Kiki
09-01-2011 om 23:00
Even stomme vraag :) (kinderen alleen in de auto)
Ik doe normaal eigenlijk altijd alles op de fiets en mijn kinderen zitten eigenlijk alleen maar in de auto met mijn man en mij samen, of als ik de oudste naar mijn moeder brengt na de peuterschool.
Ik heb dus nog nooit. als ik alleen ben, hoeven tanken met mijn kinderen in de auto (mijn oudste is nu bijna drie) tot gisterenochtend. Mijn man was er de hele dag niet en ik ben naar de geitenboerderij in het Amsterdamse bos gegaan met een vriendin die ik daar zou ontmoeten.
Maar ik moest dus tanken en bij betalen stond er een hele rij en hebben ze toch een goede tien minuten alleen in de auto gezeten, buiten mijn zicht (was nogal een groot tankstation)
Een mevrouw in de rij gaf me kritiek dat ik ze in de auto had laten zitten en ik was even van mijn apropos gebracht en vroeg me daarna af of ik ze inderdaad mee had moeten nemen.
Het duurde inderdaad een aardig tijdje, ik had ze niet in mijn zicht, maar ze zaten in mijn auto in hun autostoeltjes en mijn auto zat op slot. Plus mijn jongste loopt wel, maar niet heel snel en mijn oudste vindt zichzelf tegenwoordig een baby en hij wilt overal gedragen worden.
Ben ik nu zo'n ontaarde moeder dat ik ze heb laten zitten of hecht ik nu teveel waarde aan de opmerking van een vrouw die me waarschijnlijk alweer vergeten is.
100%mama
12-01-2011 om 09:34
Van mij mag
hij gerust in de auto blijven zitten als ik afreken of een korte boodschap doe, maar tja ook ik ben zo'n oeder die zijn kind wel eventjes alleen thuis laat
Nu heeft hij nog nooit "de behoefte" gehad om achter het stuur te zitten of aan knopjes te zitten, maar ook dat zou ik nou niet echt "gevaarlijk" vinden. Wat zou er kunnen gebeuren dan. Hoogstens zou hij op de toeter kunnen gaan drukken of idd mijn gehele voorkeur zenders door de war gooien. 1 druk op de knop en het staat weer goed hoor. Hier ook zo'n auto die de deuren zelf op slot doet, dus ja, altijd de sleutels mee. Wegrijden zal dus niet voorkomen (zou wel knap zijn overigens). Ook hier zou ik weer zeggen, als het kind het kan en wil....wat is dan het probleem? Mijn auto heeft nou niet echt de waarde van jatten en mijn kind zullen ze na 2 minuten weer netjes terug brengen van ellende
j@ost
12-01-2011 om 12:06
Goh
Ik heb er nooit over nagedacht. Altijd de kinderen in de auto gelaten. Wat een gesleep en voordat alles weer eens in de gordels zit. Sta er ook niet bij stil wat allemaal kan gebeuren want dan heb ik geen leven meer. En volgens mij is autorijden gevaarlijker dan als ze even alleen laten als je gaat tanken/afrekenen. Overigens een kennis van mij tankte afgelopen jaar bij TanQ vloog toch de boel in de brand. Misschien toch veiliger de kids ook uit de auto te halen als je tankt
Rosase
16-01-2011 om 22:17
Jo@st
En dan al tankend twee of drie kinderen onder bedwang houden en dat dan bij voorkeur bij een tankstation dat langs een drukke weg ligt. Jij laat mijn fantasie pas echt ontsporen
Overigens laat ik mijn kinderen ook altijd in de auto zitten als ik tank. Moet er niet aan denken om ze mee te nemen naar de tankstationwinkel. De weg ernaar toe is mij veel te onoverzichtelijk. Nou ja, de oudste van 12 mag mee als ie wil, maar de rest laat ik liever in de auto.
Ik tank overigens wel bij tankstations waar ik ze kan zien zitten. Ken eigenlijk ook geen tankstations waar dit niet het geval is. En meestal is het in en uit. Tien minuten zou ik ook tergend lang vinden. Volgende keer toch maar vragen of je voor mag of dat ze je plaatsje vrijhouden in de rij?
Zie overigens ook nooit andere ouders hun kinderen mee naar binnen nemen.
Mama van Kaj, Ando en Yuna
17-01-2011 om 11:51
Ik zou me er zelf niet prettig bij voelen...
in een vreemde omgeving en dan uit zicht en toch wel lang, dan was ik ze alsnog gaan halen denk ik... ze hadden ook 'gewoon' in paniek kunnen raken...
aan de andere kant kom ik er net achter dat ik al crimineel ben omdat ik de oudste uit school haal en de jongste laat slapen...
Fiorucci
18-01-2011 om 07:18
Mama van
Nee, ik vind je geen crimineel, maar een kind in zijn bed kan ook in paniek raken als niemand reageert? En uit bed klimmen ook nog....dat deden mijn kinderen rond hun eerste verjaardag al, met slaapzak en al.
Mama van Kaj, Ando en Yuna
18-01-2011 om 10:06
Nog een baby...
Dame is nog klein, en huilt wel vaker als ik haar niet hoor, maar als ze wat ouder zijn en ze zien mama weglopen... Mijn middelste zou in paniek raken, mijn oudste zou het niets uitmaken, elk kind is weer anders...
en ik ken het ja, mijn oudste klom met 11 maanden uit zijn ledikant, maar mijn dame is gelukkig niet zo'n snelle...phew
Fiorucci
18-01-2011 om 13:06
Mama van
Nee, maar eens is de eerste keer. En als je er dan net niet bent....
muizemeis
18-01-2011 om 15:29
Wat ik doe
Als het hier in het oosten is, niet druk is en gewoon in het dorp/stad dan laat ik de kinderen zo in de auto. Als ik langs de snelweg ben, gaat de deur op slot, kinderen er wel in. Als ik in het westen ben gaat de auto op slot kinderen blijven erin.
Muizemeis
Rosase
18-01-2011 om 17:46
Uit bed klimmen
Tja zou kunnen, maar het lijkt me sterk dat ik dat wel zou merken als ik thuis ben. En dan ga ik er voor het gemak maar even vanuit dat hij dan niet meteen zijn hele kamer afbreekt.
Beter is dus om bij het eerste beste teken een laag bed te nemen en er voor te zorgen dat ze de trap niet af op kunnen.
Dan blijft hier de schade beperkt tot de eigen kamer. Die dan waarschijnlijk ook leeggeruimd zal zijn.
Fiorucci
19-01-2011 om 18:45
Tuurlijk rosase
Die mazzel kun je hebben. Maar sommige kinderen hebben ook een deurklink snel open, en rennen dan als Erwtje van Popeye in hun slaapzak door de gang....of ze blijven in hun kamer, en staan dan in luier en kaplaarzen hun raam geheel in te smeren met sudocreme.
Rosase
20-01-2011 om 22:35
Ja dat bedoel ik
Sudocreme op het raam. En de doos met billendoekjes leeg. En babyolie in zijn haar.
Maar dat was bij mijn oudste en toen zat ik gewoon lekker beneden op de bank.
Maar het het traphekje was dicht en alle andere deuren kon ie ook niet openmaken. Waar het om gaat is dat je probeert om de risico's op ongelukken zo klein mogelijk te maken. En er voor zorgt dat dat soort dingen dus hoog en droog staan.
Bij mijn dochter was ik dus alweer wat wijzer, want toen hadden we zelfs een haakje op de badkamerdeur (zodat die niet openkon).