Twee jongens
20-04-2012 om 09:38
Goed idee p! (hoe heten onze kinderen)
In dit draadje kan iedereen naar hartelust de namen van haar of zijn kinderen plaatsen, zonder dat deze herleidbaar zijn naar een nick.
Mijn jongens heten Teun en Dieter.
Sahara
22-04-2012 om 14:00
Naam
Onze kinderen heten Coen, Floris, Joost en Anne.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
bla
22-04-2012 om 15:08
Klassiek1
Zoon1 heet Felix. Daarna zijn er in de kennissenkring nog 2 zo genoemd Toen ik die naam zag, wist ik het gewoon.
Ik wilde vooral een klassieke naam met mooie betekenis en daarbij een die ook in buitenland makkelijk te spellen is. Maar wel een beetje origineel: zelf heb ik een aparte naam (kont in friesland wel vaker voor) en heel vaak moeten spellen maar het is toch een mooie naam en ook als kind was ik er al trots op
bla2
22-04-2012 om 15:10
Zoon2
De tweede heet Midas, klassiek Grieks dit keer en ook met mooie betekenis - nee niet wat het lot van koning Midas betreft.
Ik vind het perfekt passen bij zijn broer en ben er heel tevreden over. Bij dit exemplaar denk ik niet dat hij zich makkelijk zal laten pesten
Dora
22-04-2012 om 16:56
Mijn dochter
heet Jadin, gewoon uitgesproken zoals het er staat, niet op z'n engels dus. Dat dachten wel veel mensen en dat vond ik zo gek, iedereen ging er vanuit dat je Dzjeedin moest zeggen.
bla
22-04-2012 om 17:04
Thx joris
Ik wil er nog wel een borisje bij
Ik vond willem en maarten ook erg leuk, trouwens. Geloof dat man dat niet zo vond.
Forumbeheer Ouders Online
22-04-2012 om 19:31
Hooo stop!
Ik zie nu mensen met 5 verschillende namen in dit draadje posten met de meest ongelooflijke onzin. Dat is niet de bedoeling. Ik heb die reacties dan ook verwijderd.
Forumbeheer Ouders Online
voetbalmeiske
22-04-2012 om 19:54
Awel
Als iedereen het doet, doe ik het ook:
Ons zoontje heet Bruce (naar Bruce Springsteen) en onze dochter Fay (naar Fay Lovsky). Een muzikaal stel!
moeder van jongens
22-04-2012 om 21:26
Mijn 2 zonen
heten Martin en Bram. Daar zit verder geen bedoeling of gedachte achter. Wij vonden het gewoon lekker klinken
Ely
22-04-2012 om 21:31
Pfaffs
Hahaha waar blijven de anderen pfaffs?
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
Manda Rijn
22-04-2012 om 23:33
Nee
die van mij krijgen jullie niet, mijn jongste was de enige dat jaar in NL die zo is genoemd.
Beide zijn Franse namen, oudste heeft een erg populaire naam, de jongste dus een vrijwel onbekende naam.
Salamander
23-04-2012 om 06:56
Rosase
Misschien wel niet.
Hier in de buurt woont een gezin met kinderen met die namen. En dat is niet het Belgische TV-gezin.
Jessicah
23-04-2012 om 09:25
Leuk om te lezen waarom een bepaalde naam gekozen wordt
Het is voor mij totaal onzinnig om een schuilnick te nemen, want ook al noem ik ze twee bij twee, dan zijn ze nog herkenbaar.
De namen van ons viertal zijn: Julia, Jonathan, Manuel en Noemi (uitspraak : Noémi).
Bij Julia heb ik expres voor een zeer gangbare naam gekozen, omdat ze al een unieke achternaam heeft, die moeilijk om te schrijven en uit te spreken is. Ik heb zelf de ervaring dat het dan heel handig is om tenminste daarbij een bekende en makkelijke voornaam te hebben.
Haar naam stond toen ik hem koos toevallig net niet in de top 10, sindsdien staat hij altijd ergens in de top 3. Toch heeft zij nog nooit een klasgenoot gehad die zo heette, terwijl haar broer Manuel, wiens naam toen niet eens in de top 50 van namen zat, met een andere Manuel in de klas zit.
Noemi werd ook niet vaak gebruikt toen we die kozen, maar zoals gebruikelijk in de jaren na de keuze rukt die naam prompt ook op richting top 20.
Mijn kinderen hebben wel allemaal ook een tweede naam. Dat verkleint de kans op naamgenoten met dezelfde achternaam en dan hebben ze nog een keus over om makkelijk van naam te veranderen mochten ze hun roepnaam zelf absoluut niet leuk vinden. Tot nu toe zijn ze er echter wel allemaal tevreden mee.
Stipje
23-04-2012 om 10:14
Nog geen bekenden!
Ik ben nog geen bekende namen tegengekomen hier
Die van mij heten Jorian, Merijn en Marlotte.
Sannes Moeder
23-04-2012 om 13:05
Wel bekend
Ik ben een bekende tegen gekomen, maar wellicht dat zij mij ook wel herkend heeft
teststrip
23-04-2012 om 13:51
Sanna
Leuk, nog een moeder van een Sanna. De onze heeft er nog een "h" achter staan. Redelijk uniek, totdat de vrouw van Evert van Benthem in 1997 voor een geboortegolfje van allemaal Sannah's zorgde. Maar zelf is ze er nog heel tevreden mee.
Jiska
23-04-2012 om 20:56
Teststrip
En ik maar peinzen hoe de vrouw van Evert van Benthem in 1997 voor Sannah's heeft gezorgd, maar je bedoelt de vrouw van Henk Angenent (de winnaar in 1997 - Evert heeft in 1985 en 1986 gewonnen).
voornuzo
24-04-2012 om 16:21
En dan hier
2 jongens...oudste heet Duncan Merlijn en de jongste Luca Fynn. Oudste is een verwijzing naar zijn nichtje, haar 2e naam is Merijn wat de zee betekend en Merlijn is buiten de tovenaar ook duin bij zee. Duncan vonden we gewoon een super leuke naam (krijger). Luca betekend licht en Fynn wit. Wit licht dus...geen bijzondere reden, kwamen we later achter, hihi.
teststrip
24-04-2012 om 16:39
Jiska
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk! Hiermee is mijn desinteresse in de sport wel weer helder
Saxofoon
25-04-2012 om 14:03
Onze zoons
heten Bastiaan Martijn en Robin Daniël. Gewoon omdat we leuke 'nederlandse' namen wilden die ook internationaal nog uit te spreken zijn. Niet vernoemd of zo, en ook heel bewust geen één-lettergreep namen. En als je hierop googled vind je helemaal niets wat linkt naar deze jongens. Wel in combinatie met de achternaam ...
Radijs
26-04-2012 om 14:06
Zoon en dochter
Zoon heet Paul Thomas (naar schoonvader en mijn vader) en dochter heet Liselotte Eline (Eline is een samentrekking van de namen van onze moeders, Liselotte gewoon omdat we het een mooie naam vinden). Overigens heette ze heel lang Lotje (zo staat het ook op voorkant van het geboortekaartje), wat ik persoonlijk beter bij haar vind passen, maar zelf denkt ze daar anders over .
Radijs
Rabarber
26-04-2012 om 14:35
Dochter
heet Judith. Vonden we een mooie naam. En ze is nog heel jong dus ik heb nog geen klachten gehoord.
Mama_Lynn
26-04-2012 om 15:31
Barbara
Mijn dochter heet Tessa Elise en mijn zoon Tijmen Jesse. Dochter had Jesse geheten als ze een zoon was geweest en bij zoon vonden we die naam nog steeds heel mooi, maar Tessa en Jesse vonden we teveel op elkaar lijken, dus toen maar als tweede naam gegeven omdat we hem nog steeds heel mooi vonden. Met beide namen ben ik nog steeds heel blij, al vonden we het bij zoon heel moeilijk en heeft man tot op het laatst (letterlijk!) nog zitten twijfelen. Ik ben blij dat hij bij onze keus gebleven is
Barbara
mama
26-04-2012 om 19:24
Namen
dochter heet laura mirron
zoon stan timo
Laura was 15 jaar geleden wel bekend maar geen klasgenoten of zo. Stan kwam wel vaker voor maar ook geen even oude kinderen. Toevallig wel een latere vriendin die dezelfde naam voor jongste bleek te hebben
Oke Dan
27-04-2012 om 13:18
3 jongens
En ze heten:
Jorian, Lukas en Dani.
Iemand die deze combinatie kent? Volgens mij ben ik nog geen bekenden tegengekomen.
Gieter
27-04-2012 om 13:55
Naam
En wij hebben onze dochter Rebecca genoemd, gewoon omdat we dat zón mooie naam vonden. Waren het ook gelijk eens over de schrijfwijze, die met 2 keer c.