Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Twee jongens

Twee jongens

20-04-2012 om 09:38

Goed idee p! (hoe heten onze kinderen)

In dit draadje kan iedereen naar hartelust de namen van haar of zijn kinderen plaatsen, zonder dat deze herleidbaar zijn naar een nick.

Mijn jongens heten Teun en Dieter.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Margriet*

Margriet*

20-04-2012 om 22:35

Karin

klopt niet, bij mij weet je dan ook gelijk in welke stad ik woon. Dan is het makkelijk te herleiden naar een Nick die heeft vertelt daar ook te wonen etc etc.

Oolivia

Oolivia

20-04-2012 om 22:36

naam

Mijn dochter heet Fenna.

Ely

Ely

20-04-2012 om 23:57

Fenna

Vind ik zo'n leuke naam. Ik kende m niet tot de tv serie met een fenna in de hoofdrol anders had ik m zeker voorgesteld aan mijn man.

Zo'n momentje dat ik het (om de verkeerde redenen) jammer vind dat er niet nog 1 zal komen....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

moeder X

moeder X

21-04-2012 om 08:28

Leuk draadje

Leuk om al die namen te lezen! Als ik dit draadje 19 jaar geleden gelezen had, hadden mijn kinderen waarschijnlijk heel anders geheten...
Hier 2 zonen die luisteren naar de naam Bram en Daan. Bram is vernoemd naar z'n opa, maar het is ook een bijbelse naam. Toen nr. 2 zich aankondigde wilden we wel een naam die daar bij paste. We twijfelden tussen Daan en Ruben. Maar het is echt een Daan ))

Nick

Nick

21-04-2012 om 08:48

Naam

even de googelbaarheid getest, valt mee, kom op sciencefictionverhalen, meesteressen en genealogische sites in combinatie met het andere kind.

Ze heet Aurelia Nelly Theodora en hij heet Arnold Christiaan.

Gewoon vernoemd naar de grootouders, en de laatste namen (Theodora en Christiaan ool vanwege de betekenis, al zijn het ook familienamen).

Muntthee

Muntthee

21-04-2012 om 10:05

Aangepast

Heb Hyves aangepast, zodat de foto's niet zichtbaar zijn en kan nu melden dat onze kinderen Louiza en Younes heten. Elke OO'er weet nu wie ik ben, hahaha.

moeder van een puberzoon

moeder van een puberzoon

21-04-2012 om 12:13

Deze naam

heeft onze zoon gekregen: Jaimy.

En als 2e en 3e naam Kamiel Hermanus. Die namen zijn afkomstig van onze vaders

Forumbeheer Ouders Online

21-04-2012 om 13:22

Voor 1 keer......

Beste mensen,

Omdat ik zie dat iedereen opzich wel aan deze draad mee wil doen mag je voor 1 keer en alleen in deze draad verschillende namen gebruiken ook al heb je al een keer gepost in deze draad. Ik herhaal nog maar even een keer dat dat alleen voor deze draad geldt!

Afgesproken?

Mona

Mona

21-04-2012 om 13:32

1 dochter

En ze heet Lisa.
Er bestaat een zangduo waarin haar naam voorkomt, en de andere helft van dit duo is mijn naam
Overigens was dat toeval, dat kwartje viel pas toen ze al lang en breed geboren was.
Ze is vernoemt naar mijn moeder.

Hier luiden de namen:

Gijs, Daan en Emma.
Ben benieuwd of dit trio vaker voorkomt, vast wel alle drie de namen staan al jaren in de top zoveel )

Salamander

Salamander

21-04-2012 om 14:01

En hier

Dochter heet Marelle. Het is een samentrekking van de namen Marjan en Ellemieke. Ze is dus vernoemd, met als tweede naam Evangeline.

Pepermuntthee

Pepermuntthee

21-04-2012 om 14:34

Mijn zoon

heet Marek. En dat vind ik nog steeds een prachtige naam.

Sannes moeder

Sannes moeder

21-04-2012 om 14:35

Mijn dochter

Heet dus Sanne. Haar naam is een samenvoegsel van de voornamen van haar beide oma's. Lang op gepuzzeld, want ik had de tijd.

Helaas stond de naam in het jaar dat zij geboren werd hoog in de top 10. Tja helaas, ik vond dit dus geen reden om voor een andere naam te gaan.
En achteraf valt het ook wel mee. Ze komt af en toe weleens een andere Sanne tegen, maar het is niet dat ze ermee overspoeld wordt.

Onze andere kinderen hebben wel naamgenoten in hun klas. Terwijl een van hen niet eens een naam heeft die heel hoog in de top 10 staat. Tja je kunt het treffen hè....

ricksmoeder

ricksmoeder

21-04-2012 om 15:20

Zoon

Zoon heet Rick. Expres gekozen voor een veel voorkomende naam omdat ik zelf niet blij ben met mijn eigen zeldzame naam.
Hij is zelf blij met zijn naam, en ik ook nog steeds, hoewel het niet mijn eerste keuze was.

In een eerder draadje werd de naam Rick nogal gehekeld omdat het op zoveel rijmt, maar daar heeft mijn zoon nooit last van gehad. Niet meer dan andere kinderen in de namen rijm fase.

tweezoon

tweezoon

21-04-2012 om 15:37

Zonen

heten Marten Theodoor en Wibe Frederik, half vernoemd en half zelf erbij gevonden.

meisjesmoeder

meisjesmoeder

21-04-2012 om 15:40

Dochters

heten Elske Marije en Nynke Wendelien. Niet rechtstreeks vernoemd, maar de namen komen wel in de familie voor ( niet eens allemaal). Past gewoon bij ons als friessprekend gezin.

Joris

Joris

21-04-2012 om 16:14

Die van mij

Charley (meisje), Sam (jongen) en Zoë. Hoewel ik Sam nog steeds een erg leuke naam vind, blijkt hij hier in de buurt veel meer voor te komen dan ik dacht. Als ik dat had geweten hadden we misschien toch voor Zeno gekozen.

Stoel

Stoel

21-04-2012 om 17:43

En hier

Mijn zoon heet jannes, een mooie oud nederlandse naam, een paar maanden na zijn geboorte kwam ik erachter dat er een zanger was met dezelfde naam, maar ach, ik vind het nog steeds een leuke naam die niet zo heel vaak meer voorkomt.

Ely

Ely

21-04-2012 om 18:52

Wat kun je dat toch subtiel verwoorden

Ook2

Ook2

21-04-2012 om 19:16

Mijn kinderen

heten Stan en Jet. Niks vernoemd, allebei 1 naam.

mams

mams

21-04-2012 om 20:03

Dochter

En onze dochter heet Lemoni. (spreek uit als Leonie maar dan met een m ertussen). Die naam komt uit het boek (en de film): "Captain Corelli's Mandoline", wat zich afspeelt op het Griekse Eiland Kefalonia (de film is ook echt daar opgenomen). En laten we daar nu geweest zijn toen ik zwanger was van haar!

mama van

mama van

21-04-2012 om 20:10

Mijn dochter

Mijn dochter heet Sanna. We vonden Sanne leuk, maar die komt zo veel voor. Met 1 letter verschil is het meteen een hele andere naam. Ze is ook echt een Sanna en geen Sanne. Jammer dat mensen haar wel vaak zo noemen, maar dat zal er wel bij horen als je een wat andere naam dan normaal hebt.

moeder wc

moeder wc

21-04-2012 om 22:45

En de mijne

Heten Wick en Cato.
Wick is een zesde generatie familienaam, waarbij de heren om en om Wick en Wicher heten. Weet je ook direct hoe mijn man heet... Ik vind het een leuke naam, maar helaas werd tijdens de kraamweek net de dader van de Schiedammer parkmoord (op een klein kind) gevonden, en die heette Wik. Tja.
Dat de naam rijmt op van alles en hij vaak Wicky wordt genoemd maakt m'n zoon niet uit gelukkig.

Cato vonden we een sterke, eigenwijze en lieve naam, zeker nu ze nog een Catootje is.

Bloemetjes op tafel

Bloemetjes op tafel

21-04-2012 om 23:50

Zoon

Mijn zoon heet Romar. Hij is gelukkig blij met zijn naam en hij is de enige Romar die we kennen.

ricksmoeder

ricksmoeder

21-04-2012 om 23:52

Ik kan je gerust stellen dat dit meer in jouw hoofd zit dan in welk kind in zijn omgeving ook. Nooit mee gepest, ondanks het liedje.

Tante Til

Tante Til

22-04-2012 om 00:10

Dochter: Merle Anna
Zoon: Romijn

Wiepje

Wiepje

22-04-2012 om 00:20

Nog een dochter

en die heet Elvira.
Mijn vaders officiële naam is Wichert. Vroeger vond ik het een beetje rare naam, maar nu vind ik het eigenlijk wel mooi.

moeder van..

moeder van..

22-04-2012 om 06:39

Mijn kinderen heten

Iris*, Jasmijn en Lucas Jurjen.

Iris vonden we al heel lang voordat ik zwanger was een mooie naam. Omdat Iris doodgeboren is hebben we de bij dochter 2 ook bewust een bloemennaam uitgekozen.
Lucas heeft als enige een 2de naam, dat is de naam van zijn overleden opa. We wilden eigenlijk niet vernoemen maar toen mijn schoonvader tijdens mijn zwagerschap overleed vonden we dat toch wel erg mooi om onze zoon zijn naam als 2de naam te geven.

Fiorucci

Fiorucci

22-04-2012 om 09:10

Mijn ervaring is dat kinderen die willen, van elke naam wel een rijmpje of plagerijtje kunnen maken. Zelfs van de meest voorkomende doodgewone namen.

Fiorucci

Fiorucci

22-04-2012 om 12:41

Ik heb het ook niet alleen over rijmen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.