Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Tineke

Tineke

12-03-2012 om 18:22

Grof in de mond-het schelden van kinderen

Margje zegt hierboven in het draadje over DWDD: "Nee, toen ik afgelopen winter met jongste aan het schaatsen was en per ongeluk een aantal van zijn klasgenoten tegen het lijf liep, die een paar meisjes lastigvielen ("Kom eens hier, kuthoer, dan ga ik je neuken"). Daar sta ik wel van te kijken en dan heb ik dagen nodig om het te verwerken.
En precies dit is wat ik niet begrijp van kinderen van nu. Ik ben momenteel oa vakdocent muziek op een school. En dan krijg ik van kinderen opmerkingen naar mijn hoofd als : "vuile kutmongool", "ik wil geen muziek, ik wil alleen maar zuipen en neuken", en als ik om stilte verzoek: "fuck you kutjuf". En dan heb ik het over tienjarigen.
Ik snap dit niet. Waar komt het vandaan? En het gemak waarmee iedere opmerking voorzien worden van dit soort taalgebruik, verraadt een soort gewoonte. En ik geef toe, het haalt niet het beste in mij naar boven. Vandaag verliet ik de school zelfs met het idee dat lijfstraffen weer ingevoerd mogen worden. Nonsens natuurlijk, maar het is soms erg onaangenaam werken door dit taalgebruik.
Is dit taalgebruik 'normaal', gebruikelijk en hoort het bij de jeugd van nu?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anna van noniemen

anna van noniemen

12-03-2012 om 18:24

Nou

wat mij betreft niet! Ik vind dit niet normaal en mijn kinderen zouden dan ook flink er van langs krijgen als ze dit soort dingen zouden zeggen!

anna van noniemen

anna van noniemen

12-03-2012 om 18:25

en zoals wellicht bekend, ik heb 2 kinderen met een stoornis, waarbij de oudste in zijn lastige jaren ook weleens dat soort woorden heeft gebruikt, maar dan vooral naar ons als ouders! Ook toen heb ik het nooit geaccepteerd!

Maylise

Maylise

12-03-2012 om 18:57

Niet normaal