Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
10-12-2008 om 10:22
Elke morgen verbaas ik me erover hoeveel mensen zonder lichten rijden om hun kinderen naar school te brengen. Ik ga zelf ook bijna altijd op de fiets, maar weet uit ervaring hoe slecht je fietsers zonder lichten ziet vanuit de auto, daar verkijken fietsers zich zo ontzettend op. Vooral als het regent en het zoals nu schemert (is erger dan echt donker volgens mij).
Please, laat je kinderen niet de weg opgaan zonder licht en doe zelf (met een kind voor en eentje achter!) ook je lichten aan.
Neem desnoods (tijdelijk) van die Action fietslampjes lampjes, doen het super goed en kosten geen drol.
12-12-2008 om 20:58
Poezie, collectieve oogafwijking
Dan hebben wij hier met zijn allen zeker een collectieve oogafwijking? Ik weet niet wat voor een lantaarnpalen ze bij jullie hebben, maar hier zijn het bepaald geen schijnwerpers. Dankzij die dingen en mijn koplampen heb ik tot nu toen gelukkig de fietsers wel (op het nippertje) gezien.
Erg dom van een fietser om op de straatverlichting te vertrouwen. Hij/zij blijft gewoon een donkere bewegende schim. Wat je zegt over suffe, te vroeg uit bed gekomen automobilisten met beslagen ramen, ja, dat kan best kloppen.
13-12-2008 om 01:02
Schijnwerpers
Dat rare gedempte licht van lantarenpalen is mij als nachtblinde een doorn in het oog. Waardeloos is het. Ik kan me heel goed voorstellen dat auto's bij dat licht geen goed zicht hebben op wat daar allemaal onverlicht rondfietst of loopt. Dat het anders kan zie ik dagelijks vanuit de trein. Een vrij nieuwe wijk bij onze stad baadt altijd in het licht als het donker is. Lekker wit licht. Zou Marco daar inspiratie hebben opgedaan?
13-12-2008 om 22:40
Stomme lui
ik heb dus van die ledlampjes, heel handig zo vast te maken zodat je ze niet meer eraf hoeft te doen.
Heeft 1 of andere lolbroek op vrijdag die ledjes (fiets stond op station) aangezet en nu doet er 1 het niet meer. Kost weer E 5 om nieuwe te halen. Ik word zo moe van dit soort acties, moet ik weer die stinkdrukke hema in voor zo'n setje, de batterijen zijn even duur had ik begrepen.
grrrrr
14-12-2008 om 15:28
Lantarenpalen
... helpen niet, een (brom)fietser in het donker of in de schemering, met meestal ook nog een donkere jas aan, is en blijft een schim. Dat geldt trouwens ook voor voetgangers die plotseling oversteken, zeker in de winter ben je dan amper zichtbaar. Het zou gewoon slim zijn om daar rekening mee te houden. Zorg dat je zichtbaar bent. Je bent als (brom)fietser toch al zo kwetsbaar.
En dat er dan nog steeds automobilisten zijn die niet opletten en je als fietser alsnog ondersteboven rijden, ja, ook dat klopt. Met beslagen ruiten op pad gaan bijvoorbeeld, is gewoon stom. Vijf minuten langer wachten en je hebt goed zicht... Op tijd opstaan dus, zodat je daar nog tijd voor hebt.