Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
An

An

12-01-2012 om 22:30

Gemeente staphorst verwijdert informatie over abortus van cjg site

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Gerdina

Gerdina

16-01-2012 om 14:35

Kaaskopje

Er is scheiding van kerk en staat, maar niet van geloof en staat. Voor zover ik hier lees zijn het de leidende politieke partijen in Staphorst die de info er af willen. Ik heb nog niets gelezen over kerken die de site gehackt hebben en de info verwijderd. Pas dan heb je de vermenging van de kerk met de staat.

Gerdina

Gerdina

16-01-2012 om 14:36

Oh cobi

zie dat jij ook al zoiets hebt gezegd

Kaaskopje

Kaaskopje

16-01-2012 om 15:22

Cobi en gerdina

Ik vrees dat jullie gelijk hebben. Het is inderdaad niet de kerk die die abortusinfo in de ban doet, maar de gemeente. Van een kerk zou ik nog begrijpen dat ze geen informatie verspreiden waar ze niet achter staan. Van een overheid, klein of groot, vind ik het niet kloppen. Het is toch een vorm van censuur. Als je daar bij haalt, zoals ik eerder deed, dat in dit soort plaatsen de sociale controle op verderfelijke zaken binnen de privésfeer nogal groot is en vrij gebruik van internet en tv discutabel is, wordt het vrouwen die informatie willen inwinnen wel lastiger gemaakt als ze er via de gemeente ook niet meer over mogen lezen. Dat er tegenwoordig meer wegen naar Rome leiden doet daar op zich niet aan af.
Scheiding van religie en politiek is naar mijn idee niet mogelijk binnen een democratie. Mensen kiezen toch voor een politieke stroming waar hun opvattingen het meest bij aansluiten en daar hoort religie bij. Bijzondere scholen blijf ik een twijfelgeval vinden. Maar dat is een ander onderwerp

Kaaskopje

"Van een kerk zou ik nog begrijpen dat ze geen informatie verspreiden waar ze niet achter staan. Van een overheid, klein of groot, vind ik het niet kloppen."

Nou doe je (en dat doe jij niet alleen hoor) net alsof de informatie op sites van gemeenten en andere overheden waardevrij is. En dat is niet zo.
Ik moet bijvoorbeeld nogal eens overheidsinformatie over uitkeringen bekijken en die is weliswaar niet feitelijk onjuist, maar naar mijn idee ook niet neutraal te noemen (dat juichende "iedereen doet mee!" toontje als je informatie over bijstandsregels zoekt kan aardig gaan tegenstaan bijvoorbeeld).

Kortom: elk overheidsvogeltje zingt zoals het gebekt is, alleen omdat het vogeltje in Staphorst duidelijk afwijkend gebekt is valt het daar wat meer op.

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

17-01-2012 om 00:28

Temet

Je hebt ongetwijfeld gelijk

Fiorucci

Fiorucci

18-01-2012 om 07:04

Maar....

Zie posting Elisabeth: Ik vind dat zij gelijk heeft en mis ook een reactie op mijn vraag: Hoe zit het dan met vaccinatie, is het dan ok als er ook info ontbreekt over vaccinaties?

Fiorucci

Fiorucci

18-01-2012 om 12:14

Izar

Nee, klopt niet, de gemeente heeft zich kennelijk verplicht niks aan de content van de site te veranderen. Lees maar:
http://www.binnenlandsbestuur.nl/sociaal/nieuws/nieuws/staphorst-censureert-abortusinformatie-cjg.3552545.lynkx

Zo las ik vandaag ook dat gemeente Urk info over homosexualiteit wil gaan schrappen.

Fiorucci

Fiorucci

18-01-2012 om 13:12

Izar

Maar, zie link, kennelijk voldoen ze niet aan de afspraken die zijn gemaakt teneinde een eigen cjg- pagina te krijgen.
Deze discussie gaat overigens niet alleen over het feit of het mag, maar ook wat we hier van vinden.

Sancy

Sancy

18-01-2012 om 13:44

Tsja

Fio zei: "Nee, klopt niet, de gemeente heeft zich kennelijk verplicht niks aan de content van de site te veranderen."
Izar: "Zolang het niet strijdig is met een wet mag het."
Het mag niet als het niet van de wet mag, maar het mag óók niet als contractueel is vastgelegd dat die algemene info niet gewijzigd of verwijderd mag worden.

Fiorucci

Fiorucci

18-01-2012 om 15:34

Cobi

Ik citeer: ...." vaccinatie wordt gezien als een zaak van het eigen geweten, iets tussen het individu en god..."
Nou nee, dat is niet overal zo. Mijn buurvrouw koos, in tegenstelling tot haar geloofsgenoten, wel voor vaccinatie bij haar vijf kinderen, en is hierdoor "vrienden" kwijtgeraakt. Ook haar familie heeft haar lang genegeerd vanwege die beslissing.

Fiorucci

Fiorucci

18-01-2012 om 18:49

Jazeker

Cobi, natuurlijk, maar je zin daarna gaat gewoon niet altijd op. Als je beslissing anders uitvalt dan bij meesten anderen in jouw positie, dan is het niet zo dat men je daar niet op aankijkt, in sommige geloofsgemeenschappen.

Fiorucci

Fiorucci

19-01-2012 om 11:12

Cobi

Klopt, maar de regels zijn volkomen duidelijk en afwijken daarvan kan behoorlijke consequenties hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.