Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
emma43

emma43

10-01-2010 om 20:17

Gedrag volwassenen richting kinderen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

12-01-2010 om 15:35

Hillary

Als jij na zo'n reactie van een ander rot thuis komt dan geef je het veel te veel eer. Joh, laat gewoon gaan, en blijf er al zeker niet door met een rotgevoel zitten, dat is het echt niet waard. Die mevrouw die jou heeft staan uitfoeteren is dat ook al 5 minuten later vergeten. Zonde van je energie om je daar beroerd over te voelen. En als mensen voordringen dan zeg ik er soms niets van en een andere keer wel, maar altijd op een vriendelijke normale manier. Iets van, mevrouw, volgens mij was u pas na mij. Als ze dan hoog van de toren gaan blazen dan heb ik al zoiets van: mij best.....leef je uit.

Blanco

Blanco

12-01-2010 om 19:18

Voordringen winkel

Als er iemand voordring in de rij voor de kassa, dan vraag ik altijd vriendelijk of ze de trein moeten halen. Vaak krijg je dan als antwoord: nee, hoezo??
Waarop ik dan weer antwoord, nog altijd met een grote glimlach: omdat u zeker dacht dat ik op de bus stond te wachten?

De een gaat dan weer netjes achteraan aansluiten en andere worden boos.

mirreke

mirreke

13-01-2010 om 10:09

"terugpakken"

Doe ik vrijwel nooit. En als het een keer voorkomt dat ik onaardig reageer schaam ik me daar juist over. Het is in ieder geval niet zo dat het me oplucht. Ik voel me rotter over mijn eigen gedrag dan over het gedrag van een ander. Ik wil juist niet meegezogen worden in de onvriendelijkheid naar anderen.
Wat ik juist regelmatig doe is mensen voorlaten. En als iemand voordringt vraag ik vriendelijk of die persoon soms eerder wil. En dat dat heus wel mag, maar dat ik het prettiger vind als men het even vraagt. Vaak krijg je daarna nog juist een leuk gesprekje ook.
Ik denk dat het veel meer resultaat heeft zelf te beginnen met vriendelijk te zijn. Het is geen strijd in een winkel. Wel kom ik altijd op voor kinderen, als iemand voordringt, of een kind zogenaamd niet ziet. Maar ook vriendelijk. Snerende opmerkingen hebben helemaal geen zin, je bevestigt mensen alleen maar in hun onaardige gedrag en er verandert echt niets door.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.