, namelijk: moeder zegt tegen zoontje "... dat als ie te vroeg wakker wordt ...dat ie dan dood gaat." (dat wat tussen aanhalingstekens staat, is een citaat uit die posting dus). dit vervolg je met een in mijn ogen ongenuanceerde uitspraak, namelijk dat moeders in Nederland alle rechten hebben, en dan vraag je onze hulp.
Met dat puzzelstukje in de handen reageren anderen. En zonder de rest van de puzzel te kunnen zien (meer informatie heb je immers niet gegeven 4 dagen geleden) is het plaatje domweg niet compleet. Daardoor geven de mensen die reageren hun eigen invulling aan het totale plaatje. Dan kun je verwachten dat mensen de situatie anders inschatten dan jij het ervaart.
Daarnaast, zoals Kaaskopje ook schrijft, schrijf je in een stijl die op internetfora vaak gezien wordt als 'schreeuwerig' -woorden in hoofdletters- en hysterisch -veelvuldig gebruik van uitroeptekens en vraagtekens.
Dat is niet erg: als je niet gewend bent op fora te schrijven dan kun je dat niet weten. Maar nu weet je dit wel.
Geef jezelf en ons nog een kans en probeer nog eens uit te leggen waar jullie zorgen uit bestaan. Schets de grote lijnen, en geef mensen de ruimte om verdere uitleg te vragen over wat je schrijft. Dan help je de lezers hier de situatie beter begrijpen, en zul je ook reacties krijgen waar je meer aan hebt.
Want echt, na bijna 12 jaar op dit forum kan ik je vertellen dat er altijd antwoorden komen waar je dan iets mee kunt

Tirza G.

Tirza G.

20-11-2010 om 14:23

De gouden tip susieq

Meid, die ís er niet en gaat er ook niet komen. Het bestaat niet dat jullie (als ik het zo lees is er een hoop mis en zijn jullie betrokken ouders) in de 7 jaar die deze ellende al duurt, De Gouden Tip over het hoofd hebben gezien. Als ik je postings lees, is het al zeven jaar zoeken en ellende en van alles proberen. Ik geloof nooit zo (niet alleen in dit geval, ook in andere gevallen) in De Gouden Tip, dit is een groot, complex en al jarenlang durend probleem. Dat los je niet op met een briefje of een telefoontje ofzoiets.
Ik wil je veel sterkte wensen.

Tirza

susieq

susieq

20-11-2010 om 20:04

Tirza

Wat een lief begripvol berichtje, dankjewel!

We gaan zowiezo stappen ondernemen, stap 1 wordt as zondag gezet. heel spannend.

Verder heb ik niet zoveel aan dit forum, we moeten ergens anders gaan zoeken.

Nogmaals bedankt voor je begripvolle berichtje

susieq

susieq

20-11-2010 om 20:14

Sancy

Ja ik begrijp het helemaal, en inderdaad ben ik niet gewend om op fora te schrijven.

Eigenlijk is het niets voor mij, mijn manier van schrijven laat zien dat we enigzins wanhopig zijn.
Het is natuurlijk zo dat ik niet paniekerig ben alleen maar verdrietig. En naar het jochie toe, hij hoort nooit niks over onze weerzin tegenover de bio.Hij praat vrijuit over haar als hij dat al doet. Er zijn uiteraard meer dingen voorgevallen in 7 jaar. Maar nogmaals als ik hier het hele verhaal moet gaan uitleggen wordt dat een jaar taak.
Het is helaas zo dat deze situatie waar wij in zitten,niet vaak tegenkomt.
Maar ik heb besloten om het hierbij te laten, en andere wegen te gaan bewandelen.
Toch bedank ik iedereen voor hun reactie, en kan ik me indenken dat mensen niet weten hoe het in elkaar zit.
En dat geeft niks ik ben ook niet boos of iets in díe zin.

Dus wie weet kom ik een keer terug om te melden hoe het allemaal gelopen is.

Vriendelijke groet aan allen die gereageerd hebben.

Susieq

Kaaskopje

Kaaskopje

20-11-2010 om 20:46

Ik respecteer

je beslissing om er niet verder op in te gaan, maar vind het wel jammer. Succes ermee.

Hannes

Hannes

20-11-2010 om 21:50

Kaaskopje

Kaaskopje vroeg of ik mijn ex wel de mantel heb uitgeveegd. Nou, niet als zodanig. Maar ik heb hem wel enorm onder druk gezet. Omdat ik een dossier had met voorvallen die eerder hadden plaatsgevonden en de omgangsregeling nog niet was vastgesteld, heb ik gedreigd dat ik op een juridische manier de omgangsregeling beperkt zou houden als hij nog eens zo'n geintje zou flikken. Er werd nog uit een andere hoek druk uitgeoefend. Het heeft geholpen. Ik heb nooit meer rare verhalen gehoord. Inmiddels woont hij samen met zijn vriendin en dat vind ik ook geruststellend.
Groet, Hannes

Susieq

je eerste brichtje liet een relatief klein probleempje zien.nu begrijp ik dat jullie een complex ,langdurig, groot probleem hebben,helpen kan ik je niet,wel wil ik je veel sterkte wensen !

susieq

susieq

21-11-2010 om 14:55

Su- sanne

ja klopt, het eerste bericht is een ontploffingsfase geplaatst. Ik snap dat dat lastig is voor mensen. Maar zo ben ik dan weer. Ach vandaag is de grote dag heb al allerlei plannetjes ik laat mijn man het gesprek met haar opnemen...we hebben heel veel op papier staan waardoor zij in discrediet kan worden gebracht. het enige wat wij willen is dat de gedeelde ouderschap opgedoekt wordt. Zodat , als zij zou willen, geen druk meer kan uitoefenen. Wij willen álleen maar het beste voor het ventje.
En nog 1 ding, ik als moeder van 2 volwassen kinderen die ik alleen heb opgevoed kan het nog steeds niet verkroppen dat er vrouwen bestaan, die om alle verkeerde redenen zwanger raken.
Ik laat jullie absoluut wéten hoe het afloopt.

Lieve groetjes Susieq

Rosase

Rosase

21-11-2010 om 17:06

Ja, moeilijk dus

Succes ermee. Gelukkig heeft ie in ieder geval een vader en stiefmoeder die er voor hem zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.