Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
susieq

susieq

16-11-2010 om 22:51

Heeeeellllllllllppp!

Hallo,

Ik ben ín alle staten. Al 7 jaar zorg ik samen met mijn man voor mijn stiefzoontje. Hij is nu 7.
Gaat elk weekend naar zijn moeder(helaas)
Na een hoop frustraties is ze nu echt te ver gegaan.
Omdat (bio) ma uit wil slapen in het weekend, heeft ze tegen het ventje gezegd, dat als ie te vroeg wakker wordt ...dat ie dan dood gaat.

Help!!!!!! mijn man en ik weten niet goed wat te doen aangezien moeders in nedeland nog steeds alle rechten hebben ...als het om kinderen gaat. Wie O wie kan ons helpen?????????

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minke

Minke

16-11-2010 om 23:05

Ook meegemaakt

Mijn moeder zei dat vroeger ook tegen mij en mijn broers en zussen. Daar schrok ik wel van weet ik nog. Dat is niet leuk maar toen vond ik het gewoon. Is bio moeder misschien een wat oudere moeder?
Wat te doen? Ik denk dat je aan stiefzoon rustig kunt zeggen dat hij niet doodgaat als hij te vroeg wakker wordt. Het kan ook nog zo zijn dat moeder heeft gezegd dat het niet goed is als hij niet voldoende slaap krijgt of iets dergelijks en dat kind zelf het verhaal van dood gaan er van gemaakt heeft.
Ik zou er niet te veel drukte van maken.

Zal nog vaker voorkomen

Ik zou er ook geen drama van maken. Je stiefzoon is 7 en hij zal nog wel met meer verhalen thuiskomen. Als hij er zelf nog eens over begint zou ik rustig uitleggen dat hij natuurlijk niet dood gaat als hij vroeg wakker wordt. Misschien begint hij er niet eens meer over.
Je wil niet weten wat de afgelopen jaren kinderen soms aan mij vertellen over wat hun ouders zeggen of doen. Soms vertellen ze ook dingen aan je om eens te kijken wat het effect is of wat jij ervan vindt.
Als moeder vaak van deze rare uitspraken heeft zou ik er eens over praten. Kijken of het verhaal van haar zoontje klopt. En of ze weet wat deze uitspraken voor effect op het jochie hebben.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-11-2010 om 00:39

Categorie 'niet zo handig'

Ik schaar dit onder de categorie 'niet zo handig'. Net als dat sommige ouders over de dóód wel eens tegen kinderen zeggen dat bijvoorbeeld oma héél diep slaapt. Kinderen in de war brengen met dat slapen op de dood, of hun dood kan worden lijkt en andersom, is gewoon nogal dom. Maar met een beetje bijpraten zal je stiefzoon begrijpen dat het ook niet meer dan dat is. Ik weet niks van 'het leven na een scheiding', behalve van ervaringen van anderen, maar ik heb het idee dat je dit voorval wat te dankbaar aangrijpt ten nadele van de biomoeder. Helemaal als ik zie dat je het hebt over de rechten van biomoeders in Nederland. Blijkbaar hadden jullie stiefzoon door dit akkefietje het liefst meteen bij haar vandaag gesleurd. Het siert je dat je zo achter je man staat, het is ook helemaal zijn zoon tenslotte, maar ik denk dat je heel anders gereageerd had als jij de biomoeder in dit verhaal was geweest. Ik denk dat het juist om dit soort oververhitte reacties goed is dat de biomamma niet zomaar haar rechten kwijt is.

Tinus_p

Tinus_p

17-11-2010 om 09:48

Heu

susieq:
"Wie O wie kan ons helpen?????????"
Waarmee precies? Welk probleem wil je dat er opgelost wordt? Moet bio-mama ophouden met rare dingen zeggen?

Annie

Annie

17-11-2010 om 11:44

Niemand

Ik kan me goed indenken dat je je kan ergeren en druk kan maken over de dingen die bij moeder gebeuren en de manier hoe ze met haar kind omgaat. Toch moet je dit incident niet groter maken dan dat het is. Als zoon met zulke verhalen terugkomt, wees dan gewoon blij dat hij er maar een weekend is. Hem uitleggen dat mamma een grapje maakt omdat ze wil uitslapen, is niet zoveel moeite en ook geen drama. Probeer er een beetje luchtig in te staan, anders maak je het voor jezelf moeilijk, daar word je gespannen van en je kunt je energie wel beter gebruiken.

Noodkreet?

ik zie hier een noodkreet ,(hellllllllp) wat eigenlijk geen noodkreet is.
ik zou hier wat luchtiger mee om gaan,zeker naar stiefzoon toe,het ligt aan jouw houding hoe groot dit *drama*(wat geen drama is)wordt voor stiefzoon.

Vic

Vic

17-11-2010 om 16:13

Misschien heeft ze wel dit gezegd

Als je me voor 8 uur wakker maakt hak ik je hoofd eraf. Die zit in mijn repertoire

Vic!

Jij bent pas echt een ontaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarde moeder

reina

reina

18-11-2010 om 07:02

Susieq

Wedden dat jij of je man ook wel eens iets gaat zeggen wat bio-moeder niet slim of zelfs vervelend vindt? Dat hoort erbij, iedereen maakt wel eens een opmerking die niet zo handig is. Kan geen kwaad, je maakt je echt druk om niks.

Jo'tje

Jo'tje

18-11-2010 om 16:47

Haha vic

Haha Vic, bij ons ook hoor! "Ik draai je kippenek achterstevoren als je dat nog eens doet"

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

18-11-2010 om 20:06

Susieq

in tegenstelling tot de andere schrijvers hier....ben ik wel degelijk geschokt van deze opmerking naar een kind van 7.
Wat je ertegen kunt doen geen idee.
Maar ik vind dit echt niet iets om LUCHTIG mee om te gaan.

Ik zou een stevig gesprek met moeders voeren dat zowieso!!!!

wat mij betreft kun je dit scharen behalve onder niet zo handig....als onder geestelijke mishandeling...want een kind kan hier wel degelijk schade van oplopen....tis een kind......denk dan na zeg bij wat je zegt.

anderen zullen me nu wel overdreven vinden gezien reacties hierboven...ik wil alleen maar zeggen susie...ik begrijp je noodkreet wel...sterkte...

Hannes

Hannes

18-11-2010 om 21:37

Luchtig doch serieus

Mijn ex heeft eens een keer in een geflipte bui tegen onze kinderen (toen 3 en 1,5) geroepen dat hij hun vader niet meer wilde zijn. Bovendien zinspeelde hij op zelfmoord (wat oudste gelukkig niet begreep, ik alleen toen ze het tegen mij vertelde).
Mijn eerste reactie was nuchter, luchtig en toch serieus. Ik zei: "Nou jaaaaaa, dat zég je toch niet! Dat is raar om zoiets te zeggen!" Ik zei het niet op een afbrekende toon, niet om hem af te kraken maar wel om oudste een normaal, gezond perspectief op die zaak te geven. Volgens mij stel je een kind gewoon gerust in zo'n situatie: "Ach joh, je moeder weet veel maar hier heeft ze niks van begrepen. Natuurlijk ga je niet dood als je te vroeg opstaat. Morgen sta ik om zes uur naast je bed, dan zul je het zien!"
Je zult er toch mee moeten leven dat moeder rechten heeft. Ik proef een beetje dat er meer speelt, al vind ik dit voorval op zichzelf ook niet zo ernstig. Maar juist kinderen met een laat ik zeggen 'bijzondere' ouder, hebben het nodig dat je ze laat zien hoe je daar in het normale mee omgaat, in plaats van alleen verontwaardigd te zijn over zoveel idiotie en je handen ten hemel te heffen over je machteloosheid. Je bent niet machteloos en dat is (stief)zoon ook niet. Zoek naar mogelijkheden! Het leven is niet mooi, zacht en lief voor alle kinderen. Deal with it, terwille van het kind én van jezelf. Oh ja, ik heb mijn ex overigens wel heel overtuigend laten merken dat ik van hem verwachtte dat hij zoiets niet meer zou flikken in aanwezigheid van zijn kinderen. Dat heeft geholpen. Maar ja, daar heb je een machtsmiddel voor nodig. Als je dat niet hebt, heb je pech.
Groet, Hannes

reina

reina

18-11-2010 om 21:44

·´¯`·­» evy-leigh «­·´¯*

Je hoort het van de stiefmoeder die het hoorde van het kind, je hebt geen idee in welke context het gezegd is. De kans dat het op een manier gezegd is zoals hier ook voorbeelden gegeven worden is heel groot en zo zou ik het in eerste instantie zeker opvatten. Juist als je er als ouder een drama van maakt is de kans groot dat je kind dat ook doet. Ik kan me voorstellen dat 'een stevig gesprek met moeder' meer kwaad dan goed doet. En denk jij altijd na bij wat je zegt? Knap hoor. De moeder in kwestie is ook maar een mens zoals wij allemaal.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-11-2010 om 00:00

Hannes

Ik hoop dat je later, zonder je dochter erbij, je man wel de pan uitgeveegd hebt! Hoe klein een kind ook is... dreigen met zelfmoord (en dan ook nog in de context dat dat aan het kind zou liggen), zélfs als grapje bedoeld, is uitermate niet grappig.

Tihama

Tihama

19-11-2010 om 09:30

Context

Ik vind de context heel belangrijk. Het zou me niet eens verbazen als moeder gezegd heeft: "Als je te weinig slaap krijgt, dan kun je niet meer groeien en als je niet meer groeit word je niet groot". Ik heb namelijk vaak genoeg zo met zoon gediscussieerd over de reden waarom hij toch echt moet slapen.
Dat een 7-jarige dat dan vervolgens uitlegt als doodgaan kan makkelijk.

Praten met moeders lijkt me zinloos. Want het is overduidelijk dat SusieQ al een behoorlijke mening heeft over moeder.

Per slot van rekening is ze al stiefmoeder vanaf dat zoontje een baby was. Ik kan me overigens best voorstellen dat de verstandhouding tussen moeder en stiefmoeder niet al te prettig is. Ik zou het kort na de bevalling ook niet erg gewaardeerd hebben als mijn man er van door was gegaan met een andere vrouw, die vervolgens ook nog nadrukkelijk aan de slag was gegaan met de opvoeding van mijn jonge baby.

Tihama

koentje

koentje

19-11-2010 om 10:24

Volgens mij

houdt susieq niet zo van kritiek. Ze is in geen vellden of wegen meer te bekennen.☺

Sancy

Sancy

19-11-2010 om 11:39

Ik denk (deels o.t.)

dat de mensen op dit forum doorgaans niet genoeg meehuilen met de wolven
En ik vraag me af of dat een mogelijke reden is voor het schijnbare gebrek aan aanwas bij de zwangerschaps- bevallingsrubrieken, waar laatst een vraag over was.
Nou ja, we kunnen niet allemaal Babybrabbel-materiaal zijn

Massi Nissa

Massi Nissa

19-11-2010 om 17:21

Hee hee hee

Ik zit hier met een voetballertje in mijn buik toch leuk mijn best te doen voor de rubriek Zwangerschap, hoor. Bevalling hoop ik (zeer kortstondig) ook aan te doen. En dan gaan we weer lekker los bij Babytijd. Of tel ik niet als nieuwe aanwas? De kleine is hartstikke nieuw, maar die kan voorlopig nog niet posten .
Groetjes
Massi

krin

krin

19-11-2010 om 17:24

Sancy

Er zitten hier volgens mij vooral eigenwijsneuzen met 'ja maar' als eerste reflex in alle omstandigheden
Wie A zegt, krijgt dan vanzelf B terug.

susieq

susieq

19-11-2010 om 21:38

He he

Hehe !!!

Als ik alles hier moet gaan schrijven wat er gebeurd is dan ben ik 7 jaar bezig. Ik hou van dit kind!!!! Ik heb er zelf twee opgevoed ALEEN!! zoals zovelen. Maar dit is een rechtmatige noodkreet. Niemand kent dit kind zoals wij. En dit was geen incident er zijn meer dingen gebeurd. Alleen al het feit dat de bio met 10 maanden vertrokken is??????????????? en kind bij ons achter gelaten heeft.Ik ben zo blij met deze reactie ... !!!!!!!!!!!

susieq

susieq

19-11-2010 om 21:42

Luchtig

Uiteraard ben ik er luchtig mee omgegaan, maar dit jochie komt al 7 jaar zijn bed niet uit voordat wij hem komen halen.... je hebt het goed gevoeld dat dit niet een op zich staand feit is. Ik was ook alleenstaand moeder en ik wou ook graag uitslapen in het weekend maar heb ze nooit met zoiets gedreigd ze mochten dan tv gaan kijken. Maar mijn kinderen waren altijd fulltime bij mij. In dit geval is het jochie alleen de weekenden bij zijn bio moeder.

susieq

susieq

19-11-2010 om 21:45

Jammer

Deze reactie is weer jammer, wij maken al 7 jaar dingen mee die niet door de beugel kunnen. Vader durft niets te ondernemen omdat hij zijn zoon niet kwijt wil en ik wil hem ook niet kwijt. Nogmaals het is niet een lostaand iets er zijn meerdere dingen voorgevallen ook fysiek gezien. Helaas heb ik als stiefmoeder niks te zeggen

susieq

susieq

19-11-2010 om 21:49

Nee

Dat is juist niet wat ik wil, Ik heb zelf genoeg meegemaakt op dit gebied, ik wil hem onder geen beding zijn moeder onthouden. NOOIT!! Maar uit de reacties die hier gegeven worden lees ik alleen maar dat er verder niet nagedacht wordt en dat de biomoeder gewoon weer in bescherming genoemen wordt BEETJE JAMMER !!

susieq

susieq

19-11-2010 om 21:50

Respect

respect

susieq

susieq

19-11-2010 om 21:55

Lachwekkend

Tja dat is jouw conclusie, maar ik ben niet het type dat dingen op het internet gaat zetten als ik zelf geen uitweg zou kunnen vinden. Hij was 10 maanden oud ja, maar ach weet je ze wilde geen kinderen en ze haat mensen, het jochie kon met 10 maanden nog niet eens omdraaien. Ze wist niet hoe snel ze weg moest het kind sliep allen maar lach alleen maar in bed. JONGENS !!!!! DENK EENS NA. IK HEB ZELF OOK 2 KINDEREN OPGEVOED EN NIET ONDER DE BESTE OMSTANDIGHEDEN (zacht uitgedrukt) MAAR IK GING VOOR GOUD!!! (geen vader of stiefmoeder te vinden)

susieq

susieq

19-11-2010 om 21:56

Onbegrip

Ik wist niet zo goed hoe het werkte kritiek groei ik van tenzij het opbouwend is

susieq

susieq

19-11-2010 om 21:56

?

Susieq

jij vraagt aan ons wat wij er van vinden dat een moeder zo,n opmerking maakt tegen haar kind.
Daár reageren wij op.
Wij kunnen natuurlijk niet weten dat dit slechts een klein probleempje is in een hele grote reeks,en dat er veel meer aan de hand is.
Dus misschien moet je voortaan wat duidelijker zijn,dan krijg je ook heel andere reacties.

susieq

susieq

19-11-2010 om 22:24

Begrip

Natuurlijk begrijp ik dat, maar als ik alles moet gaan tikken wat er loos is ben ik wel een paar dagen bezig.
En dan heeft niemand meer zin om te gaan lezen. Wij zijn echt ten einde raad. daarom dit forum opgezocht.
We zoeken echt hulp. En aangezien deze situatie maar erg weinig voorkomt ....kunnen we ook weinig begrip krijgen.

susieq

susieq

19-11-2010 om 22:26

Excuses

Sorry Tops,

maar ik weet nog steeds niet goed hoe dit werkt, aangezien we niet zo goed weten waar we aan moeten kloppen heb ik gereageerd op alles wat ik gelezen heb, behalve de flauwe berichten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.