MaryW
23-09-2024 om 12:26
Gedoe
Hoi,
Gedoe. Al dat geplan en georganiseer. Een vriendin zei dat een cozi app oid kan helpen. Maar dat is toch gewoon een agenda en to do lijst net als outlook etc.. Of is dat handiger? Waarom?
Peiling
Een speciale app is handiger dan de outlook agenda.
Daglichtlamp
23-09-2024 om 12:38
Alles staat en valt bij hoe je het zelf bij houdt. Dus dat gaat het beste in een systeem dat je zelf handig vindt.
Mugske
23-09-2024 om 14:53
we hebben cozi. Is digitale kalender die je als gezin deelt. Zal vast ook in outlook kunnen. Wat je zelf fijn vindt.
Dochter (11 jaar, groep 8) heeft papieren agenda die we 1x per week samen bijwerken.
1968
23-09-2024 om 15:08
Hier werkte toch altijd een papieren maand-agenda het handigste, hangt in de keuken, op een plek waar je hem regematig kan bekijken. Pot met pennen erbij en ik vind dat tot nu toe het overzichtelijkst. Het kan wel eens lastig zijn als je niet thuis bent en toch wat moet plannen (want dan kan je niet even kijken) maar tot nu toe was een 'ik kijk straks thuis even of het kan' een prima oplossing.
Ik printte die agenda 1x per jaar uit (12 A4-tjes) en die zaten met nietjes aan elkaar (aan de lange kant en dan een stuk of 6 nietjes op een rij) dat bleef ook eigenlijk allemaal prima zitten en je kon nog eens terug- of verder bladeren.
Wilgenkatje-
23-09-2024 om 15:15
het belangrijkste van een kalender is je houden aan de gemaakte afspraken. Ergernis is hier vooral over iemand die erg laat laat weten al dan niet aanwezig te zijn. En iemand die áltijd voorbij het laatste nippertje is.
'gedoe' komt niet zozeer door het systeem, maar door de mensen
Stormvogel
23-09-2024 om 16:03
Wij hebben zo'n familieplanner met een maandoverzicht. Maar ik zet afspraken vaak ook in mijn werkoutlook zodat ik er qua werk rekening mee kan houden (tandartsbezoeken etc).
Off topic had ik nooit gedacht dat het hebben van (3) kinderen ZOVEEL geplan en georganiseer met zich mee zou brengen. Schoolactiviteiten, ortho, tandarts, sport, logopedie, oogarts, verjaardagen...pfff.
MamaE
23-09-2024 om 16:13
Ik vind een planner in de keuken waarin voor alle gezinsleden hun activiteiten zichtbaar zijn handig.
Over veel werk gesproken...dat ligt denk ik ook wel een beetje aan de kinderen en aan de keuzes die je maakt. Wij hebben één kind, maar die heeft naast een abonnement op de oogarts, de tandarts, de ortho, de kaakchirurg en autisme therapie ook nog drie clubjes waarvan één drie keer per week. Dat is een keuze en het is ook echt legitiem om daar nee tegen te zeggen. Met drie kinderen hadden we dat waarschijnlijk ook gedaan om logistieke redenen.
Persoonlijk vind ik 'gedoe en geregel' voor leuke dingen veel minder energieslurpend dan al die medische afspraken.
Poekewiki
23-09-2024 om 16:21
Hier werkt google agenda prima. Ik beheerde vroeger ook de google agenda van mijn kind - en die was gedeeld met mijn ex. Nu doet ze dat zelf (jongvolwassen) maar ik kan nog steeds meekijken - zodat ik bijvoorbeeld een afspraak voor haar kan maken bij de tandarts of iets dergelijks.
PinkFlower
23-09-2024 om 18:29
Ik heb cozi uitgeprobeerd. Je kan echter met de gratis versie maar 1 maand vooruit zien. Nu hebben we familywall. Ook betaald want dan kan de Google agenda van man eraan gekoppeld worden. Voordeel van family wall vinden wij dat je ook samen boodschappenlijstjes, budgetten, paklijsten enz enz kan toevoegen die dan ook meteen gedeeld zijn. En voor dochter haar account is geen mailadres nodig, dat was bij cozi wel en kon niet mijn eigen mail adres zijn.
Ik vindt google agenda niet fijn, dus vandaar deze keuze.
rionyriony
23-09-2024 om 19:51
Vroeger wel Google agenda, maar dan vergat ik weer in mijn mail te kijken dus dat was niet handig. Tegenwoordig werk ik met briefjes en andere herinneringen. Alles ligt bij de garderobe waar ik langs moet. Dus ik zie ze tientallen keren. Datum dat de kringloop komt, een lege verpakking van iets wat aangevuld moet worden, brieven van vaccinaties, een stekker om te herinneren dat ik de schakelklok moet bijstellen, e.d.
Mugske
23-09-2024 om 20:32
PinkFlower schreef op 23-09-2024 om 18:29:
Ik heb cozi uitgeprobeerd. Je kan echter met de gratis versie maar 1 maand vooruit zien. Nu hebben we familywall. Ook betaald want dan kan de Google agenda van man eraan gekoppeld worden. Voordeel van family wall vinden wij dat je ook samen boodschappenlijstjes, budgetten, paklijsten enz enz kan toevoegen die dan ook meteen gedeeld zijn. En voor dochter haar account is geen mailadres nodig, dat was bij cozi wel en kon niet mijn eigen mail adres zijn.
Ik vindt google agenda niet fijn, dus vandaar deze keuze.
Nee hoor, je kunt gewoon verder vooruit plannen in cozi. Je kunt inderdaad niet het maandoverzicht zien in de gratis versie.
Mugske
23-09-2024 om 20:33
allerlei brieven (bijv aankondiging werkzaamheden in de straat) met magneet op koelkast.
Poezenmeisje
23-09-2024 om 23:47
Wij hebben een hele grote, simpele papieren kalender van de witte boekhandel.
Dat werkt prima voor ons, ouders + jongvolwassen zoon.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.