Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Gedoe

Hoi,

Gedoe. Al dat geplan en georganiseer. Een vriendin zei dat een cozi app oid kan helpen. Maar dat is toch gewoon een agenda en to do lijst net als outlook etc.. Of is dat handiger? Waarom?

Peiling

Een speciale app is handiger dan de outlook agenda.
12 stemmen
25%
75%

Mugske schreef op 23-09-2024 om 20:32:

[..]

Nee hoor, je kunt gewoon verder vooruit plannen in cozi. Je kunt inderdaad niet het maandoverzicht zien in de gratis versie.

Dan kan ik ook niet verder vooruit plannen als het overzicht niet kan zien. Ik vind dat echt heel irritant. En aan de reviews te lezen waren er heel veel die dat vinden. 

Ik zet alles in de agenda van mijn telefoon. Mijn eigen afspraken, die van de kinderen en voor mij relevante afspraken van man.  Maar ik denk niet dat dat echt blijft werken als de kinderen groter worden. 

ik heb in de keuken op de deur op papier 10 weken hangen vooruit waar man en ik alle afspraken, verjaardagen etc opschrijven. Ieder aviertje is een week. 2 bij 5. 

Happyapple schreef op 24-09-2024 om 06:17:

Ik zet alles in de agenda van mijn telefoon. Mijn eigen afspraken, die van de kinderen en voor mij relevante afspraken van man. Maar ik denk niet dat dat echt blijft werken als de kinderen groter worden.

Wij hebben een gezamenlijke google-agenda. We, man en ik, onze tieners, zetten elk onze afspraken erin en iedereen kan dat zien. Voor ons werkt dit prima op dit moment en de kinderen leren hun eigen afspraken ook erin te zetten (want bijv. erg vervelend voor hen als er 1 een feestje heeft, we dat niet wisten en ze niet kunnen brengen/ halen omdat er al iets anders is afgesproken 

Hier werkt Klender perfect. Een fysieke kalender/schema in de woonkamer of hal werkt hier niet. Vaak worden afspraken gemaakt wanneer ik niet thuis ben, dan kan ik het gelijk in de app zetten. Als ik moet wachten tot ik thuis ben, vergeet ik het.

Papieren kalender hebben we wel eens geprobeerd, maar dat versloft snel. 

Poezenmeisje schreef op 23-09-2024 om 23:47:

Wij hebben een hele grote, simpele papieren kalender van de witte boekhandel.

Dat werkt prima voor ons, ouders + jongvolwassen zoon.

Hier ook, alleen dan een kalender met mooie afbeeldingen. Hij hangt in het halletje tussen keuken en woonkamer, volop in het zicht, met een balpen aan een touwtje erbij. 

Van oudsher zat de kalender voor het nieuwe jaar altijd in de zak van de Sint dus dat was dan wel onhandig vanaf oktober: afspraken voor het nieuwe jaar konden wel in de persoonlijke digitale agenda worden gezet maar niet op de kalender. Afgelopen jaar is de Goedheiligman niet echt langs geweest dus kon ik in november de nieuwe kalender al achter de oude hangen. 

Wij gebruiken de Google agenda & op een krijtbord in de keuken staat de huidige week. 

Ik doe het eigenlijk allemaal uit mijn hoofd. (Man, ik en kids)
We hebben wel een whiteboard al wordt deze 9 van de 10x vergeten om in te vullen. Man vind het whiteboard eigenlijk wel heel fijn, want vraagt nu vaak hoe het nu ook alweer zit. Dus misschien toch vaker invullen

wij hadden een papieren agenda. toen klender, maar dat werkte niet fijn.

nu een apart agenda-gmailaccount gemaakt dat we beiden toegevoegd hebben op de telefoon met de widget om hem op de telefoon meteen te zien. 

dit werkt top! 

foto van google, maar zoiets is het. klik je erop dan opent de volledige agenda

7mjh4TUSAPoYy7CFgWmyrkB6lnoWDHNmVe4060QmxX3pmsil8aChyBdlw7eB70c9-S4

Ik zet alles in mijn google agenda. Ik heb man daar ook toegang toe gegeven en hij mij ook tot zijn agenda. In de praktijk staat er nooit wat in zijn agenda en vraagt hij gewoon of we iets te doen hebben op dag x en dan zet ik het alsnog in mijn agenda. De agenda van school heb ik geïmporteerd. Op het startscherm van mijn telefoon staan dan de afspraken van de komende 2 weken, dus ik weet wat er komen gaat. Ik waarschuw man als er een studiedag of iets dergelijks aankomt. 

Wij hebben een gezamenlijke google agenda, gekoppeld aan ons gezamenlijk e mail account. Op het account komen alle mails van school etc. binnen. Ik heb ook nog een individuele google agenda, maar die afspraken komen ook meteen in de gezamenlijke agenda Dus ik zet alles, maar dan ook alles in mijn agenda. Mijn man doet dat ook. Op zondagavond lopen we aankomende week even door en kijken of er nog bijzondere dingen zijn, zoals een ouderavond of dagen dat we later thuis zijn bijvoorbeeld. Ook de afspraken van de pubers zijn aan die gezamenlijke gekoppeld. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.